gæld i båd
Fra : nielsastrid

Dato : 13-02-03 22:38

er der et sted hvor gæld i båd registreres ?. jeg har hørt om "bilbogen" men
hvad er det ? og hvad er net adressen på det ?
mvh. bådkøber

Fra : co

Dato : 14-02-03 00:01

"nielsastrid" <nielsastrid@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> er der et sted hvor gæld i båd registreres ?. jeg har hørt om "bilbogen"
men
> hvad er det ? og hvad er net adressen på det ?
> mvh. bådkøber

Det kommer an på bådstørrelse, såfremt jeg husker,
skal båden være over 5 bruttotonnage for at de skal være registreret i
skibsregisteret,
som du finder på dette link:

http://www.nettidende.dk/Tingbladet/search_choose.phtml?date=08.02.2003&agid
=22

mvh
Claus

Fra : Rolan Nielsen

Dato : 14-02-03 12:01

Hej
http://skibsregister.dma.dk/Main.asp?A=1&D=6 kan du se hvilke
hæftelser der er tinglyst på båden. Båden kan også registreres selv om
den er under 5 GT. Man søger bare på f.eks. skibets navn og slår
historiske data til.
Det er naturligvis ingen garanti for at der ikke er andre der han et
tilgodehavende i båden, men normal procedure for en långiver vil være
at registre i skibsregisteret.
Men husk naturligvis i en handel, at tage forbehold for evt. rastgæld
!

Rolan

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-02-03 17:09

"Rolan Nielsen" <rn@toolchips.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at registre i skibsregisteret.
> Men husk naturligvis i en handel, at tage forbehold for evt. rastgæld

Jo, det er nemlig en garanti. Hvis båden er *over* de 5 bt, så skal al pant
ved lov tinglyses i skibsregistret. Pant der ikke er registreret i
skibsregistret er således ulovligt og skal følgelig ikke respekteres...

I øvrigt det eneste fornuftige Scluhter indførte som en del af
kartoffelkuren...

Claus
--
***** Danmarks flotteste Boheme 630 til salg til fantasipris: *****
********** http://users.cybercity.dk/~dsl68585/ **********

Fra : co

Dato : 14-02-03 22:29

> [...]
> skibsregistret er således ulovligt og skal følgelig ikke respekteres...
>
> I øvrigt det eneste fornuftige Scluhter indførte som en del af

Enig, det er fornuftigt, men som al anden monopol, så er det en halv
dyr affære, bla. ved navneskift.

jeg mener at vide at såfremt en båd er registreret i skibsregisteret og
eventuelt har skiftet ejer et par gange, kan den nuværende ejer, risikere
at skulle betale X antal navne skift, til adskillige tusinde kroner stykket.

mvh
Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-02-03 02:52

"co" <claus10@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> eventuelt har skiftet ejer et par gange, kan den nuværende ejer, risikere
> at skulle betale X antal navne skift, til adskillige tusinde kroner

Det er fuldstændigt rigtigt, afgiften følger nemlig *båden* og ikke
indehaveren. Det er sikkert, fordi det er deres eneste måde at få deres
penge ind ved tvangsauktioner og ejerskifte..

Claus

Fra : Jonas Kofod

Dato : 22-02-03 14:17

Så må vi jo have et register over ubetalt afgift til skibsregisteret

Skibsregisteretafgiftsregisteret

Fra : Tim Sørensen

Dato : 22-02-03 14:47

"Jonas Kofod" <Kofod@kampsax.dtu.dk> wrote