|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Køb af brugt MC Fra : Ole Sørensen |
Dato : 18-03-03 10:31 |
|
Min kære "gamle" far har bestemt sig for, at anskaffe sig en MC igen. (Efter
20 år´s afsavn...stakkels mand :)
Problemet er at hans budget er fastsat af den hjemmelige Generalstab (min
mor) til ca. 30.000,- - Hvad kan man få i den prisklasse (hvad/hvilke
modeller bør man undgå)
Chopper stilen er ikke lige ham...ligeledes er MZ´ere & 2 taktere på forhånd
udelukket.
Han er 51år - 177cm & ca. 90kg
Nogen gode forslag ??
Mvh /Ole
YZF-R6 ´02
| |
Tommy Fer (18-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Tommy Fer |
Dato : 18-03-03 10:36 |
|
>
> Han er 51år - 177cm & ca. 90kg
>
> Nogen gode forslag ??
GS500e
ellers er det nogen gamle cykler han kommer i nærheden af...
mvh Tommy Fer
| |
Janner (18-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Janner |
Dato : 18-03-03 10:55 |
|
"Tommy Fer" <Tommy@fernet.ELLERNOGETDERSKALVÆKdk> wrote in message
news:qMBda.129333$Hl6.11821010@news010.worldonline.dk...
>
> >
> > Han er 51år - 177cm & ca. 90kg
> >
> > Nogen gode forslag ??
>
Kawazaki ER5 ville være et godt bud tror den gamle vil finde lidt mere hygge
i finishen på den frem for en GS500 E
/Onkel Jan
>
| |
Mads Lund (18-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mads Lund |
Dato : 18-03-03 10:50 |
|
> Problemet er at hans budget er fastsat af den hjemmelige Generalstab (min
> mor) til ca. 30.000,- - Hvad kan man få i den prisklasse (hvad/hvilke
> modeller bør man undgå)
Jeg har jo en GSX550ESD i rigtig fin stand på lager. Ellers er der jo en del
modeller fra firserne til ca 30. Eks CX500, GS650, GS850 men tag et kig på
dba. Og fremm for atl så undgå honda's V modeller.
Mads Lund
Ninaj9RT
| |
Richard (18-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Richard |
Dato : 18-03-03 11:21 |
|
Mads Lund wrote:
> Jeg har jo en GSX550ESD i rigtig fin stand på lager. Ellers er der jo en del
> modeller fra firserne til ca 30. Eks CX500, GS650, GS850 men tag et kig på
> dba. Og fremm for atl så undgå honda's V modeller.
??Hondas V-modeller - du mener formentlig de tidlige ('82-83) af Hondas
V4-modeller, ikke? - de senere V4-motorer er OK og V2-erne på langs er
måske markedets mest slidstærke (CX500'ens holdbarhed kender jeg ikke
noget til).
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade
Paypal: https://www.paypal.com/refer/pal=2VGEY2W2TV2V2
| |
![](/images/tree/0.gif) Mads Lund (18-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mads Lund |
Dato : 18-03-03 11:30 |
|
> ??Hondas V-modeller - du mener formentlig de tidlige ('82-83) af Hondas
> V4-modeller, ikke? - de senere V4-motorer er OK og V2-erne på langs er
> måske markedets mest slidstærke (CX500'ens holdbarhed kender jeg ikke
> noget til).
Sorry der skulle have stået VF. Ud over holdbarhedsproblemerne må jeg ofte
lægge øre til forskellige mc mekanikkeres klagen over hvor umulige de er at
skrue i. Og det forøger jo serviece omkostningerne.
Mads Lund
ninja9RT
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Richard (18-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Richard |
Dato : 18-03-03 11:54 |
|
Mads Lund wrote:
>>??Hondas V-modeller - du mener formentlig de tidlige ('82-83) af Hondas
>>V4-modeller, ikke? - de senere V4-motorer er OK og V2-erne på langs er
>>måske markedets mest slidstærke (CX500'ens holdbarhed kender jeg ikke
>>noget til).
>
> Sorry der skulle have stået VF. Ud over holdbarhedsproblemerne må jeg ofte
> lægge øre til forskellige mc mekanikkeres klagen over hvor umulige de er at
> skrue i. Og det forøger jo serviece omkostningerne.
Du har sikkert ret i, at de er sværere at skrue i end så mange andre -
uden at kende rækkefirernes servicevenlighed - men nu kender vi jo ikke
mandens budget og prioritering.
Har dog selv valgt GB500'en bl.a. for at få en cykel, jeg kunne
overkomme at skrue på selv. :)
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade
Paypal: https://www.paypal.com/refer/pal=2VGEY2W2TV2V2
| |
Brian W. (18-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Brian W. |
Dato : 18-03-03 11:06 |
|
Ole Sørensen wrote:
> Min kære "gamle" far har bestemt sig for, at anskaffe sig en MC igen.
> (Efter 20 år´s afsavn...stakkels mand :)
>
> Problemet er at hans budget er fastsat af den hjemmelige Generalstab
> (min mor) til ca. 30.000,- - Hvad kan man få i den prisklasse
> (hvad/hvilke modeller bør man undgå)
>
> Chopper stilen er ikke lige ham...ligeledes er MZ´ere & 2 taktere på
> forhånd udelukket.
>
> Han er 51år - 177cm & ca. 90kg
>
> Nogen gode forslag ??
>
> Mvh /Ole
> YZF-R6 ´02
--
hvad med en bol´dor??? hvis han da selv kan skrue lidt osv???
Med Venlig Hilsen
Brian Laursen
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155
http://home1.stofanet.dk/cashman
| |
Jørgen Winther (23-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jørgen Winther |
Dato : 23-03-03 12:29 |
|
"Brian W." <Brian.wX@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3e76f019$0$4361$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> hvad med en bol´dor??? hvis han da selv kan skrue lidt osv???
Den kan jeg stemme for - den er dejlig at køre på og generelt velfungerende
:)
--
Jørgen
Tidligere mini-Bol d'Or ejer.
| |
John (18-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : John |
Dato : 18-03-03 11:16 |
|
"Ole Sørensen" <no1@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> Han er 51år - 177cm & ca. 90kg
>
> Nogen gode forslag ??
Honda CX 500, eller CX 500 C
PS ang. CX 500 C : godt nok siger du at chopperstilen ikke er ham, men lad
ham lige se en CX 500 C, den er nu ikke så slem mht. det med chopperstil,
det er jo også kun en soft
John - GSXF600
| |
Richard (18-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Richard |
Dato : 18-03-03 12:03 |
|
John wrote:
>>Han er 51år - 177cm & ca. 90kg
>
> PS ang. CX 500 C : godt nok siger du at chopperstilen ikke er ham, men lad
> ham lige se en CX 500 C, den er nu ikke så slem mht. det med chopperstil,
> det er jo også kun en soft
Ooops, med 51 år er der stor risiko for, at manden har dårlig ryg, og så
bør en chopper umiddelbart frarådes. Benmusklerne skal kunne tage stødet
fra de ulidelige vejbump etc - det kan de ikke, hvis benene er strakt
skråt fremad/nedad.
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK - selv 51 med tendens til rygproblemer
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade
| |
![](/images/tree/0.gif) John (18-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : John |
Dato : 18-03-03 12:45 |
|
"Richard" <richardPUNKTUMpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Ooops, med 51 år er der stor risiko for, at manden har dårlig ryg, og så
> bør en chopper umiddelbart frarådes. Benmusklerne skal kunne tage stødet
> fra de ulidelige vejbump etc - det kan de ikke, hvis benene er strakt
> skråt fremad/nedad.
Jeg har kørt en del på CX 500 C, der sidder man ret op og ned, så det er
ikke noget problem, forresten hvad kender du til mandens ryg ? jeg kender da
folk på over 60 år som har en bedre ryg end eks. jeg selv !
John - GSXF600
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Richard (18-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Richard |
Dato : 18-03-03 13:02 |
|
John wrote:
>>Ooops, med 51 år er der stor risiko for, at manden har dårlig ryg, og så
>>bør en chopper umiddelbart frarådes. Benmusklerne skal kunne tage stødet
>>fra de ulidelige vejbump etc - det kan de ikke, hvis benene er strakt
>>skråt fremad/nedad.
>
> Jeg har kørt en del på CX 500 C, der sidder man ret op og ned, så det er
> ikke noget problem, forresten hvad kender du til mandens ryg ? jeg kender da
> folk på over 60 år som har en bedre ryg end eks. jeg selv !
Siger bare at der - alderen taget i betragtning - er stor risiko for
det. Og nævner det blot fordi det er mit indtryk, at få tænker på det,
når de vælger en chopper/cruiser el. lign.
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade
Paypal: https://www.paypal.com/refer/pal=2VGEY2W2TV2V2
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) John (18-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : John |
Dato : 18-03-03 13:23 |
|
"Richard" <richardPUNKTUMpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Siger bare at der - alderen taget i betragtning - er stor risiko for
> det. Og nævner det blot fordi det er mit indtryk, at få tænker på det,
> når de vælger en chopper/cruiser el. lign.
oki
John
| |
Henrik Nielsen - Rap~ (18-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Henrik Nielsen - Rap~ |
Dato : 18-03-03 11:24 |
|
Min far købte også MC for nogle år siden, i ca. samme prisklasse. Valget
faldt på en XJ600 (årg. 90 mener jeg at kunne huske), den har han stadig og
er meget glad for den. Måske det var en idé.
--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk
Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
| |
Carsten Eilersen (18-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Carsten Eilersen |
Dato : 18-03-03 12:43 |
|
"Ole Sørensen" <no1@e-mail.dk> wrote in message
news:3e76e773$0$42620$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Min kære "gamle" far har bestemt sig for, at anskaffe sig en MC igen.
(Efter
> 20 år´s afsavn...stakkels mand :)
>
> Problemet er at hans budget er fastsat af den hjemmelige Generalstab (min
> mor) til ca. 30.000,- - Hvad kan man få i den prisklasse (hvad/hvilke
> modeller bør man undgå)
>
> Chopper stilen er ikke lige ham...ligeledes er MZ´ere & 2 taktere på
forhånd
> udelukket.
>
> Han er 51år - 177cm & ca. 90kg
>
> Nogen gode forslag ??
>
> Mvh /Ole
> YZF-R6 ´02
>
>
>
>
Hej Ole,
Nu ved jeg ikke, hvor i geografien dit fædrende ophav holder til, men i
Ølgod annoncerer KR Handel for en Honda CX 500 E, som hverken ligner en
chopper, M-spjæt eller en 2-tagger.
Kig på hjemmesiden www.krhandel.dk og du finder denne CX 500 E:
Årgang: 1983
Km: 44.000
Pris m. afgift: 33.500
Og nej - jeg har intet med sælger at gøre og kender heller ikke vedkommende.
God jagt!
Mvh.
Carsten Eilersen
BMW K1200RS
Suzuki DR 250 S
| |
Jens Didriksen (18-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jens Didriksen |
Dato : 18-03-03 19:03 |
|
Til en moden og voksen person kan jeg kun anbefale en Honda CX 500 E eller
650 E.
1) Prisen holder sig skudsikkert midt i 30'erne.
2) Kardantræk = problemfri kørsel
3) 3 skiver
4) Støbte fælge
5) Vandkøling = god mekanisk stabilitet
6) Luftaffjedring både for og bag
7) Benzinmåler
8) God V2 lyd af en så lille maskine
9) Behagelig kørestilling - også for passageren
10) Aflåseligt handskerum som nemt rummer en stor ABUS kædelås + værktøj
11) God stor benzintank = lang aktionsradius
12) Lille kvartkåbe sikre et fornuftigt udseende
13) Antidive funktion - som dog mest er til pynt
14) God håndbøjle til passageren
Osv.
Hvilken anden maskine tilbyder så mange kvaliteter til de penge...?
En glimrende maskine som jeg selv ejer og er meget glad for.
