Carbtune
Fra : Teo

Dato : 19-03-01 14:24

Er der nogen der har haft gode erfaringer med Carbtune II
justeringsværktøjet eller er der andre der er bedre?

Jeg kan huske at det har været diskuteret før men kan ikke finde tråden
igen....

Mvh
Teo

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 19-03-01 17:55

"Teo" <teo@i9stud1.iprod.auc.dk> wrote in message
> Er der nogen der har haft gode erfaringer med Carbtune II
> justeringsværktøjet eller er der andre der er bedre?
>
> Jeg kan huske at det har været diskuteret før men kan ikke finde tråden
> igen....

Hej Teo

Se under tråden "Karburator Synkroniseringsværktøj - Erfaringer" skrevet af
Bent Erik Thomsen den 27-02-2001- 09.48

Det er jo altid nemmere at spørge end at lede selv

--
Hilsen Jens Bager Jensen
Yamaha XJ 600 '91 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)

Fra : Allan jørgensen

Dato : 19-03-01 19:12

Teo <teo@i9stud1.iprod.auc.dk> skrev i en news:995131$rl1$1@sunsite.dk...
> Er der nogen der har haft gode erfaringer med Carbtune II
> justeringsværktøjet eller er der andre der er bedre?

Ja. jeg ved ikke om der er andre der er bedre til den pris?, men man kan
da hurtigt købe sig fattig i værktøj til maskinen, så til den pris virker
den godt.

-- Allan(FZR600US)
_ .....--..... _ _ .....--..... _
(_)= /- -\ =(_) (_)= /- -\ =(_)
/ \_____/ \ / / -QOo--\ \
(O \_/ O) ( / \ _-_-_ / \ )
| (_)_(_) | \ / I__|__I \ /
( }/ [| |] \{ ) \| [FZR] L/
\ | [|.--.[| | / \ .-----. {O)
\ \[||\~|[|/ / \|\~\~| { )
\[||~/||] / [|~/~/|]{-)
|\~| |\~\~| / /
|~/| |~/~/|
`~´ ` ~ ´

Fra : Miguel Herrmann

Dato : 19-03-01 23:10

Jeg har investeret i CarbtuneII.. den virker fint.
Dog har jeg ikke haft andre og sammenligne med

Miguel
Gpz750

Fra : Kim J.

Dato : 20-03-01 09:05

Hejsa

Jeg har skam også været så dum at investere i CarbtuneII, men efter min
mening er de ikke noget som helst værd. De virker ved at et stålrør glider
inde i et plastrør, og de hopper bare alt for meget til at de kan bruges til
noget fornuftig. Neddrosling af dem foregår ved at man sætter små stykker
plastslange ind i slangerne, så man mindsker diameteren, men det er ikke
lige en metode jeg bryder mig om. På et tidspunkt vil de små stykker slange
sikkert blive rykket løs.

Det bedste er nu nok at købe ure? De gammeldags på kviksølv er da også
udmærket, men kviksølv er noget fandens giftig noget, så dem vil jeg ikke
anbefale.

Det kan godt svare sig at købe kvalitet til synkronisering af
karburatorerne! Urene skal jo gerne holde i ret mange år. Dem jeg benytter
privat har holdt i over 10 år, og de virker stadig perfekt

Er du stadig interesseret i at købe CarbtuneII eller nogle på kviksølv, så
er mine skam til salg

MVH
Kim Johnsen
MC De Få Rå
Løsning

Fra : Clemme

Dato : 21-03-01 19:31

Jeg er egentlig godt tilfreds med min carbtune.... men den skal ikke ligge i
en kold garage, så glider stængerne for dårligt. Men en hurtig adskildelse
og smøring med WD40 løser problemet.

Det med de små reduktionsdupper der kan ryge ind i motoren tror jeg ikke er
sansynligt.

Fra : Allan jørgensen

Dato : 21-03-01 22:05

Clemme <clemme44@hotmail.com> skrev i en
> Det med de små reduktionsdupper der kan ryge ind i motoren tror jeg ikke
er
> sansynligt.

næ hvorfor skulle de det, de er jo større end overgangsskruerne til
karbunaderne.
jeg har så ikke prøvet at sætte den til uden dæmperdutterne da der stod i
manuela at de skulle sættes i slangen, så jeg ved ikke om carbtune'en giver
et vildt udslag uden dæmpning.

Allan(fzr600us)

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 22-03-01 16:19

> [...]
> justeringsværktøjet eller er der andre der er bedre?
>
> Jeg kan huske at det har været diskuteret før men kan ikke finde tråden

Jeg har lige købt Carbtune II via nettet.

www.carbtune.com

Bestilt torsdag, modtaget med posten mandag.

Det løb op i ca. 625 danske kroner inkl. fragt mm.

Virker ganske udmærket. Med restrictorørene monteret er der kun minimale
bevægelser/vibrationer i søjlerne.

Faktisk kan jeg ikke forstille mig på hvilken måde noget instrument til
dette brug
skulle kunne virke bedre ??!?

bmt@poet.dk
Bent Erik M. Thomsen
Nær Aalborg
1980 Suzuki GS850GT

Fra : Flemming

Dato : 27-03-01 14:34

On Thu, 22 Mar 2001 16:18:34 +0100, "Bent Erik Thomsen" <bmt@poet.dk>
wrote:

>Faktisk kan jeg ikke forstille mig på hvilken måde noget instrument til
>dette brug
>skulle kunne virke bedre ??!?

Hmm... lyder da som om at der er erfaringer nok til at produktanmelde
www.dmcn.dk ? ...

--
Flemming
XJ600S med endnu ubrugt Carbtune-tingest...