|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | TZR250 vs RS250 Fra : Pwh |
Dato : 20-03-03 19:29 |
|
Jeg skal ned til den lokale mc pusher i næste uge
og prøve begge modeller som han har stående.
Hvilken af de to er efter jeres mening den bedste.
De har kørt ca lige langt og koster ca det samme.
Yammen er fra '91 og Prilleren er fra '96
Pusheren siger at TZR'eren er den bedste
men det er måske fordi han hellere vil sælge den
Mvh Jens (der elsker at lede efter ny mc)
| |
Moller (20-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Moller |
Dato : 20-03-03 19:31 |
|
> De har kørt ca lige langt og koster ca det samme.
> Yammen er fra '91 og Prilleren er fra '96
>
> Pusheren siger at TZR'eren er den bedste
> men det er måske fordi han hellere vil sælge den
Aprilla stinker omkring Reservedele priser samt levering... derimod
taler Yamsen for :) ellers er prillen jo nyere...
---
VH
Lars Molnit
| |
SLP/JM (20-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : SLP/JM |
Dato : 20-03-03 22:08 |
|
"Moller" <news@molnit.com> skrev >
> Aprilla stinker omkring Reservedele priser samt levering...
Gør de nu også det? Bremsegreb er sindssygt dyre, det er koblingsgreb
sikkert også, men et stempelkit er ikke overdrevent dyr jvf. tidligere tråd
om Prilleren.
Desuden ligger der masser af brugte originale gadedele til Prilleren og
flyder rundt omkring, fordi mange af dem bliver brugt til RR, hvor man jo
ikke har brug for den slags - fx originalt plastik, lygter, blinklys,
bagsæde, passagerfodhvilere og lignende.
--
Susanne
| |
Rune Larsen (20-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Rune Larsen |
Dato : 20-03-03 21:23 |
|
Pwh wrote:
> De har kørt ca lige langt og koster ca det samme.
> Yammen er fra '91 og Prilleren er fra '96
Uh! Så er det jo en 3XV !!!!
Sørg lige for at checke hvad stelnummeret mere hedder. Er det en 3XV1, 3XV2
eller hvad er det.
> Pusheren siger at TZR'eren er den bedste
> men det er måske fordi han hellere vil sælge den
IMO er sådan en 3XV toppen af poppen indenfor 2-taktere, men det skal jeg jo
sige, jeg har tre af dem
Meld lige tilbage hvad det er for en fætter den TZR
/Rune
| |
Ane & Tomas (20-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ane & Tomas |
Dato : 20-03-03 21:48 |
|
"Rune Larsen" <rune.larsen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:7qpea.611$vn1.158061@news010.worldonline.dk...
> Pwh wrote:
>
>
> IMO er sådan en 3XV toppen af poppen indenfor 2-taktere, men det skal jeg
jo
> sige, jeg har tre af dem
>
>
> /Rune
Nå da har du opgraderet den ene af dem Rune? Jeg troede den ene er en 2MA
Jeg har kørt Road Racing på både TZR250R(Runes), RGV250M SP(Susannes) og
senest på en 2001 Aprilia RS250(til salg). Jeg kan derfor kun udtale mig om
motorcyklernes egenskaber i forbindelse med hård kørsel på bane.
RS250 årg. '95-97 kører med den samme motor som min '91 RGV250M(R.I.P)
gjorde egentligt en ok motor, men mangler en del mellemområde i forhold til
RS250 fra ´98 og fremefter.
Har cyklen kørt "mange" kilometer, kan der være probs med ventilerne i
udstødningen (ordet er dit Michael)
I 1998 fik RS250 en ny og meget bedre forgaffel, men jeg er ret sikker på at
man ved gadekørsel ikke får problemer med den på den 1. generation.
TZR: meget let kørt, gode forudsigelige bremser(fra FRZ600). Hurtig styring,
dog på grænsen til det nervøse ved hård kørsel. Det skal dog siges at jeg
ikke havde en styrdæmper monteret og at jeg kun har mørt med de noget
livlige Dunlop D270GP dæk.
Mangler motorkraft på grund af sin japanske hjemmemarked status, men det er
der nok nogen i denne NG der ved mere om end jeg gør(Rune). Det er vist
muligt at montere dele fra Yamahas produktions racer TZ250. Det gør en del
ved ydelsen, men koster sikkert en kvart krig.
Testen på det samme rullefelt har jeg målt 53 hk på TZR og 56hk på RGV og
61hk på RS250.
Topfarten er på TZR 198km/t, jeg har desværre ikke målinger på de andre.
Held og lykke med handlen
-Tomas
#2 RS250
212D
..P.S: husk at tjekke de lækre 4 cyl 4-takt 400ccm, de har en mere anvendelig
motor på landevejen
| |
![](/images/tree/0.gif) Michael K. S. (20-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Michael K. S. |
Dato : 20-03-03 22:02 |
|
On Thu, 20 Mar 2003 21:47:51 +0100, "Ane & Tomas"
<tomasane@orangenet.dk> wrote:
>Nå da har du opgraderet den ene af dem Rune?
Man kan meget med en Dremel
>Jeg troede den ene er en 2MA
Der er vel også en vis "risiko" for at den her omtalte er en 2MA (de
blev nemlig solgt herhjemme i 91,selvom de reelt er ældre) og den skal
i hvert fald ikke koste det samme som en 96 Priller...
>Har cyklen kørt "mange" kilometer, kan der være probs med ventilerne i
>udstødningen (ordet er dit Michael)
Det ved han allerede.
>I 1998 fik RS250 en ny og meget bedre forgaffel, men jeg er ret sikker på at
>man ved gadekørsel ikke får problemer med den på den 1. generation.
