600 klassen. Hvad skal man vælge?
Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 17-03-03 22:21

Hvis man går og leger lidt med tanken om at købe cykel igen i ca 600
klassen, hvad skal det så være? Jeg har haft en R6 2001, og jeg tænker på at
købe R6 igen. Jeg tænker nok mest i brugte baner, men hvad hvis man vil
investere i noget nyt, så kan jeg jo se at R6 2003 er røget helt op i
185000. Kan cyklen retfærdiggøre den pris, eller bør man kigge efter andre
mærker? hvad er jeres erfaringer / meninger?
--
Mvh Martin Sjøstrand

Hvad gør man, hvis man er for sulten til at sove, men for træt til at spise?

Fra : Rune Larsen

Dato : 17-03-03 22:50

Martin Sjøstrand wrote:

> 185000. Kan cyklen retfærdiggøre den pris, eller bør man kigge efter andre
> mærker? hvad er jeres erfaringer / meninger?

Det kommer nok rimeligt meget an på hvad du skal bruge maskinen til!

Personligt vil jeg ha en thundercat til at slæbe mig og kæresten rundt med,
det er med andre ord en sportstourer jeg vil ha.

Kom med lidt mere info om hvad du forventer af cyklen.

/Rune

Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 18-03-03 20:19

> Det kommer nok rimeligt meget an på hvad du skal bruge maskinen til!

Jamen egentligt bare hyggeræs, og lidt transport. Jeg havde en Dragstar 1100
for et par år siden, og chopper var det eneste jeg havde prøvet, så da lå
interessen i krom og gejl. Så har jeg en kammerat der købte en lidt ældre
Suzuki GSX 600, og da jeg havde prøvet den, så gik der ikke mange dage,
inden min stod til salg, fordi nu skulle jeg bare have den type maskine. Det
valg faldt så på R6, da jeg kun havde læst lutter ros om den, og jeg blev da
bestemt heller ikke skuffet.
Nu står jeg så og kan ikke undvære den (se på vejret så den står på
wekeend arbejde, og så skal jeg have en maskine igen. Så ville jeg bare
høre, om andre der har prøvet lidt af hvert, måske havde et andet godt råd
end R6?

> Personligt vil jeg ha en thundercat til at slæbe mig og kæresten rundt
med,
> det er med andre ord en sportstourer jeg vil ha.

Ja jeg er så alene, og skal kun fornøje mig selv men jeg var faktisk en
uge i England på min R6 og syntes egentligt ikke det var synderligt
anstrengende, omend jeg kunne da godt mærke at den var sjovest på korte
strækninger

> Kom med lidt mere info om hvad du forventer af cyklen.
> /Rune

Håber det var lidt bedre info

Mvh Martin Sjøstrand

Fra : Richard

Dato : 17-03-03 22:50

Martin Sjøstrand wrote:
> [...]
> 185000. Kan cyklen retfærdiggøre den pris, eller bør man kigge efter andre
> mærker? hvad er jeres erfaringer / meninger?

Det er godt nok ikke lige min cykeltype, men jeg har dog spekuleret på,
om ikke CBR600F 2003 til 139.997 er tilbudet i den klasse - og Honda's
best value for money-cykel i år?

CBR'en er måske ikke så hidsig og capriciøs som R6'en, men sikkert
nemmere og behageligere at køre.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Michael K. S.

Dato : 17-03-03 23:12

On Mon, 17 Mar 2003 22:49:41 +0100, Richard
<richardPUNKTUMpade@mail.dk> wrote:

>Det er godt nok ikke lige min cykeltype, men jeg har dog spekuleret på,
>om ikke CBR600F 2003 til 139.997 er tilbudet i den klasse - og Honda's
>best value for money-cykel i år?

Eller en ny 2002 Tordenmis til 130 kkr,hvis det skulle være Yams...

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : Richard

Dato : 17-03-03 23:17

Michael K. S. wrote:
> Eller en ny 2002 Tordenmis til 130 kkr,hvis det skulle være Yams...

"Ny" Tordenmis... er Thundercat'en ikke en ret gammel konstruktion? - og
iflg. MCTC's guide skulle de 130kkr gælde overgemte 2001-modeller.
CBR600F er en 2003-udgave af sidste års F Sport - stadig iflg. samme kilde.

Fra : Michael K. S.

Dato : 17-03-03 23:32

On Mon, 17 Mar 2003 23:16:34 +0100, Richard
<richardPUNKTUMpade@mail.dk> wrote:

>"Ny" Tordenmis... er Thundercat'en ikke en ret gammel konstruktion?

Tjoh,men det bliver det ikke nødvendigvis (så meget) ringere af...

>- og
>iflg. MCTC's guide skulle de 130kkr gælde overgemte 2001-modeller.

Uden betydning selv om det skulle passe

>CBR600F er en 2003-udgave af sidste års F Sport - stadig iflg. samme kilde.

Importøren er ikke enig,der står F'eren til 160 kkr...

http://www.honda-mc.dk/default.asp?ID=8

Anyhoo en Tordenmis er en fin cykel til 130 kkr....(jeg ville vælge
CBR'eren men det er en anden sag)

Fra : Richard

Dato : 17-03-03 23:41

Michael K. S. wrote:

> Tjoh,men det bliver det ikke nødvendigvis (så meget) ringere af...

Årh, i betragtning af, hvor meget fabrikkerne selv går op i, hvor mange
hundrede ændringer, deres sprortscykler har fået foretaget...

> Importøren er ikke enig,der står F'eren til 160 kkr...

Minsandten - det lød næsten også for godt til at være sandt.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 18-03-03 08:36

Richard <richardPUNKTUMpade@mail.dk> writes:

> [...]
> og iflg. MCTC's guide skulle de 130kkr gælde overgemte
> 2001-modeller. CBR600F er en 2003-udgave af sidste års F Sport -

ThunderCat'en er modellen før R6. 'Katten blev lanceret omkring 1996,
hvis jeg husker ret. Set i forhold til de nyere maskiner, så har den
færre kræfter, er tungere, accellererer ikke lige så hurtigt og måske
ikke helt så flot at se på. Til gengæld giver kåben god beskyttelse
mod fartsvinden, og der er god plads til en bagsædepassager.

Men hvis du kigger ud af vinduet, så ligger der noget derude som
hedder "den virkelige verden", og derude, der er ThunderCat'en en
fantastisk maskine. Jeg har selv ejet to styks i sammenlagt 4 år og
har været meget glad for den.

Husk: piloten betyder meget mere for tempoet end cykelen. Jeg har mødt
en dygtig pilot på en SZR660 som ydmygede andre piloter på væsentligt
kraftigere maskiner, og set en droslet GS500E køre fra en CBR600F2 på
Sturup.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '02 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 18-03-03 09:44

> [...]
> en dygtig pilot på en SZR660 som ydmygede andre piloter på væsentligt
> kraftigere maskiner, og set en droslet GS500E køre fra en CBR600F2 på

Ja Ja. Men den CBR600F2 pilot kørte fra en ZX9C'er på samme bane samme dag
Ikke at han har det dårligt med at en droslet GS'er kørte fra ham
selvfølgelig.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : J.C.Kløve

Dato : 18-03-03 20:55

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@vitesse.com> skrev i en meddelelse

> [...]

oldermand
> Yamaha YZF-R1 '02 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Well nu har vi vist fat i noget af det væsentlige

Det er jo lidt skal vi sige "tyndt" at høre "super piloter" berette om
hvilke eminente præstationer deres _super_ racere potentielt har i sig
for efterfølgende at konstatere at dækkene kun er slidt på midten og
at de i virkeligheden har det bedst på en tom nordjysk mototvej.......
Al respekt for de super maskiner der produceres og den indsats der
ydes for at skære et gram eller to af hvert år, jeg savler også når
jeg ser dem.
MEN at sætte for eksempel mig på sådan et rovdyr vil være blasfemi.
Jeg ejer ikke evner for at udnytte de fine kvaliteter der ligger i
sådan en maskine - bare jeg havde - men nej, jeg finder asfalt
angstfremkaldende når den farer forbi få mm fra knæ og albuer

(mon der er nogen der har en lille racer der kunne tænke sig at lære
mig dette på en lille racerbane et eller andet sted i DK så er jeg da
frisk)

Egentligt sjovt at tænke på at en japansk inginiør (polytekniker
fristes man næsten til at kalde ham) har siddet dag og nat for at
skære 2 kilo af en superracer og hive 2-3 hypper mere ud af den - når
man ser en småfed Dansk ejer køre fra træf på maskinen med bøf og
bajare nok i bælleren til at brødføde en mellemstor afrikansk landsby
i et år LOL

Nå alligevel.... hvad ved jeg - ingen penge til at betale for sådan en
ingen evner til at køre den - så jeg kan sagtens være klog.

Min mening ? - CBR er flottere end tordenmissen - R6 slår CBR - nu
taler jeg udelukkende min smag og udseende....

--
Dun@nt
XJ600 51J

Fra : Michael K. S.

Dato : 18-03-03 21:53

On Tue, 18 Mar 2003 20:55:22 +0100, "J.C.Kløve" <Dunant@mail.tele.dk>
wrote:

>(mon der er nogen der har en lille racer der kunne tænke sig at lære
>mig dette på en lille racerbane et eller andet sted i DK så er jeg da
>frisk)

Du siger bare til og finder noget banetid et sted,så skal vi stille op
med et par 2T-racere i RS250-klasse og så skal du nok få styret din
lyst eller ulyst til asfaltsurf

Fra : J.C.Kløve

Dato : 18-03-03 22:46

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
op
> med et par 2T-racere i RS250-klasse og så skal du nok få styret din

Taget på ordet - jeg skal nok finde et egnet sted - det må være
muligt..

--
Dun@nt
XJ600 51J
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=223
Der øjner chancen for at blive lidt bedre til at køre MC

Fra : Michael K. S.

Dato : 18-03-03 22:54

On Tue, 18 Mar 2003 22:46:03 +0100, "J.C.Kløve" <Dunant@mail.tele.dk>
wrote:

>Taget på ordet - jeg skal nok finde et egnet sted - det må være
>muligt..

Ak ja,det skulle man jo mene,men det er sateme svært at finde og få
banetid,men prøv at se om der bliver annonceret noget PT-kørsel i
forbindelse med et RR-stævne,så kan du godt få lov at låne en racer og
en masterkører at følge hvis vi er der...bare sig til !!

Fra : J.C.Kløve

Dato : 18-03-03 22:41

"J.C.Kløve" <Dunant@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
køre
> på trods af manglende evner som racer pilot................

Jeg glemte vist at udtrykke en tydelig "respekt" for de der vælger og
har muligheden for at få et ægte rovdyr - de er så gu da lækre - så
hvis nogene r såret så hermed undskyld det var ikke meningen

--
Dun@nt
XJ600 51J
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=223
Der har meget respekt for alle der elsker at øre MC

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 19-03-03 08:52

"J.C.Kløve" <Dunant@mail.tele.dk> writes:

> (mon der er nogen der har en lille racer der kunne tænke sig at lære
> mig dette på en lille racerbane et eller andet sted i DK så er jeg da
> frisk)

Er sådan en her lille nok: http://www.polinimotori.dk

Mht knæ og albuer tæt på asfalten, så er det noget som var ubehageligt
de første 5 gange, derefter var det sjovt...

Kai

Fra : Michael K. S.

Dato : 17-03-03 23:04

On Mon, 17 Mar 2003 22:21:00 +0100, "Martin Sjøstrand"
<martinsjoestrand@hotmail.com> wrote:

>Jeg tænker nok mest i brugte baner, men hvad hvis man vil
>investere i noget nyt, så kan jeg jo se at R6 2003 er røget helt op i
>185000. Kan cyklen retfærdiggøre den pris

Jeg har meget-meget vanskeligt ved at se hvad det skulle være der
kunne retfærdiggøre det.En helt ny model som ZX6R koster 25 kkr mindre
(okay den er f*cking ugly,men alliwl) i modsætning til den
½-opgradering R6'eren har fået og CBR600RR som vinder stort alle de
store blades tests i øjeblikket og antagelig er det mest hotte i
600-klassen nu,koster også marginalt mindre....

>, eller bør man kigge efter andre
>mærker?

Næh ikke hvis det er Yamaha R6 man vil ha' - gør det hvis du vil... or
not...as it were ,den slags er næppe objektivt anyhoo...

> hvad er jeres erfaringer / meninger?

Køb en brugt R6...en ny R6 kan blive svær at komme af med uden et
betydeligt tab,du risikerer at importøren senere sætter prisen ned,og
sidst men ikke mindst,den generelle opfattelse i de tests jeg har læst
indtil videre er at selvom den _vitterlig_ repræsenterer en
forbedring,så er den begrænset i forhold til den gamle model og man
sporer en vis skuffelse....

Fra : Emil Gundersen

Dato : 18-03-03 19:50

Hejsa

> [...]
> 185000. Kan cyklen retfærdiggøre den pris, eller bør man kigge efter andre
> mærker? hvad er jeres erfaringer / meninger?

Jeg mener at der efterhånden er gået "POP" i R6'eren... Altså alle folk
snakker om den, men de fleste af dem jeg kender, har alle sammen valgt
ZX-6R'en når det kom til stykket.
R6'eren er blevet sådan en alle snakker om, og har hørt en masse om. Dog
er det de færeste der egentligt har prøvet eller kender en der selv har
haft en. Jeg tror at folk snakker om R6, fordi det lyder smart, og fordi
folk nemmere kan huske 2 bogstaver/tal.

Jeg valgte selv Kawa'en, da:
1. Den var 25k billigere
2. Radialt monteret bremser
3. Upsidedown forgaffel
4. Mere behagelig at side på
5. Jeg synes bedre om Kawa'en
6. Jeg kunne blive ved!....

Men det hele afhænger meget af hvad man skal bruge den til. Jeg har lige
rundet de 1000km på min, og er så småt ved at give den gas.
Og jeg kan kun sige, at jeg bliver gladere og gladere for hver dag, der går.

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja '03
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk