|
| Drosling af mc Fra : Tobias Møller Larsen |
Dato : 17-03-03 22:31 |
|
Er der nogen der ved hvor jeg kan finde en liste, over alle de motorcykler
der kan drosles ned til lille kørekort?
Det ville jo være rart at vide om ens drømme mc kan drosles ned, inden man
kigger alt for meget på den.
Tobias Larsen
| |
LP (18-03-2003)
| Kommentar Fra : LP |
Dato : 18-03-03 17:13 |
|
Da jeg skulle drosle min xs 400, fik jeg afvide at det næsten er muligt at
drosle alle motorcykler. Problemet er bare hvis man skal drosle fx en
yamaha R1, vil motoren få så lidt benzin, at den vil tage skade af det.
Men jeg har en test fra alt om motorcukler hvor de dtoslede en cbr 600 f
hvor det var et nogen lunde resultat.
LP
xs 400 se
Tobias Møller Larsen wrote:
> Er der nogen der ved hvor jeg kan finde en liste, over alle de motorcykler
> der kan drosles ned til lille kørekort?
> Det ville jo være rart at vide om ens drømme mc kan drosles ned, inden man
> kigger alt for meget på den.
> Tobias Larsen
| |
Richard (18-03-2003)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 18-03-03 20:05 |
|
LP wrote:
> Da jeg skulle drosle min xs 400, fik jeg afvide at det næsten er muligt at
> drosle alle motorcykler. Problemet er bare hvis man skal drosle fx en
> yamaha R1, vil motoren få så lidt benzin, at den vil tage skade af det.
> Men jeg har en test fra alt om motorcukler hvor de dtoslede en cbr 600 f
> hvor det var et nogen lunde resultat.
Et af de tyske blade testede en Hayabusa i 34PS udgave for et par år
siden. De var overraskede over, hvor godt den trak på trods af
droslingen, faktisk ret begejstrede. Testen var dog ikke inde på
holdbarheden, men i de fleste tilfælde er det jo kun for et par år.
(Eller i D ofte blot så længe det tager at få cyklen synet og
omregistreret som 34PS'er
Tobias Larsen wrote:
>>Er der nogen der ved hvor jeg kan finde en liste, over alle de motorcykler
>>der kan drosles ned til lille kørekort?
Spørg Armand, han har før nævnt et DK firma, der er spec. i dette.n
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade
Paypal: https://www.paypal.com/refer/pal=2VGEY2W2TV2V2
| |
Emil Gundersen (18-03-2003)
| Kommentar Fra : Emil Gundersen |
Dato : 18-03-03 22:25 |
| | |
Armand (18-03-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 18-03-03 23:19 |
|
Richard <richardPUNKTUMpade@mail.dk> skrev i en
news:3E776DD6.7070601@mail.dk...
> LP wrote:
> Tobias Larsen wrote:
> >>Er der nogen der ved hvor jeg kan finde en liste, over alle de
motorcykler
> >>der kan drosles ned til lille kørekort?
>
> Spørg Armand, han har før nævnt et DK firma, der er spec. i dette.n
Han hár jo (også) spurgt mig, uden at jeg svarede af den grund
Buchbjerg er navnet; men adressen må i selv finde ved brug af Google
(grupper eller net)!
--
Armand.
(der ikke tror på at en motor skades ved at køre med mindre ydelse. Mistroen
kan ihvertfald ikke dække enhver form for drosling (sløve knastaksler,
gasspjælds-reducering, drosselplade i indsugn/udstødn.)
| |
Christian Knudsen (19-03-2003)
| Kommentar Fra : Christian Knudsen |
Dato : 19-03-03 00:17 |
|
"Tobias Møller Larsen" <tobber@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
news:3e763e92$0$52184$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Er der nogen der ved hvor jeg kan finde en liste, over alle de motorcykler
> der kan drosles ned til lille kørekort?
> Det ville jo være rart at vide om ens drømme mc kan drosles ned, inden man
> kigger alt for meget på den.
>
> Tobias Larsen
>
Hej Tobias
Uden at lyde gammelklog, ville jeg foreslå dig at lade være med at kigge
efter et droslingskit til din drømmecykel, medmindre du har mange penge.
Ikke fordi de koster mere, men hvis du er nybegynder, og gerne vil have en
mc der er fed at køre og se på, er de som regel også lidt dyre (læs meget).
Jeg har selv kørt GS 500 i to år nu, og har egentlig være meget tilfreds med
den. Jeg overvejede også som dig at finde en rigtig fed cykel og så smække
droslingskit på den.
Men ved nærmere eftertanke tror jeg jeg traf det rigtige valg, selvom det
altid lyder åhh så kedeligt. Og tro mig - de hurtigere maskiner er sjovere
at køre på, da de har flere kræfter, men det er også mere sansynligt du
ligger cyklen ned nu end du gør efter 5 års kørsel. Det kaldes erfaring, og
det er den man ikke kan købe og alle nye motorcykelister hader de ikke har.
Jeg var uheldig sidste efterår at lave en forhjulsblokade under en
opbremsning på glat underlag og lagde min GS'er ned. Jeg var desuden så dum
at bruge min kaskoforsikring på det, da jeg ville have alt lavet, hvilket
jeg senere har fortrudt flere gange grundet den forhøjede forsikringspræmie.
Jeg kan dog nævne at en fuldkåbe til en GS'er koster 7500 kr, hvorimod du
sagtens kan komme op på over 20000 hvis du skal skifte kåben på en gsx600f,
som jeg ikke engang ville betegne som en racer. Sådan noget som en zx-6r
anno 2003 tør jeg slet ikke tænke på, hvad en kåbe koster.
Hvis uheldet er ude, vil det ALTID være billigere at reparere en billig
maskine end en dyr maskine. Husk på de billige maskiner i tyskland.
Desuden vil jeg grine rimelig højt, hvis jeg på en udroslet GS500 kunne tage
dig i accelearation selvom du havde en spritny 600 ccm med droslingskit. Det
hænger bare ligesom ikke sammen. Det ville jeg personligt synes var totalt
åndsvagt.
Som jeg fik at vide for to år siden: Slå koldt vand i blodet. Og jeg ved så
også godt, at det er det værste jeg kan sige til dig, og jeg kan ikke engang
opmuntre dig med at tiden går hurtigt. Jeg får stort kort om lidt over en
måned og der er bare SÅÅÅÅÅ lang tid til. Det kan nemt opfattes som nogle
gode år, men det kræver den rette indstilling. Og bare fordi man får en
maskine der ikke er på højde med det nyeste dye, så kan det sagtens være nok
alligevel. De fleste motorcykelister kan ikke udnytte deres motorcykler 100
% og langt de færreste gør et forsøg tildagligt, medmindre vejret er godt og
der skal prøves grænser af. Køb (som mig) en starter cykel og lær at køre
den godt. Lær teknikkerne og så opgrader senere.
Tag et bronze-kursus og tag om muligt en tur på bane. Begge oplevelser er
virkelig gode til at lære noget om din motorcykel og dig. Jeg giver ikke en
skid for dem der bare hiver hanen i bund når det går ligeud. Det kan alle
gøre. Det svære ved at køre motorcykel er at køre sving, og kontrollere
motorcyklen på alle andre tidspunkter, end når det går ligeud.
For at summere op: Slå koldt vand i blodet. Find en cykel der ikke er alt
for dyr i indkøb og reparation. Tag på bronze kursus. Evt en banedag. Lær
din motorcykel at kende, og kend dine grænser.
En motorcykel med 34 hk kan meget mere end de fleste tror. Nok skal der
gives mere gas for at hænge på de hurtigere maskiner, men det er muligt at
hænge på ved normal kørsel, såfremt der ikke går race i den.
mvmch
christian
GS 500 E med fuldkåbe og droslingskit - snart til salg
FZR 600 R med 100 hypper..... på gaden den 2 maj.
| |
Martin (19-03-2003)
| Kommentar Fra : Martin |
Dato : 19-03-03 15:41 |
|
For at summere op: Slå koldt vand i blodet. Find en cykel der ikke er
alt
for dyr i indkøb og reparation. Tag på bronze kursus. Evt en banedag.
Lær
din motorcykel at kende, og kend dine grænser.
En motorcykel med 34 hk kan meget mere end de fleste tror. Nok skal
der
gives mere gas for at hænge på de hurtigere maskiner, men det er
muligt at
hænge på ved normal kørsel, såfremt der ikke går race i den.
Jeg har selv kørt gs 500 med drosselsæt fra buchberg i 2 år nu, dvs.
droslingen røg a h til efter et år.
Jeg er enig i at man skal have den nødvendige erfaring før man giver
sig i kast med de store maskiner, men 2 år kan synes lidt lang tid når
man bruger sin mc til daglig transport. Erfaringen kommer jo hurtige
jo flere km. man tilbagelægger om året. og efter at have kørt det
meste af vesteuropa rundt på en droslet gs 500, er 34 hyper sgu ikke
nok. Desværre kan man jo ikke ændre ved, at loven siger 34 heste i 2
år, men hvad de ikke ved har de ikke ondt af. Hvis jeg skulle ud og
indvesterer i en begynder mc i dag ville jeg nok vælge noget lidt
større end en gs 500. Man får som regel også bedre køreegenskaber på
en større maskine. Og når man beslutter sig for at fjerne bleen, så
har man en ny mc uden ekstra udgifter.
