Afgifter - svar fra en politiker
Fra : AW på TRX

Dato : 14-03-03 10:16

Tjaaa, til alle jer der ikke tror på demokratiet, og den enkeltes mulighed
for at påvirke beslutningsprocesen.
Kan i skamme jer.
Svar inden for 2 timer den efterfølgende arbejdsdag.

<-----------------Klip------------------>

Kære Allan Wisborg.

Mange tak for din mail. Jeg vil meget gerne tage motorcykelafgiften med
i overvejelserne om en omlægning af registreringsafgiften.

Jeg må blankt erkende, at jeg ikke kender meget til detaljerne i denne
afgift, så jeg skal ikke umiddelbart gøre mig klog på hvad der kunne
gøres. Men jeg har tilladt mig at sende din mail videre til
skatteministeriet med en opfordring til, at vi også tager dette område
med ind i diskussionen om en ny registreringsafgift, og overvejer om der
kan laves en "klogere afgift" også på dette område.

Jeg er helt enig med dig i, at det naturligvis bør gælde både for biler
og for motorcykler, at man så vidt muligt tager hensyn til miljø og
sikkerhed.

Med Venlig Hilsen,

Charlotte Dyremose, MF
Det Konservative Folkeparti.

Skatteordfører, socialordfører & arbejdsmiljøordfører.

<-----------------Klip------------------>

Allan
TRX 850

Fra : Anders Thorup

Dato : 14-03-03 10:21

AW på TRX wrote:
> [...]
>
> Charlotte Dyremose, MF
> Det Konservative Folkeparti.
>
> Skatteordfører, socialordfører & arbejdsmiljøordfører.

SÅDAN, andet har jeg ikke at sige til det

Det er da imponerende af det skulle gå så smertefrit!!

Kunne du ikke poste din mail her i gruppen, så vi andre kunne se hvad du har
skrevet??

--
MVH/Best Regards
Anders Thorup

Fra : wheeler

Dato : 14-03-03 10:29

AW på TRX wrote:

> [...]

> Charlotte Dyremose, MF
> Det Konservative Folkeparti.

> Skatteordfører, socialordfører & arbejdsmiljøordfører.

Ja, de politikere forstår at give et "afslag" på den pæne måde (så de tror
vi stemmer på dem næste gang =

Din henvendelse dør vel helt når/hvis den lander hos Hovmand....følger du
op på den eller er du tilfreds med svaret(?)

Wheeler
Som er stor tilhænger af demokratiet, men tvivlende overfor den enkeltes
mulighed for indflydelse på selve "beslutningsprocessen" på Chr.Borg!

RD 350 YPVS
TDR 125R

Fra : AW på TRX

Dato : 14-03-03 10:51

> [...]
>
> Din henvendelse dør vel helt når/hvis den lander hos Hovmand....følger du
> op på den eller er du tilfreds med svaret(?)

Jeg er tilfreds med svaret. Jeg gør mig ikke nogen forhåbninger om at jeg
som enkeltperson kan diktere politikken på Christiansborg. Men min mail er
blevet læst og min mening hørt.
Dette er jeg overordentligt tilfreds med.

Allan

Fra : wheeler

Dato : 14-03-03 11:02

AW på TRX wrote:

> Jeg er tilfreds med svaret. Jeg gør mig ikke nogen forhåbninger om at jeg
> som enkeltperson kan diktere politikken på Christiansborg> Allan

[KLIP]
næhh, men den enkeltes mulighed for at påvirke beslutningsprocessen er da
store ord?

AW på TRX:"...og den enkeltes mulighed for at påvirke beslutningsprocesen.
Kan i skamme jer."

Behøver så fortsat at skulle skamme os?

Wheeler
RD 350 YPVS
TDR 125R

Fra : AW på TRX

Dato : 14-03-03 11:20

> [...]
> store ord?
>
> AW på TRX:"...og den enkeltes mulighed for at påvirke beslutningsprocesen.

