råd til køb af visir - farve/toning
Fra : wheeler

Dato : 13-03-03 20:41

Interceptor Shoei.

Testede visir hos Enghave i sen-eftermiddagssolen her i dag . Valget
faldt (desværre) på det sorte visir, men er det rigtigt antaget, at
spejlvisir (blå, guld, sølv) ikke virker som et fornuftigt valg på en
overskyet sommerdag?

Synes ellers det kunne være et ok match til min sorte hjelm og sort/rustne
off-roader!

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 13-03-03 21:11

wheeler <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev:
> [...]
>overskyet sommerdag?
>
>Synes ellers det kunne være et ok
>match til min sorte hjelm og sort/rustne

Er du nu osse sikker på det matcher lyset ovenfra når du skal hjem
et eller andet sted fra om aftenen og ikke lige haar et klart
visir med i lommen ?
Læste om en der lærte det på hjemturen fra ferie. Om natten. I
regnvejr. Og åbent visir hele vejen op gennem natten...han havde
ikke lige tænkt på at det var bedst på udturen - i dagslys !
Han ku' ikke se en bønne gennem det om natten. Og i regnvejr hjalp
det åbenbart kun lidt at han brugte briller...

Har hørt flere der mener man altid skal ha' et klart visir med så
man altid kan se at komme hjem igen.

Mvh

Jesper
--
GS500E når det går godt -
Volvo når det ikke gør >;o{)

Fra : wheeler

Dato : 13-03-03 21:42

"Jesper Hedegaard (slet TXFFU)" <jesper@TXFFUhedegaard.mail.dk> skrev i en
meddelelse > Har hørt flere der mener man altid skal ha' et klart visir med

> man altid kan se at komme hjem igen.

[KLIP]

Godt så, det bekræfter min beslutning om ikke at gå til yderligheden (selvom
det ku være "cool" til en sort hjelm/maskine/læder-outfit) og vælge et
spejl-visir (blåt, guld eller sølv).

Og ja, selvfølgelig har jeg er std. visir - hvorvidt det skal være gemt i
inderlommen afhænger som du anfører af årstiden/vejret/distancen.
Sidstnævnte faktor gør lykkeligvis, at et (ekstra) klart visir nok aldrig
bliver aktuelt.

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Freddy Lang

Dato : 13-03-03 22:09

Jesper Hedegaard (slet TXFFU) wrote:

> Er du nu osse sikker på det matcher lyset ovenfra når du skal hjem
> et eller andet sted fra om aftenen og ikke lige haar et klart
> visir med i lommen ?

Nej, det er ikke specielt hensigtsmæssigt. Men jeg har altid mit klare visir
med inde under dragten, når jeg har mistanke om at jeg ikke når hjem inden
mørkets frembrud. Det tager ingen tid, og ingen værktøj, at skifte visir på
en Shoei.

Mvh
Freddy

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 14-03-03 09:18

"Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3e70f365$0$52136$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Men jeg har altid mit klare visir med inde under dragten,

hmm og hvordan får du lige plads til det, det kan vel ikke lige ligge i lommen?
og hvis det skulle ske at du kørte galt kunne man så forrestille sig at det knækkede og borede sig ind i kroppen :-/

Allan(fzr600us) har det liggende i tanktasken

Fra : Freddy Lang

Dato : 14-03-03 15:42

Allan Jørgensen wrote:
> "Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> hmm og hvordan får du lige plads til det, det kan vel ikke lige ligge
> i lommen?

Det ville nok kræve en omsyning af min inderlomme... Nej, visiret er jo
buet i forvejen, så det ligger bare "foldet" rundt om siden af min
brystkasse, mere eller mindre under højre armhule, inde under dragten. Det
fungerer fint, visiret smutter ingen steder.

> og hvis det skulle ske at du kørte galt kunne man så forrestille sig
> at det knækkede og borede sig ind i kroppen :-/

Tjah, det kunne man måske godt. Men jeg kører også rundt med min
mobiltelefon i en af forlommerne på bukserne, og det skulle efter sigende
kunne koste en knust hofte. Men de risici tager jeg med. Det er i det hele
taget risikabelt at stå ud af sin seng om morgenen, tænk på alle de ting der
kan ske dig. Faktisk kan det være direkte farligt at trække vejret, for man
kan komme til at indånde alverdens ting, På den anden side er det også
farligt IKKE at trække vejret, så hvad skal man vælge?

> Allan(fzr600us) har det liggende i tanktasken

Mvh
Freddy (som ikke har nogen tanktaske)

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 14-03-03 16:13

"Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3e71ea3e$0$52158$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> det ligger bare "foldet" rundt om siden af min
> brystkasse, mere eller mindre under højre armhule, inde under dragten. Det
> fungerer fint, visiret smutter ingen steder.

hmm det er jeg for bredskuldret til

> [...]
> kan komme til at indånde alverdens ting, På den anden side er det også
> farligt IKKE at trække vejret, så hvad skal man vælge?

ja selv nøgler kan gøre stor skade hvis de ligger i forlommerne på bukserne

> Mvh
> Freddy (som ikke har nogen tanktaske)

den er altså guld værd når man skal rundt i landet og lige have det mest nødvendige med såsom visir, kædespray, ekstra handsker, varmt tøj, drikkevare osv

Allan(fzr600us)ja selv et pindsvin har været i min tanktaske

Fra : Freddy Lang

Dato : 14-03-03 21:57

Allan Jørgensen wrote:
> "Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> hmm det er jeg for bredskuldret til

Visiret er jo kun omkring 1 mm tykt, det kan da sagtens være mellem din
jakke og din trøje...

> den er altså guld værd når man skal rundt i landet og lige have det
> mest nødvendige med såsom visir, kædespray, ekstra handsker, varmt
> tøj, drikkevare osv

Det er jeg slet ikke i tvivl om. Men til tider er der altså kun plads til
min brystkasse oven på tanken (forekommer som oftest, når jeg får lyst til
at checke, om der er udsyn direkte gennem kåbeglasset). Desuden kan der
faktisk være en del i "bagagerummet" på min SV'er. Jeg har fjernet Owner's
Manual, så nu rummer rummet mit værktøj, en kædespray (den lille Motul), en
10*10 cm alu dørkplade, og som oftest også en halvliters cola. Og der er
stadig en del plads dernede.

> Allan(fzr600us)ja selv et pindsvin har været i min tanktaske

(hyggelige små fætre, sådan nogle pindgrise)

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 16-03-03 19:19

"Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3e7241eb$0$52200$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Visiret er jo kun omkring 1 mm tykt, det kan da sagtens være mellem din
> jakke og din trøje...

hmm har lige prøvet og den kommer nok til at genere både mave og brystkasse men ellers en god ide hvis man er slank )

> [...]
> 10*10 cm alu dørkplade, og som oftest også en halvliters cola. Og der er

årh ja jeg kan lige have min skivebremselås, lille kædespray,bagagenet og værktøjsposen og måske mine ekstrahandsker men så er det lige før man skal hoppe på sædet der er hvertfald ikke plads til en halvliters cola
nå ja hvis det var bagage plads jeg ledte efter havde jeg nok købt en goldwing

> (hyggelige små fætre, sådan nogle pindgrise)

jep den pindgris der fik turen var kun 3 uger gammel og efterladt af moderen, så den fik en tur fra stevns til amager hvor der ligger et pindsvinehjem hvor den kom i gode hænder og overlevede

Allan(fzr600us)lige hjemkommet fra vinterhi, damn hvor det var fedt

Fra : Armand

Dato : 16-03-03 23:56

Ang. subj:
Det gik lige op for mig her til eftermiddag at man kan købe pinlock i
diverse "mørkheder", og derved have dobbelt nytte af systemet (der ellers
borgrer for at visiret forbliver dugfrit)!

--
Armand.

Fra : Freddy Lang

Dato : 13-03-03 22:07

wheeler wrote:
> [...]
> fornuftigt valg på en overskyet sommerdag?
>
> Synes ellers det kunne være et ok match til min sorte hjelm og

Jeg har et guldspejl på min Raid Fireball, og det plejer ikke at give
problemer, i hvert fald ikke om dagen. Men efter mørkets frembrud er det
vist kun det klare originalvisir, der er brugbart.

Mvh
Freddy

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 14-03-03 11:31

hvis det er af praktiske grunde du vil have tonet visiret, så har jeg set at
man kan få noget folie til at montere på den øverste 1/3 del af visiret til
at tage solen, men det holder visiret klart, når man kigger lige frem og
nedaf.

Lasse
Mille & Karin

Fra : Armand

Dato : 14-03-03 13:22

Lasse Lundberg <Lasse@lundberg-net.dk> skrev i en
> [...]
til
> at tage solen, men det holder visiret klart, når man kigger lige frem og

Jeg har set hjelm-solbriller á et løst visir af mindre end ½ højde til
indstik ved panden imellem foring/skal. Jeg mener at det var i Wilhelmsens
hardcopy-katalog, og skal (med) derned i eftermiddag (dækskifte) hvor jeg
regner med at købe så'en en ting!

--
Armand.

Fra : Freddy Lang

Dato : 14-03-03 15:49

Armand wrote:
> [...]
> Wilhelmsens hardcopy-katalog, og skal (med) derned i eftermiddag
> (dækskifte) hvor jeg regner med at købe så'en en ting!

Man kunne få det originalt til Schubert Concept inden de begyndte at lave
det integreret. Jeg havde sådan en fætter til min, og det fungerede faktisk
rigtig fint. Og det blev påstået, at den endda kunne foldes sammen og puttes
i lommen uden at tage skade af det... Jeg forsøgte det dog aldrig.

Mvh
Freddy (nu om dage med Shoei og tonet guldspejl-visir)

Fra : Armand

Dato : 16-03-03 00:28

> [...]
puttes
> i lommen uden at tage skade af det... Jeg forsøgte det dog aldrig.

Jörgs Lederstube, havde godtnok sagen i kataloget; men ikke på hylden
Idag så jeg det så i Herning; men dér var det relateret til specifikke
hjelme, og jeg havde ikke AGV'en med til at test-montere på

--
Armand.