Re: At fjerne det lede klistermærke?
Fra : Richard

Dato : 20-03-03 17:18

Spiff skrev:

> Nå men jeg gjorde det at jeg fik løftet et hjørne og så gik jeg
> elleres igang med at opløse limen med WD40.

Så WD40 opløser altså limen - thought it enough :) - hvordan undgår de,
der vinterkonserverer cyklerne i WD40, at klistermærkernes lim bliver
opløst???

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : co

Dato : 20-03-03 17:33

Der er flere måder at fjerne klistermærker på !

1. brug en føntørre eller varmeblæser, hvor
klistremærket varmes op til lige før man brænder
sig på varmen, hvorpå man forsigtigt løsner det.

limrester kan i nogle tilfælde fjernes med sprit
prøv først om lakken kan tåle det, ved at tørrer
med en sprit væddet klud på et ikke synligt sted
tager kluden farve af tanken, kan det ikke bruges.

2. Den mest effektiv metode er cellose fortynder.
tag og klip en avis ud i samme størrelse som
klistermærket væd det med fortynder og læg det
på mærket ( tætsidende ) og vent i ca. 10 min.
så er mærket næsten opløst og kan tages med
en klud, og lidt knofedt.

ADVARSEL: det er absolut ikke alle lakeringer
der kan tåle cellose fortynder, så prøv igen først
med en klud på et ikke synligt sted på tanken.

håber det kan bruges

Med venlig hilsen
Claus