SUPER-billig olie
Fra : Andrew

Dato : 17-03-03 18:53

Hej

Louis sælger i øjeblikket ud af deres BP olie lager. De sælger 1 liters
dunke med BP Racing 4T Full-synt olie 15w50 sat ned fra 15 Euro til, og hold
nu fast, 2,95 Euro literen.

Min Suki kan godt æde 15W50, faktisk står det anbefalet som den bedste
viskositet i specifikationerne for dyret. Jeg kender ikke denne olie, men
den er fra BP, altså mærkevare. Ikke desto mindre, efter at have læst lidt
på nettet om denne olie, som skulle være fuldt på højde med bl.a. Castrol og
DELO, har jeg nu købt 10 dunke á 2,95 Euro og de kom ind af døren idag,
sammen med alt det andet ragelse der ryger med i indkøbskurven når man er på
louis.de.
Og jeg må sige at det ser sateme fint ud. Det kommer i store flotte lilla
1-liters dunke med guldlåg og med BP-mærket og alt hvad dertilhører. Jeg ved
godt at skindet kan bedrage, men det her tilbud er simpelthen for godt til
at jeg kunne lade det gå forbi mig ukøbt, og jeg er super glad for at have
de 10 liter klar. Hvis i nu siger mig at det er noget ordentligt lorteolie,
så er det jo stadig fint til vinteropbevaringsolie, og det er sgu ikke mange
steder man får en hel liter for 22 kroner (sat ned fra (ifølge Louis) 112
kroner pr. liter)

Jeg ville bare fortælle jer det!

vare nummer: 10038909

Mvh Anders

Fra : Jakob D

Dato : 17-03-03 21:02

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Louis sælger i øjeblikket ud af deres BP olie lager. De sælger 1 liters
> dunke med BP Racing 4T Full-synt olie 15w50 sat ned fra 15 Euro til, og

Hvad skal man slippe i forsendelse?
Mvh Jakob D
www.supermotard.dk

Fra : Andrew

Dato : 17-03-03 21:38

> hold
>
> Hvad skal man slippe i forsendelse?
> Mvh Jakob D

6,5 Euro, eller ca. en 50'er

Mvh Anders

Fra : wheeler

Dato : 17-03-03 22:18

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Billigt

Hvornår mon Louis.de når grænsen for ikke længere at kunne faturere sit
INTERNETsalg til DK uden at skulle tillægge dansk moms fremfor de 16%

Wheeler (som tror, der sendes for en del hundrede tusinde kroner varer hvert
år fra Louis til DK
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Andrew

Dato : 17-03-03 22:22

> [...]
> INTERNETsalg til DK uden at skulle tillægge dansk moms fremfor de 16%
>
> Wheeler (som tror, der sendes for en del hundrede tusinde kroner varer

oh oh, nu blir jeg helt kold (not), har jeg begået en ulovlighed?

Mvh Anders

Fra : Armand

Dato : 18-03-03 00:21

wheeler <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en

> "Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Billigt

Ja faktisk!

> Hvornår mon Louis.de når grænsen for ikke længere at kunne faturere sit
> INTERNETsalg til DK uden at skulle tillægge dansk moms fremfor de 16%

- - - faktisk så billigt at det ikke ville være de 3½ kr./l som ville vælte
dén handel :-|

--
Armand.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-03-03 23:37

Andrew wrote:
> Louis sælger i øjeblikket ud af deres BP olie lager. De sælger 1 liters
> dunke med BP Racing 4T Full-synt olie 15w50 sat ned fra 15 Euro til, og hold
> nu fast, 2,95 Euro literen.

De sælger også BP Racing 2T (fuldsyntetisk) for 2,95 ..

Jeg har lige købt 5 liter.. kunne være man skulle skynde sig at få
taget hul på den første så man kan lugte om det er noget man skal
satse på, og så bestille en 10-15 liter mere? ;)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Soren Lindholt

Dato : 18-03-03 09:42

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote in article
<slrnb7cjh7.bn8.haj@enterprise-server.dk>...
Jeg har lige købt 5 liter.. kunne være man skulle skynde sig at få
> taget hul på den første så man kan lugte om det er noget man skal
> satse på, og så bestille en 10-15 liter mere? ;)

Holdt stop, enten er den udsolgt, ellers vil jeg da lige gøre opmærksom på
at der står "teilsynthetisch" og at det er til motorer med "lille eller
mellem kapacitet". Den begrænsning er da ikke rar, men det er RASME
billigt, måske skulle man tage noget hjem til næste marked...

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-03-03 12:25

Soren Lindholt wrote:
> [...]
> mellem kapacitet". Den begrænsning er da ikke rar, men det er RASME
> billigt, måske skulle man tage noget hjem til næste marked...

Der står fuldsyntetisk på dunken.

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Soren Lindholt

Dato : 18-03-03 14:07

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote in article
<slrnb7e0gt.bn8.haj@enterprise-server.dk>...

> Der står fuldsyntetisk på dunken.

Fino. Hvad mon der er i Salataolie??
Hmm, måske man sku handle.
--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Andrew

Dato : 18-03-03 14:21

> på

> Fino. Hvad mon der er i Salataolie??
> Hmm, måske man sku handle.

Det er helt og aldeles fuldsyntetisk!

Mvh Anders

Fra : Soren Lindholt

Dato : 18-03-03 15:13

Andrew <andvalen@post.tele.dk> wrote in article
<b576g2$kou$1@sunsite.dk>...

> Det er helt og aldeles fuldsyntetisk!
>
> Mvh Anders

Slap nu af, jeg anfører bare at der på hj. siden står:

Dieses Qualitätsöl mit HC-Synthese-Komponenten (teilsynthetisch) ist
geeignet für Zweitakt-Motoren kleiner oder mittlerer Kapazitäten mit
Gemisch- oder Getrenntschmierung.

Jeg ville ikke putte det på min højtydende crosser, men nok på en DT125 og
andre med middelbelastning.

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 18-03-03 15:42

"Soren Lindholt" <lindholt@REMOVEperson.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Dieses Qualitätsöl mit HC-Synthese-Komponenten (teilsynthetisch) ist
> geeignet für Zweitakt-Motoren kleiner oder mittlerer Kapazitäten mit

Hej Søren,
Hvor finde du det tekststykke?
for olien, med varenummer: 10038909 (MOTORENOEL BP RACING 4T VOLLSYNTHETISCH
15W50 1 L) står der:

"Motorenöl BP Racing 4T. Hochwertiges, vollsynthetisches Öl für alle 4
Takt-Motorradmotoren aus dem bekannten Hause BP. Viskosität 15W-50.
Übertrifft die internationalen Motorenölspezifikationen API SJ/SH und ACEA
A3. Alle Vorteile im Überblick: Hohe Schutzwirkung gegen Verschleiß. Mit
allen Motorenölen mischbar. Hervorragende Kraftübertragung bei nassen
Kupplungen. Jetzt drastisch im Preis gesenkt. Inhalt: 1 Liter Kanister. "

--
Jacob

Fra : Michael K. S.

Dato : 18-03-03 15:48

On Tue, 18 Mar 2003 15:41:59 +0100, "Jacob Stegelmann"
<stegelmann.fjernMig.@privat.dk> wrote:

>Hej Søren,
>Hvor finde du det tekststykke?

I snakker om 2 forskellige ting,Søren mener _2-takts_ olien,du (og
Anders/Andrew) taler om _4-takts_ olien,Søren har ganske ret m.h.t.
teksten om 2T olien (nr. 10038908).

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 18-03-03 16:11

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse

> I snakker om 2 forskellige ting,Søren mener _2-takts_ olien,du (og
> Anders/Andrew) taler om _4-takts_ olien,Søren har ganske ret m.h.t.
> teksten om 2T olien (nr. 10038908).

Det er ikke så'en når man også skal have støttepædagog til at læse
indlæggene

--
Jacob

Fra : Andrew

Dato : 18-03-03 16:04

> [...]
> Gemisch- oder Getrenntschmierung.
>
> Jeg ville ikke putte det på min højtydende crosser, men nok på en DT125 og

Det er vist ikke den olie jeg snakker om som du snakker om. Den olie jeg
snakker om er fuldsyntetisk:

mvh Anders

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-03-03 17:26

Soren Lindholt wrote:
> Fino. Hvad mon der er i Salataolie??
> Hmm, måske man sku handle.

Hov holdt stop ..

Der står sgu HC-syntetisk ... det var på BP's homepage der stod
fuldsyntetisk ...

Hvad betyder HC-syntetisk ?

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Michael K. S.

Dato : 18-03-03 17:37

On 18 Mar 2003 16:26:23 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>Hvad betyder HC-syntetisk ?

HC står for Hydrocrack og betyder at der er anvendt en mineralsk
grundolie som basis der så bare er raffineret ved Hydrocracking for at
forbedre dens egenskaber,men det er _ikke_ en fuldsyntetisk olie,så
pas lidt på med den i højtydende 2T's applikationer,Sørens skepsis er
velbegrundet....

Fra : Søren Lindholt

Dato : 18-03-03 17:58

Michael K. S. wrote:

> [...]
> forbedre dens egenskaber,men det er _ikke_ en fuldsyntetisk olie,så
> pas lidt på med den i højtydende 2T's applikationer,Sørens skepsis er

Takker helt tosset er man jo ikke .... jeg så også først nu at der blev
råbt om to forskellige olier...

--
Søren
motortosse.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-03-03 19:32

Michael K S wrote:
> [...]
> forbedre dens egenskaber,men det er _ikke_ en fuldsyntetisk olie,så
> pas lidt på med den i højtydende 2T's applikationer,Sørens skepsis er

Gad vide om de så er begyndt at lave en ny slags, fordi jeg fandt
godt nok en BP-side hvor der stod at det var fuldsyntetisk .. og de
laver åbentbart kun en slags totaktsolie ..

Jeg ta'r nu alligevel chancen og fylder det på Yams'en, den er
alligevel så gammeldags at den med garanti har kørt på noget der var
værre end den her BP-olie :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 19-03-03 21:19

Hans Joergensen wrote:
> Jeg ta'r nu alligevel chancen og fylder det på Yams'en, den er
> alligevel så gammeldags at den med garanti har kørt på noget der var
> værre end den her BP-olie :)

Du kan egentlig være ret ligeglad med om du køre på alm., halv eller
fuldsyntetisk. Det der er vigtigt er at olien har den rigtige
forbrændingstemperatur. Den kender Hekto vist, for en RD, jeg kan ikke huske
det. Du kan dog sige at alm. olie soder mere end halvsyn., der igen soder
mere end fuldsyn.
Køre du med en olie der brænder ved for lav temperatur vil olien brænde før
den for lov at smøre -> motorhaveri. Brænder olien ved for høj temperatur
vil den snaske din YPVS/udstødning til, da den ryger lige igennem. Generelt
har fuldsyntetiske olier højere forbrændingstemp., men det er noget du må
checke. Jeg ved blot at Mobils Racing 2T giver en dejlig smurt krumtap, men
ingen sod og snask i udstødningen, så den passer til en RD.

Jens
RD - der kører på Mobil fra Lauritz Andersen i Odense (70,-/l)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-03-03 23:19

Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply) wrote:
[cut en ordentlig smøre om olie] :)

Jeg skriver den med Mobils olie bag øret.. :)

Den her BP-olie ser nu okay ud ind til videre... tændrørene har en
pæn farve, og jeg kan ikke forestille mig at maskinen ville overleve
den behandling den fik igår hvis olien ikke var god nok.. ;)

Nu ryger den også igen, som en rigtig totakter.. så kan de sure
bilister lære det! (specielt dem i kadett'erne der ryger betydeligt
mere end RD'en)

Det her Motul jeg kørte på var jo sådan noget low smoke.. det røg
faktisk dårligt nok når motoren var kold.

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-03-03 15:52

Hans Joergensen wrote:
> Hov holdt stop ..
> Der står sgu HC-syntetisk ... det var på BP's homepage der stod
> fuldsyntetisk ...
> Hvad betyder HC-syntetisk ?

For lige at rive op i denne allerede afsluttede tråd..

Der var faktisk en af mine 5 dunke HC-sytetisk olie der stod
'Vollsyntetisch' eller sådan på .. Og det var også noget andet olie
der var i .. farven havde ihvertfald en anden lyd ..

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 29-03-03 01:32

> [...]

> Og jeg må sige at det ser sateme fint ud. Det kommer i store flotte lilla
> 1-liters dunke med guldlåg og med BP-mærket og alt hvad dertilhører.

Nu fik jeg igår, seks knap så dejlig dunke ind ad døren... ALLE dunkene
havde lækket! Låget på dunkene kunne simplethen ikke holdt til turen, de var
ikke ødelagte, men kunne åbenbart ikke hodlt tæt

Er jeg den eneste der har dårlig erfaring med olie pr. postordre?

--
Jacob -med en MEGET fedtet bunke reservedele

Fra : Martin Sørensen

Dato : 29-03-03 02:25

> [...]
> til turen, de var ikke ødelagte, men kunne åbenbart ikke hodlt tæt
> Er jeg den eneste der har dårlig erfaring med olie pr. postordre?

Jeg har flere gange købt olie fra Louis i Tyskland, og det er heldigvis gået
fint alle gangene. Det har altid været deres eget mærke DELO, og der er
låget ret kraftigt og lækker ikke umiddelbart.

Jeg har en gang kørt med en dunk Texaco olie i bagagerummet (i en bil)
sammen med min monitor, men dunken var væltet og der var løbet motorolie ind
i min monitor. Låget var en gang skrammel der ikke kunne slutte tæt. Men jeg
fandt da ud af at min monitor virkede fint, selv om den dryppede lidt olie.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 29-03-03 11:13

Jacob Stegelmann <stegelmann@privat.dk> skrev i en

> [...]
> ikke ødelagte, men kunne åbenbart ikke hodlt tæt
>
> Er jeg den eneste der har dårlig erfaring med olie pr. postordre?

Jeg havde ikke problemet den ene gang jeg har fået tilsendt!

Men det er da ikke blot lågene der lækker: Under låget plejer der at være en
forsegling, og det er mig uforståeligt at den skulle kunne beskadiges ved
endog
nok så svær håndtering :-/
Er alle forseglingerne intakte? Hvis ikke, så ved man som sådan jo ikke
hvad der er i dunken

--
Armand.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-03-03 11:43

Armand wrote:
> Er alle forseglingerne intakte? Hvis ikke, så ved man som sådan jo ikke
> hvad der er i dunken

Øh, mine er faktisk ikke forsejlede ... skummelt..

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 29-03-03 14:37

> [...]
> endog nok så svær håndtering :-/
> Er alle forseglingerne intakte? Hvis ikke, så ved man som sådan jo ikke

Der er ingen forsegling under lågene på disse dunke. Men alle lågene er
forsynet med sådan en platik "forsegling" som man også se på fx cola
flasker. Altså der hvor man rykker det nederste af låget/forseglingen af,
når den åbnes første gang...

--
jacob

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-03-03 11:33

Jacob Stegelmann wrote:
> Nu fik jeg igår, seks knap så dejlig dunke ind ad døren... ALLE dunkene
> havde lækket! Låget på dunkene kunne simplethen ikke holdt til turen, de var
> ikke ødelagte, men kunne åbenbart ikke hodlt tæt

Min ene dunk havde også lækket en smule .. men dog var alting ikke
helt fedtet ind..

De kunne nu godt putte det i en pose eller noget .. :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)