Tvivler jeg også på,selvom den er temmelig mystisk opbygget
>Held og lykke med handlen
Også herfra ![Blink](images/smileys/wink.gif) )
>.P.S: husk at tjekke de lækre 4 cyl 4-takt 400ccm, de har en mere anvendelig
>motor på landevejen
Det ville jeg også snarere vælge - en NC30 f.eks.
--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:
http://home.tiscali.dk/isl21043/
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ane & Tomas (20-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ane & Tomas |
Dato : 20-03-03 22:09 |
|
> Det ville jeg også snarere vælge - en NC30 f.eks.
>
> --
> -Michael
> Div. Aprilia RS250-dele til salg på:
> http://home.tiscali.dk/isl21043/
Uhmmmm NC30....*savle*
-Tomas
Nu 4 dage uden NC30
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Tommy Fer (20-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Tommy Fer |
Dato : 20-03-03 22:48 |
|
> Det ville jeg også snarere vælge - en NC30 f.eks.
*HOMER SIMPSON LYD MED SAVL UD AF MUNDEN*
DAMN jeg glæder mig..... har nu hørt min data erklæring til syn er kommet
til landet... så er vi et skridt nærmere nummerpladen!
mvh Tommy Fer
VFR400R (NC30)
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Armand (20-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 20-03-03 22:35 |
|
Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en
news:sjak7v87br5p8v5rrs0s55q37jdiet0nhn@4ax.com...
> On Thu, 20 Mar 2003 21:47:51 +0100, "Ane & Tomas"
> <tomasane@orangenet.dk> wrote:
>
> >.P.S: husk at tjekke de lækre 4 cyl 4-takt 400ccm, de har en mere
anvendelig
> >motor på landevejen
>
> Det ville jeg også snarere vælge - en NC30 f.eks.
Mærkefanatiker - Hrrmff :-|
Ved du da ikke at ZXR rules!?
--
Armand.
(lidt mere Honda-hader end mærkefanatiker)
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Michael K. S. (20-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Michael K. S. |
Dato : 20-03-03 22:57 |
|
On Thu, 20 Mar 2003 22:35:29 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
>Ved du da ikke at ZXR rules!?
Det kan vist kun være dig der _tror_ det ,den er højst på en delt 3'de
plads i klassen,hvis man er venlig
nr. 1 NC35
nr 2 NC30
nr 3 NC29,ZXR400
nr. 5 FZR400
nr. 6 GSXR400
![Blink](images/smileys/wink.gif) )
--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:
http://home.tiscali.dk/isl21043/
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Armand (20-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 20-03-03 23:14 |
|
Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en
news:vvdk7vcqsmi8l0e5a8bk8ab99b5srqt3m1@4ax.com...
> On Thu, 20 Mar 2003 22:35:29 +0100, "Armand"
> <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
>
>
> >Ved du da ikke at ZXR rules!?
>
> Det kan vist kun være dig der _tror_ det ,den er højst på en delt 3'de
> plads i klassen,hvis man er venlig
>
> nr. 1 NC35
> nr 2 NC30
> nr 3 NC29,ZXR400
> nr. 5 FZR400
> nr. 6 GSXR400
Hvilket bekræftiger min mistanke om grov mærkefanatisme :-|
Og så er NC'erne jo ikke engang (rigtige) firecylindrede!
Det falder mig lige ind: Hvorfor være så kedelig og focusere på alle de
oldgamle side-importerede modeller - Findes der da ikke ZX4'ere og R4'ere i
dagens Japan??
--
Armand.
(ejer af en mere end 10 år gammel motorcykel)
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Michael K. S. (20-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Michael K. S. |
Dato : 20-03-03 23:26 |
|
On Thu, 20 Mar 2003 23:14:13 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
>Hvilket bekræftiger min mistanke om grov mærkefanatisme :-|
Det er bare ikke mig der har lavet den rangliste...gæt selv hvor den
stammer fra
>Og så er NC'erne jo ikke engang (rigtige) firecylindrede!
Jo det er jo netop det de er ,undtagen NC29 (mini-Bladen) som er en
skrammel R4 i lighed med ZXR400
>Det falder mig lige ind: Hvorfor være så kedelig og focusere på alle de
>oldgamle side-importerede modeller - Findes der da ikke ZX4'ere og R4'ere i
>dagens Japan??
Du finder bare nogle - Hvis du kan ![Blink](images/smileys/wink.gif) )
--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:
http://home.tiscali.dk/isl21043/
| |
![](/images/tree/0.gif) Pwh (21-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Pwh |
Dato : 21-03-03 08:10 |
|
"Ane & Tomas" <tomasane@orangenet.dk> skrev i en meddelelse >
> .P.S: husk at tjekke de lækre 4 cyl 4-takt 400ccm, de har en mere
anvendelig
> motor på landevejen
>
>
Jeg har luret lidt på de forskellige 400ccm.
Flotte er de fandeme.
Men jeg synes at priserne er helt hen i vejret.
Køge Mc har et par NC30 stående fra '90
til ca 75-80.000kr. Og det synes jeg sgu ærligt
talt er for meget for en 13 år gammel 400ccm.
For de penge kan jeg købe en 750-1100ccm 4-takter.
Forsikringen vil nogenlunde værer det samme for mig.
Jeg ligger i superelite klasse hos tryg.
Og de beregner ud fra nypris og ccm skiller ved 175 hos dem.
Den måde en pumpet 2-takt trækker/lyder tiltaler mig også MEGET.
En 4-takt uden moment i mellemområdet og bunden
tror jeg ikke at jeg vil kunne forlige mig med.