Jens
| |
![](/images/tree/0.gif) Mads Lund (19-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mads Lund |
Dato : 19-03-03 08:35 |
|
> 1) Prisen holder sig skudsikkert midt i 30'erne.
> 2) Kardantræk = problemfri kørsel
> 3) 3 skiver
> 4) Støbte fælge
> 5) Vandkøling = god mekanisk stabilitet
> 6) Luftaffjedring både for og bag
> 7) Benzinmåler
> 8) God V2 lyd af en så lille maskine
> 9) Behagelig kørestilling - også for passageren
> 10) Aflåseligt handskerum som nemt rummer en stor ABUS kædelås + værktøj
> 11) God stor benzintank = lang aktionsradius
> 12) Lille kvartkåbe sikre et fornuftigt udseende
> 13) Antidive funktion - som dog mest er til pynt
> 14) God håndbøjle til passageren
Skal vi vende medaljen ?
1) Det er en Honda
2) Modellen hedder "gyllepumpe"
3) Den har kardantræk
4) Bremserne fungerer mest som en hensigts erklæring om fartreduktion
5) Styreegenskaberne leder tankerne på ordet skummadras
6) Motoren vibrerer
7) Kørestillingen og turbolensen fra kåben er irriterende over 80 kmt
8) der er en Honda
Men vi prioriterer jo alle forskelligt.
Mads Lund
Ninja9RT
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Richard (19-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Richard |
Dato : 19-03-03 19:27 |
|
Mads Lund wrote:
> Skal vi vende medaljen ?
> 1) Det er en Honda
<snip>
> 8) der er en Honda
>
Erh, her mener du da forsiden af medaljen, da ikke bagsiden :)
> Men vi prioriterer jo alle forskelligt.
Yep, hurra for den lille, nej store forskel ;)
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade
Paypal: https://www.paypal.com/refer/pal=2VGEY2W2TV2V2
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Jens Didriksen (19-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jens Didriksen |
Dato : 19-03-03 22:11 |
|
> Skal vi vende medaljen ?
>
> 1) Det er en Honda
Yep - det virker...
> 2) Modellen hedder "gyllepumpe"
Yep - alsidighed er en god ting. Hvis du har problemer med øgenavne, hvad
laver du så på en frø...?
> 3) Den har kardantræk
Øhh - ja? Er det nu en ulempe for en person der ikke gider ræs og som ikke
gider gå op i om man miste få procents ligegyldig teoretisk topfart m.v.?
Kæder er seje - forgyldt og rundt om halsen!
> 4) Bremserne fungerer mest som en hensigts erklæring om fartreduktion
Glimrende. Så fristes man ikke til at køre over evne og skræmme grimme
kvinder og møgunger.
> 5) Styreegenskaberne leder tankerne på ordet skummadras
Fungere fint ved kørsel indenfor lovens rammer...
> 6) Motoren vibrerer
Ja - det kaldes en motorcykel...
> 7) Kørestillingen og turbolensen fra kåben er irriterende over 80 kmt
Det er fartbøderne på en Kawa også.
> 8) det er en Honda
All the way
Didrik
- der ikke har nogen problemer med at andre ikke gider køre på en 20 år
gammel mc...
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Mads Lund (20-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mads Lund |
Dato : 20-03-03 08:27 |
|
> > 1) Det er en Honda
> Yep - det virker...
Hmm....
> > 7) Kørestillingen og turbolensen fra kåben er irriterende over 80 kmt
> Det er fartbøderne på en Kawa også.
Nu må man vist køre 110 på udvalgte strækninger.
> Didrik
> - der ikke har nogen problemer med at andre ikke gider køre på en 20 år
> gammel mc...
Tjo jeg har da en 23 år gammel mc med nummerplade. Men der er løbet meget
vand i åen siden.
Mads Lund
Ninja9RT med krumtappen på tværs af stellet, kædetræk og vibrationsfri motor
med stort M, som en rigtig motorcykel
| |
Armand (18-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 18-03-03 15:51 |
|
Ole Sørensen <no1@e-mail.dk> skrev i en
news:3e76e773$0$42620$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Min kære "gamle" far har bestemt sig for, at anskaffe sig en MC igen.
