Pris på kørekort
Fra : Jan Jensen

Dato : 16-03-03 16:27

Konen vil ha´ kørekort. De lokale kørelærere (Nordvestsjælland) giver en
pris, der ligger på ca. kr. 11.000. Noget dyrt, så et par opringninger til
Københavns-området gav priser på ca. kr. 8.000.
Dem af jer, der har fået kort indenfor det seneste års tid: Hvad har I
givet? Hvilke dele af landet? Og kender nogen af jer et sted øst for
Storebælt, hvor man kan tage det på ca. week-end-basis, og som kan
anbefales?
På forhånd tak for input!

Mvh

Jan

Fra : Carl Henning Riel

Dato : 16-03-03 16:58

Hej Jan.
Prøv at tjekke Stjernqvist.dk.
Jeg tog kortet der for nogle år siden. Priserne er rimelige.
Siden da, er der kommet ny ordning, som gør det mere besværligt at tage
kortet (lovændring!). Du kan se køreskolen på www.stjernqvist.dk med priser
etc.
Venlig hilsen

Carl Henning Riel.

Fra : dots

Dato : 16-03-03 17:03

"Jan Jensen" <janjensen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Konen vil ha´ kørekort. De lokale kørelærere (Nordvestsjælland) giver en
> pris, der ligger på ca. kr. 11.000.

Jeg gav ca 9500 i okt 2002, i Vig, Odsherred, men med supergodt
samarbejde/opbakning med kørelærer

dots

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 16-03-03 17:17

Jan Jensen wrote:

> [...]
> givet? Hvilke dele af landet? Og kender nogen af jer et sted øst for
> Storebælt, hvor man kan tage det på ca. week-end-basis, og som kan

Jeg tog mit kort hos Tip Top Trafik på Frederiksberg i foråret 2001.

Jeg endte med at give ca. 8500 for det og var ganske udmærket tilfreds med
kvaliteten af undervisningen og de MC'ere de havde (XJ 600 N)

Hilsner,

Tony

Fra : dots

Dato : 16-03-03 17:21

"Tony Lorentzen" <tonylorentzenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg endte med at give ca. 8500 for det og var ganske udmærket tilfreds med
> kvaliteten af undervisningen og de MC'ere de havde (XJ 600 N)

Jeg glemte nok at tilføje at jeg tog kortet på ER5 (ikk min kop te, ka bedre
li de højbenede

dots

Fra : dots

Dato : 16-03-03 18:00

"dots" <dots@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
meddelelse

> Jeg glemte nok at tilføje at jeg tog kortet på ER5 (ikk min kop te, ka

Vi kørte osse XJ 600 på køreteknisk anlæg, men stadig ikk lige dét... Bare
pappet.

dots

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 16-03-03 19:46

Tony Lorentzen wrote:
> [...]
> Jeg endte med at give ca. 8500 for det og var ganske udmærket
> tilfreds med kvaliteten af undervisningen og de MC'ere de havde (XJ

Det kan vist gøres for 7,5K ikke? www.tiptoptrafik.dk

Jens
RD

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 17-03-03 01:30

Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply) wrote:

> Det kan vist gøres for 7,5K ikke? www.tiptoptrafik.dk

Jo sikkert. Men jeg ville også have en teoribog og så er prisen på Tip Top's
site ikke inkl. de par timer man kører lige inden man skal op til den
praktiske prøve.

Hilsner,

Tony
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/tony_lorentzen

Fra : Jan Strandgaard

Dato : 16-03-03 17:24

Jeg gav 7000 + 580 til prøvegebyr i April 2002 i Århus.

\\Jan

Fra : Anders Christensen

Dato : 16-03-03 18:05

"Jan Strandgaard" <jan@skovvej.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg gav 7000 + 580 til prøvegebyr i April 2002 i Århus.
<snip>

Hvilken kørelærer tog du det ved til den pris?

mvh Anders

Fra : Peter Aagaard

Dato : 16-03-03 18:39

Jan Strandgaard wrote:
> Jeg gav 7000 + 580 til prøvegebyr i April 2002 i Århus.

Jeg gav det samme i Thisted.
Mvh. Peter

Fra : Bjørn S

Dato : 16-03-03 19:34

Jan Jensen wrote:
> Og kender nogen af jer et sted øst for
> Storebælt, hvor man kan tage det på ca. week-end-basis, og som kan
> anbefales?

Tog selv kortet på www.mcskolen.dk, og var godt tilfreds.
Hans pris er P.T. kr 8850 ,- for et intensivkursus (måske + et og andet, det
må nærlæses på siden).

Et rent weekendkursus går ikke mere, der er kommet nye regler om at et
forløb skal strække sig over x antal dager, og med minimum antal timer,
mener det er 14 dager, men sætter man af en uge til et intensivkursus +
nogle løse køretimer + tid til til køreteknisk har man nået det hele efter
lovens paragraffer.

Selv brugte jeg en måned på det, men det var grundet alle sagkyndige som var
taget ud til EU-topmøde, og deraf ekstra væntetid på prøver.

/Bjørn

Fra : Anders Dragsdahl

Dato : 16-03-03 20:57

Mcskolen tager 7240 kr for et std kursus... er selv igang med at tage
kortet der nu.

Fra : Pede Larsen

Dato : 16-03-03 21:43

Jeg gav 8800Kr. i Næstved på en ER5 og en yamaha 6½ et eller andet :)
Det var i Juli 2001
God kørelære med et godt sæt samtale anlæg, som virkelig virkede godt :)
Kørelæreren var selvfølig også MCíst

MVH..........
Pede larsen (Næstved)
En 2 takter har 2 takter for lidt.
www.pedelarsen.dk en side om MC.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=219

Fra : Bjørn S

Dato : 16-03-03 21:48

"Anders Dragsdahl" skrev
> Mcskolen tager 7240 kr for et std kursus... er selv igang med at tage
> kortet der nu.

Ja, det er billigere på almindelig måde, intensiv koster mere, men så
slipper man måske for at tage så meget enkelttimer fri fra sit arbejde, og
det er da en fed måde at holde ferie på

/Bjørn

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 17-03-03 09:49

> hvor man kan tage det på ca. week-end-basis, og som kan
> anbefales?

Loven blev ændret for et par år siden så undervisningen skal strækkes
over et par uger. Så det er slut med weekendkurser (på en weekend). Jeg
tog kørekort i 98 ved Aalholm i Valby. Dengang kørte de mc terori lørdag
formiddag og skolecyklerne var ER5. Køreteknik var på anlægget ude ved
lufthavnen og dengang var det honda hornet derude.

/A

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 17-03-03 10:36

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email) wrote:

> ... dengang var det honda hornet derude.

[snip]

Sikker? Jeg mener ganske bestemt at det var CB500 maskiner. Eller hedder de
også Hornet? Nu bliver jeg sgu helt i tvivl...

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 17-03-03 12:12

> Sikker? Jeg mener ganske bestemt at det var CB500 maskiner. Eller
hedder de
> også Hornet? Nu bliver jeg sgu helt i tvivl...

Det var ikke CB500 jeg kørte på derude (afair og jeg er også
temmeligt sikker på at der stod hornet på dem. Men som sagt er det 5år
siden ...

/A

Fra : Esben Bøll

Dato : 17-03-03 10:32

Min kæreste tog mc kort i efteråret i odense hos hos Thomas. han er meget
dygtig og flink.
Hun gav 7500 kroner det.
DE har en 5-6 cykler man kan køre på så man kan prøve lidt forskelligt.
http://www.byenskoereskole.dk/ieindex.htm

MVh Esben Bøll

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 17-03-03 22:58

"Jan Jensen" <janjensen@mail.dk> writes:

> [...]
> givet? Hvilke dele af landet? Og kender nogen af jer et sted øst for
> Storebælt, hvor man kan tage det på ca. week-end-basis, og som kan

Jeg tog mit hos MC-skolen <http://mcskolen.dk/> i sommeren 2002. Det
gav jeg 7240,- for excl. prøvegebyr på 580,-.

Jeg var ca. 7 uger om at få mit kort. Man kan også tage det hurtigere,
men så er det lidt dyrere - check selv hjemmesiden.

Man kører på Honda CB500 som stor MC og Virago 250 og Suzuki TU250 som
lille MC.

Umiddelbart var det OK, men man skulle somme tider lige selv huske at
sparke til kørelæreren for at få informationer om tider for det ene og
det andet.

Der er hjelme til alle, og dragter og handsker (ikke til alle, men det
var normalt ikke noget problem) til udlån. Jeg synes dog ikke der blev
gjort nok ud af at fortælle om vigtigheden af sikkerhedsudstyret.

Teoriundervisningen foregår i Gentofte (200 meter fra Lyngbyvejen) og
Maskinerne står ca. 2 km derfra ved Ryparken.

--
Jacob - www.bunk.cc
Overdrawn? But I still have checks left!

Fra : Jan Jensen

Dato : 18-03-03 10:26

Tak for al hjælp! Det gav input, der er værd at arbejde videre med.

Mvh

Jan