dejlig tur med hjertesuk
Fra : Charlotte Petersson

Dato : 16-03-03 20:22

jeg kunne ikke lade være, sidste torsdag tog jeg viragoen til arbejdet,
Korsør-Kbh. Den havde fået en god service, luftfilter, olie+filter, kardan
olie, tændrør, bremseklodser+væske,eftersyn af bagklodser. Så jeg drog glad
afsted i det solrige men dog noget kølige vejr, jeg måtte lige ind på alle
de store tankstationer og få varmen.
Ellers gik det godt, og efter arbejdet smuttede jeg lige til Brøndby strand
for at købe en vindskærm, hvor jeg opdagede katastrofen: lækkende forgafler,
Damm, ikke noget jeg syntes at jeg lige har råd til, måske noget man kan
lave selv? Spurgte til råds her, og fik at vide at det ikke skal koste mere
end en værksteds time, godt. Jeg ringede rundt og fik at vide at det tager
tre. hmmm. Tog til åbent hus i Næstved, (idag dejlig tur), pressede dem lidt
og de mener at det kan gøres på 1½, værd at overveje, tog hjem igen. Og hvad
sker der så!!!! nejjj nu er der noget (olie?)der slynges ud fra inden i
baghjulet. Jeg satte skidtet i garagen og forventer nu ikke at kunne deltage
til bakkeåbning, ja det er en mindre katastrofe. Jeg har Hayes og skal se på
det baghjul, men forventer ikke at det er et kønt syn.
Det er vist en højere instans der ikke vil have at jeg kører Virago.

mange hilsner
Charlotte

Fra : Carl Henning Riel

Dato : 16-03-03 22:26

Hej Charlotte.
Det smerter mig selvfølgelig ar høre om sådanne kvaler, du har med min
tidligere maskine. Kan det olie, der løber ud af baghjulet ikke skyldes en
uskyldig fejl ved skift af kardanolien, du foretog for nylig ? glemt at få
spændt et eller andet ordentligt eller samtidig burde have skiftet en
pakning ? Kan du ikke få en plads bag på Allan til Bakken, selvom det ikke
er det samme, som selv at køre.
Du kan selvfølgelig få en plads hod mig, men det jo en anden slags maskine.
Håber alt ordner sig til det bedste.

Carl Henning.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 17-03-03 09:30

Av av. Trist at høre du er så uheldig. Men nu må det også være slut med
uheldene for i år, glæd dig over det

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Brian W.

Dato : 17-03-03 15:11

jeg føler med dig. Hvis vejret er godt, skal jeg nok deltage for dig

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Bjarke Feldt-Rasmuss~

Dato : 17-03-03 17:33

Charlotte Petersson wrote:

Snip.
hvor jeg opdagede katastrofen: lækkende forgafler,
> Damm, ikke noget jeg syntes at jeg lige har råd til, måske noget man kan
> lave selv?

Det er nok bare at skifte pakningerne. Det er ret nemt. Det vil nok ta dig
lidt mere end en time. Men det er bare at tage forhjulet af, pille
gaffelbenene af, skille dem ad og så skifte pakningerne.
Nu ved jeg ikke, hvordan du har det med den slags, eller hvor slemt det er
men man kan også bare hælde lidt mere olie på forgaflen og køre alligevel.

Snip.
> [...]
> det baghjul, men forventer ikke at det er et kønt syn.
> Det er vist en højere instans der ikke vil have at jeg kører Virago.

Som en har nævnt, der er nok bare noget der ikke er blevet spændt
ordentligt eller en pakning. Det er altså heller ikke specielt bøvlet at
ordne, uden at det skal koste en månedsløn.

Håber du kan bruge det til noget.

Bjarke

Fra : Charlotte Petersson

Dato : 17-03-03 22:09

hej alle
det var dejligt at høre fra jer. hej Carl (tænk kommer du også her)og Henrik
( jeg skylder vist stadig en øl).
Det er vist ikke så galt, jeg har lige været nede og pille hjulet af og der
er ikke noget ved klodserne, der er sikkert overdrevent brug af fedt i
forbindelse med påsætning af hjulet. Jeg har villet gøre det lidt for godt,
og molevitten er slynget ud. ( Det mener Allan, det er også den skærms skyld
ellers kunne jeg ikke overtræde fart lovene) så nu er det hele tørret af og
jeg kommer noget nyt på en af dagene, i noget mere moderate mængder. Der
lækker ihvertfald ikke noget fra kardonen.

Så er der kun det tilbage med gaflerne, der er kommet et råd jeg vil studere
lidt mere på, men det er muligt at de skal poleres igen.

Så jeg tror at det er muligt at solen igen vil skinne på mig og min virago,
og vi begge kommer afsted til bakken.

Mange, meget gladere hilsner
charlotte