Det kan jeg bedre accepterer hos en 2-takt.
Det er jo en del af charmen.
Mvh Jens
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Michael K. S. (21-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Michael K. S. |
Dato : 21-03-03 09:31 |
|
On Fri, 21 Mar 2003 08:10:25 +0100, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:
>Men jeg synes at priserne er helt hen i vejret.
>Køge Mc har et par NC30 stående fra '90
>til ca 75-80.000kr. Og det synes jeg sgu ærligt
>talt er for meget for en 13 år gammel 400ccm.
Glem _alt_ om forhandlerpriser på 400'erne og i særdeleshed glem alt
om Køge MC,det er slet slet ikke det reelle prisniveau for en
NC30,Tomas har lige solgt sin og kan måske,hvis han har lyst,fortælle
om hvad sådan en skal koste.400'erne har i lang tid været relativt
dyre men priserne er på vej nedad,visse forhandler annoncerer dog
stadig med "håbepriser" eller for Køge MC's vedkommende rene
tossepriser..
>Den måde en pumpet 2-takt trækker/lyder tiltaler mig også MEGET.
En 2-takter i RS250-klasse har bare et ret snævert brugsområde som den
gør noget nær perfekt,bevæger man sig udenfor dette kan den blive
noget anstrengende at leve med i dagligdagen...
--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:
http://home.tiscali.dk/isl21043/
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Pwh (21-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Pwh |
Dato : 21-03-03 10:14 |
|
"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse
> Glem _alt_ om forhandlerpriser på 400'erne og i særdeleshed glem alt
> om Køge MC,det er slet slet ikke det reelle prisniveau for en
> NC30,Tomas har lige solgt sin og kan måske,hvis han har lyst,fortælle
> om hvad sådan en skal koste.400'erne har i lang tid været relativt
> dyre men priserne er på vej nedad,visse forhandler annoncerer dog
> stadig med "håbepriser" eller for Køge MC's vedkommende rene
> tossepriser..
Jeg syntes bare at det var mest fair at jeg brugte en forhandlerpris
til sammenligning eftersom at de to 2-taktere jeg kigger på
er til salg hos en forhandler. Men rigtigt nok Køge Mc's priser
virker helt hen i vejret. Jeg ved ikke om han er til at handle med.
Noget må han jo få solgt
Men efter en hurtig søgning i DBA kan jeg se at priserne på
GSXR400 er på vej ned. Jeg fandt ikke nogen billige NC30 eller ZXR.
Min økonomiske 'limit' ligger omkring 60-70.000kr. Og der tror jeg
at jeg for de sidste 10-20.000 kan få en væsentligt kraftiger 4-takt mc.
En GSXR750/GSXR1100 eller en ZX10 ser ud til at værer til at betale.
> En 2-takter i RS250-klasse har bare et ret snævert brugsområde som den
> gør noget nær perfekt,bevæger man sig udenfor dette kan den blive
> noget anstrengende at leve med i dagligdagen...
>
Det er jeg helt forberedt på. Jeg har for nogen år tilbage haft en 350ypvs.
Og det var faktisk en af de sjoveste (ud af ca 12 mc'er) jeg har ejet.
Jeg skal ikke bruge den til andet end lidt 'pjatkørsel' når vejret/humøret
er til det.
Der er slet ikke noget transportbehov der skal dækkes
og langturskørsel har slet ikke min interesse.
Mvh Jens
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Michael K. S. (21-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Michael K. S. |
Dato : 21-03-03 10:37 |
|
On Fri, 21 Mar 2003 10:13:56 +0100, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:
> Men rigtigt nok Køge Mc's priser
>virker helt hen i vejret. Jeg ved ikke om han er til at handle med.
>Noget må han jo få solgt
Han er en meget mystisk mand,han lader hellere cyklerne stå i årevis
end sætter priserne ned,men det er faktisk ikke engang det værste,nej
langt værre er at cyklernes km-tæller og cyklens stand ofte ikke har
nogen direkte korrelation
>Men efter en hurtig søgning i DBA kan jeg se at priserne på
>GSXR400 er på vej ned. Jeg fandt ikke nogen billige NC30 eller ZXR.
Jeg kan (vil) desværre ikke af forskellige årsager fortælle dig hvad
de skal koste men det er langt mindre,kender 2 der har købt ZXR400
fornyligt og de og NC30 ligger ca. på samme niveau,GSXR400 ca. 5-10
kkr under.
>Min økonomiske 'limit' ligger omkring 60-70.000kr. Og der tror jeg
>at jeg for de sidste 10-20.000 kan få en væsentligt kraftiger 4-takt mc.
>En GSXR750/GSXR1100 eller en ZX10 ser ud til at værer til at betale.
Det afhænger lidt af hvad det er man vil ha' - Det er rigtigt at man i
ren rå kraft og ccm får mere for pengene i disse cykler,men en
pocketrocket har mange lækre detaljer,f.eks er en NC30/NC35 en
minikopi af henholdsvis RC30/RC45,og kanonkøreegenskaber for fleres
vedkommende.Mange af cyklerne er dog forholdsvis gamle som såvel du
som Armand har været inde på - NC29,NC35 og ZXR400 m.fl er dog solgt
fra ny helt op til årtusindeskiftet i Nippon-land
>Det er jeg helt forberedt på. Jeg har for nogen år tilbage haft en 350ypvs.
>Og det var faktisk en af de sjoveste (ud af ca 12 mc'er) jeg har ejet.
