Batteri i kbh
Fra : Mads

Dato : 17-03-03 14:55

Min gamle sluf skal have en ny akku
den gamle holdt kun 6 år

Der er tale om et yuasa YB18L-A

Nogen der kan klare det billigt

Skan-x siger 450- alt incl.

Palle

Z1000J

Fra : Hans

Dato : 17-03-03 15:39

Mads <lord_farquard@hotmail.com> skrev:
>Min gamle sluf skal have en ny akku
>den gamle holdt kun 6 år
>
>Der er tale om et yuasa YB18L-A
>
>Nogen der kan klare det billigt

Prøv E.S. Elektro på Kronborggade 5, Kbh. (tlf. 35854080)

Hans

Fra : Hekto

Dato : 17-03-03 15:51

In article <3e75d3aa$0$42636$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
lord_farquard@hotmail.com says...
> Min gamle sluf skal have en ny akku
> [...]
T. Hansen???
12V 5Ah 249,-
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 - Til Salg * GS450 m 2-1
under genopbygning.
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 17-03-03 19:34

Mads <lord_farquard@hotmail.com> skrev:
> [...]

Skan-X: tja, da jeg for 4-5 år siden købte et batteri til min
Virago 2½'er ku' jeg - igen - ikke starte en uge efter !
Indleverede det, ventede nogle dage mens de testede det og det led
af den kendte syge: ku' ikke levere ampere nok til start !
Pengene tilbage og ud til Enghave Motor (tilfældigt) og købte et
Yuasa. Fandt ud af at jeg havde "sparet" ca 50 (fem-nul) kr!
Havde ikke flere startproblemer.
Min nye GS500E (nå ja - snart 4 år) har lige fået et Yuasa købt
hos Aagesen. 376,- + 15,- kr miljøgebyr. Og de ville meget gerne
fylde syre på en sen lørdag formiddag !
Min bror havde en VFR 750'er som han købte et batteri tlil hos
Skan-X sammen med mig. Samme tur igennem. Også med Yuasa og ikke
flere problemer.
Morale: hvis du vil spare så køb hos louis.de - iflg flere herinde
holder deres batterier godt. Ellers check lige hvad du kan spare
ved at købe tilfældige mærker herhjemme. Yuasa satte deres priser
væsentlig ned sidste år.

Og ikke et ondt ord fra mig om servicen hos Skan-X - købte faktisk
samtidigt et batteri af samme mærke til min bil nogenlunde - det
var der aldrig vrøvl med ?!

Mvh

Jesper
--
GS500E når det går godt -
Volvo når det ikke gør >;o{)

Fra : Bjørn S

Dato : 17-03-03 19:53

Jesper Hedegaard

> Morale: hvis du vil spare så køb hos louis.de - iflg flere herinde
> holder deres batterier godt. Ellers check lige hvad du kan spare
> ved at købe tilfældige mærker herhjemme.

Det jeg har hørt fra pålidelige kilder fra de store leverandører flere
ganger er at den største forskel på batteriene er i kvalitetskontrollen,
derfor kan man på nogle billigmærker risikere en større fejlprocent, eller
at batteriene ikke holder de lovede ampere = kortere levetid.
Mange batterier kommer fra samme batterifabrik, men bliver levert med
"producentens" logo og design på kassen.

/Bjørn

Fra : Mads

Dato : 17-03-03 22:25

"Jesper Hedegaard (slet CF277)" <jesper@CF277hedegaard.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:10479261050.758077792258998@dtext.news.tele.dk...

> Skan-X: tja, da jeg for 4-5 år siden købte et batteri til min
> Virago 2½'er ku' jeg - igen - ikke starte en uge efter !

Det ovennævnte batterie er faktisk købt ved skan-X (for 6 år siden)

mvh Palle

Z1000J

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 17-03-03 22:41

Mads <lord_farquard@hotmail.com> skrev:

> [...]
Hm - ærgerligt at de så - ca - året efter gik over til "det kendte
mærke" Rocket.
Havde de fortsat med Yuasu havde jeg sparet det besvær !
Og 1.000 kr-spørgsmålet er - som altid - hvilke uoriginale mærker
er så produceret af de originale fabrikker ?
Det er ikke nemt at være menneske.

Mvh
Jesper
--
GS500E når det går godt -
Volvo når det ikke gør >;o{)

Fra : Mads

Dato : 18-03-03 09:09

> Hm - ærgerligt at de så - ca - året efter gik over til "det kendte
> mærke" Rocket.

