Loctite gevindsikring
Fra : Jorgen Gerdorf

Dato : 11-03-03 18:56

Er der nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan købe LOCTITE 243
gevindsikringslim ?
Helst i københavnsområdet eller et firma der handler på internettet.
Jeg har ledt som en gal, men endnu uden held ;o(
Med venlig hilsen
Jørgen
Honda CB500T (1976)

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 11-03-03 18:58

"Jorgen Gerdorf" <jorgen_gerdorf@FjernDenneTekst.privat.tdcadsl.dk> wrote in
message news:3e6e22c5$0$42562$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> Helst i københavnsområdet eller et firma der handler på internettet.
> Jeg har ledt som en gal, men endnu uden held ;o(

Hos rs-components i fugle-kvarteret på nørrebronx har de loctite.

Henrik
www.gsx.dk

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 11-03-03 19:00

Jorgen Gerdorf wrote:
> [...]
> Helst i københavnsområdet eller et firma der handler på internettet.
> Jeg har ledt som en gal, men endnu uden held ;o(
__________________________________

Jeg købte nøjagtig den type loctite, du skal bruge dér for 189,- for 24 ml.
hos en autoreservedelsforhandler her i Sorø... Ret pebberet synes jeg, bare
for at få skruet de skide bolte til bremseskiverne fast, men hvad gør man
ikke for sikkerheden! :o/
Men altså, prøv en reservedelsforhandler et sted... De burde kunne klare
det!

Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 11-03-03 19:01

Psycho Cowboy wrote:

> ml. hos en autoreservedelsforhandler her i Sorø... Ret pebberet synes jeg,
> bare for at få skruet de skide bolte til bremseskiverne fast, men hvad gør
> man ikke for sikkerheden! :o/

Jae, jeg vil sige det var spild af penge for de skal nok blive siddende, men
det er jo nærmest en religion.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Hekto

Dato : 11-03-03 19:18

In article <qvpba.118157$Hl6.10991974@news010.worldonline.dk>, Martin
L. Johansen says...
> Jae, jeg vil sige det var spild af penge for de skal nok blive siddende, men
> det er jo nærmest en religion.

OK, og så er servicemanualen til mange cykler = biblen? ;0)
På nogen cykler er det forskrevet, andre ikke.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450 * Kawasaki KR-1 Til Salg!
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SZR
www.dk.fritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 11-03-03 20:00

Hekto wrote:

> OK, og så er servicemanualen til mange cykler = biblen? ;0)

Jep

> På nogen cykler er det forskrevet, andre ikke.

Ja. Og det viser egentlig bare for åbent et emne det er, for hvem har ret...
Suzuki eller Yamaha? (bare for at tage nogle eksempler)

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Hekto

Dato : 11-03-03 21:43

In article <2nqba.118593$Hl6.11005652@news010.worldonline.dk>, Martin
L. Johansen says...
> Ja. Og det viser egentlig bare for åbent et emne det er, for hvem har ret...
> Suzuki eller Yamaha? (bare for at tage nogle eksempler)

Se det som en mulighed, at der er forskel på materialer, påvirkninger,
tilspændingsmomenter, gevind, skruelængder ... og at erfaring vedr. det
enkelte mærke, kan spille ind?

Fra : Martin Sørensen

Dato : 11-03-03 19:33

> Jae, jeg vil sige det var spild af penge for de skal nok blive
> siddende, men det er jo nærmest en religion.

På den anden side, hvis der er 0.01% chance for at de kan gå løs, så vil jeg
hellere være på den sikre side. Bremser er ikke et sted man bør spare, hvis
det kan gå ud over sikkerheden.

Møtrikken på den bolt hvor armen der holder bagnavet sidder på (hvis du kan
gætte hvad det er), sad f.eks. løst på min cykel. Den blev heldigvis
forhindret i at blive skruet helt af pga. en split, men hvis den ikke havde
været der, kunne der godt have sket nogle kedelige ting.
Ligeså er Loctite blot en sikkerhedsforanstaltning, og når servicehåndbøger
(bl.a. min) skriver at det skal bruges, så er der forhåbentligt en grund til
det.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 11-03-03 20:03

Martin Sørensen wrote:

> På den anden side, hvis der er 0.01% chance for at de kan gå løs, så vil
> jeg hellere være på den sikre side. Bremser er ikke et sted man bør spare,
> hvis det kan gå ud over sikkerheden.

Enig, men bolten kan jo også knække etc.

> [...]
> forhindret i at blive skruet helt af pga. en split, men hvis den ikke
> havde været der, kunne der godt have sket nogle kedelige ting.

Det kunne godt have været gået galt, ja.

> Ligeså er Loctite blot en sikkerhedsforanstaltning, og når
> servicehåndbøger (bl.a. min) skriver at det skal bruges, så er der
> forhåbentligt en grund til det.

Det kan man så vælge og tro på eller lade være. Jeg ved bare på de biler jeg
har haft har jeg alle dage brugt kobberfedt på alt hvad der kunne skrues.
Det var en ren drøm at skrue på de biler til sidst fordi intet var rustet
fast.

Jeg har ikke oplevet noget har været raslet løst når det først har være
spændt med det korrekte antal kg.

Loctite er en sikkerhed, enig, men jeg ville ikke blinke ved at undgå at
bruge det.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 11-03-03 23:42

Jorgen Gerdorf wrote:
> Er der nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan købe LOCTITE 243
> gevindsikringslim ?
> Helst i københavnsområdet eller et firma der handler på internettet.

Jeg har købt noget hos rifi autodele ved nørrebro st. De har det også hos
DOS på glentevej, samt hos Carl Rasmussen på Embrupvej 22 (Der har de
forøvrigt alt, bla. Loctite til lejesikring...
Alle steder er kan du få de små 5g flasker til 30-50 kr. Hos Carl Ras kan du
også få de store.

Jens
RD

Fra : Jorgen Gerdorf