Træerne vosker ikke ind i himlen! :o/
Fra : Psycho Cowboy

Dato : 12-03-03 20:05

Davs alle

Det blev så i dag, at min motorcykel skulle startes og ud og rulle for
første gang siden efteråret. Og F... det var lækkert! ...ligesom at
blive født på ny, vil jeg næsten sige.
Nå, men jeg har så kørt rundt omkring og nydt det hele eftermiddagen, ind
til jeg lige skulle have en aftentur her for lidt siden. Da jeg så kom
smilende hjem, opdagede jeg at cyklen smed olie - ikke bare "lidt" olie, men
det dryppede ret kraftigt fra den! Jeg tjekkede lige oliestanden, og den
kunne stadig ses i glasset, så helt tom nåede den heldigvis ikke at blive.
Nå, men jeg parkerede den i garagen og startede bilen, så den kunne lyse ind
på, men det var sq svært at se hvor det kom fra. Jeg kunne se at det kom bag
fra motoren, men nærmere kunne jeg ikke komme... Nogen der kan komme med
nogle gisninger til, hvorfra det kan komme, inden jeg skal ud og kigge i
morgen??
Det skal under alle omstændigheder laves ret snart, for de lover monster
godt vejr i weekenden! :o/

Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Jens Didriksen

Dato : 12-03-03 21:10

Undskyld min indlysende uvidenhed, men hvad er det nu liiiige en Babygixxer
er for en ting... ???

Didrik

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 12-03-03 21:15

"Jens Didriksen" <jens@didriksen.dk> skrev i
> Undskyld min indlysende uvidenhed, men hvad er det nu liiiige en
Babygixxer
> er for en ting... ???

Suzuki GSX-R 250

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
Harro læderdragt i størrelse 58 til salg, :
http://www.dethlefsens.dk/salg_mc/laedertoej/harro.htm

Fra : Morten Juel

Dato : 12-03-03 21:18

> Undskyld min indlysende uvidenhed, men hvad er det nu liiiige en
Babygixxer
> er for en ting... ???

Suzuki GSX250R

Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Armand

Dato : 12-03-03 21:07

Psycho Cowboy <chrijac@hotmail.com> skrev i en

> [...]
> fra motoren, men nærmere kunne jeg ikke komme... Nogen der kan komme med
> nogle gisninger til, hvorfra det kan komme, inden jeg skal ud og kigge i

Luftfilterkassen!!?

--
Armand.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 13-03-03 08:17

Armand wrote:
> Luftfilterkassen!!?
____________________________

Thomas Buus Andersen har skrevet et lign. problem længere nede i tråden, og
det lader til at være det samme problem som for mig. Olien løber ud af en
slange mellem motor og baghjul, som tilsyneladende kommer oppe fra
luftfilerkassen et sted. Hvad pokker skyldes problemet, og hvordan afhjælpes
det?? :o/

Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 13-03-03 08:29

> Olien kommer oppe fra luftfilerkassen
> et sted. Hvad pokker skyldes problemet.

Hej Palle

Jeg kan på stående fod kun komme på to fejl der kan skabe det problem. Enten
for meget olie i motoren eller at der er brændt hul i et stempel. Jeg håber
for dig det er det første Er du sikker på der ikke er hældt for meget
olie på?

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 13-03-03 08:34

Jens Jacob Bager Jensen wrote:
> [...]
> problem. Enten for meget olie i motoren eller at der er brændt hul i
> et stempel. Jeg håber for dig det er det første Er du sikker på
___________________________________

Det er jeg ret meget sikker på at der ikke er! Jeg er gået over til noget
nyt olie her i vinterens løb, som er noget fuldsyntetisk sovs, hvilket det
gamle ikke var... Det har ingen betydning vel?
Mht. til stemplet, så kører motoren virkelig godt, så det kan vel ikke være
dét så... vel?? :o/

Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Morten Juel

Dato : 13-03-03 08:39

> Mht. til stemplet, så kører motoren virkelig godt, så det kan vel ikke
være
> dét så... vel?? :o/
Da min Gamle Seca tog et stempel, gik den af helvedes til og der kom olie
røg ud af alle leder og kanter af motoren ! og tomgang kunne den ikke !

Mvh
Morten

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 13-03-03 08:50

> [...]
> gamle ikke var... Det har ingen betydning vel?
> Mht. til stemplet, så kører motoren virkelig godt, så det kan vel ikke

Hej Ib

Din motor er ikke tæt. Der går en udluftningsslange op til luftfilterkassen,
hvor det er meningen de oliemættede dampe skal brændes af. Hvis der kommer
olie med i større mængder vil det rende ud af drænslangen på
luftfilterkassen. Der er to typer væsker der kan rende ud af drænslangen på
luftfilterkassen. Enten benzin fra karburatorens overløb eller olie fra
motoren.

Hvis der er for meget olie i motoren vil det blive trukket med ud sammen med
den luftgennemstrømning der naturligt er her. Steen Gruby hældte en gang
noget meget dårlig olie på sin Duc, der skummede op inden i motoren og
virkede lige som hvis man har hældt for meget olie på. Hvis du har hældt en
god type olie på skulle det dog ikke være noget problem. Hvis din benzinhane
er utæt kan olien i motoren godt blive blandt op med et par liter benzin,
det er sket før. Lige meget hvad, så skal du checke din oliestand og din
benzinhane. Det er jo ret nemt, og er ordnet på et par minutter. Er der
benzin i olien skal det smides ud og nyt hældes i, efter du har fixet din
benzin hane.

Hvis der er hul i et stempel hvis der være noget der ligner en orkan i
udluftningen, og den vil trække olie med ud, selv om olietanden er korrekt.
Du kan pille oliepåfyldningsdækslet af lige efter du har stoppet motoren.
Lugter det stærkt af udstødningsgasser eller benzin, har du svaret.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 13-03-03 09:07

> være
>
> Hej Ib

Selv hej Jens

> Din motor er ikke tæt.

Jow, det er den. Eller er der en anden der har samme navn?.

Ib Jakobsen

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 13-03-03 09:28

Davs igen

Selvom jeg var så skide sikker på at der bestemt ikke er fyldt mere olie i
motoren end påskrevet, har det alligevel vist sig nok at være det, der er
fejlen. Undskyld for det!
Nu har jeg lige været ude og køre en lille tur, efter lang tids tomgang, og
den er helt helt op med at smide olie. Det mærkelige er bare at jeg har
hældt den nøjagtigt forskrevne mængde på motoren, men skidt pyt... Nu funker
det og oliestanden ser fin ud i glasset.

Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 13-03-03 09:46

> [...]
> den er helt helt op med at smide olie. Det mærkelige er bare at jeg har
> hældt den nøjagtigt forskrevne mængde på motoren, men skidt pyt.

Hej Bo

Suzuki ved præcis hvor meget olie der skal være i din maskine. Der hvor det
er galt er at de ikke ved hvor meget du har fået den tømt før du hælder nyt
i. Man får meget mere olie ud af motoren, hvis den er helt varm ved
tømningen. Hvis din Gixxer har været kold, og du ikke har ladet den dryppe
længe nok, vil der komme for meget olie i, hvis du kun går efter mængden
Suzuki foreskriver, og ikke hvad du kan se i dit olieglas. Nå, men nu har du
vel lært det

Fra : Armand

Dato : 13-03-03 11:16

Jens Jacob Bager Jensen <news@abl1926.dk> skrev i en

> [...]
> længe nok, vil der komme for meget olie i, hvis du kun går efter mængden
> Suzuki foreskriver, og ikke hvad du kan se i dit olieglas.

- - - - - hvis ikke at mer-mængden skyldes bensin-optynding af olien!!!

I så fald er det om at få det skiftet igen hurtigst muligt

--
Armand.
(der synes at baby-Gix'er histoierne snart begnder at matche RD3½)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-03-03 13:58

Armand wrote:
> (der synes at baby-Gix'er histoierne snart begnder at matche RD3½)

Jah, jeg vil næsten mene den er værre efterhånden :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Hekto

Dato : 13-03-03 14:16

In article <slrnb7102g.9st.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...

> Jah, jeg vil næsten mene den er værre efterhånden :)

Af de to vil jeg hellere (for-)skrue alvorligt på RD'eren!
Det kan da gøres uden lup og pincet!!!
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 - Til Salg * GS450 m 2-1
under genopbygning.
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-03-03 14:59

Hekto wrote:
> Af de to vil jeg hellere (for-)skrue alvorligt på RD'eren!
> Det kan da gøres uden lup og pincet!!!

OG mini-gsx'en skal jo åbentbart have skiftet kaburatordele oftere
end vi andre skifter stempler, og det koster vist endda ca. det
samme :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Hekto

Dato : 13-03-03 15:13

In article <slrnb713kh.9st.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...

> OG mini-gsx'en skal jo åbentbart have skiftet kaburatordele oftere
> end vi andre skifter stempler, og det koster vist endda ca. det
> samme :)

Det er da klart! Stempler og cylindre er så små, at delene næsten ikke
kan røre hinanden! Så de måtte finde på noget andet der kunne gå
i stykker! ;0)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-03-03 20:56

Hekto wrote:
> Det er da klart! Stempler og cylindre er så små, at delene næsten ikke
> kan røre hinanden! Så de måtte finde på noget andet der kunne gå
> i stykker! ;0)

Måske er GSX-R 250 i virkligheden en slags forstørret Suzuki
Samurai?
De var vist heller ikke så holdbare...

// Hans, der undrer sig over at GSX-R 250-ejerne finder sig i denne
tilsvining .. det vill en RD-ejer sgu ikke ha' gjort :)
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 13-03-03 22:07

Hans Joergensen wrote:

> [...]
>
> // Hans, der undrer sig over at GSX-R 250-ejerne finder sig i denne
> tilsvining .. det vill en RD-ejer sgu ikke ha' gjort :)

Hvad er nu den af... Er rockerne begyndt at køre RD?? Jeg troede sq de havde
mere mellem ørerne!
Jeg vil lige sige, at jeg først har fået læst "tilsvinelserne" nu, da jeg
har været ude at køre det meste af dagen. Det viste sig jo faktisk at
problemet var helt min egen skyld, i og med at jeg havde hældt for meget
olie på motoren... Troede sq kun det var noget man gjorde til motorlære i
den lokale juniorklub men nej nej...

--
Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-03-03 10:12

Psycho Cowboy wrote:
> olie på motoren... Troede sq kun det var noget man gjorde til motorlære i
> den lokale juniorklub men nej nej...

Nej nej, det er noget man gør på en GSX-R 250. I den lokale
juniorklub glemmer man olien, og gasser maskinen op til høje
omdrejniner fra kold indtil den begynder at larme så sjovt.. :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Armand

Dato : 14-03-03 12:00

> [...]
> olie på motoren... Troede sq kun det var noget man gjorde til motorlære i

Eftersom du tydeligvis har valgt at overse muligheden for at det er indløbet
bensin der udgjorde mer-mængden i motoren, så vil jeg opfordre dig til at
kontrollere oliestanden flere(!) gange dagligt!!!
Forekommende bensinindhold vil fordampe relativt hurtigt under oliens
opvarmninger => hastigt faldende oliespejl! :-|

--
Armand.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 14-03-03 12:49

Armand wrote:
> [...]
> Forekommende bensinindhold vil fordampe relativt hurtigt under oliens
> opvarmninger => hastigt faldende oliespejl! :-|

Jeg har faktisk øje på det, men jeg er nu ret sikker på at faren er drevet
over... Jeg tjekker olistanden hele tiden med bl.a dét med benzinen i
baghovedet, men den er helt stabil nu, og olien lugter ikke af benzin eller
noget...

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 13-03-03 11:39

> [...]
> hvis du kun går efter mængden Suzuki foreskriver, og ikke hvad du kan
> se i dit olieglas. Nå, men nu har du vel lært det

Mjae... Jeg var nu godt klar over det med at motoren skal være varm, når man
tapper olie, men jeg var nu ikke klar over at tolerencen var så lille! :o/
....men det ved jeg jo så nu!

Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 12-03-03 22:35

Psycho Cowboy wrote:
> [...]
> morgen??
> Det skal under alle omstændigheder laves ret snart, for de lover

Er det ren olie der vælter ud af den?
Jeg har været uheldig at få sat tankhanen til on, så der løber benzin selvom
der ik er sug i slangerne. Det medfører
åbenbart der løber benzin tilbage i luftfilteret, og ud gennem
"slam-slangen" , som jeg ikke havde fået sat på. Derfor væltede det var ud
af siden i rigelige mængder. Kunne dit problem måske være det samme?

> Psycho Cowboy
> Babygixxer
/Thomas

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 13-03-03 08:14

Thomas Buus Andersen wrote:
> Er det ren olie der vælter ud af den?
__________________________________

Svært at sige, men der er ikke meget benzin iblandet, sys jeg. :o/
__________________________________

> [...]
> "slam-slangen" , som jeg ikke havde fået sat på. Derfor væltede det
> var ud af siden i rigelige mængder. Kunne dit problem måske være det

Har lige været ude og kigge nærmere på sagerne, og det lader til at olien
faktisk kommer fra et par slanger, der går ned mellem motor og baghjul, så
mon ikke det er dér?
Hvad årsagen helt nøjagtig er til det problem forstår jeg vist ikke helt...?
:o/
Og måske vigtigst af alt... Hvordan afhjælpes det??

Psycho Cowboy
Babygixxer