Hjælp... GSX 250 R....!
Fra : Mikael Kofod

Dato : 12-03-03 21:45

Jeg mangler den del der er monteret på forhjulet, der viderfører rotation
til speedo-kablet

Er der nogen der kan hjælpe evt. ved at henvise til et godt sted at handle
dele??

Venlig hilsen
Mikael Kofod

Fra : Jake

Dato : 12-03-03 22:00

"Mikael Kofod" <mkofod@tdcadsl.dk> wrote in message
> Jeg mangler den del der er monteret på forhjulet, der viderfører rotation
> til speedo-kablet

Er det speedometer drevet du mener?

> Er der nogen der kan hjælpe evt. ved at henvise til et godt sted at handle
> dele??

Har du prøvet en suzukiforhandler? eller har du kigget i MC-Nøglen Det kan
være de har det uoriginalt

/Jake

Fra : Mikael Kofod

Dato : 12-03-03 22:07

> Er det speedometer drevet du mener?
>

> Har du prøvet en suzukiforhandler? eller har du kigget i MC-Nøglen Det kan
> være de har det uoriginalt
>
> /Jake

Hej Jake

Jeps det er lige det !!! jeg kunne bare ikke lige huske hvad det nu var
det hed *GG* Jeg har prøvet en Suzuki-Pusher(300% i nettoavance gør en
forhandler til en pusher *GG*) men det var bare DYRT

Og mht.MC-Nøglen ?? Hvad er det ?? Er jeg bare hel ny eller hva'??

Mvh Mikael

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 12-03-03 22:22

Jeg synes du skal prøve at ringe til www.mc-huset.dk
Han har nogle brugte, du nok kan få til en rimelig pris.

Nye koster mere, end godt er, derfor synes jeg vi skal tømme brugtmarkedet
inden vi poster flere penge i Suzuki , med de reservedelspriser de har.

Mvh Thomas

Fra : Martin Sørensen

Dato : 12-03-03 22:47

> Og mht.MC-Nøglen ?? Hvad er det ?? Er jeg bare hel ny eller hva'??

MC-nøglen er et katalog over billige (uoriginale) dele, som man kan finde
ved en masse MC-forhandlere rundt om i Danmark.

Det er Max MC Import på Sydals der står bag.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 12-03-03 23:06

> MC-nøglen er et katalog over billige (uoriginale) dele, som man kan finde
> ved en masse MC-forhandlere rundt om i Danmark.
>
> Det er Max MC Import på Sydals der står bag.

og på understående link kan du finde din forhandler
http://www.mc-noeglen.dk/

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
Harro læderdragt i størrelse 58 til salg, :
http://www.dethlefsens.dk/salg_mc/laedertoej/harro.htm

Fra : Tommy Fer

Dato : 12-03-03 22:43

"Mikael Kofod" <mkofod@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til speedo-kablet
>
> Er der nogen der kan hjælpe evt. ved at henvise til et godt sted at handle

Hvad fejler det der sidder på ?

Håber ellers du er glad for den...

mvh Tommy Fer

Fra : Mikael Kofod

Dato : 12-03-03 23:12

"> Hvad fejler det der sidder på ?

> Håber ellers du er glad for den...
>
> mvh Tommy Fer

Hej Tommy min Ven

Jamen B. er MEGET glad for den Jeg er nu også blevet så kuldret at jeg
har meldt mig til kørekort og jeg kunne godt tænke mig en magen til !!

Jeg har brugt oceaner af tid på at undersøge spec's på diverse lækre cykler,
men der vist ingen der kan bestride at det er godt med en let cykel, men
tilstrækkelige heste, som samtidig er billig ???

Den der sidder på er lige røget sidste torsdag

Kan man ikke får et DIGITAL/ Elektronisk Speedo der passer i den originale
speedo montering ??

Mvh Mikael

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 12-03-03 23:31

> Kan man ikke får et DIGITAL/ Elektronisk Speedo der passer i den originale
> speedo montering ??

Jo, se f.eks.
http://www.wmd-instrumente.de/
http://www.mo-ta.de/

Fra : Tommy Fer

Dato : 13-03-03 07:30

> [...]
> tilstrækkelige heste, som samtidig er billig ???
>
> Den der sidder på er lige røget sidste torsdag

Sur røv.. hmm.... tænker lidt på om du skulle køre til L.C.racing i
Rønnede.. (MC ophugger, han har sikkert et speedodrev.. ) hvis han ikke har,
tag den gamle med og se om der ikke findes en suzuki der har en magen
til.... f.eks. en GS500E..

mvh Tommy Fer

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 13-03-03 08:04

> Den der sidder på er lige røget sidste torsdag

Hej Mikael

Der du sikker på det er drevet, og ikke bare kablet? Kablet knækker tit
hvis man ikke smører det i motorolie ind i mellem, men drevet har jeg kun
oplevet er røget en gang. Et nyt speedometerkabel koster omkring 200kr, men
et nyt speedometerdrev koster vel en 1300kr hos Suzuki. Jeg købte et brugt
hos LC racing til 350kr. Som Tommy også skriver, så se om den ikke deler
drev med andre cykler, hvis du ikke kan finde en til en Gixxer 250.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 13-03-03 15:13

> Der du sikker på det er drevet, og ikke bare kablet? Kablet knækker
> tit hvis man ikke smører det i motorolie ind i mellem, men drevet har
> jeg kun oplevet er røget en gang.

Jeg har oplevet et par cykler, hvor drevet gik sig en tur. Sikkert pga.
manglende smøring som har medført øget friktion, som videre har medført at
alle tænderne blev slidt væk.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 13-03-03 15:50

Martin Sørensen <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en

> Jeg har oplevet et par cykler, hvor drevet gik sig en tur. Sikkert pga.
> manglende smøring som har medført øget friktion, som videre har medført at
> alle tænderne blev slidt væk.

Lemfældig samling af nav/drev kan lade sig gøre, og smadrer drevet i
længden!

--
Armand.

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 14-03-03 08:27

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse news:b4q6kq$lkm$2@news.cybercity.dk...
> Lemfældig samling af nav/drev kan lade sig gøre, og smadrer drevet i
> længden!

jep det skete for mig på en ferietur til tyskland hvor vi skiftede dæk dernede og der tror jeg at mekanikeren ikke fik samlet den ordentlig desværre for op gennem jylland begyndte forhjulet at pibe som når en bremsen hænger og jeg kunne ikke lokaliserer hvorfra lyden kom undtagen da vi så var kommet hjem og det stadig peb indtil det sagde kruns og speedometeret ikke virkede og lyden holdte op.. ja så faldt 25 øren...

Allan(fzr600us) som stadig er overrasket over at et værksted i randers ikke kunne lokalisere fejlen :-/

Fra : Tommy Fer

Dato : 14-03-03 07:18

"Martin Sørensen" <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> manglende smøring som har medført øget friktion, som videre har medført at

Hov hov.. det var smurt fint!!!

Hmm, helt ærligt, så gik det i stykker for mig for et lille år siden, hvor
jeg ikke havde smurt det, men istedet for at buste narvet, så åbnede det en
låsering, og skubbede tandhjulet lidt..... Jeg rensede og smurte, har vel
kørt 15-20 K km side da...

men Mikael, er du sikker på du ikke kan lave det?

mvh Tommy Fer

Fra : Martin Sørensen

Dato : 14-03-03 16:37

> [...]
> åbnede det en låsering, og skubbede tandhjulet lidt..... Jeg rensede
> og smurte, har vel kørt 15-20 K km side da...

Ok, jeg er heller ikke sikker på, at det var pga. manglende smøring, men jeg
kunne blot konstatere at alle tænderne var slebet væk af en eller anden
underlig grund..

--
signing off.. Martin Sørensen