Elektroniske søkort
Fra : Steen Andreasen

Dato : 15-02-03 16:27

Jeg har i min sejlbåd en ældre Raytheon kortplotter med C-map kort. Jeg
overvejer at udskifte den til en nyere model som kan placeres i cockpittet
så den får bedre anvendelse under sejlads.

Jeg synes at det er urimeligt dyrt at købe de elektroniske søkort, og jeg er
derfor ved at undersøge hvilke alternativer jeg har til købe for mange
tusinde kr nye elektroniske kort.

Kan "Det levende søkort" anvendes på kortplottere som kan monteres i
cockpittet?
Kan mine gamle C-map kort anvendes i en ny plotter?
Findes der et "brugtmarked" for elektroniske søkort?
Kan kortene eller eventuelle koder til eksempelvis Blue Chart findes på
internettet?

Er der nogen kan hjælpe?

mvh Steen

Fra : Jan T Pharo

Dato : 17-02-03 08:35

Sat, 15 Feb 2003 16:27:22 +0100, Steen Andreasen;
<3e4e5c2a$0$206$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>; <dk.fritid.sejlads>:

>Kan kortene eller eventuelle koder til eksempelvis Blue Chart findes på
>internettet?

Ja, kodene finnes hos www.garmin.com, mot betaling av de nødvendige
kroner eller USD, og kartene finnes på den CD du kjøper. Koden genereres
i sammenheng med serienummeret på din GPS.

--
/jan
<><