Info vedr. Honda CBR 1000F (SC21) årgang 1~
Fra : Rico Hansen

Dato : 17-03-03 20:19

Kære NG.

Jeg har netop investeret i en Honda CBR 1000F og brænder inde med nogle
spørgsmål som jeg håber at I derude kan hjælpe mig med at svare på.

1. Hvilken oktan skal man køre på?? (I følge manualen står der oktan 91
eller højere, men så vidt jeg ved har oktan tallen indflydelse på tændingen.
Har fået oplyst af den tidligere ejer at den skal køre på oktan 92 blyfri).

2. Hvilken motorolie anbefales og hvor ofte bør man skifte den ??? Skal det
være 10 - 40, 15 - 40 og hvilken kvalitet?

Hvor finder man tilbehør til sådan en maskine til fornuftige penge?
Håber I kan hjælpe.

Med venlig hilsen
Rico Hansen

Fra : sumdj@ringamt.dk

Dato : 17-03-03 20:49

Hej Rico

Iflg. "den kloge bog" og den tidligere ejer af din CBR, så skal Dyret have
min. 92 blyfri benz.

Mht Olie, så er der iflg. samme bog, stortset frit valg på alle hylder,
men med de danske temp.
vil en både en 10-40 & 20-50 være ok.
Selv kører jeg på en Castrol 10-60 - en rigtig knaldhamrende kanon olie,
men desværre også
lidt dyr - men hvad gør man ikkkkkkk..

Ellers go' fornøjelse med cyklen - den kører bare kanon..

/Mike

Fra : Armand

Dato : 18-03-03 00:00

<sumdj@ringamt.dk> skrev i en news:b558rl$p7$1@sunsite.dk...

Selv kører jeg på en Castrol 10-60 - en rigtig knaldhamrende kanon olie,

SAE10W60(!) ?????

produktnavn, please!

--
Armand.

Fra : Søren Johansen

Dato : 18-03-03 10:26

Armand wrote:
> SAE10W60(!) ?????
>
> produktnavn, please!

Det er sikkert "Formula RS 10W/60" der er tale om.
http://dk.servicebooking.net/castrol/lubetable/1119_ds_dk.pdf

Du plejer da ellers at være god til at søge selv...

Hilsen
Søren
888

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 17-03-03 21:25

Tillykke med den. Det er en kanon MC, som du nok skal blive glad for.

Jeg skiftede olie+filter for hver 6000km (mener det var hvad der stod i
servicebog) og altid før vinteropstaldning.

--
Mvh.
Henrik (tidligere SC21-ejer)

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Mads Stetter

Dato : 17-03-03 22:08

Rico Hansen wrote:
> Kære NG.
>

> Hvor finder man tilbehør til sådan en maskine til fornuftige penge?
> Håber I kan hjælpe.
>
> Med venlig hilsen
> Rico Hansen

Tillykke med den... det er sgu en fin cykel!

Udstyr finder du masser af inde på www.louis.de http://www.kjmotorcykler.dk/
http://www.sayjes.dk/ www.mandp.co.uk

Min foretrukne er helt klart Louis

Løftet venstre!

MVH Mads Stetter

Fra : Allan Bojesen

Dato : 17-03-03 22:47

Rico Hansen wrote:
> Jeg har netop investeret i en Honda CBR 1000F og brænder inde med
> nogle spørgsmål som jeg håber at I derude kan hjælpe mig med at svare
> på.

Stort tillykke med en kanon cykel. Den skal nok holde dig beskæftiget i
flere år.

> [...]
> 91 eller højere, men så vidt jeg ved har oktan tallen indflydelse på
> tændingen. Har fået oplyst af den tidligere ejer at den skal køre på

Principielt kan du sagtens køre på 92 oktan, bare den ikke tændingsbanker,
hvilket er meget skadeligt for motorenLyder som kraftig tikken under
belastning. jeg kører selv altid på 95 oktan.

> 2. Hvilken motorolie anbefales og hvor ofte bør man skifte den ???
> Skal det være 10 - 40, 15 - 40 og hvilken kvalitet?

Manualen foreskriver 15-40W. Kører selv med 10-40W delsyntetisk uden
problemer. Manualen foreskriver skift for hver 12.000 km, men som Henrik
skifter jeg for hver 6.000 km.

> Hvor finder man tilbehør til sådan en maskine til fornuftige penge?
> Håber I kan hjælpe.

Der er nævnt flere gode muligheder for udstyr i andre indlæg. Jeg skal blot
tilføje www.davidsilverspares.co.uk der har næsten alt i reservedele til
meget fordelagtige priser.

Allan Bojesen
CBR1000F SC21

Fra : RadioMan

Dato : 17-03-03 22:59

--
"Everything i write will be misunderstood. Please do not be angry, i'm just
a dumb, blonde, danish boy"
"Allan Bojesen" <aboje@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

__SNIP en masse...__

> Allan Bojesen
> CBR1000F SC21

- Hvis du for eksempel vil have lidt mere spræl i lyden, kan du ved
www.Davidsilverspares.com købe et par Vampire potter fra BSM til ca 3500,- -
Fine fine lyd...!
Elllers kan jeg blot anbefale david silver, de har sgu mange gode sager!!

- Vi skal da vist snart ka nogen billeder af modellerne sendt rundt!!?

RadioMan - CBR1000 SC21/24, 89'

Fra : Allan Bojesen

Dato : 18-03-03 21:37

RadioMan wrote:
> - Hvis du for eksempel vil have lidt mere spræl i lyden, kan du ved
> www.Davidsilverspares.com købe et par Vampire potter fra BSM til ca
> 3500,- - Fine fine lyd...!

Har du monteret de angivne potter?, i bekræftende fald kunne jeg godt tænke
mig at høre dem.

Allan Bojesen
Residerende i Århus

Fra : RadioMan

Dato : 18-03-03 23:18

--

> Har du monteret de angivne potter?, i bekræftende fald kunne jeg godt
tænke
> mig at høre dem.

Jeps, de sidder pænt og nydeligt på cyklen og lyder dejligt!!

- Residerer selv i viborg, så det skulle vel nok kunne lade sig gøre en
gang!! - Du kommer ikke her i nærheden engang imellem??

Fra : Peter J

Dato : 18-03-03 20:28

Rico Hansen <ricohansen@hotmail.com> skrev i en
> [...]
> være 10 - 40, 15 - 40 og hvilken kvalitet?
>
> Hvor finder man tilbehør til sådan en maskine til fornuftige penge?

Jeg kører kun på 95 blyfri, og bruger 10-40 olie.
Olie + filter skifter jeg for hver 5000 km.
Stort tillykke med cyklen, den skal helt sikkert gøre dig tilpas uanset om
du er til touring, eller vil trække fra andre i start og accelration.

Peter, Djursland
CBR 1K SC21 årg. 88