Dette er ikke en opfordring til at købe sig en begynder-mc med over
100 hk, for så kan man næsten være sikker på at ligge i grøften, hvis
ikke man har erfaringen.
Martin
som pt. mangler en motorcykel, men forhåbentlig når at finde en inden
bakken åbner.
| |
Tobias Møller Larsen (19-03-2003)
| Kommentar Fra : Tobias Møller Larsen |
Dato : 19-03-03 18:05 |
|
Hvad med en Kawasaki GPZ 500? Er det en god begynder maskine. Jeg snakkede
med en forhandler i dag, som mente at den kunne drosles for cirka 3000 kr.
er der nogen der har erfaringer med den som droslet? For det er jo stort set
den samme motor som ER-5, der jo opfører sig helt behageligt som droslet.
Tobias Larsen
"Christian Knudsen" <s001400@student.dtu.dk> skrev i en meddelelse
news:3e77a834$0$31945$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Tobias Møller Larsen" <tobber@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:3e763e92$0$52184$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Er der nogen der ved hvor jeg kan finde en liste, over alle de
motorcykler
> > der kan drosles ned til lille kørekort?
> > Det ville jo være rart at vide om ens drømme mc kan drosles ned, inden
man
> > kigger alt for meget på den.
> >
> > Tobias Larsen
> >
>
> Hej Tobias
>
> Uden at lyde gammelklog, ville jeg foreslå dig at lade være med at kigge
> efter et droslingskit til din drømmecykel, medmindre du har mange penge.
> Ikke fordi de koster mere, men hvis du er nybegynder, og gerne vil have en
> mc der er fed at køre og se på, er de som regel også lidt dyre (læs
meget).
> Jeg har selv kørt GS 500 i to år nu, og har egentlig være meget tilfreds
med
> den. Jeg overvejede også som dig at finde en rigtig fed cykel og så smække
> droslingskit på den.
> Men ved nærmere eftertanke tror jeg jeg traf det rigtige valg, selvom det
> altid lyder åhh så kedeligt. Og tro mig - de hurtigere maskiner er sjovere
> at køre på, da de har flere kræfter, men det er også mere sansynligt du
> ligger cyklen ned nu end du gør efter 5 års kørsel. Det kaldes erfaring,
og
> det er den man ikke kan købe og alle nye motorcykelister hader de ikke
har.
> Jeg var uheldig sidste efterår at lave en forhjulsblokade under en
> opbremsning på glat underlag og lagde min GS'er ned. Jeg var desuden så
dum
> at bruge min kaskoforsikring på det, da jeg ville have alt lavet, hvilket
> jeg senere har fortrudt flere gange grundet den forhøjede
forsikringspræmie.
> Jeg kan dog nævne at en fuldkåbe til en GS'er koster 7500 kr, hvorimod du
> sagtens kan komme op på over 20000 hvis du skal skifte kåben på en
gsx600f,
> som jeg ikke engang ville betegne som en racer. Sådan noget som en zx-6r
> anno 2003 tør jeg slet ikke tænke på, hvad en kåbe koster.
> Hvis uheldet er ude, vil det ALTID være billigere at reparere en billig
> maskine end en dyr maskine. Husk på de billige maskiner i tyskland.
>
> Desuden vil jeg grine rimelig højt, hvis jeg på en udroslet GS500 kunne
tage
> dig i accelearation selvom du havde en spritny 600 ccm med droslingskit.
Det
> hænger bare ligesom ikke sammen. Det ville jeg personligt synes var totalt
> åndsvagt.
>
> Som jeg fik at vide for to år siden: Slå koldt vand i blodet. Og jeg ved
så
> også godt, at det er det værste jeg kan sige til dig, og jeg kan ikke
engang
> opmuntre dig med at tiden går hurtigt. Jeg får stort kort om lidt over en
> måned og der er bare SÅÅÅÅÅ lang tid til. Det kan nemt opfattes som nogle
> gode år, men det kræver den rette indstilling. Og bare fordi man får en
> maskine der ikke er på højde med det nyeste dye, så kan det sagtens være
nok
> alligevel. De fleste motorcykelister kan ikke udnytte deres motorcykler
100
> % og langt de færreste gør et forsøg tildagligt, medmindre vejret er godt
og
> der skal prøves grænser af. Køb (som mig) en starter cykel og lær at køre
> den godt. Lær teknikkerne og så opgrader senere.
> Tag et bronze-kursus og tag om muligt en tur på bane. Begge oplevelser er
> virkelig gode til at lære noget om din motorcykel og dig. Jeg giver ikke
en
> skid for dem der bare hiver hanen i bund når det går ligeud. Det kan alle
> gøre. Det svære ved at køre motorcykel er at køre sving, og kontrollere
> motorcyklen på alle andre tidspunkter, end når det går ligeud.
>
> For at summere op: Slå koldt vand i blodet. Find en cykel der ikke er alt
> for dyr i indkøb og reparation. Tag på bronze kursus. Evt en banedag. Lær
> din motorcykel at kende, og kend dine grænser.
> En motorcykel med 34 hk kan meget mere end de fleste tror. Nok skal der
> gives mere gas for at hænge på de hurtigere maskiner, men det er muligt at
> hænge på ved normal kørsel, såfremt der ikke går race i den.
>
> mvmch
> christian
> GS 500 E med fuldkåbe og droslingskit - snart til salg
> FZR 600 R med 100 hypper..... på gaden den 2 maj.
>
>
| |
Christian Knudsen (19-03-2003)
| Kommentar Fra : Christian Knudsen |
Dato : 19-03-03 20:18 |
|
"Tobias Møller Larsen" <tobber@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
news:3e78a358$0$52144$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hvad med en Kawasaki GPZ 500? Er det en god begynder maskine. Jeg snakkede
> med en forhandler i dag, som mente at den kunne drosles for cirka 3000 kr.
> er der nogen der har erfaringer med den som droslet? For det er jo stort
set
> den samme motor som ER-5, der jo opfører sig helt behageligt som droslet.
>
> Tobias Larsen
Hej igen Tobias
GPZ'eren har jeg ikke hørt der skulle være nogle problemer med at drosle, og
hvis du vil have den samme cykel, efter du piller droslingen af, så er en
GPZ'er meget bedre end en GS 500. Den er vandkølet og har 60 hk i forhold
til luftkøling og 46. Det er altså alligevel en forskel.
Jeg besluttede at jeg ville have noget mere end min GS'er når jeg engang fik
stort kort, hvorfor jeg heller ikke var betænkelig ved at købe en GS'er, da
jeg vidste jeg kun skulle have den i to år.
Hvis du synes en GPZ er fed at se på, og du kan finde en til en god pris (ca
40-45K), vil jeg mene det er et rigtigt godt køb. Specielt hvis du vil have
den bagefter også.
Martin skriver noget med at pille droslingen af. Det har jeg også overvejet
flere gange, men er nået til den konklusion at det kan ikke betale sig. Dels
bliver en GS 500 ikke meget hurtigere af du piller droslingen af, men mere
vigtigt, hvis du bliver indblandet i et uheld, og du kører på en "ulovlig
cykel" (du har jo ikke kort til den), så ved jeg ikke hvordan
forsikringsselskaberne reagerer. Du kan risikere at få hel skylden, og stå
med hele regningen selv, fordi du har kørt på et ulovligt køretøj, og derfor
dækker din forsikring heller ikke. Det er ikke sjovt at stå som 19 årig med
en millionerstatning.
Jeg ville ikke tage den risiko. Det er 2 år alligevel for korte til.
mvmch
christian
| |
Armand (20-03-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 20-03-03 00:19 |
|
Tobias Møller Larsen <tobber@wanadoo.dk> skrev i en
news:3e78a358$0$52144$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hvad med en Kawasaki GPZ 500? Er det en god begynder maskine. Jeg snakkede
> med en forhandler i dag, som mente at den kunne drosles for cirka 3000 kr.
> er der nogen der har erfaringer med den som droslet? For det er jo stort
set
> den samme motor som ER-5, der jo opfører sig helt behageligt som droslet.
Som model er ER5 lidt mere kedelig end GPZ'en, så dét vinder man da ved at
køæbe en GPZ
Til gengæld er GPZ'en foryligt blevet hængt ud herinde som værende betydelig
dyrere at forsikre p.g.a. den fabriksmonterede kåbe. Så det kán ende med at
den ikke er billigere i den sidste ende (mer-alder og deraf værende mindre
brugtpris kan(?) være en af dine overvejelser!)
Og når jeg kigger tilbage på mig selv og mine mc-bekendte, så er der ingen
der kører meget over 3 år på en model førend at trangen til fornyelse melder
sig. Derudfra tror jeg at ideen med at afdrosle til en fuldtydende når
kørekortet tillader det, er urealistisk, og derfor kan man ligesåvel
erhverve
sig en std. droslet (deraf er der ihvertfald mange GS500'ere) som kan blive
skippet til fordel for hvad man nu sværmer for når kørekortet (og måske
økonomien?) vokser om føje år :-|
--
Armand
| |
|
|