> hans budget er fastsat til ca. 30.000,- - Hvad kan man få i den
prisklasse
> (hvad/hvilke modeller bør man undgå)
Jeg var lige ved at svare: "modeller under 30-35.000,-" !
Faktisk ér 30.000,- en form for magisk grænse som stort set ingen modeller
rigtigt kommer under, hvorfor der i denne prisklasse også befinder sig en
masse skrammel
Hvis det skal køre hver gang den gamle vil ud i det fine vejr, og hvis det
skal
være letkørt, så bør det være noget nyere, og desværre er det fortrinsvis
blandt costum-cyklerne at de mindre og derfor billigere modeller findes
Hvad med lidt efterbearbejdelse af moderskibet - F.eks. med argumentet at
pengene ikke er smidt ud på samme måde som på en bil der rådner op under én:
F.eks har en Honda CBR600F fra '91 kun tabt ca. 20-25.000,- af sin
oprindelige nypris (= ca. 30%). Prøv lige at se hvad man kan få for en 91'er
Kadett idag og sæt derefter det op imod hvad den kostede i sin tid
--
Armand.
(der anbefaler en tocylindret 500'er til op under 50.000,- )
| |
Ole Sørensen (19-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ole Sørensen |
Dato : 19-03-03 13:16 |
|
Tak for de mange svar! - Jeg tror jeg vil anbefale den gamle at sætte
tommelskruerne på "kranen" & presse hende op i 40 - 50k klassen istedet.
Hvad siger i til Suzuki GSX600F fra 1995 til ca. 45.000,- (41k kilometer på
tælleren) ??
| |
![](/images/tree/0.gif) SLP/JM (19-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : SLP/JM |
Dato : 19-03-03 15:48 |
| | |
![](/images/tree/0.gif) Henrik Nielsen - Rap~ (19-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Henrik Nielsen - Rap~ |
Dato : 19-03-03 15:55 |
|
Prøv at søg på Google. Især Armand har kommenteret knasterne adskillige
gange.
--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk
Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
| |
![](/images/tree/0.gif) Armand (19-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 19-03-03 15:58 |
|
Ole Sørensen <no1@e-mail.dk> skrev i en
news:3e785f7c$0$31939$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Tak for de mange svar! - Jeg tror jeg vil anbefale den gamle at sætte
> tommelskruerne på "kranen" & presse hende op i 40 - 50k klassen istedet.
>
> Hvad siger i til Suzuki GSX600F fra 1995 til ca. 45.000,- (41k kilometer
på
> tælleren) ??
NIX! :-|
Prøv at gå ind på "grupper" i Google og søg på GSX600F i
dk.fritid.motorcykel og se hvad jeg har lavet af ravage ved at misytre mod
knastakslerne på Suzuki's oliekølede* motorer (hav god tid!)!
Dertil kommer at den er betragteligt tungere end de nævnte to-cylindrede,
samt at den ved det mindste (genopstarts-)kiks koster 10.000,-** blot i
flækket plastik :-|
Af samme årsag er den tillige uhyre dyrere at forsikre end en kåbeløs model!
*)
= GSX-F, GSXR (som dog er med vandkøling f.o.m. '92) og GSF (Bandit)!
**)
Min tidligere GPZ 900 R blev i to tilfælde vippet af sidestøttebenet af en
parkerende bil: I begge tilfælde bevægede reparationen sig op under 10.000,-
kr!!
--
Armand.
| |
![](/images/tree/0.gif) Jes Vestervang (19-03-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 19-03-03 18:42 |
|
Ole Sørensen wrote:
>
> Tak for de mange svar! - Jeg tror jeg vil anbefale den gamle at sætte
> tommelskruerne på "kranen" & presse hende op i 40 - 50k klassen istedet.
>
>
> Hvad siger i til Suzuki GSX600F fra 1995 til ca. 45.000,- (41k kilometer
> på tælleren) ??
Så langt hellere en GSF600 Bandit der er et par år nyere.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
< http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>
| |
|
|