XJ 600 51J kan det holde ??
Fra : J.C.Kløve

Dato : 16-03-03 23:29

Hmm

Har hørt her i NG at der kan være/er problemer med at de gamle XJ'er
ikke er specielt slidstærke

Jeg har erfaring for og har hørt/læst at de skulle være ganske
slidstærke, men hvad har i andre XJ ejere af erfaring ?
Bruger i olie (hvor meget)
Er der specielle problemer ? (hvilke)
osv
osv

--
Dun@nt
XJ600 51J

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 17-03-03 07:56

> Har hørt her i NG at der kan være/er problemer med at de gamle XJ'er
> ikke er specielt slidstærke

Ja. Det siger Armand jo?

> Jeg har erfaring for og har hørt/læst at de skulle være ganske
> slidstærke, men hvad har i andre XJ ejere af erfaring ?
> Bruger i olie (hvor meget)
> Er der specielle problemer ? (hvilke)

XJ 900'eren er meget slidstærk! Det ry smitter helt klart af på de gamle XJ
600. Du kan læse min anmeldelse af den på www.dmcn.dk

Da mit speedomter viste 94.000km var olieforbruget enormt! Vi snakker
0,8-1,5 L/1000km. Kørte jeg fra Købehavn med oliestanden på fuld lyste
olielampen ved Vejle!. På en tur fra København - Sønderborg - Skagen -
København var 1L olie ikke nok, og jeg måtte købe en L olie mere efter
storebæltsbruen. Til gengæld kunne den ryge som ingen andre i klubben, og
lavede respektable 54,6HK

Jeg skruede i vildskab på den hver uge for at få den til at blive ved med at
virke. Noget siger mig dog at den havde kørt MEGET mere end de 52.000km
speedometeret stod på.
1: Der sad en Hagon dæmper de cyklen der var så slidt at når man minskede
preloden fulgte fjederen ikke med op igen! Altså først har den kørt til den
origiale dæmpe stod af, og så har den kørt til den uoriginale var helt død!
2: Der var ingenstyr stop på den, og der var andre ridser på ydersiden af
kronrøret, der kun kan være kommet fra et stort trafikuheld. Der har den nok
også fået nyt speedometer. Mit bud er min havde gået minimum 150.000km.
Gearet gik ringe, slasket og somom der var lidt grus i kassen Selv med
ny og velsmurt kæde.

Jeg skylder dog at sige dette: Det har lært mig at skrue i MC'er, og jeg har
lært at være meget påpasselig med at servicere grundigt. Jeg har følt på
egen krop hvad dårlige kronrørslejer, ødelagte bøsninger i bagsvingeren og
deforme oringe i kaliberne kan gøre. JEg ved også hvor meget det skider at
skulle hælde olie på en kværn evig og altid.

Se billeder og dynokurve her : http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : SLP/JM

Dato : 17-03-03 08:21

"J.C.Kløve" <Dunant@mail.tele.dk> skrev i>
> Har hørt her i NG at der kan være/er problemer med at de gamle XJ'er
> ikke er specielt slidstærke

Min XJ'er kørte uden de store problemer, men jeg købte også en med kun
40.000 km på speedometret, hvilket stemte meget godt overens med dens
generelle stand.

Den brugte lidt olie, men ikke noget alarmerende.

Susanne

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 17-03-03 08:42

> Min XJ'er kørte uden de store problemer, men jeg købte også en med kun
> 40.000 km på speedometret, hvilket stemte meget godt overens med dens
> generelle stand.

Susannes og min XJ'er kørte ikke ens. Susannes føltes "fast" og gik godt og
jævnt, hvor min føltes løs og slasket.

Fra : SLP/JM

Dato : 17-03-03 09:22

"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> skrev >
> Susannes og min XJ'er kørte ikke ens. Susannes føltes "fast" og gik godt
og
> jævnt, hvor min føltes løs og slasket.

Første gang, vi byttede, var jeg godt nok overrasket over, hvor stor forskel
der kan være på to cykler af samme model.

--
Susanne

Fra : Jake

Dato : 17-03-03 08:51

"J.C.Kløve" <Dunant@mail.tele.dk> wrote in message
> Hmm
>
> Har hørt her i NG at der kan være/er problemer med at de gamle XJ'er
> ikke er specielt slidstærke

Ja det siges der jo =

> Jeg har erfaring for og har hørt/læst at de skulle være ganske
> slidstærke, men hvad har i andre XJ ejere af erfaring ?

Jeg har en XJ 600 51J fra '88 med ca 66000+ på klokken. Det kan godt være at
jeg bare har været heldig, men min motor løber upåklageligt.

> Bruger i olie (hvor meget)

Lidt (ca 1 liter på 10000 km)

> Er der specielle problemer ? (hvilke)

Vær opmærksom på om bagophænget er blevet smurt (det tog tre mand og en
presse at få min løsnet igen)

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 17-03-03 09:27

Min havde i sin tid kørt ca. 60kkm (mener jeg at kunne huske) da jeg solgte
den. Og den kørte uden probs. Dog var der lige det med bagsvingeren, som
Jake også nævner.
Mine forældre har en og den fungere 100%

Kendte en pige, som kørte over 100kkm på sin, uden problemer.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Myrhoej

Dato : 17-03-03 13:47

"J.C.Kløve" skrev d. 16-03-03 23:29 dette indlæg :
> [...]
> XJ600 51J
> Der leger XJ "private eye"
>
> Slidstærk....har næsten kun hørt godt om Xj'ere, dog har jeg hørt
enkelte ellers glade 600 ejere pive lidt....men det kan vel altid finde.
Kører selv (som du nok husker) xj650 med 75000 på klokken, uden noget
olieforbrug der er værd at nævne

http://www.kandu.dk/

Fra : Dun@nt

Dato : 17-03-03 14:01

Myrhoej <Myrhoej.news@kandu.dk> skrev:
>"J.C.Kløve" skrev d. 16-03-03 23:29
> [...]

XJ 650 , javist ja - med kardan & det hele joo

Hva - ska vi snart have reveet nogle kilometer på klokken ?

--
Dunant

Fra : Myrhoej

Dato : 17-03-03 14:32

"Dun@nt" skrev d. 17-03-03 14:01 dette indlæg :

> XJ 650 , javist ja - med kardan & det hele joo
>
> Hva - ska vi snart have reveet nogle kilometer på klokken ?

> [...]
Jeps vi skal snart rive nogle flere mil på dyret.
Hvilken olie /hvilke har Du på dyret....10-40 eller hva?
Selv kører jeg på en 10-40, med ganske glimrende resultat.
Ofte hører jeg cykler med lav / MEGET lav tomgang...der skal man vist
passe lidt på.

http://www.kandu.dk/

Fra : Dun@nt

Dato : 17-03-03 15:01

[KLIP]
>Hvilken olie /hvilke har Du på dyret....10-40 eller hva?
>Selv kører jeg på en 10-40, med ganske glimrende resultat.
>--
>http://www.kandu.dk/

Jo 10-40 har jeg lige hældt på, men når vi får det lidt varmere i
vejret 16/17 grader, skifter jeg til 20-50, det kan den så godt
lide

Jeg bruger BelRay - fås til anstændige priser ved Special MC i
Aalborg, 79 for 10-40 og 69 for 20-50

Såååå det

--
Dunant
XJ 600 51J
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=223
Der ikke får tid til at køre MC den næste uges tid