NipponDenso tændrør
Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 10-03-03 21:42

Jeg skulle ud og mærke om alle cylindrene kørte, ved at mærke på
udstødningerne idag. Men ak, jeg fik et startforsøg, og så døde den og var
ikke til at genoplive. Så nu må de satans NGK rør ud. Hvor får man fat i
Denso-tændrør til en gsx-r 250, i københavn?

Det var kun 3 af tændrørene der var sorte da jeg hev dem ud. Kan man godt
forestille sig at den ene karburator kun giver benzin til den ene af de to
cylindre den burde fodre?

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Tommy Fer

Dato : 10-03-03 21:44

"Rune D. Jørgensen" <RUNE_dahl@hotmailREMOVE_THIS.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> forestille sig at den ene karburator kun giver benzin til den ene af de to

Honda forhandleren i taastrup har dem evt.

mvh Tommy Fer

Fra : Mads Stetter

Dato : 10-03-03 22:04

Tommy Fer wrote:

> Honda forhandleren i taastrup har dem evt.
>
> mvh Tommy Fer

http://www.ngkspark.com.au/spark_plug_cross_ref_chart_index.htm

Og her er et link som du kan bruge til at finde ud af hvilken model du skal
bruge!

MVH Mads Stetter
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Mads_Stetter

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 10-03-03 22:17

Det var smuk og solrig dag da Tommy Fer skrev
news:9O6ba.117422$Hl6.10866704@news010.worldonline.dk i
dk.fritid.motorcykel:

> Honda forhandleren i taastrup har dem evt.

Der er ikke tilfældigvis nogle der kender nogle lidt tættere på byen.

--
Rune D. Jørgensen
Der bor på Amager

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 10-03-03 22:20

Rune D. Jørgensen wrote:
> Der er ikke tilfældigvis nogle der kender nogle lidt tættere på byen.

Jeg mener ScooterCity ved nørrebro st. har dem, men ring lige førs...

Jens
RD

Fra : wheeler

Dato : 10-03-03 22:48

> [...]
>
> Der er ikke tilfældigvis nogle der kender nogle lidt tættere på byen.

[KLIP]
Lige et forslag - nu du er bosiddende på Amager - hva' med Tyskland

Blandt flere har Louis.de NGK til 3 euro/stk - hvis du skal bruge 4, går det
lige op med portoen (6.5 euro vistnok) - og mon ikke der alligvel er noget,
du ku bestille hjem samtidig - fx. klodser, som man typisk sparer 50-80%
ved?

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 10-03-03 22:56

Det var smuk og solrig dag da wheeler skrev
news:OK7ba.2089$gQ1.1722@news.get2net.dk i dk.fritid.motorcykel:

> Lige et forslag - nu du er bosiddende på Amager - hva' med Tyskland

:P

> [...]
> går det lige op med portoen (6.5 euro vistnok) - og mon ikke der
> alligvel er noget, du ku bestille hjem samtidig - fx. klodser, som man

Glimrende forslag, problemet er bare at jeg jo skal have noget andet end
NGK. Der sidder helt nye NGK-rør i maskinen, og de drukner på ingen tid!

--
Rune D. Jørgensen

Fra : John Jensen

Dato : 10-03-03 23:16

Hvis der virkeligt sidder helt nye rør i, tror du så ikke "fejlen" måske
skal findes et andet sted....?

/ John
NSR250SP

Fra : Martin Sørensen

Dato : 10-03-03 23:54

> Hvis der virkeligt sidder helt nye rør i, tror du så ikke "fejlen"
> måske skal findes et andet sted....?

Det er vist almindeligt kendt, at lige præcis GSX-R250 har nogle problemer
med druknede NGK rør.

Rune: Få nogle Denso tændrør tilsendt fra den billigste butik (KS Motor har
dem også), og bestil evt. 8, så du deler portoen over 2 tændrørsskift. De er
garanteret ikke ringere end NGK.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : wheeler

Dato : 10-03-03 23:19

> [...]

> Glimrende forslag, problemet er bare at jeg jo skal have noget andet end
> NGK. Der sidder helt nye NGK-rør i maskinen, og de drukner på ingen tid!

Tør ikke svare på om de findes i Denso til din model (mon ikke), men ved at
Fisker MC fik lov at sælge mig et par stykker til RD'eren - hvorefter den
brændte hul i det ene stempel =

Jeg tror jeg tier

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Tommy Fer

Dato : 10-03-03 23:57

> Det var smuk og solrig dag da Tommy Fer skrev
> news:9O6ba.117422$Hl6.10866704@news010.worldonline.dk i
> dk.fritid.motorcykel:

> Der er ikke tilfældigvis nogle der kender nogle lidt tættere på byen.

*lol* Der er også omkring jae.... nok 25km.... Det er sq da ingen ting!!
Slet ikke på en gixxer 250 :D

Men hvis dine rør som er nye er druknede, er jeg sikker på at der er noget
galt, f.eks. dine svømmerhus nåle ventiler er døde... det giver problemer..

En anden Armand end mig, her i gruppeb har tidligere skam skældt NGK rør
over deres tendens til at drukne... tjae

På min babygixxer druknede den hvergang den var varm i tomgang, det
resulterede i jeg ikke kunne starte på starteren, men lige måtte løbe ½
meter med den... (Starteren bruger strøm, deraf ikke nær så meget til at
gnistre med... )

Anyway... sjovt nok hjalp det ikke med Denso rør.. Har haft dem 1 gang, gad
ikke handle med nogen af de idioter der forhandler dem i kbh.... Fisker
giver dig et flabet svar om en GSXR250 er en meget sjælden cykel og ikke en
yamaha... ham i taastrup... jae. du skulle næsten selv havde lov at opleve
ham (når man ikke kommer på en Honda...)

mvh Tommy Fer

Fra : Armand

Dato : 11-03-03 03:43

Tommy Fer <Tommy@fernet.ELLERNOGETDERSKALVÆKdk> skrev i en

> "Rune D. Jørgensen" <RUNE_dahl@hotmailREMOVE_THIS.com> skrev i en
meddelelse

> *lol* Der er også omkring jae.... nok 25km.... Det er sq da ingen ting!!
> Slet ikke på en gixxer 250 :D

- - - - uden tændrør!?

> En anden Armand end mig, her i gruppeb har tidligere skam skældt NGK rør
> over deres tendens til at drukne... tjae

Jeg talte med den lokale "mc-land" om muligheden for at købe Denso ved ham,
men han var lidt modvillig og ville kun tage en hel kasse hjem på
bestilling.
Under den videre snak om emnet, hvorunder jeg luftede min antipati mod NGK
(specielt) på GSXR, gik der et lys op for ham: Han havde fået en GSXR400 ind
som havde svært ved at gå på alle cylindre, og sjovt nok havde han fundet 16
stk. næsten nye tændrør under sædet på den

> Anyway... sjovt nok hjalp det ikke med Denso rør.. Har haft dem 1 gang,

Jamen så er du jo næsten forpligtet til at forsøge dig med Bosch eller
Champion og referere dine erfaringer :-|

--
Armand.

Fra : Tommy Fer

Dato : 11-03-03 09:20

> Jamen så er du jo næsten forpligtet til at forsøge dig med Bosch eller
> Champion og referere dine erfaringer :-|

Nææ.. jeg rettede såmænd fejlen andensteds i systemet, og min NGKer kørte
som en drøm igen, selvom de havde været druknet... Fejlen lå i utøt
svømmerhusnåleventiler....

mvh Tommy Fer

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 12-03-03 11:18

"Rune D. Jørgensen" <RUNE_dahl@hotmailREMOVE_THIS.com> skrev i en meddelelse news:Xns933AE2B428D5Cblattersplatterlatte@212.54.64.135...
> Der er ikke tilfældigvis nogle der kender nogle lidt tættere på byen.
> --
> Rune D. Jørgensen
> Der bor på Amager

ved amagerbane nr?? ligger der en reservedels forhandler til biler, de har dem.

Allan(fzr600us) som købte 4 stk hos dem sidste år

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 12-03-03 11:22

"Allan Jørgensen" <allan.c.jorgensen@FJERNKOget2net.dk.> skrev i en meddelelse news:uQDba.124920$Hl6.11075194@news010.worldonline.dk...
BONDEX AUTODELE Niels Nielsen Bremse- og Koblingsservice ApS
Ved Amagerbanen 11
2300 København S
Tlf: 32 95 31 17
Fax: 32 54 31 17

Allan(fzr600us) ja så gider jeg ikke skære det mere ud

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 12-03-03 11:43

Det var smuk og solrig dag(den er god nok) da Allan Jørgensen skrev
news:OUDba.124921$Hl6.11075742@news010.worldonline.dk i
dk.fritid.motorcykel:

Super, jeg springer fluks afsted.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 12-03-03 13:13

Det var smuk og solrig dag da Rune D. Jørgensen skrev
news:Xns933C77391C2C2blattersplatterlatte@212.54.64.135 i
dk.fritid.motorcykel:

> Det var smuk og solrig dag(den er god nok) da Allan Jørgensen skrev
> news:OUDba.124921$Hl6.11075742@news010.worldonline.dk i
> dk.fritid.motorcykel:

> Super, jeg springer fluks afsted.

Flinke folk, de havde dem ikke på lager, men kunne skaffe dem på 3 timer,
fin service. Jeg ringede rundt til en del mcbutikker i går, men ingen af
dem havde Denso-rør, kun noget der var bedre... Jo tak, dem har jeg prøvet!

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 12-03-03 13:29

"Rune D. Jørgensen" <RUNE_dahl@hotmailREMOVE_THIS.com> skrev i en meddelelse news:Xns933C866DDBAblattersplatterlatte@212.54.64.135...
> [...]
> dem havde Denso-rør, kun noget der var bedre... Jo tak, dem har jeg prøvet!

jamen det var da fedt at jeg kunne hjælpe, så må vi bare håbe at det er det der skal til for at maskinen kan komme ud og køre

da jeg skiftede var der ingen forskel, da jeg ikke har haft problemer med de NGK jeg havde i min.... måske det var fordi de ikke var radiostøjdæmpet? who knows

Allan(fzr600us)som helt sikkert snart kommer ud og trille

Fra : Jon Larsen

Dato : 12-03-03 17:48

da jeg skiftede var der ingen forskel, da jeg ikke har haft problemer med de
NGK jeg havde i min.... måske det var fordi de ikke var radiostøjdæmpet? who
knows
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Nu tror jeg heller ikke det NGK-rørene som sådan problemt ligger i, men der
imod en MEGET dårlig forbrænding af benzinen i cylinderen hvis motoreb er
kold og alle de andre parametre der spiller ind der. Der lægger sig et
kullag uden på elektroden og derved springer gnisten forkert. At tændrørene
så er så dårlige at de simpelthen går til i startforsøgene er en helt anden
sag..

Lige nu køre jeg selv med NGK-rør, men de virker altså.. der skulle bare en
ny motor til

--
MVH.
Jon Larsen ( føsdag )

Fra : Thomas Makro

Dato : 12-03-03 22:58

On Wed, 12 Mar 2003 17:47:54 +0100, "Jon Larsen"
<jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> wrote:

>MVH.
>Jon Larsen ( føsdag )
Jamn' et stort tillykke herfra.

--
M.v.h. Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F med varmehåndtag

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 12-03-03 23:09

"Jon Larsen" <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3e6f64bc$0$52098$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> så er så dårlige at de simpelthen går til i startforsøgene er en helt anden

den forrige ejer kunne ikke starte den den dag jeg skulle hente maskinen så ned på værksted nye tændrør i igen NGK ....2 måneder kørsel så gik den ad HT i motoren 2 sæt tændrør i løbet af ca 3 måneder fra marts af taler vel ikke ligefrem godt om NGK....... begge gange var det alm NGK og først efter at lydmuren satte de ikke støjdæmpet på fungerede det.......

Allan(fzr600us)

Fra : John Jensen

Dato : 13-03-03 17:26

For mig lyder det nu nærmere som om det er "glødetallet" eller hvad det
hedder i mekanikersprog det er
galt med, om der så skal koldere eller varmere rør til for at løse problemet
tør jeg ikke komme med et bud på,
men alt andet lige så nægter jeg at tro på at det gør nogen forskel om der
står NGK eller ND på tændrørene
SÅFREMT de har samme "glødetal".

John
NSR250SP

Fra : Jon Larsen

Dato : 13-03-03 18:44

> [...]
> tør jeg ikke komme med et bud på,
> men alt andet lige så nægter jeg at tro på at det gør nogen forskel om der

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Har kørt med NGK CR8HSA og NGK CR7HSA, hvor henholdvis 7 og 8 er glødtallet
eller varme tallet.. Begge er de radiostøjdæmpet og begge slags har der
været det samme problem med... Kullaget på elektroden gør at gnisten ikke
spriger det rigtige sted eller at gnisten simpelthen er for svag.. der skal
jo en vis mængde energi til at tænde blandingen rigtigt og er der ikke
enerfi nok tænder den ikke ordenligt. Flammen der brænder i motoren skal
helst brænde med en bestemt fart. Tror Rune Larsen kan svare mere præcist
end jeg kan ;-D

--
MVH.
Jon Larsen

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 17-03-03 23:06

> [...]
> været det samme problem med... Kullaget på elektroden gør at gnisten ikke
> spriger det rigtige sted eller at gnisten simpelthen er for svag..

Kører med C8HSA rør, og har gjort det i over et år nu. De har kørt
glimrende. Dog har et af rørene nu (efter cyklen har stået vinteren over)
dårlig gnist, så jeg skal ud og købe nogle nye.
Jeg regner med at købe nogle sæt hos louis, som jeg så kan eksperimentere
med

--
Jacob

Fra : Jon Larsen

Dato : 18-03-03 17:39

> [...]
> dårlig gnist, så jeg skal ud og købe nogle nye.
> Jeg regner med at købe nogle sæt hos louis, som jeg så kan eksperimentere

Ok.. så er vi jo ved at spore os ind på at det tilsyneladende kun er de
radiostøjdæmpede det er galt med...
Mine tændrør kan også fint holde et helt år.. forudsat at de ikke drukner...
Og det gør de som regel om foråret når modellen skal startes efter
stilstand.

--
MVH.
Jon Larsen

Fra : Buck

Dato : 11-03-03 08:12

www.mc-butikken.dk

de har Nippon-Denso tændrør, og der kan du købe via postordre.

--
/Buck
CB 550 F1 '75 (Med NGK)

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 11-03-03 19:43

Det var smuk og solrig dag da Buck skrev
news:3e6d93e4$0$203$edfadb0f@dread15.news.tele.dk i dk.fritid.motorcykel:

> www.mc-butikken.dk
>
> de har Nippon-Denso tændrør, og der kan du købe via postordre.

Er du sikker? Jeg kan ikke finde dem i netbutikken. Jeg har prøvet at sende
dem en mail, men de svarer ikke.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 11-03-03 09:11

Rune D. Jørgensen wrote:
> [...]
>
> Det var kun 3 af tændrørene der var sorte da jeg hev dem ud. Kan man
> godt forestille sig at den ene karburator kun giver benzin til den

Lydmuren har sat Denso tændrør i min cykel, så de har dem nok også. Ellers
har jeg endnu ikke mødt en mere venlig person en Jenny som står i deres
butik, så det er under alle omstændigheder et besøg værd i deres butik..

MVH Rune