Duggede ruder
Fra : Kim Hansen

Dato : 18-03-01 18:22

Hej.

Jeg har været ude og trille lidt idag ( skide koldt men
godt) Nu har jeg forhæng for gluggerne, er der nogen der kan
et trick der kan holde dem dugfri, det eneste jeg kender som
der virker er at holde vejret, men det er kun i nogle min så
bliver det vel bare sort istedet. Jeg har ikke prøvet så
længe

M.v.h.
Kim Hansen
GSX 1100 EF
Fyn

Fra : DieselPower

Dato : 18-03-01 06:34

Sulfo ... intet andet... tør det ind, og lad det tøre.... virker kanon

Kim Hansen <ksh@webnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:g9r9btoni8fuar9qv0ne8jiogb4j04fbq4@4ax.com...

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 18-03-01 19:21

sulfo er meget godt ... men INTET jeg gentager INTET kan slå FOGCITY det
er et stykke plast man limer på invendig på sit visir så det danner en
termorude og så er det 100% dugfri ;))
eneste minus ved det er at det kan gøre det lidt sværer at se om natten da
andre biler / mc'er kan blænde lidt mere end normalt.. ( jeg syntes ikke det
er et problem)
pris ca 150 kr.

Lars Bisgaard

Suzuki GSXF 600 årg. 00 venter på sol
Suzuki TS 185 ER årg. 83 venter på nyt stempel

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-03-01 20:07

Lars Bisgaard skrev:

> sulfo er meget godt ... men INTET jeg gentager INTET kan slå FOGCITY
[klip]
Mon det duer på brillerne?
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 18-03-01 21:18

"Lars Bisgaard" <LarsB@edb.dkdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> andre biler / mc'er kan blænde lidt mere end normalt.. ( jeg syntes ikke

Jeg har en FogCity liggende som jeg har vundet i et eller andet løb som kan
erhverves for halv pris.
(Jeg bruger ikke briller, selvom der er dem der mener at jeg burde).

Rittig

Fra : Claus Rittig

Dato : 18-03-01 21:20

"DieselPower" <molnit@aub.dk> skrev i en meddelelse
> Sulfo ... intet andet... tør det ind, og lad det tøre.... virker kanon

Bruger man det i motocross-briller skal man passe på i regnvejr. Plusdelig
kommer der sådan nogen sjove farvede bobler inde i brillerne. De er helt
psykedeliske og meget underholdende... indtil de springer, for de svier ad
helvede til i øjnene.

Rittig

Fra : Niels Pein

Dato : 18-03-01 21:50

Claus Rittig skrev ...
>"DieselPower" skrev
>
>Bruger man det i motocross-briller skal man passe på i regnvejr.

Jeg planlægger at prøve fogcity i crossbrillerne. Det må kunne skæres til og
klæbes fast i kanten.

Jeg har store problemer med at crossbrillerne dugger, og trods
ventilationshuller og sulfo måtte jeg køre det meste af Brovst enduro uden
crossbrillerne. Det var specielt belastende da jeg lå en halv baneomgang
lige i røven på Jan der vandt eliteklassen. Havde jeg vidst han ikke ville
køre fra mig, var han f*ndme aldrig blevet sluppet forbi.
Der var jeg glad for mine rigtige briller, for jeg modtog flere
mudderklumper lige i fjæset.

Pein

Fra : Niels Pein

Dato : 18-03-01 23:01

Niels Pein skrev ...

>Jeg planlægger at prøve fogcity i crossbrillerne. Det må kunne skæres til
>og klæbes fast i kanten.

Og jeg kan bekendtgøre at første del lykkedes rigtigt godt.
Det er ikke klæbet fast i kanten, men skåret til så det sidder under
crossbrillernes gummikant hele vejen rundt, selvfølgelig på indvendig side
som det skal, så det burde holde tæt.

Nu er jeg så bare spændt på effekten.

Pein

Fra : Søren L Hansen

Dato : 20-03-01 10:36

Niels Pein <niels@pein.dk> wrote in article
<tbat6.12119$44.786938@news010.worldonline.dk>...
> [...]
> Det er ikke klæbet fast i kanten, men skåret til så det sidder under
> crossbrillernes gummikant hele vejen rundt, selvfølgelig på indvendig

Jamen dog, har ingen fortalt dig at man kan få termoglas til crossbrillen,
det kan måske være en hjælp i kulden?
--
Søren
lindholt@person.dk

Fra : Niels Pein

Dato : 20-03-01 21:40

Søren L Hansen skrev ...

>Jamen dog, har ingen fortalt dig at man kan få termoglas til crossbrillen,
>det kan måske være en hjælp i kulden?

Næh, men tak for tippet. Det er nu ikke kun en problem i koldt vejr.
Jeg regner med at når sæsonen 2001 er slut er jeg meget klogere (og min
DT'er ændret en del).

Jeg har et par Oakley og et par Scott briller.
Jeg har sat FogCity i Oakley brillerne, men Scott brillerne sidder bedst på
mit hovede. Kan man mon få termo"glas" til Scott briller?

Pein

Fra : Armand

Dato : 19-03-01 01:44

Niels Pein <niels@pein.dk> skrev i en

> ..............................Havde jeg vidst han ikke ville
> køre fra mig, var han f*ndme aldrig blevet sluppet forbi.
> Der var jeg glad for mine rigtige briller, for jeg modtog flere
> mudderklumper lige i fjæset.

Hæ!
Og det er endnu ikke gået op for dig hvorfor han ville forbi, selvom han
ikke trak fra dig

--
Armand

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-03-01 09:53

> Niels Pein <niels@pein.dk> skrev i en

> Hæ!
> Og det er endnu ikke gået op for dig hvorfor han ville forbi, selvom han
> ikke trak fra dig

LOL!

Rittig

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 19-03-01 13:00

da jeg i mine ungdoms dage spillede paintball, havde jeg crossbriller med 2
lag lexan....og de duggede ikke så mon ikke også de findes til motocross,
for de er fuldstændig mangen til, bortset fra at man hænger "skjold" udenpå
brillerne for ikke at få kuglerne skudt i ansigtet...

Lasse
CBR1000f & Karin

Fra : Mads Stetter

Dato : 18-03-01 22:29

> [...]
er helt
> psykedeliske og meget underholdende... indtil de springer, for de svier ad

*ROTFL*

--
Med Venlig Hilsen
Mads Stetter

Fra : Armand

Dato : 18-03-01 21:49

> Hej.
>
> Jeg har været ude og trille lidt idag ( skide koldt men
> godt) Nu har jeg forhæng for gluggerne, er der nogen der kan
> et trick der kan holde dem dugfri,

Hjemmelavet næse-inddækning/"spoiler"!
En anden hjelm med bedre udluftning!?

--