Sejldug
Fra : OK

Dato : 05-02-03 00:29

Kære læser

Jeg står for at skulle købe nyt forsejl, og er i den forbindelse løbet ind i
en masse forskellige sejldugsmaterialer som jeg ikke er helt inde i.
Er her nogen som kan give mig en indføring i de forskellige duge.
Jeg er stødt på Dacron, PDH, Pentax, Kevlar, Cruising Laminat osv. osv.
Jeg er inde i mange af materialernes bestandele, men mangler et bindeled i
forhold til hvad JEG bør købe set i forhold til mit behov.
Jeg vil gerne sejle onsdagskapsejlads, jeg vil have en god højde med fart,
det skal også kunne tåle noget vind og det skal være muligt at rebe (rulle)
en smule ind, det skal også gerne være let og formstabilt og gerne kunne
holde til en god kuling ...
mange krav - jeg har selvfølgelig forespurgt hos div.større sejlproducenter,
men de vil jo helst sælge deres eget !!

Håber på lidt hjælp til selvhjælp.

PS. tak for gode forslag under "Problemer med EL-kablet i masten"

Mvh

Lars Elmkjær

Fra : Søren Gunni

Dato : 05-02-03 10:47