Hjælp en begynder!
Fra : Karsten

Dato : 19-03-01 17:27

Hej

Jeg er helt ny i det her med mc og ønsker derfor lidt hjælp fra jer. Nu har
jeg bestemt mig for at det skal være dette forår jeg køber en mc. Jeg er
blevet lidt forelsket i de lidt ældre små mc'ere fra 70'erne eller først i
80'erne. Helst ikke over 500 ccm. Hvilken cykel kan anbefales? Hvad skal jeg
passe på? Alle råd modtages med glæde

Med venlig hilsen
Karsten

Fra : Karsten

Dato : 19-03-01 17:35

Jeg glemte lige en vigtig ting: Den må helst ikke koste mere end 10-20.000.

Mvh. Karsten

Fra : Claus Kenberg

Dato : 19-03-01 18:48

> Jeg er helt ny i det her med mc og ønsker derfor lidt hjælp fra jer.

Hej
Du er altid velkommen

> [...]
>blevet lidt forelsket i de lidt ældre små mc'ere fra 70'erne eller først i
>80'erne. Helst ikke over 500 ccm. Hvilken cykel kan anbefales?

Ja med de få kriterier som du har sat dig, er der jo nok af modeller at ta'
af :o:

Jeg har netop købt mig en Yamaha XS 400 Seca '84 (se mere på min
hjemmeside). Jeg undersøgte mc-markedet grundigt, med nogenlunde samme
kriterier som dig, og fandt frem til netop denne.
Dem jeg har forhørt mig hos, som har erfaringer med maskinen, har kun ros
til den, både hvad angår
driftsikkerhed, og pålidelighed. Den har 46hk, og et okay træk af en 400ccm.
Den ligger glimrende på vejen, ligesom jeg synes kørestillingen er
behagelig.

>Hvad skal jeg passe på? Alle råd modtages med glæde...

Generelt skal du være opmærksom på alt når du køber så gamle årgange!
Men kontroller alle lejer for slør, vær opmærksom på alverdens mislyde
o.lign. Og vær ekstra skeptisk hvis motorcyklen ligner noget der har trængt
til en kærlig hånd længe...
Et godt råd er at sørge for at motorcyklen er kold, når du skal bese den; en
varm motor kan godt skjule fejl, som du bliver ked af morgenen efter du har
købt den.

> Jeg glemte lige en vigtig ting: Den må helst ikke koste mere end
10-20.000.

Jeg gav 14.000.- for min, hvilket vist nok var ret billigt, men regn med en
pris på 15-22.000.-

Her er et link til XS-serie ejeres udtalelser:
http://umgweb.com/member1/yxs2501.htm

Håber at det hjalp dig lidt på vej...

Claus Kenberg
Vi ses derude - med poten i vejret
www.kenberg.dk

Fra : RacerNiels

Dato : 19-03-01 21:54

Claus Kenberg <Claus@Kenberg.dk> wrote in message

> [...]
400ccm.
> Den ligger glimrende på vejen, ligesom jeg synes kørestillingen er

Jeps! Jeg vil også anbefale en XS400 - den er skøøøøøøn!
Jeg har selv en fra 86 - den har kostet 18.500kr, en videofilm og lidt
andet. Den kører fint, og hvis du vil ha' at den skal være hurtigere i
styringen kan du bare hæve gaffelrørene. Det har jeg også gjort og det er
for fedt som man kan smide rundt med den!

Desuden er den en sikker vinder hos pigerne *gg* Bagsædet er bredt og man
sidder godt deromme.

Hvis der skal mek'es på dne er den også rimelig ligetil - jeg er i hvert
fald ikke bange for at skille min ad.

Held & lykke med det,
Niels
XS400-SS

Fra : Jan Olsen

Dato : 19-03-01 22:53

Hejsa...

Havde ligeledes en xs 400 special.....rar begynder maskine, som jeg havde en
3 - 4 år..Den kan anbefales..og så syn's jeg faktisk den er lidt sød..

med venlig hilsen

Jan Olsen

Fra : RacerNiels

Dato : 20-03-01 21:21

Jan Olsen <jango@image.dk> wrote in message
> Hejsa...
>
> Havde ligeledes en xs 400 special.....rar begynder maskine, som jeg havde
en
> 3 - 4 år..Den kan anbefales..og så syn's jeg faktisk den er lidt sød..

SØD?!?!?! Den er da BENHÅRD!!
Jeg tror jeg skal ha' sat et par "NoFear"-øjne lige over lygten.... *ggg*

Fra : Asger Steffensen

Dato : 19-03-01 23:30

> Jeg gav 14.000.- for min, hvilket vist nok var ret billigt, men regn med
en
> pris på 15-22.000.-

Det er en ok cykel, men den skal være i _meget_ god stand for at koste
20kkr!! !4-16 er mere ok.

Mvh.
Asger
ZX-10

Fra : Uffe Ibh Iversen

Dato : 19-03-01 19:08

En gammel cb 400 f går man aldrig galt i byen med. Det er ihvertfald min
erfaring!
Mvh Uffe

Fra : N/A

Dato : 20-03-01 02:23

Fra : Armand

Dato : 20-03-01 02:23

Janus <janusz@kampsax.dtu.dk> skrev i en

> Enig En billig cykel typisk 7 - 15 kkr, pisse godt optræk og en god
> topfart ca 160 -170 km/t. Robust motor og billig i vedligeholdelse

- - - men til også totalt forældet stel og bremser i forhold til den
nævnte 400 Seca!

--
Armand.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 20-03-01 23:01

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:996fjq$hab$1@news.cybercity.dk...

> Janus <janusz@kampsax.dtu.dk> skrev i en

> min
>
> - - - men til også totalt forældet stel og bremser i forhold til den
> nævnte 400 Seca!

Selfølgelig er CB'eren forældet i forhold til en XS400 der er jo mere end 10
år til forskel. En CBR600 F2 er jo også forældet i forhold til en R6'er, men
er da stadig en fin cykel.
En CB 400f er og bliver en fin cykel og hvis man kigger i tråden: Gammel
Honda, så er den blevet omtalt der.

Jesper
CX500
ex CB400f

Fra : Armand

Dato : 21-03-01 03:48

Jesper Pedersen <knorsfis@cool.dk> skrev i en

> [...]
> Selfølgelig er CB'eren forældet i forhold til en XS400 der er jo mere
> end 10 år til forskel. En CBR600 F2 er jo også forældet i forhold til

På baggrund af den ringe pris-forskel får man ulige mere i en Seca!!

--
Armand.

Fra : Martin Schjoldager

Dato : 21-03-01 17:12

Nu er jeg ikke den mest erfarne motorcykle kører, men da jeg for 1½ år siden
skulle købe min første mc, havde jeg også et godt øje til 400 seca, og havde
prøvekørt 3 inden jeg talte men en gammel mekaniker som syndes jeg lige
skulle prøvekører en CB500F først. Dette var jeg lidt usikker på, da der jo
som sagt er 10 års forskel på de to cykler. Så jeg spurte om det nu var en
go ide når cyklerne kostede det samme, hvortil han svarede: - DET ER JO EN
HONDA !!!. ok. Jeg fandt en fra 76 som vi kørte ud og så på. Nu ved jeg ikke
om det var fordi jeg men det samme forelskede min i cyklen (de fire rør, det
klassiske look..) men da jeg havde prøvekørt den var der ingen tvivl.

Martin Schjoldager

CB 500F