Jeps, for jeg er sikker på at jeg har lavet en påvirkning. Det at lave en
påvirkning er ikke det samme som at diktere en politik.
Det siger heller ikke noget om påvirkningens størrelse.
Med den holdning du har, hvorfor stemmer du så ved valg (hvis du gør det) du
er jo kun en ud af 4 millioner stemmer.
Din påvirkning er altså 1/4.000.000 del.
Jeg vælger at tro at den påvirkning jeg har lavet med min mail er mindst
2/4.000.000 dele altså dobbelt så stor som når jeg sætter mit kryds.
Det er da ikke så ringe endda.

Allan

Fra : Michael K. S.

Dato : 14-03-03 11:49

On Fri, 14 Mar 2003 11:19:46 +0100, "AW på TRX" <awXXX@teamunique.dk>
wrote:

>Det er da ikke så ringe endda.

Næh,selvom man naturligvis ikke skal overvurdere betydningen er det da
klart bedre end ingenting at gøre,thumbs up fra mig i hvert fald .

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på :

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-03-03 21:06

"AW på TRX" <awXXX@teamunique.dk> skrev i en meddelelse

> Jeps, for jeg er sikker på at jeg har lavet en påvirkning. Det at lave en
> påvirkning er ikke det samme som at diktere en politik.

Næh, men hvis tilstrækkelig mange af os gør som du, så bliver det ikke kun
til påvirkning, så bliver det til lovændring...
Stor ros herfra! Endelig en der GØR noget, istedet for bare at brokke sig.

Rittig

Fra : Thomas Hjort

Dato : 14-03-03 21:29

> [...]
> til påvirkning, så bliver det til lovændring...
> Stor ros herfra! Endelig en der GØR noget, istedet for bare at brokke sig.

Enig !

Mvh Thomas *Wauw enig med Rittig ?!? første gang så vidt jeg kan huske ;) )*
SV650S

Fra : Steen Gruby

Dato : 14-03-03 18:47

On Fri, 14 Mar 2003 10:51:04 +0100, "AW på TRX" <awXXX@teamunique.dk>
wrote:

Hej Allan.

Inden jeg kommer med min kommentar skal jeg lige pointere at jeg
hvarken stemmer på Charlotte eller hendes parti.

Hun er et "mandfolk".
Ikke alene svarer hun personligt, men hun sender også din mail videre
til rette vedkommende.
Det har min respekt, og jeg har ellers ikke meget tilovers for
politikkere.

> [...]
til rette vedkommende.
Det har min respekt, og jeg har ellers ikke meget tilovers for

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Soren Lindholt

Dato : 17-03-03 12:25

Steen Gruby <oz9zi@(NOSPAM)gruby.dk> wrote in article
<v5547vsvonqkvae38fc06s1cc2feba52n0@4ax.com>...
> [...]
> til rette vedkommende.
> Det har min respekt, og jeg har ellers ikke meget tilovers for

Ja dav, men jeg er ikke sikker på det nødvendigvis er personligt svar, de
har jo effektive sekretærer disse steder. Men hatten af alligevel!

Søren
http://motortosse.dk

Fra : Steen Gruby

Dato : 17-03-03 21:32

On 17 Mar 2003 11:25:01 GMT, "Soren Lindholt"
<lindholt@REMOVEperson.dk> wrote:

Hej Søren.

>Ja dav, men jeg er ikke sikker på det nødvendigvis er personligt svar, de
>har jo effektive sekretærer disse steder. Men hatten af alligevel!

Jeg ved det.
Jeg har skrevet til en vis Anker Boye en dag han fik min ajle i kog.
Hvad tror du jeg fik tilbage?
Et svar skrevet af en tredieleds embedsgogge fra Kommunernes
Landsforening.
Mage til arrogance skal man lede længe efter.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : BoS

Dato : 14-03-03 10:31

Tja. Jeg er ikke i tvivl om, at frk. Dyremose gerne vil have afgifterne ned.

Jeg skrev til Skatteministeren sidste år og brokkede mig over, at afgifterne
er højere på mc end på biler, hvorefter jeg fik svaret, at 45% af de
motorcykler, der blev købt sidste år (2001) ikke ville have gavn af, at de
blev beskattet ligesom biler = 45% af de købte mc'ere var i den billige
enden af skalaen. Giver det mening? Jeg kan ikke lige huske, hvordan
reglerne for beskatning er på hhv. biler og mc.

Jeg har desværre ikke gemt brevet.

mvh Bo

Fra : Dun@nt

Dato : 14-03-03 10:59

BoS <elskak@hotmail.com> skrev:
> [...]
>enden af skalaen. Giver det mening?
>Jeg kan ikke lige huske, hvordan
>reglerne for beskatning er på hhv. biler og mc.

Når prisen på et køretøj (MC) kommer over (så vidt jeg husker
7500) så beskattes det med 105% - dette sker frem til prisen er
13500 (så vidt jeg husker) så stiger afgiften til 180% - På en bil
er det samme princip, blodt er beløbsgrænserne ganske anderledes
Igen på hukommeren så træder de 180% først i kraft på biler ved
57k kr - så det svar du fik er lodret løgn, hvis du citerer
korrekt - hvis vi får samme afgiftsbetingelser som for biler vil
det blive MEGET (undskyld jeg råber) billigere at erhverve sig en
MC

--
Dunant
XJ 600 51J

Fra : Michael K. S.

Dato : 14-03-03 11:47

On 14 Mar 2003 09:59:00 GMT, Dun@nt <dunant@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>korrekt - hvis vi får samme afgiftsbetingelser som for biler vil
>det blive MEGET (undskyld jeg råber) billigere at erhverve sig en

Det _kan_ nu godt være rigtigt,det har jeg ikke oplysninger nok til at
vurdere,problemet her er at MC'er har et afgiftsfrit beløb (de første
7.500) mens der på biler betales afgift fra første krone.Hvis prisen
sættes til X bliver afgiften :

Afgift på MC (X-13700)*1.8+(6200)*1.05 (forudsat X>13700)

Afgift på Bil X*1.05 for X<59500

Afgift på Bil (X-59500)*1.8+(59500)*1.05 for X>13700

Koster en MC således f.eks 20.000 bliver afgiften beregnet efter
MC-afgift = 17850 og beregnet efter bilafgift = 21000 kr,efter samme
princip kan man regne sig frem til at MC'en skal koste mere end
24.200 i råpris incl. moms (eller samlet udsalgspris på 49610 efter
MC-afgift) før det ville kunne betale sig at få udregnet afgift efter
bilsatser,om det så gælder for 45%,ja det skal jeg ikke kunne sige

Afgiftssatserne kan man iøvrigt se her :

http://www.skm.dk/tal/satser/afgift-regist.php3

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 14-03-03 11:50

> [...]
> MC-afgift) før det ville kunne betale sig at få udregnet afgift efter
> bilsatser,om det så gælder for 45%,ja det skal jeg ikke kunne sige

Det kan jeg heller ikke vurdere, men mon der virkelig kører så mange
MZ'er, CZ'er m.v. rundt ??

Det MC jeg kigger på er i hverttilfælde et pææænt stykke derover )

--
MVH Kenneth Egholm
www.RaptorMC.dk

Fra : Michael K. S.

Dato : 14-03-03 11:57

On Fri, 14 Mar 2003 11:50:19 +0100, "Kenneth Egholm"
<kenneth@FJERNDETTEegholm.org> wrote:

>Det kan jeg heller ikke vurdere, men mon der virkelig kører så mange
>MZ'er, CZ'er m.v. rundt ??

Sjovt nok så så passer det jo ret godt på en GS500 der i lang tid har
ligget omkring de 50,og dem er der jo solgt et hav af,så helt afvise
det kan man nok ikke

>Det MC jeg kigger på er i hverttilfælde et pææænt stykke derover )

Også her )

Fra : Michael K. S.

Dato : 14-03-03 11:54

On Fri, 14 Mar 2003 11:47:06 +0100, Michael K. S. <MichaelKS@image.dk>
wrote:

>Afgift på Bil (X-59500)*1.8+(59500)*1.05 for X>13700
^^^^^^^^^^
Rettelse for X> end 59500 skal det være

Fra : BoS

Dato : 14-03-03 12:40

> [...]
> MC-afgift) før det ville kunne betale sig at få udregnet afgift efter
> bilsatser,om det så gælder for 45%,ja det skal jeg ikke kunne sige

Ja, det var noget i den retning. Men argumentet holder jo ikke. Hvis de i
det mindste bare harmoniserede afgifterne ville folk jo have råd til en
større mc. Folk er jo NØDT til at købe en billig mc.

Men summa summarum, så ville han ikke pille ved afgifterne, idet "45% af de
solgte mc'ere i 2001 jo så ville blive dyrere"

mvh Bo

Fra : Michael K. S.

Dato : 14-03-03 13:02

On Fri, 14 Mar 2003 12:39:47 +0100, "BoS" <elskak@hotmail.com> wrote:

>Ja, det var noget i den retning. Men argumentet holder jo ikke.

Det afhænger nok af hvilken side af kaffebordet man sidder ),en der
aldrig har kørt eller kunne drømme om at køre MC vil sikkert synes det
er reelt nok,mens vi andre måske nok undres lidt over politikerlogik
sommetider

>Hvis de i
>det mindste bare harmoniserede afgifterne ville folk jo have råd til en
>større mc. Folk er jo NØDT til at købe en billig mc.

Ja for mig personlig er det altså ret ligemeget om en GS500 ville
blive lidt dyrere eller bare samme pris )

>Men summa summarum, så ville han ikke pille ved afgifterne, idet "45% af de
>solgte mc'ere i 2001 jo så ville blive dyrere"

En forfærdelig tanke - selvom det ganske givet ville være
pebernødder,i modsætning til den anden ende af spektret,og det er vel
der hunden ligger begravet,spørgsmålet skulle nok ha' været at hvis vi
fik en harmonisering hvor meget ville det så koste i _samlet_ provenu
for staten....se det ville der jo være perspektiv i ) og svaret
(bortforklaringen ) nok også en smule anderledes.

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 14-03-03 11:49

> [...]
> for at påvirke beslutningsprocesen.
> Kan i skamme jer.
> Svar inden for 2 timer den efterfølgende arbejdsdag.

Tjah - en masse varm luft er jeg bange for, men et skulderklap til dig for
at gøre forsøget

Fra : AW på TRX

Dato : 14-03-03 12:09

> Tjah - en masse varm luft er jeg bange for, men et skulderklap til dig for
> at gøre forsøget

Hvad er det Jack Nicolson siger i filmen Gøgereden:

"Ok, så jeg kunne ikke løfte den - men jeg prøvede i det mindste."

-eller noget i den stil.
Jeg prøvede.

Allan

Fra : Armand

Dato : 14-03-03 13:21

> [...]
> for at påvirke beslutningsprocesen.
> Kan i skamme jer.
> Svar inden for 2 timer den efterfølgende arbejdsdag.

AV!

I mine ører lyder det mere som at nu bliver vi da først bøffet =

--
Armand.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 14-03-03 21:16

> AW på TRX <awXXX@teamunique.dk> skrev i en

> AV!
>
> I mine ører lyder det mere som at nu bliver vi da først bøffet =

Og hvorfor det?

Mvh Thomas

Fra : SLP/JM

Dato : 15-03-03 14:18

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev

> Og hvorfor det?

Måske fordi hun skriver, at afgiften skal afspejle transportmidlets
sikkerhed??

--
Mvh Susanne

Fra : J.C.Kløve

Dato : 14-03-03 20:35

> [...]
>
> Charlotte Dyremose, MF
> Det Konservative Folkeparti.
>
> Skatteordfører, socialordfører & arbejdsmiljøordfører.

under 8 timer så var der svar fra Dyremose (læs tidligere indlæg om
for og imod at sende)
Stort set det samme svar som det ovenstående jeg vil sige 80% samme
tekst.
De skriver at de har fået flere mails angående MC reg. afgiften
jeg kan ikke være den eneste der har sendt på denne opfordring

--
Dun@nt
XJ600 51J
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=223
Der har fået brev fra kjøvenhavnstrup

Fra : Thomas Hjort

Dato : 14-03-03 21:18

"AW på TRX" <awXXX@teamunique.dk> skrev i en meddelelse

Hvad er hendes email, så vi evt kan flere mails til hende. Det kunne jo være
( <-naivt) at det virkede ?
Naivt eller ej, hvad kan vi miste???

Mvh Thomas