Det er et Rocket batteri (brugte bare Yuasu type da det er standarden)

> Havde de fortsat med Yuasu havde jeg sparet det besvær !
De fører Varta nu

> Mvh
> Jesper

Mvh Palle
z1000j

Fra : wheeler

Dato : 17-03-03 20:12

"Mads" <lord_farquard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Min gamle sluf skal have en ny akku
> [...]
[KLIP]
Virker billigt (18 Ah!)

http://www.lthstart.dk/ som ellers plejer at kunne konkurrere tager 650.-

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : John de Summer-Braso~

Dato : 17-03-03 21:41

Servicen ved batterikøb er helt enestående hos ES Elektro, Kronborggade,
2200 N!

Fra : wheeler

Dato : 17-03-03 22:10

"John de Summer-Brason" <brason@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Servicen ved batterikøb er helt enestående hos ES Elektro, Kronborggade,
> 2200 N!

[KLIP]

Underholdningsværdien er (mindst) den 50'er - som han plejer at være dyrere
end ScanX - værd

Erik kan være svær at fravriste det købte batteri, idet han (med rette)
hævder, at det skal stå til opladning hos ham i en dags tid inden udlevering

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 17-03-03 22:24

wheeler wrote:
> [...]
>
> Erik kan være svær at fravriste det købte batteri, idet han (med
> rette) hævder, at det skal stå til opladning hos ham i en dags tid

Ja for pokker, husker godt den gode hr. Schnabel da jeg købte et nyt
startrelæ. Godt nok står der på hans dør ind til butikken at han tager penge
for råd og vejledning. Men jeg brugte da lidt af hans tid, uden han synes
han ville tage penge for det Han er en flink og meget hjælpsom mand !
Hvilken iver ha har omkring sit hverv. Rart at opleve.

--
MVH Rune Rohleder
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Rune_Rohleder

Fra : Denise

Dato : 18-03-03 08:40

"RuneR (TDM850)" <ruro@get3net.dk> wrote in message

> [...]
> han ville tage penge for det Han er en flink og meget hjælpsom mand !
> Hvilken iver ha har omkring sit hverv. Rart at opleve.

Ja, og en alletiders sød fyr, og så en af de gode gamle fra den "vilde" tid

--
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, 2002, www.dkfritidmotorcykel.dk/Denise_Reindel

Fra : wheeler

Dato : 18-03-03 11:01

Denise wrote:

> Ja, og en alletiders sød fyr, og så en af de gode gamle fra den "vilde" tid

[Klip]

Ikke just vildskab man ellers forbinder ES med - allerhøjest lidt galskab

Men du har måske "noget" på ham =

Wheeler
RD 350 YPVS
TDR 125R

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 18-03-03 11:04

wheeler wrote:

> [Klip]
>
> Ikke just vildskab man ellers forbinder ES med - allerhøjest lidt
> galskab
>
> Men du har måske "noget" på ham =
>
> Wheeler
> RD 350 YPVS
> TDR 125R

Kunne forestille mig han er en gammel engel

Fra : wheeler

Dato : 18-03-03 11:50

RuneR (TDM850) wrote:
> Kunne forestille mig han er en gammel engel

[KLIP]

Mon?
I så fald må beskrivelsen "en af de gode gamle" stå helt for egen regning
=

Wheeler
RD 350 YPVS
TDR 125R

Fra : Denise

Dato : 18-03-03 11:54

"wheeler" <Bernhard_wheeler@hotmail.com> wrote in message

> [Klip]
>
> Ikke just vildskab man ellers forbinder ES med - allerhøjest lidt galskab

> [...]

Hihi, ja det kan du tro jeg har, masser Kan desværre ikke huske hvorfor
han bliver kaldt Dick.
Men ellers, han er skam en stille, rolig, utrolig hjælpsom og fin fyr

Fra : Hekto

Dato : 18-03-03 12:06

In article <3e76fac8$0$42547$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk says...
> Kan desværre ikke huske hvorfor
> han bliver kaldt Dick.

Hmmmm ... vi lader billedet stå et øjeblik!!! ;0)

Fra : Mads

Dato : 19-03-03 16:18

> Min gamle sluf skal have en ny akku
> den gamle holdt kun 6 år
>
> Der er tale om et yuasa YB18L-A

> Skan-x siger 450- alt incl.
>
> Palle
>
> Z1000J

Købte efter anbefaling et oem batteri ved www.mcbutikken.dk

Samt oliefilter og luftfilter ialt incl porto 505-

Super levering (under 24h)

Kan anbefales

Palle

Z1000J