Bremseudluftertingest?
Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 14-03-03 23:22

Jeg er blevet godt træt af at skulle udlufte bremser, derfor gik jeg på jagt
efter en af de der dimser til udluftning vha. trykluft.
Den kan fås i Harald Nyborg til den nette sum af 399,-
http://www.haraldnyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr=1526&n=60
105
Deeet er da en smule dyrt syntes jeg.
Især når en oliesuger, der vel er det samme, blot uden adapter til at sætte
på udluftningsskruen koster 249,-
http://www.haraldnyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr=9044&n=20
104
Er der ikke er her der ved hvor man kan få den billigere, ellers tror jeg at
det må blive noget med en modifikation af denne:
http://www.haraldnyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr=4960&n=10
106

Gode ideer modtages.

Jens
RD - Med sutte bagbremse.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 15-03-03 00:11

"Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply)" wrote:

> [...]
> efter en af de der dimser til udluftning vha. trykluft.
> Den kan fås i Harald Nyborg til den nette sum af 399,-

Som du selv siger er forskellen på de to første vist kun den lille gummidut til
udluftningsskruen og farven. Der trykker man sgu bare slangen ud over niplen.
Muligvis sidder der en kontraventil på dem, så vakummet i beholderen bibeholdes
selvom man slipper håndtaget. Den sidste kan godt modificeres. Bræk det sugerør
af der sidder inde i beholderen. Ellers vil bremsevæsken forstøves ud i lokalet.
I låget er der sikkert et lille hul så der kan komme luft i beholderen, når den
bruges til sit rigtige formål. Luk det. Bor et hul i toppen af beholderen, og
lod en studs på. Eller hvis du kan finde en af knallertslangeventiler der er
skruet fast med møtrik. Vupti og du har en bremseudlufter

Ib Jakobsen

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 15-03-03 00:34

Ib Jakobsen wrote:

> [...]
> beholderen, og lod en studs på. Eller hvis du kan finde en af
> knallertslangeventiler der er skruet fast med møtrik. Vupti og du har

Det er lige det jeg har tænkt mig at gøre, jeg vil dog helst købe en rigtig,
hvis der er en der har set den til 199,- eller sådan noget.
Jeg syntes ikke det ligner Harald Nyborg at være så ublu med prisen... Så
kom frem af busken, er der ikke en der kan komme op med en billigere pris på
en rigtig udlufter?

Jens
RD

Fra : Henning

Dato : 15-03-03 10:58

"Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply)" <xxx@blaabjerg.net> skrev i en meddelelse news:eCsca.2433$h12.513@news.get2net.dk...

> Især når en oliesuger, der vel er det samme, blot uden adapter til at sætte på udluftningsskruen koster 249,-

Det kunne være noget med forskellige typer plast, og deres modstandsevne for hhv olie og bremsevædske. Prøv at skriv til HN, om det er en fejl.

> Er der ikke er her der ved hvor man kan få den billigere, ellers tror jeg at det må blive noget med en modifikation af denne ...

Hvis du allerede har en pustepistol, mangler du bare en beholder (tykvægget oliedunk) og lidt luftslange, så har du en ejectordrevet vandstøvsuger.

--
Who, what, where: http://move.to/henning