Hvad skal jeg vælge CB900 Hornet el. SV100~
Fra : M. G. Nielsen.

Dato : 11-03-03 20:06

Jeg vil have mig en ny mc her til foråret, og har kigget mig omkring. Jeg
har af forsikringsmæssige årsager fravalgt cykler med fuldkåbe i 1000 ccm
klassen. Jeg kører heller ikke så meget motorvej, men vil dog gerne ha noget
med rimeligt bundtræk, og noget som er robust, gennemprøvet og holder
prisen. Jeg har længe haft kig på CB900 Hornet, men nu da SV1000 er kommet
til lidt under samme pris er jeg i tvivl om hvad jeg skal vælge.

Mit behov er daglig transport halv by og halv landevej. 40 km. om dagen.
Desuden ture i weekender rundt i DK med/uden passager.

Den må gerne kunne flytte sig når den får vredet øre fra start, men dette
uden at gå på baghjul med det samme. Har tidligere kørt GSXR750, men vil
gerne have noget lidt mere streetfighter-agtigt og med mere bundtræk.

Har i nogle gode/dårlige erfaringer i kan dele? Hvor mærkes de 10 hk. Der er
i forskel -I bund el. top omdr.? Kan man få runde dobbelte
streetfighterlygter til dem? I så fald hvor?

Løftet venstrelab

Morten

Fra : Jakob D

Dato : 11-03-03 21:40

"M. G. Nielsen." <test@test.dk> wrote in message >
> [...]
er
> i forskel -I bund el. top omdr.? Kan man få runde dobbelte
> streetfighterlygter til dem? I så fald hvor?

Ja nu kan jeg jo kun snakke om Hornet 600, som jeg lige sender et par
billeder af til dig. Lige nøjagtig de lygter jeg har koster kassen, og fås
vist ikke længere..
For hvor lang tid siden kørte du gsxr????
De hersens Hornet, går sq rimeligt godt!!
Men her finder du alt:
http://www.hornet-home.de/
http://www.hesa-motorsport.de/
http://www.kamikaze-motobike-parts.de/

Mvh Jakob D
www.supermotard.dk

Fra : Brian W.

Dato : 12-03-03 16:04

"Jakob D" <dsl37505@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> De hersens Hornet, går sq rimeligt godt!!

Rigtig rigtig godt
Og så glemte du lige at nævne den her side,,,

http://www.hondahornet.co.uk

Fra : Boldreel - RaptorMC.~

Dato : 11-03-03 23:40

M. G. Nielsen. <test@test.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b4lc3d$1ec9$1@news.cybercity.dk...
> [...]
noget
> med rimeligt bundtræk, og noget som er robust, gennemprøvet og holder

Hejsa

Kender ikke Hornet, men SV1000 har vist arvet motoren fra TL1000S og sådan
en havde jeg i et par år.
Den havde en ganske godt bundtræk, så mon ikke det også er glimrende på
SV1000.....

--
mvh. Boldreel
http://RaptorMC.dk/

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 11-03-03 23:45

M. G. Nielsen. wrote:
> Har i nogle gode/dårlige erfaringer i kan dele? Hvor mærkes de 10 hk.
> Der er i forskel -I bund el. top omdr.? Kan man få runde dobbelte
> streetfighterlygter til dem? I så fald hvor?

Cyklerne kan jeg ikke sige noget om, men lygter kan du få her. Ret fede
endda...
http://www.glow-special.de/

Jens
RD

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-03-03 23:58

M. G. Nielsen. wrote:

> [...]
> uden at gå på baghjul med det samme. Har tidligere kørt GSXR750, men vil
> gerne have noget lidt mere streetfighter-agtigt og med mere bundtræk.

Hvis jeg var dig ville jeg også kigge efter Fazer1000'eren. Den er lækker
...og så har den 143 hk, det er jo heller ikke et minus
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 12-03-03 10:35

Jes Vestervang wrote:

> Hvis jeg var dig ville jeg også kigge efter Fazer1000'eren. Den er lækker
> ...og så har den 143 hk, det er jo heller ikke et minus

Men også 15.000 kr dyrere end SV1000S, 10.000 kr dyrere end CB900F Hornet!

-Jacob

Fra : M. G. Nielsen.

Dato : 12-03-03 17:20

Hej Jes

Ja den er også lækker, men syntes den er for dyr til mig. Vil gerne holde
mig under 150.000 da der også skal være til en ny dragt og hjælm.
Mvh. Morten

Fra : Armand

Dato : 12-03-03 20:16

> Hej Jes
>
> Ja den er også lækker, men syntes den er for dyr til mig. Vil gerne holde
> mig under 150.000 da der også skal være til en ny dragt og hjælm.
> Mvh. Morten

DEn sædvanlige never ending story, som du så viist forsøger at fange!!
Men det er nu betragteligt at man for 10-15.000 ekstra kan få mere end 30Hk
oveni - Dét er sgu' "tuningsudgifter" der lader sig anskue

--
Armand.
(som Honda-hader inhabil)

Fra : Martin

Dato : 12-03-03 07:15

prøv at spørge dit forsikrings-selskab det kan være at
svaret giver sig selv der :-/

MArtin

Fra : Armand

Dato : 12-03-03 12:15

Martin <Maximus@hotmail.com> skrev i en
> prøv at spørge dit forsikrings-selskab det kan være at
> svaret giver sig selv der :-/

Jup!
Det kan jo være at én af de påtænkte trods forventning alligevel er
"blacklisted" :-/

Hornet og SV er forvrigt to vidt forskellige modeller at sætte op imod
hinanden, og hvis vi holder V2'erne* ude af spillet lidt, så er Fazer 1000,
som Jes nævner, men da også Kawa' ZRX12 da så absolut med indenfor
sammenligning såvel prismæssigt, som effektmæssigt.

*)
Jeg overraskedes engang af en sammenligningstest mellem Ducati's voldsomme
MonsterS4 (=>916'er motor) og bl.a. Hornet 900: effekt og moment kurverne
for dé to var nærmest identiske fra bunden af - Honda'en fortsatte blot med
at stige et par tusinde rpm. efter at Duc'en tabte pusten ved omkring 9.000'

--
Armand.