/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Kawa 750 GPZ 85´ smider olie
Fra : Viggo


Dato : 15-03-03 22:00

Min ven har netop investeret i en sådan.
Efter varmkørsel, "skyder" han den af.
Da han kommer hjem efter at have kørt en tur på 10 km, med kraftige acc.
løber olien i stråler ned på jorden.
Han bliver nervøs, men finder så uf af, at olien komme fra luftfilter
kassen.

Der er vel løbet 0,3-0,4 L olie ud, men der er stadig nok på maskinen.

Har i en god ide om hvad der kan være galt.
Motorudluftning sidder naturligvis i luftfilterkassen, men hvorfor
smider/suges olien ud ???

Hilsen

VG



 
 
Hans Paulin (15-03-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 15-03-03 22:06

Viggo wrote:

>
> Har i en god ide om hvad der kan være galt.

....der var en tråd om det i går: for meget olie på - eller
benzinen løber ned i sumpen...
--
Med venlig hilsen
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82


Holten (15-03-2003)
Kommentar
Fra : Holten


Dato : 15-03-03 22:17


"Hans Paulin" <his@it.dk> skrev i en meddelelse
news:b504f6$sl3$1@sunsite.dk...
> Viggo wrote:
>
> >
> > Har i en god ide om hvad der kan være galt.
>
> ...der var en tråd om det i går: for meget olie på - eller
> benzinen løber ned i sumpen...


Hvor er den tråd ??




Holten (15-03-2003)
Kommentar
Fra : Holten


Dato : 15-03-03 23:00


"Holten" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
news:3e739841$0$157$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Hans Paulin" <his@it.dk> skrev i en meddelelse
> news:b504f6$sl3$1@sunsite.dk...
> > Viggo wrote:
> >
> > >
> > > Har i en god ide om hvad der kan være galt.
> >
> > ...der var en tråd om det i går: for meget olie på - eller
> > benzinen løber ned i sumpen...
>
>
> Hvor er den tråd ??

Undskyld, fandt den selv, dog ikke fra i går )

MVH

HH



Hans Paulin (15-03-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 15-03-03 23:07

Holten wrote:
>
> Undskyld, fandt den selv, dog ikke fra i går )

....den var i hvert fald ikke fra i dag
--
Med venlig hilsen
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82




Hans Paulin (15-03-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 15-03-03 23:03

Holten wrote:
>
> Hvor er den tråd ??

Fra: "Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com>
Emne: Træerne vosker ikke ind i himlen! :o/
Dato: 12. marts 2003 20:05

Davs alle

Det blev så i dag, at min motorcykel skulle startes og ud og
rulle for
første gang siden efteråret. Og F... det var lækkert!
....ligesom at
blive født på ny, vil jeg næsten sige.
Nå, men jeg har så kørt rundt omkring og nydt det hele
eftermiddagen, ind
til jeg lige skulle have en aftentur her for lidt siden. Da jeg
så kom
smilende hjem, opdagede jeg at cyklen smed olie - ikke bare
"lidt" olie, men
det dryppede ret kraftigt fra den! Jeg tjekkede lige oliestanden,
og den
kunne stadig ses i glasset, så helt tom nåede den heldigvis ikke
at blive.
Nå, men jeg parkerede den i garagen og startede bilen, så den
kunne lyse ind
på, men det var sq svært at se hvor det kom fra. Jeg kunne se at
det kom bag
fra motoren, men nærmere kunne jeg ikke komme... Nogen der kan
komme med
nogle gisninger til, hvorfra det kan komme, inden jeg skal ud og
kigge i
morgen??
Det skal under alle omstændigheder laves ret snart, for de lover
monster
godt vejr i weekenden! :o/

Psycho Cowboy
Babygixxer




Holten (15-03-2003)
Kommentar
Fra : Holten


Dato : 15-03-03 23:07


"Hans Paulin" <his@it.dk> skrev i en meddelelse
news:b507qv$ln2$1@sunsite.dk...
> Holten wrote:
> >
> > Hvor er den tråd ??
>

Så den godt )

Kan det i øvrigt ikke være en knækket oliering på et stempel ?
Synes engang jeg har hørt det omkring samme problem, blot på en bil.

MVH

Holten



Armand (16-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-03-03 01:40


Hans Paulin <his@it.dk> skrev i en news:b504f6$sl3$1@sunsite.dk...
> Viggo wrote:
>
> >
> > Har i en god ide om hvad der kan være galt.
>
> ...der var en tråd om det i går: for meget olie på - eller
> benzinen løber ned i sumpen...

Mnjaeh :-/ Ikke så udpræget under drift, som "næste morgen i garagen"!

Jeg hælder mest til underkompression => slidt stempel/ringe!
¨Prøv at tage oliepåfyldnings-proppen af og lad den gå i tomgang for derved
at registrere omfanget af "blæst" ud af motoren!!
Er der en kraftig luft-udstrømning, som måske ligefrem også lugter af
udstødnings-os, er det en kraftig indikation på at kompressionen løber forbi
stemplerne
Er der en kraftig underkompression, slæber luftgennemstrømningen over i
luftfilterkassen tillige olie med hvorfra at den atter løber ud senere!

Afvaskning og en mere moderat testtur, samt længere tids observation af
olieforbrug vil ligeledes stadfæste problemet qua et uforholdsvis stort
olieforbrug (=> over 1L/1000 km)!

--
Armand.





