/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
ny kobling
Fra : Janus


Dato : 18-03-01 14:44

Hej alle

Jeg kom til at smadre min kobling på min for nylig købte FZR 600 US, lige
før bakken; ikke så smart. Nå men jeg håber at den alligevel lige kan klare
turen d.28. Men faktum er jo at jeg skal have en ny kobling snarrest
muligt, og her er jeg faktisk ret blank når det gælder hvilket mærke der
skal vælges. Den eneste jeg kender til (eller retter har fundet i MC-nøglen)
er af mærket vesrah til 609 kr. Men hvordan er kvaliteten ??? er der
eventuelt nogen af jer der har erfaringer med andre mærker, billigere /
dyre, og hvor de kan købes (bor i kbh-omr)? Det skal lige siges at
kvaliteten SKAL være i orden, da jeg ikke gider at skifte den ud hver halve
år.

mvh Janus



 
 
boe (18-03-2001)
Kommentar
Fra : boe


Dato : 18-03-01 17:10


Janus <janusz@kampsax.dtu.dk> wrote in message
news:992e7f$v51$1@eising.k-net.dk...
> Hej alle
>
> Jeg kom til at smadre min kobling på min for nylig købte FZR 600 US, lige
> før bakken; ikke så smart.

Hej Janus, kan du ikke lige fortælle mig en ting (jeg spørger af uvidenhed,
ikke for at være "morsom"): hvordan kommer man til at smadre en kobling?

Bo, VF1000F



Morten Juel (18-03-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 18-03-01 17:14

> Hej Janus, kan du ikke lige fortælle mig en ting (jeg spørger af
uvidenhed,
> ikke for at være "morsom"): hvordan kommer man til at smadre en kobling?

Ja, det vil jeg da også gerne vide ! af ren nyskerrighed.
Er det noget baghjul's kørsel eller noget burnoff oder was ?

Mvh
Morten
XS400 Seca



N/A (18-03-2001)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 18-03-01 18:05



boe (18-03-2001)
Kommentar
Fra : boe


Dato : 18-03-01 18:05


Janus <janusz@kampsax.dtu.dk> wrote in message
news:992ns6$7rr$1@eising.k-net.dk...

> Tro det eller ej så skete det faktisk lige pludseligt, der var ingen tegn

> det tidligere.

Jamen, jeg tror dig da

Jeg var ude og køre en to timers friskt kørsel, hvor der både
> var tale om lidt baghjulskørsel hårde accelerationer og motorbrems. Det
> skete faktisk under en acceleration hvor jeg filede et par gange på
> koblingen

Hvorfor filer du på koblingen under acceleration - er det for at holde
forhjulet nede?

Bo, VF1000F





Steen Schmidt (18-03-2001)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 18-03-01 19:20

> Hvorfor filer du på koblingen under acceleration - er det for at holde
> forhjulet nede?

Vel nærmere for at få det op?

Mvh
Steen



N/A (18-03-2001)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 18-03-01 20:52



Jes Vestervang (18-03-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 18-03-01 20:52

Janus skrev:

>
> >
> > Vel nærmere for at få det op?
> >
> Jep både det og nu kommer det helt platte - vejen var til dels lidt
> fugtig/glat og jeg ville se om den kunne lave en koger eller bare lidt
> hjulspind i anden gear ved 40-50km/t hæhæ det kunne den ikke og slet ikke
> efter koblingen satte ud.
>
Det er jo ikke særlig flovt
Prøvede du at efterligne tricket med røgslør fra MI2 Det bliver nok
lidt svært at få røgen ud under armene som Hr. Kruse gør i filmen
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER til salg på http://the.subnet.dk/ts125

Armand (19-03-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-03-01 02:08


Jes Vestervang <jesvj@mailme.dk.FJERN-DETTE> skrev i en
news:fk3399.br2.ln@jes.etellerandet.com...
> Janus skrev:
> >
> > Jep både det og nu kommer det helt platte - vejen var til dels lidt
> > fugtig/glat og jeg ville se om den kunne lave en koger eller bare
> > lidt hjulspind i anden gear ved 40-50km/t
> Prøvede du at efterligne tricket med røgslør fra MI2 Det bliver
> nok lidt svært at få røgen ud under armene som Hr. Kruse gør i filmen


Hæ!
Jeg så de famøse filmklip for første gang på Triumph-standen i Herning!
Ud over alt den snak jeg genkalder mig omkring dæk-skifte,
super-stoppies o.m.m. fæstnede jeg mig ved at der løb en vædske ud da
der blev skudt hul i: - - - - - Luftfilterkassen

--
Armand.






Jes Vestervang (19-03-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 19-03-01 13:25

Armand skrev:

>
> Jes Vestervang <jesvj@mailme.dk.FJERN-DETTE> skrev i en
> news:fk3399.br2.ln@jes.etellerandet.com...
> > Janus skrev:
> > >
> > > Jep både det og nu kommer det helt platte - vejen var til dels lidt
> > > fugtig/glat og jeg ville se om den kunne lave en koger eller bare
> > > lidt hjulspind i anden gear ved 40-50km/t
> > Prøvede du at efterligne tricket med røgslør fra MI2 Det bliver
> > nok lidt svært at få røgen ud under armene som Hr. Kruse gør i filmen
>
>
> Hæ!
> Jeg så de famøse filmklip for første gang på Triumph-standen i Herning!
> Ud over alt den snak jeg genkalder mig omkring dæk-skifte,
> super-stoppies o.m.m. fæstnede jeg mig ved at der løb en vædske ud da
> der blev skudt hul i: - - - - - Luftfilterkassen
>
MI2 kan vist godt karakteriseres som en komedie
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER til salg på http://the.subnet.dk/ts125

N/A (19-03-2001)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 19-03-01 13:24



Jes Vestervang (19-03-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 19-03-01 13:24

Janus skrev:

> > Det er jo ikke særlig flovt
> > Prøvede du at efterligne tricket med røgslør fra MI2 Det bliver nok
> > lidt svært at få røgen ud under armene som Hr. Kruse gør i filmen
>
> Det er da ikke umuligt, er det ?? hæhæ ; )))
>
Man får vist brug for en rimelig ond deodorant
PS. Ret lige din newsreader saa den ikke skriver Sv:, for jeg saa har
jeg en pokkers besvaer med at besvare dine postings.
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER til salg på http://the.subnet.dk/ts125

N/A (05-04-2001)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 05-04-01 21:42



Jes Vestervang (05-04-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 05-04-01 21:42

René J. wrote:

> Jes Vestervang skrev:
>
> >PS. Ret lige din newsreader saa den ikke skriver Sv:, for
> jeg saa har
> >jeg en pokkers besvaer med at besvare dine postings.
> --
>
> .. brugen af "sv" er et ubehjælpsomt forsøg på fordanskning
> som bl.a. bruges i Microsoft Outlook. Der er et syndigt rod
> i gruopoen emd Sv og Re... men den diskussion har jo været
> taget op i gruppen før... men jeg har aldirg set lidt
> vejledning til, hvordan man undgår "Sv". Kan du (eller andre
> behjertede sjæle) gi mig et hint om, hvor jeg retter "Sv"
> til "Re" i Microsoft Outlook så jeg ao andre Bill fans :-/
> kan rette ind til højre??
>
Jeg kan ikke lige huske det, men søg på nettet eller spørg i den danske
outlook-ng (som jeg ikke lige kan huske navnet på).
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER

Armand (06-04-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-04-01 02:19


Jes Vestervang <jesvj@mailme.dk.fjern_mig_og_punktummet> skrev i en
news:u9lia9.8i1.ln@jes.etellerandet.com...
> René J. wrote:
>
> > .........................................jeg har aldirg set lidt
> > vejledning til, hvordan man undgår "Sv". Kan du (eller andre
> > behjertede sjæle) gi mig et hint om, hvor jeg retter "Sv"
> > til "Re" i Microsoft Outlook så jeg ao andre Bill fans :-/
> > kan rette ind til højre??
> Jeg kan ikke lige huske det, men søg på nettet eller spørg i den
> danske outlook-ng (som jeg ikke lige kan huske navnet på).

Jeg HAR sendt et lille fix-program til René! Endda tre gange nu (førend
at jeg kom igennem hans spamkiller!)!
Det er et som jeg selv fik fra en desværre glemt person her i gruppen,
og det rettede min OE 5.0 udemærket!

Andre der ønsker tilsendelser?

--
Armand.





Jes Vestervang (06-04-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 06-04-01 22:41

Armand wrote:

>
> Jes Vestervang <jesvj@mailme.dk.fjern_mig_og_punktummet> skrev i en
> news:u9lia9.8i1.ln@jes.etellerandet.com...
> > René J. wrote:
> >
> > > .........................................jeg har aldirg set lidt
> > > vejledning til, hvordan man undgår "Sv". Kan du (eller andre
> > > behjertede sjæle) gi mig et hint om, hvor jeg retter "Sv"
> > > til "Re" i Microsoft Outlook så jeg ao andre Bill fans :-/
> > > kan rette ind til højre??
> > Jeg kan ikke lige huske det, men søg på nettet eller spørg i den
> > danske outlook-ng (som jeg ikke lige kan huske navnet på).
>
> Jeg HAR sendt et lille fix-program til René! Endda tre gange nu (førend
> at jeg kom igennem hans spamkiller!)!
> Det er et som jeg selv fik fra en desværre glemt person her i gruppen,
> og det rettede min OE 5.0 udemærket!
>
> Andre der ønsker tilsendelser?
>
Du må gerne sende en til jesvj2@mailme.dk (med 2-tallet, da det er den
@-adresse jeg bruger i newsgroups)
Så smider jeg lige filen på min hjemmeside, så jeg har en direkte URL at
henvise til når der er problemer

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER

René J. (07-04-2001)
Kommentar
Fra : René J.


Dato : 07-04-01 18:20

>Jeg HAR sendt et lille fix-program til René! Endda tre
gange nu (førend
>at jeg kom igennem hans spamkiller!)!
>Det er et som jeg selv fik fra en desværre glemt person her
i gruppen,
>og det rettede min OE 5.0 udemærket!

>Andre der ønsker tilsendelser?

>--
>Armand.

Tak for din hjælp - og undskyld bøvlet med min spamkiller.
Jeg blev bare så træt af at skifte mailadresse for at slippe
for spammail om viagra og kasinoer. Emnet har været
diskuteret før her i gruppen, og jeg er altså røget over i
den lejr, der har valgt at sætte noget nonsens efter server
adressen (det mest effektive, så kan spamen ikke en gang
forstyre serveren). Normalt er det ikke noget problem fordi
jeg kommunikerer via nyhedsgruppen og ikke direkte til
afsenderen e-mail. Men i tilfælde som disse hvor behjerteede
sjæle forsøger at sende en hjælpendende fil til min
postkasse kan jeg godt se, det er iriterende. Men tak for
din tålmodighed og programmet.

Lidt længere nede i tråden har Jonas Holt skrevet en
vejledning til, hvordan man gør, hvis man ikke lige har dit
program ved hånden.

Tak igen

René J.
XJ 600



Jonas Holt (07-04-2001)
Kommentar
Fra : Jonas Holt


Dato : 07-04-01 12:18


> Jeg kan ikke lige huske det, men søg på nettet eller spørg i den danske
> outlook-ng (som jeg ikke lige kan huske navnet på).

Gå ind i menuen funktioner > indstillinger > og så fanbladet 'send', hvor du går
ind på internationale indstillinger og sætter kryds i noget med engelske
brevhoveder...
Er der stadig problemer, skal du også ændre en indstilling i under
internationale indstillinger på fanbladet 'læsning'

Jeg havde samme problem - og problemet opstod efter jeg havde besøgt windows
update.

--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2



René J. (07-04-2001)
Kommentar
Fra : René J.


Dato : 07-04-01 19:09


"Jonas Holt" <jholt@norden-fjords.dk> skrev i en meddelelse
news:9amucm$p02$1@sunsite.dk...
>
> Gå ind i menuen funktioner > indstillinger > og så
fanbladet 'send', hvor du går
> ind på internationale indstillinger og sætter kryds i
noget med engelske
> brevhoveder...
>
> --
> Mvh
> Jonas Holt & CBR600F2
>

Der var ganske rigtigt en lille bjælke
"internationale indstillinger" jeg havde overset - tak for
hjælpen!

René J.
XJ 600



Jes Vestervang (08-04-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 08-04-01 17:39

Jonas Holt wrote:

>
> > Jeg kan ikke lige huske det, men søg på nettet eller spørg i den danske
> > outlook-ng (som jeg ikke lige kan huske navnet på).
>
> Gå ind i menuen funktioner > indstillinger > og så fanbladet 'send', hvor
> du går ind på internationale indstillinger og sætter kryds i noget med
> engelske brevhoveder...
> Er der stadig problemer, skal du også ændre en indstilling i under
> internationale indstillinger på fanbladet 'læsning'
>
Disse indstillingsmuligheder er vist ikke i alle versioner
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER

Mads Lund (19-03-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 19-03-01 11:54

> koblingen svup så røg den fra 5000omd på 12000 øjeblikkeligt. På vejen
hjem
> var det ligesom at køre med milliongear fuld omdrejninger og en langsom
> acceleration. Så lugtede jeg til olien engang, ufatteligt så meget det
stank
> af brændt kobling, men så var det heller ikke værre end det; ))

Det der typisk sker (har selv prøvet det et par gange) er at koblingens
friktionsplader, pga varmepåvirkningen danner et glas agtig lag, hvorefter
de er døde.

Jeg bruger selv Vesrah på Kawa'en og efter at have lavet lidt tricks med
koblingen (1 ekstra sæt plader samt ruslibning af stålpladerne og spacede
fjedre) holder det fint (så fint som nu 10-15 tkm er).

Mads Lund
Ninja9RT



N/A (19-03-2001)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 19-03-01 23:29



Steen Schmidt (19-03-2001)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 19-03-01 23:29

> Mon det så hjælper at slibbe dette glasagtig lag af med noget sandpapir???
> nå ja bare indtil Bakken eller hvorlænge det nu holder?

Tror jeg ikke - pladens struktur er sandsynligvis ødelagt, og vil ikke kunne
holde til belastningen hvis du sliber i den. Hvad siger du Mads?

Du kan jo prøve - det værste der vil sker er nok at du overhovedet ikke kan
køre med den kobling.

Mvh
Steen



Mads Lund (20-03-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 20-03-01 09:56


> Tror jeg ikke - pladens struktur er sandsynligvis ødelagt, og vil ikke
kunne
> holde til belastningen hvis du sliber i den. Hvad siger du Mads?

Vi prøvede det på en tur til Nürburgring, hvor en RX'er smed koblingen. Og
trods ihærdige forsøg kunne der ikke etableres en tilfredsstillende løsning.
Den kunne godt nok humpe hjem, men det var altså ikke noget der duede.

Så der er ingen vej uden om nye plader.

> Du kan jo prøve - det værste der vil sker er nok at du overhovedet ikke
kan
> køre med den kobling.

Jeg tror den holder ca en lille tur, før den laver samme nummer igen, og så
har man jo brugt nogle timer ret forgæves. Det kan bruges hvis man ikke har
andre løsninger (nye plader) ved hånden, men ellers er det mest spild af
tid.

Mads Lund
Ninja9RT



Henrik Nedergaard (19-03-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Nedergaard


Dato : 19-03-01 08:43

Hej Janus

Hvilken slags olie bruger du? Fuldsyntetisk?

Henrik



Rasmus Rosenquist (20-03-2001)
Kommentar
Fra : Rasmus Rosenquist


Dato : 20-03-01 16:31

> Nå men jeg håber at den alligevel lige kan klare turen d.28........

Bare for en god ordens skyld: Det er d. 29/3 Bakken åbner!

--
Rasmus

Alle dyr er lige... Men nogen dyr er mere lige end andre!




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177528
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408701
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste