Test af diverse låse til MC!
Fra : Esben Bøll

Dato : 18-03-03 11:28

Efter diskutionen om man skulle pille sædet af hver gang eller bare sætte en
masse låse og kæder på.
jeg fandt en test at diverse låse som måske kan sige lidt om hvor hurtigt
det kan gå at brække en lås op med den rette viden og det rette værktøj.

http://www.student.uit.no/aissm/slf01.html

MVh Esben Bøll
XJ900F "83

Fra : Michael K. S.

Dato : 18-03-03 11:51

On Tue, 18 Mar 2003 11:28:20 +0100, "Esben Bøll" <ebo@tdc.dk> wrote:

> [...]
>det kan gå at brække en lås op med den rette viden og det rette værktøj.

Ja det er meget fint,men nu er der tale om låse til cykler med
rugbrødsmotor ) - Sjovt nok gælder din konklusion dog stadig,alt
kan brydes/omgås på forbavsende kort tid.MCN lavede på et tidspunkt en
test og havde en artikel om regulære MC-låse og hvordan de kunne
brydes med hydraulisk værktøj og andre powertools,nedkøling,udboring
og div. tricks...nedslående,men en prof. tyv snupper alt i løbet af
no-time.

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : Morten Juel

Dato : 18-03-03 18:51

> jeg fandt en test at diverse låse som måske kan sige lidt om hvor hurtigt
> det kan gå at brække en lås op med den rette viden og det rette værktøj.
>
> http://www.student.uit.no/aissm/slf01.html

Godt man har testvinderen og kasko på sin cykel

Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 18-03-03 20:00

> Godt man har testvinderen og kasko på sin cykel

Jeg tror også jeg køber sådan en fætter. Hvordan kan man transportere den
med sig?

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Freddy Lang

Dato : 18-03-03 21:33

Rasmus Nielsen wrote:

> Jeg tror også jeg køber sådan en fætter. Hvordan kan man transportere
> den med sig?

Det er jo en bøjlelås. Til transport af sådan en fætter kan du få en
"bøjlelås-holder" som monteres imellem nummerplade og nummerpladeholder. Nu
ved jeg bare, at på min SV'er med Hi-Level Micron er der ikke plads til
noget som helst omkring min nummerplade. Men derudover fungerer det skam
fint (havde det på min gamle GS 750'er).

--
Freddy
SV 650 S-K1

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-03-03 00:15

Freddy Lang wrote:
> [...]
> noget som helst omkring min nummerplade. Men derudover fungerer det skam
> fint (havde det på min gamle GS 750'er).

Jeg har jo den herligste bøjlelås til min RD'er (som endda fulgte med i
handlen)

Når man har pillet den ud af forgaflen, så passer den lige hen over
gummierne mellem kaburatorer og luftfilter.. :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Benz...

Dato : 19-03-03 08:42

> Jeg tror også jeg køber sådan en fætter. Hvordan kan man transportere den
> med sig?

Det kan også være at du er heldig og at der er plads til den under sædet!
Men det kommer jo an på hvilken cykel du har.
En R6 (00-??) f.eks. siges at have plads til en under sædet. Så er
spørgsmålet bare om den lås passer der.

mvh Benzon...