Når bare du ved hvad du går ind til....Hvis du virkelig vil ha en
speciel 2-takter så find sådan en her ![Blink](images/smileys/wink.gif) ) :
http://www.geocities.co.jp/MotorCity-Pit/3309/black-ox-NSR01.jpg
--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:
http://home.tiscali.dk/isl21043/
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Armand (21-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 21-03-03 05:13 |
|
Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en
news:0aml7v82unt9pdqrek6ogofsllpo06qt06@4ax.com...
> On Fri, 21 Mar 2003 10:13:56 +0100, "Pwh"
> <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:
>
> .......................men en pocketrocket har mange lækre detaljer,f.eks
er
> en NC30/NC35 en minikopi af henholdsvis RC30/RC45,
........Som dog ikke har USD, som ZXR'eren!
> Mange af cyklerne er dog forholdsvis gamle som såvel du
> som Armand har været inde på - NC29,NC35 og ZXR400 m.fl er dog solgt
> fra ny helt op til årtusindeskiftet i Nippon-land
Jup.
For ZXR'erens vedkommende har der stort set ikke været nogen betragtelige
ændringer ændringer andet end imellem de tidligste årgange, samt den seneste
(der har fået et helt andet topstykke).
Jeg kan forestile mig at det samme gør sig gældende for Honda's pocket
rocket's :-/
Michael:
kan det passe at du(!) ikke har fundet ZX4R og YZF R4 -links nogetsteds?
--
Armand.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Michael K. S. (22-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Michael K. S. |
Dato : 22-03-03 15:13 |
|
On Fri, 21 Mar 2003 05:12:39 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
>.......Som dog ikke har USD, som ZXR'eren!
Ahem.... du får lige et billede af klassens suverænt lækreste,dyreste,
mest velkørende og mest eksotiske cykel ![Blink](images/smileys/wink.gif) ),læg mærke til
forgaflen,som er ganske std....
http://www.gre.ac.uk/~sn128/rvf1_jpg_gif.htm
>Michael:
>kan det passe at du(!) ikke har fundet ZX4R og YZF R4 -links nogetsteds?
Det lader jeg dig om
--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:
http://home.tiscali.dk/isl21043/
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Armand (23-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 23-03-03 18:43 |
|
Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en
news:04ro7vsfgkh3hopaavoeuimt2ffrfi0kdg@4ax.com...
> On Fri, 21 Mar 2003 05:12:39 +0100, "Armand"
> <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
>
>
> >.......Som dog ikke har USD, som ZXR'eren!
>
> Ahem.... du får lige et billede af klassens suverænt lækreste,dyreste,
> mest velkørende og mest eksotiske cykel ![Blink](images/smileys/wink.gif) ),læg mærke til
> forgaflen,som er ganske std....
>
> http://www.gre.ac.uk/~sn128/rvf1_jpg_gif.htm
OK, 35'eren så!
Men kører der in facto nogle 35'ere herhjemme?? I fald, så må de jo være
nærmest urørlige når man anskuer de ældre modellers priser :-/
> >kan det passe at du(!) ikke har fundet ZX4R og YZF R4 -links nogetsteds?
>
> Det lader jeg dig om
Nu er jeg jo ikke lige surferen her på gruppen; men på den anden side, så er
jeg på skole p.t. og kan derfor bruge tiden på noget blot lidt
fornuftigt(!?) ved at surfe løs efter de nyeste pocket rocket's i den
kommende uge!!
--
Armand.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Michael K. S. (23-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Michael K. S. |
Dato : 23-03-03 19:00 |
|
On Sun, 23 Mar 2003 18:43:29 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
>Men kører der in facto nogle 35'ere herhjemme??
Ja det gør der,men den er noget mere sjælden end de andre,for 2 år
siden var der indregistreret 8 stk. i DK
> I fald, så må de jo være
>nærmest urørlige når man anskuer de ældre modellers priser :-/
Njarh....de _er_ dyrere men ikke så meget dyrere - ca. 10 kkr i
forhold til en NC30 og ZXR400,og man _kan_ være heldig at finde en til
en favorabel pris hos en privat sælger...
--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:
http://home.tiscali.dk/isl21043/
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Hekto (21-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 21-03-03 10:49 |
|
In article <rpil7vsoq6j08rq0sall4m1lavgpkear8v@4ax.com>,
MichaelKS@image.dk says...
> Glem _alt_ om forhandlerpriser på 400'erne og i særdeleshed glem alt
> om Køge MC,det er slet slet ikke det reelle prisniveau for en
> NC30,Tomas har lige solgt sin og kan måske,hvis han har lyst,fortælle
> om hvad sådan en skal koste.400'erne har i lang tid været relativt
> dyre men priserne er på vej nedad,visse forhandler annoncerer dog
> stadig med "håbepriser" eller for Køge MC's vedkommende rene
> tossepriser..
>
>
49.000,- for en Kawasaki KR-1!!!
Jeg har set den, og den er ikke lavet af ædelt metal!
.... kunne jeg få det for min!!! WAUUUV!
--
Brian/Hekto
LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 - Til Salg * GS450 m 2-1
under genopbygning.
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
.... What about www.mc-portalen.com ?
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Armand (21-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 21-03-03 06:50 |
|
Pwh <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en
news:3e7abae1$0$42594$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Den måde en pumpet 2-takt trækker/lyder tiltaler mig også MEGET.
> En 4-takt uden moment i mellemområdet og bunden
> tror jeg ikke at jeg vil kunne forlige mig med.
> Det kan jeg bedre accepterer hos en 2-takt.
> Det er jo en del af charmen.
En sjov form for skepsis :-/
For øvrigt: Hvad er moment i bunden?
LIllefrøen, der fra tidligere ejers side er gearet rigeligt højt i kamp imod
jap-droslingen, klarer at følge med 50-60 km/t's trafikken på byens
indfaldsveje bedre end min svogers Duc.750 der ikke kan trække rent ved så
lav hastighed (=så lave omdrejninger).
Til gengæld så giver 2 nedgearinger sjældent mere end den første - Oftest
skal
der mindst 3 til uanset farten - Ligesom at mine egne sensorer skal vænnes
til at 10.000 rpm ikke(!) er et højt tal når det kommer til nedgearinger for
max.
acceleration - Men dét er jo helt to-tagger agtigt (bortset fra lyden af
14½kilo omdrejninger fra en firecylindret)!
--
Armand.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Pwh (22-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Pwh |
Dato : 22-03-03 18:18 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse news:b5hq3g$1846$4@news.cybercity.dk...
Pwh <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en
news:3e7abae1$0$42594$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Den måde en pumpet 2-takt trækker/lyder tiltaler mig også MEGET.
> En 4-takt uden moment i mellemområdet og bunden
> tror jeg ikke at jeg vil kunne forlige mig med.
> Det kan jeg bedre accepterer hos en 2-takt.
> Det er jo en del af charmen.
En sjov form for skepsis :-/
Det er muligt at jeg er for skeptisk over for trækket i en 400ccm.
Men jeg har efterhånden prøvet så mange mc'er at jeg ved hvad
der normalt falder i min smag og hvad der ikke gør.
Det skal absolut IKKE ses som en kritik af jeres 400 racere.
For øvrigt: Hvad er moment i bunden?
LIllefrøen, der fra tidligere ejers side er gearet rigeligt højt i kamp imod
jap-droslingen, klarer at følge med 50-60 km/t's trafikken på byens
indfaldsveje bedre end min svogers Duc.750 der ikke kan trække rent ved så
lav hastighed (=så lave omdrejninger).
Til gengæld så giver 2 nedgearinger sjældent mere end den første - Oftest
skal
der mindst 3 til uanset farten - Ligesom at mine egne sensorer skal vænnes
til at 10.000 rpm ikke(!) er et højt tal når det kommer til nedgearinger for
max.
acceleration - Men dét er jo helt to-tagger agtigt (bortset fra lyden af
14½kilo omdrejninger fra en firecylindret)!
Jamen den måde du beskriver trækket i din frø bekræfter kun mine bange anelser.
Der er for mig at se ingen god grund til at gå ned på en 400ccm når en
750/1100ccm er inden for hvad jeg vil investerer i sagen.
Grunden til at jeg p.t kigger på 2-takt er at jeg havde nogle
fornøjelige timer på min RD'er. Skal det værer 4-takt så skal der lidt kubikker til.
Sådan er smag og behag jo så forskellig.
Mvh Jens
| |
Pwh (21-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Pwh |
Dato : 21-03-03 08:18 |
|
"Rune Larsen" <rune.larsen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse >
> Uh! Så er det jo en 3XV !!!!
> Sørg lige for at checke hvad stelnummeret mere hedder. Er det en 3XV1,
3XV2
> eller hvad er det.
>
>
> Meld lige tilbage hvad det er for en fætter den TZR
>
> /Rune
Jeg vender frygteligt tilbage når jeg har været
nede og prøvekører.
Så vidt jeg kunne finde ud af på nettet findes
der 2 motortyper af TZR'eren. En række
og en v-motor. V-motoren skulle vist værer
en japansk hjemmemarkedsmodel med 45 hk.
Hvor mange hk har v-motoren hvis begrænsningen
bliver fjernet.
Og hvilken er bedst v-motoren eller rækkemotoren.
Hvad mener i at en '91 TZR med 10000 på klokken
og med 3 mdrs. fuld garanti på motor skal koste.
Mvh Jens
| |
Pwh (21-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Pwh |
Dato : 21-03-03 10:36 |
|
"Rune Larsen" <rune.larsen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
Meld lige tilbage hvad det er for en fætter den TZR
/Rune
Jeg har lige snakket med pusheren om modeltypen.
Han siger at det er en japansk model med V-motor.
Han vidste ikke på stående fod om det var
en 3XV1 eller en 3XV2.
Jeg må aflæse stelnummeret næste gang.
Han sagde at droslingen til 45 hk var taget fra
og at den skulle yde 70 hk. Lyder det rimeligt.
Hvordan er det med stumper til sådan en
Japansk hjemmemarkedsmodel ??.
Mvh Jens (som takker mange gange for alt info)
| |
![](/images/tree/0.gif) Michael K. S. (21-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Michael K. S. |
Dato : 21-03-03 10:49 |
|
On Fri, 21 Mar 2003 10:35:57 +0100, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:
>Han sagde at droslingen til 45 hk var taget fra
>og at den skulle yde 70 hk.
70 er nok liiige i overkanten (hvis det baghjulsheste),men det
afhænger noget af hvad der er gjort ved den,hvis det kun er 45 hestes
droslingen der er fjernet så er det mere realistisk med 55-60 på
hjulet,jeg ville nok kræve lidt dok. på de 70 ![Blink](images/smileys/wink.gif) )
Se iøvrigt lidt modelhistorik her :
http://www.bbb-net.ne.jp/history/yamaha/tzr/250/3xv/3xv.html
Kør linket gennem oversætteren på
http://babelfish.altavista.com/babelfish/tr
Prisen på sådan en sag er meget svær at udtale sig om da det er rent
liebhaveri...
--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:
http://home.tiscali.dk/isl21043/
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Pwh (21-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Pwh |
Dato : 21-03-03 13:18 |
|
"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse
70 er nok liiige i overkanten (hvis det baghjulsheste),men det
afhænger noget af hvad der er gjort ved den,hvis det kun er 45 hestes
droslingen der er fjernet så er det mere realistisk med 55-60 på
hjulet,jeg ville nok kræve lidt dok. på de 70 ![Blink](images/smileys/wink.gif) )
Jeg er sikker på at han mente at det var 70 hk i motoren.
Det var i en sammenligning mellem RS og TZR at han sagde 70 hk.
Og at de dermed skulle yde det samme
Prisen på sådan en sag er meget svær at udtale sig om da det er rent
liebhaveri...
Hvis det er rent liebhaveri risikerer jeg så ikke at få
problemer med at sælge den igen.
Er der et marked for den type Yam eller vil folk hellere købe en RS.
Hvad ville du selv vælge hvis pris og stand var den samme.
Mvh Jens (tak for links)
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) SLP/JM (21-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : SLP/JM |
Dato : 21-03-03 13:42 |
|
"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev
> Hvis det er rent liebhaveri risikerer jeg så ikke at få
> problemer med at sælge den igen.
Det kan nok godt blive et problem. Selv om man stadig kan købe nye Aprilia
RS 250, bliver der stort set ikke solgt nogen til gadebrug. De, der bliver
solgt, falder hurtigt i pris, fordi der ikke er efterspørgsel på den type
gade-mc - du har sikkert lagt mærke til priserne i den blå.
--
Susanne
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Pwh (21-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Pwh |
Dato : 21-03-03 17:47 |
|
"SLP/JM" <madcat@c.dk> skrev i en meddelelse
Det kan nok godt blive et problem. Selv om man stadig kan købe nye Aprilia
RS 250, bliver der stort set ikke solgt nogen til gadebrug.
Nu var det TZR'eren jeg tænkte på.
Jeg vil tro at Prilleren altid vil kunne sælges hvis prisen er rigtig.
Og den er jo allerede nu banket ned på et fornuftigt leje.
Se blot på de gamle RD'ere, de er jo stadig vældigt populære.
Og så vidt jeg har forstået ligger både Priller og TZR en klasse over RD.
Mvh Jens
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) SLP/JM (22-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : SLP/JM |
Dato : 22-03-03 13:57 |
|
"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev
> Jeg vil tro at Prilleren altid vil kunne sælges hvis prisen er rigtig.
Så er spørgsmålet bare, hvad der er den rigtige pris ![Blink](images/smileys/wink.gif) Jeg er blevet
tilbudt en Priller for 30.000 kr incl afgift.
Dermed ikke sagt, at det ikke er muligt at sælge en 2-takter til en højere
pris. Jeg tror bare, det tager længere tid end for så mange andre mc'er.
--
Mvh Susanne
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Hekto (21-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 21-03-03 13:47 |
|
In article <3e7b0309$0$42579$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk says...
> Jeg er sikker på at han mente at det var 70 hk i motoren.
> Det var i en sammenligning mellem RS og TZR at han sagde 70 hk.
> Og at de dermed skulle yde det samme
>
Der er også en vægtforskel på de to, som betyder noget.
M.h.t. gensalg, så er der altid et kult-marked for 2T'ere i god stand.
--
Brian/Hekto
LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 - Til Salg * GS450 m 2-1
under genopbygning.
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
.... What about www.mc-portalen.com ?
| |
![](/images/tree/0.gif) Rune Larsen (24-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Rune Larsen |
Dato : 24-03-03 20:59 |
|
Pwh wrote:
> Jeg har lige snakket med pusheren om modeltypen.
> Han siger at det er en japansk model med V-motor.
> Han vidste ikke på stående fod om det var
> en 3XV1 eller en 3XV2.
> Jeg må aflæse stelnummeret næste gang.
> Han sagde at droslingen til 45 hk var taget fra
> og at den skulle yde 70 hk. Lyder det rimeligt.
> Hvordan er det med stumper til sådan en
> Japansk hjemmemarkedsmodel ??.
Hvem var forhandleren?
Ang. droslingen, så yder ingen af dem 70hk når de er afdroslet.
Begrænsningen er udført med tændingsboksen, og består dels af en 45hk og en
180 km/t begrænsning.
Til nogen af modellerne er lavet en speciel tændingsboks som giver ca. 65 hk
når den er monteret.
Jeg er rimeligt inde i de der TZRere, så hvis der er noget specifikt du vil
vide, kan du bare spørge.
/Rune
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ane & Tomas (27-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ane & Tomas |
Dato : 27-03-03 21:54 |
|
"Rune Larsen" <rune.larsen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:bsJfa.2688$vn1.638776@news010.worldonline.dk...
>
> Jeg er rimeligt inde i de der TZRere, så hvis der er noget specifikt du
vil
> vide, kan du bare spørge.
> /Rune
Ja og han er også ved siden af og nedenunder og lur mig om han ikke kørør
med den en gang i mellem
Hilsen Tomas
#2 RS250 til salg
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Rune Larsen (27-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Rune Larsen |
Dato : 27-03-03 22:50 |
|
Ane & Tomas wrote:
> Ja og han er også ved siden af og nedenunder og lur mig om han ikke kørør
> med den en gang i mellem
Det skulle jo nødigt gå hen og blive en dårlig vane...
/Rune
| |
Kasper Hedstrøm (22-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Kasper Hedstrøm |
Dato : 22-03-03 12:13 |
|
Hej Jens
Hvad tager de egentlig for sådan en RS250? Jeg har nemlig en aprilia fra '96
jeg overvejer at sælge, fordi jeg skal giftes, og mangler penge (og tid,
hvis jeg ender med, at beholde den *G*)..
Var til syn med den igår, og den gik næsten
igennem. Æv, ærgeligt nu jeg var kørt helt fra Kbh til Slagelse.
Er der i øvrigt nogen der kender et trick til, hvordan man kan fjerne olie
fra bagbremsen, uden, at skulle skifte klodser? Dum som jeg var efterfyldte
jeg med olie, der rendte ud af overløbet, og ud på bagbremsen. Det var skyld
i, at jeg nu skal til omsyn...
Mvh
Kasper Hedstrøm
"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3e7a0877$0$42644$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg skal ned til den lokale mc pusher i næste uge
> og prøve begge modeller som han har stående.
> Hvilken af de to er efter jeres mening den bedste.
>
> De har kørt ca lige langt og koster ca det samme.
> Yammen er fra '91 og Prilleren er fra '96
>
> Pusheren siger at TZR'eren er den bedste
> men det er måske fordi han hellere vil sælge den
>
> Mvh Jens (der elsker at lede efter ny mc)
>
>
| |
Pwh (22-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Pwh |
Dato : 22-03-03 18:30 |
|
"Kasper Hedstrøm" <kasper@kajogkasper.dk> skrev i en meddelelse
Hej Jens
Hvad tager de egentlig for sådan en RS250? Jeg har nemlig en aprilia fra '96
jeg overvejer at sælge, fordi jeg skal giftes, og mangler penge (og tid,
hvis jeg ender med, at beholde den *G*)..
Nu er de jo ikke allesammen kommet på gaden endnu så det er lidt tidligt at sige.
Men dem jeg har haft kigget på hos forhandler/DBA ligger alt efter årgang/km
fra 50.000kr og opefter. Og det er vel og mærke 'ønskepriser'.
Men Susanne skriver jo at hun har fået tilbudt en til 30K.
Jeg må gå ud fra at den har fejlet et eller andet.
Den jeg skal ud og prøve i næste uge koster 58.000kr for en '96 der har kørt 6000km.
Det er incl. 3 mdr 100% garanti på motoren. Hvad han kan presses til ved jeg af gode grunde ikke endnu.
Men du skal nok ikke regne med meget mere end 45-50000kr for din egen.
Men det kan jo værer at vi kan handle hvis modellen falder i min smag efter prøveturen hos forhandleren.
Mvh Jens
| |
![](/images/tree/0.gif) Michael K. S. (22-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Michael K. S. |
Dato : 22-03-03 22:16 |
|
On Sat, 22 Mar 2003 18:30:15 +0100, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:
>Den jeg skal ud og prøve i næste uge koster 58.000kr for en '96 der har kørt 6000km.
>Det er incl. 3 mdr 100% garanti på motoren. Hvad han kan presses til ved jeg af gode grunde ikke endnu.
Jeg kender 2 der har købt RS250 i privat handel,den ene var for 2 år
siden 45.000 for en '96 med 8.000 på uret,en for ganske nyligt
ligeledes en '96 med 10.000 på uret for 38.000 kr - begge var i std.
stand for alderen....Som Susanne siger de falder meget hurtigt i pris.
De 58.000 for en '96 - Tjah,temmelig urealistisk selv som
forhandlerpris,men det er jo heldigvis et frit land...
--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:
http://home.tiscali.dk/isl21043/
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Pwh (23-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Pwh |
Dato : 23-03-03 19:53 |
|
"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse
Jeg kender 2 der har købt RS250 i privat handel,den ene var for 2 år
siden 45.000 for en '96 med 8.000 på uret,en for ganske nyligt
ligeledes en '96 med 10.000 på uret for 38.000 kr - begge var i std.
stand for alderen....Som Susanne siger de falder meget hurtigt i pris.
De 58.000 for en '96 - Tjah,temmelig urealistisk selv som
forhandlerpris,men det er jo heldigvis et frit land...
Jeg siger mange tak for de oplysninger.
Det er lige noget jeg kan bruge når der evnt. skal handles.
Der må fandeme værer nogen der har tabt en pæn sjat penge.
Men det er også mit indtryk at de solgte godt i starten.
Så der må værer nogle stykker i omløb efterhånden.
Jeg havde egentligt heller ikke regnet med at ville give 58K hos forhandleren.
Den skal i princippet bare bruges som 'prøveballon' for modellen som sådan.
Jeg plejer som regel at købe mine mc'er privat. Der er rigtigt mange penge at spare.
Mvh Jens (som ville ønske at der kom noget mere info omkring TZR'eren)
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) John Jensen (23-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : John Jensen |
Dato : 23-03-03 20:03 |
|
Hvis det var mig ville jeg overhovedet ikke være i tvivl om at det skulle
være TZR'en fremfor
Prilleren... selvfølgelig afhængigt af hvad der forlanges for den...!
/ John
NSR250SP
>
> Mvh Jens (som ville ønske at der kom noget mere info omkring TZR'eren)
>
>
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Pwh (23-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Pwh |
Dato : 23-03-03 20:27 |
|
"John Jensen" <John-G-J@Jensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
Hvis det var mig ville jeg overhovedet ikke være i tvivl om at det skulle
være TZR'en fremfor
Prilleren... selvfølgelig afhængigt af hvad der forlanges for den...!
/ John
NSR250SP
Jeg mangler stadig at få afklaret reservedelssituationen.
Jeg har sendt en Mail til en tysk Yamaha forhandler som blev anbefalet her i gruppen.
Og jeg har sendten Mail til den danske Yamaha importør. Så må jeg se hvad de svarer.
At du ikke har problemer med din Honda kan jeg jo ikke direkte bruge på TZR'eren.
Det ville fandeme værer surt at købe en mc man ikke kunne skaffe stumper til.
Eller i bedste fald skulle vente 100 år på at få og skulle give overpris.
Så meget bedre end Prilleren kan jeg næppe forestille mig at den er.
Fordelen ved Prilleren er at der garanteret er en masse brugte stumper til salg.
Prisen på TZR'eren er forøvrigt 58.000kr
Mvh Jens
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Michael K. S. (23-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Michael K. S. |
Dato : 23-03-03 20:49 |
|
On Sun, 23 Mar 2003 20:27:10 +0100, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:
>Så meget bedre end Prilleren kan jeg næppe forestille mig at den er.
Næh,men det er næppe heller derfor John anbefaler den,nok mere for at
få noget der er lidt mere specielt end Prilleren,kun du ved i hvor høj
grad det er en faktor for dig...
>Fordelen ved Prilleren er at der garanteret er en masse brugte stumper til salg.
Det er der,det ved jeg alt om
Du skal forresten aldrig regne (for meget) med km-tælleren på en
RS250,som sagt er det primært en cykel der solgt til race specielt de
senere år,og der har derfor været et stort udvalg af brugte ure,med
ingen eller få km,en for stor fristelse for nogle....har jeg ladet mig
fortælle
>Prisen på TZR'eren er forøvrigt 58.000kr
For dyrt IMO,men det kan jo næppe undre....et sted mellem 45 og 50
maksimalt som forhandlerpris,men da den slags som sagt er
liebhaveri,vil prispændet være relativt stort.Til sammenligning havde
Robbin Harms en '96 NSR250SP MC28 i original Repsollakering til salg
uden afgift for 22.000 for nogle år siden da han skulle skrabe penge
sammen til sin indsats i GP,den burde være blevet revet væk til den
pris men det blev den bare ikke.Det _kan_ blive vanskeligt at komme af
med den slags igen,har man derfor ikke tid at vente på den rigtige
køber dukker op,så pas IMHO på med den type MC - Du skal købe den hvis
du vil ha' noget ingen (eller få) andre har _ikke_ p.g.a overlegen
performance.
--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:
http://home.tiscali.dk/isl21043/
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) John Jensen (23-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : John Jensen |
Dato : 23-03-03 21:56 |
|
Der kan man bare se, da jeg var ovre og kigge på den pågældende MC28 Repsol
var prisen 30.000,- men det var også hans "flinke" far der skulle sælge den
for ham....
Jeg sagde til ham at prisen efter min mening var for høj, og skulle ned i
nærheden af 20.000,-
DET blev han meget fornærmet over, - men stort set alle kåbe & sædedelene
havde revner &
skrammer, samt bundstykket var smeltet da der havde været racerpotter på
den.
"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse
news:0t2s7vk60seaksj6arm801oprsg3nnres8@4ax.com...
> On Sun, 23 Mar 2003 20:27:10 +0100, "Pwh"
> <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:
Til sammenligning havde
> Robbin Harms en '96 NSR250SP MC28 i original Repsollakering til salg
> uden afgift for 22.000 for nogle år siden da han skulle skrabe penge
> sammen til sin indsats i GP
> -Michael
> Div. Aprilia RS250-dele til salg på:
> http://home.tiscali.dk/isl21043/
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Michael K. S. (23-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Michael K. S. |
Dato : 23-03-03 22:11 |
|
On Sun, 23 Mar 2003 21:55:54 +0100, "John Jensen"
<John-G-J@Jensen.tdcadsl.dk> wrote:
>Der kan man bare se, da jeg var ovre og kigge på den pågældende MC28 Repsol
>var prisen 30.000,- men det var også hans "flinke" far der skulle sælge den
>for ham....
Hans far er noget speciel ja,men jeg talte med ham selv og de 22 var
prisen inden forhandling,jeg ville ikke ha' den p.g.a problemerne med
MC28,wireloom,kreditkord og potter - du kender problematikken..
>Jeg sagde til ham at prisen efter min mening var for høj, og skulle ned i
>nærheden af 20.000,-
Også hvad jeg regnede med...og det kunne jeg sikkert også ha' fået den
til,men ovenstående plus Harms-familiens noget specielle ry gjorde at
jeg ikke hoppede på den dengang
>DET blev han meget fornærmet over, - men stort set alle kåbe & sædedelene
>havde revner &
Den havde en alvorlig en i en befæstelse i frontkåben ,som dog sagtens
kunne laves ellers intet alvorligt så vidt jeg husker
>skrammer, samt bundstykket var smeltet da der havde været racerpotter på
>den.
Jepper,jeg tror dog at den i bundstykket skyldes at Sonny havde kørt
en DM-afd. på den og den vist var gået i ?!? Ellers rigtigt nok med
racerpotter.
Men i betragtning af hvad den slags cykler ellers er værd for
2T-freaks så var det en helt fin pris,men som sagt man skal ha' tid
til at vente på den rigtige køber (det havde han jo ikke),og ellers
passe gevaldigt på ikke at købe for dyrt med den slags cykler...
--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:
http://home.tiscali.dk/isl21043/
| |
![](/images/tree/0.gif) SLP/JM (23-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : SLP/JM |
Dato : 23-03-03 09:08 |
|
"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev
> Men Susanne skriver jo at hun har fået tilbudt en til 30K.
> Jeg må gå ud fra at den har fejlet et eller andet.
Det gjorde den nu ikke - den skulle indgå i en byttehandel hos en
forhandler, der tilbød mig den til den pris, han selv gav for den. Sikkert
fordi den bare ville stå og fylde.
Personligt vil jeg ikke gi' meget mere end 50K for en RS'er fra 1998.
--
Mvh Susanne
| |
|
|