Holten (16-03-2003)
Kommentar
Fra : Holten


Dato : 16-03-03 12:49


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:b50h3h$a3e$16@news.cybercity.dk...
>
> Hans Paulin <his@it.dk> skrev i en news:b504f6$sl3$1@sunsite.dk...
> > Viggo wrote:
> >
> > >
> > > Har i en god ide om hvad der kan være galt.
> >
> > ...der var en tråd om det i går: for meget olie på - eller
> > benzinen løber ned i sumpen...
>
> Mnjaeh :-/ Ikke så udpræget under drift, som "næste morgen i garagen"!
>
> Jeg hælder mest til underkompression => slidt stempel/ringe!
> ¨Prøv at tage oliepåfyldnings-proppen af og lad den gå i tomgang for
derved
> at registrere omfanget af "blæst" ud af motoren!!
> Er der en kraftig luft-udstrømning, som måske ligefrem også lugter af
> udstødnings-os, er det en kraftig indikation på at kompressionen løber
forbi
> stemplerne
> Er der en kraftig underkompression, slæber luftgennemstrømningen over i
> luftfilterkassen tillige olie med hvorfra at den atter løber ud senere!

Nu har vi været ude og teste lidt i det gode vejr )
Når maskinen er varm, kommer der i tomgang en smule luft af hullet til
oliepåfyldning.
Giver man den gas kommer der ikke mere luft.

Da vi startede den synes vi at olieniveau passede, efter en tur var der
pludselig mere olie på den (iflg. niveuaglasset.

Når benzinhanen står på on løber benzinen ikke frit, ej heller på pri, men
på res løber den frit.
Det skal dog tilføjes, at den altid har stået på on, og har kørt fint )

Hvor i er forskellen på MC og alm. motorolie ?? jeg ville gerne lige tappe
olien af, men kan jeg hælde noget 5W40 fuldsynt. på, som jeg brger til min
bil ??. Vi har ikke andet i dag søndag )

MVH

Holten




>
> Afvaskning og en mere moderat testtur, samt længere tids observation af
> olieforbrug vil ligeledes stadfæste problemet qua et uforholdsvis stort
> olieforbrug (=> over 1L/1000 km)!
>
> --
> Armand.
>
>
>
>



Anders Thorup (16-03-2003)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 16-03-03 13:41

Holten wrote:
<SNIP>
> Hvor i er forskellen på MC og alm. motorolie ?? jeg ville gerne lige
> tappe olien af, men kan jeg hælde noget 5W40 fuldsynt. på, som jeg
> brger til min bil ??. Vi har ikke andet i dag søndag )

Tjaee, det er næsten oplægget til en religionskrig du kommer med der!
Anyway, så er den olie du nævner vist rimelig tynd(efter min mening for tynd
til din cykel som jo er af ældre årgang) desuden kan den indeholde
friktions-nedsættende additiver, og det kan hvis du er uheldig, betyde at
den kommer til at "glide" i koblingen, da motorcyklen deler motor-olie med
gearkassen.
Men personligt vil jeg nok godt turde tage chancen, men det er helt op til
dig.

--
MVH/Best Regards
Anders Thorup
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup



Holten (16-03-2003)
Kommentar
Fra : Holten


Dato : 16-03-03 15:07


"Anders Thorup" <nospam@it.dk> skrev i en meddelelse
news:b51rcb$1ubi$1@news.cybercity.dk...
> Holten wrote:
> <SNIP>
> > Hvor i er forskellen på MC og alm. motorolie ?? jeg ville gerne lige
> > tappe olien af, men kan jeg hælde noget 5W40 fuldsynt. på, som jeg
> > brger til min bil ??. Vi har ikke andet i dag søndag )
>
> Tjaee, det er næsten oplægget til en religionskrig du kommer med der!

Pu ha; undskyld )

> Anyway, så er den olie du nævner vist rimelig tynd(efter min mening for
tynd
> til din cykel som jo er af ældre årgang) desuden kan den indeholde
> friktions-nedsættende additiver, og det kan hvis du er uheldig, betyde at
> den kommer til at "glide" i koblingen, da motorcyklen deler motor-olie med
> gearkassen.
> Men personligt vil jeg nok godt turde tage chancen, men det er helt op til
> dig.

Ok, så prøver vi sgu med noget 15W40.

MVH

Holten



Anders Thorup (16-03-2003)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 16-03-03 15:45

Holten wrote:

<SNIP olie-problemer>
> Ok, så prøver vi sgu med noget 15W40.
>
Gør bare det, det skulle ikke kunne skade.

Skriv lige hvad du finder ud af
Er nysgerrig efter og hører om du får løst problemet!

--
MVH/Best Regards
Anders Thorup
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup



Holten (16-03-2003)
Kommentar
Fra : Holten


Dato : 16-03-03 16:16


"Anders Thorup" <nospam@it.dk> skrev i en meddelelse
news:b522ke$2ak9$1@news.cybercity.dk...
> Holten wrote:
>
> <SNIP olie-problemer>
> > Ok, så prøver vi sgu med noget 15W40.
> >
> Gør bare det, det skulle ikke kunne skade.
>
> Skriv lige hvad du finder ud af
> Er nysgerrig efter og hører om du får løst problemet!


Vi tappede olien af, kun 2 liter, selvom den blev tippet fra side til side,
og olien var godt varm.
Den skulle ellers smide 3,5 Liter uden filter skift ???

Så smed vi 2 L på, og kørte den varm.
Oliestand checket.
Efter 5 km med blandet kørsel(også fuldlast) "pissede" olien ud af
luftfiltret, ØV ØV.
Gud ved om vi bare skal slagte den.

MVH

Holten



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste