Så skal vi på rullefelt...
Fra : Peter Jakobsen

Dato : 10-03-03 17:23

På næste torsdag har jeg om mit torden-es en aftale med Finn Villadsen, om
et stk. omdysning / trimning af mc (og det er på jeres opfordring jeg har
valgt ham, så for jeres egen skyld håber jeg han er dygtig )

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000 THUNDERACE
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Andrew

Dato : 10-03-03 18:31

> På næste torsdag har jeg om mit torden-es en aftale med Finn Villadsen, om
> et stk. omdysning / trimning af mc (og det er på jeres opfordring jeg har
> valgt ham, så for jeres egen skyld håber jeg han er dygtig )

Sjovt, jeg skal hen til samme Villadsen og hans FV-motor på lørdag med min
GSX-R 250'er til omdysning og trimning og rullefeltstest + reperation af
termostat.

Hvad koster sådan en omgang for min MC, bare sådan cirka?!

Mvh Anders

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 10-03-03 20:28

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
> termostat.
>
> Hvad koster sådan en omgang for min MC, bare sådan cirka?!

Han siger 1500,- med det hele (inkl. reservedele og arbejdsløn). Og hvis han
er ½ så god som folk siger, er det alle pengene være

Fra : Armand

Dato : 11-03-03 01:22

Peter Jakobsen <pjakob-sletdette-@teliamail.dk> skrev i en
> På næste torsdag har jeg om mit torden-es en aftale med Finn Villadsen, om
> et stk. omdysning / trimning af mc (og det er på jeres opfordring jeg har
> valgt ham, så for jeres egen skyld håber jeg han er dygtig )

Jeg vil vædde på at du bliver så begejstret over resultatet, at du ikke kan
holde dig fra at skrive derom herinde!

--
Armand.

Fra : Brian W.

Dato : 11-03-03 15:47

--

ingen probs der... han skulle være en tryllekunstner med sådan et felt....

Men hvad er du ude efter???, flere heste mere moment, giver jo mindre
km/l!!!! det er måske lige meget eller hvad???
Uanset hvad så glæder jeg mig til at høre hvad den smider på dækket. Det kan
være den kan matche min eller bedre???

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Mads Lund

Dato : 11-03-03 16:01

> Men hvad er du ude efter???, flere heste mere moment, giver jo mindre
> km/l!!!! det er måske lige meget eller hvad???

Øhh hvad ?

Normalt giver et trimning bedre bensin økonomi. Formålet er jo at optimere
forbrændingen ved at ramme et optimal luft/bensin forhold og dermed få bedst
mulig effekt, hermed opnåes også den bedste bensin økonomi.

Desuden har jeg endnu ikke oplevet at tuninger har medført en dårligere
bensin økonomi.

Mads Lund
Ninja9RT der stadig går 15-16 kml ved 160kmt

Fra : Martin Sørensen

Dato : 11-03-03 16:34

> Desuden har jeg endnu ikke oplevet at tuninger har medført en
> dårligere bensin økonomi.

Hvad så når man hæver nålene på en ellers original SV650? Det giver nogle
flere heste i mellemområdet, men så vidt jeg har hørt fra de forskellige, så
mister man altså også noget benzinøkonomi på det.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 11-03-03 18:56

Martin Sørensen <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en

> Hvad så når man hæver nålene på en ellers original SV650? Det giver nogle
> flere heste i mellemområdet, men så vidt jeg har hørt fra de forskellige,

> mister man altså også noget benzinøkonomi på det.

Hæver man nålene giver man jo også mere bensin, så det er ikke så sært!

I SV'erens tilfælde er det snarere en betydelig mager fabrikstrimning, at
man retter op på ved at hæve nålene. Og altså ikke ligefrem en tuning :-/

--
Armand

Fra : Martin Sørensen

Dato : 11-03-03 19:23

> I SV'erens tilfælde er det snarere en betydelig mager
> fabrikstrimning, at man retter op på ved at hæve nålene. Og altså
> ikke ligefrem en tuning :-/

Muligvis, men det kan man vel så sige om det meste tuning der har at gøre
med udstødning, indsugning og karburator? Man retter bare op på nogle
flaskehalse i modellens oprindelige design.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 11-03-03 19:12

Mads Lund <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en

> [...]
> mulig effekt, hermed opnåes også den bedste bensin økonomi.
> Desuden har jeg endnu ikke oplevet at tuninger har medført en dårligere

For at køre samme hastighed skal modellen bruge X-Hk, uanset hvor peppet den
er, og derfor vil en trimning af "støkiometrien"* kun gavne en lavere
forbrug ved denne samme ydelses-behov.
Forlægger man drejningsmomentet mod et lavere omdrejnings-område (det
daglige brugs-område?) vil man opnå at kunne forcere samme forhindringer i
trafikken (á: bakker og modvind) med en lavere gasstilling, hvilket igen MÅ
medføre et lavere forbrug! :-|

*)
Det korrekte ord for den ideale blandingsforhold, som salig Jørund i sin tid
bragte ind i debatten herinde.

--
Armand.

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 11-03-03 19:29

"Brian W." <Brian.wX@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> km/l!!!! det er måske lige meget eller hvad???
> Uanset hvad så glæder jeg mig til at høre hvad den smider på dækket. Det

Jeg vil bare være 100% sikker på den ikke kører med for mager blanding, da
den jo har fået kn-filter og miiv-slipon uden at blive omdyset. Finn
Villadsen sagde med det samme at den kørte for magert da jeg ringede til
ham, og jeg vil helst ikke brænde et stempel af *s*...

Vi kan vist begge blive enige om at den cykel IKKE har for lidt heste eller
trækkraft, så det er nu ikke derfor ))))))) Jeg har ikke haft den over
160 km/t eller 7000 omdr. , så det varer vist lidt før JEG kan/tør udnytte
den 100%....

Fra : Mads Lund

Dato : 12-03-03 08:29

> [...]
> Villadsen sagde med det samme at den kørte for magert da jeg ringede til
> ham, og jeg vil helst ikke brænde et stempel af *s*...

Ja det er nemlig dumt. Skiv lige hvad han gør ved hhv hoveddyser og nåle.

> [...]
> trækkraft, så det er nu ikke derfor ))))))) Jeg har ikke haft den over
> 160 km/t eller 7000 omdr. , så det varer vist lidt før JEG kan/tør udnytte

Det er jo en fin knallert sådan en tordenmås, og almindelig respekt for
sagerne er en desværre for sjælden set indstilling. Men hvis du ikke alerede
har været på et kørekursus, så overvej om ikke den 500 lap er givet godt ud.

Mads Lund
Ninja9RT, som bevisligt har været over 160 ;-(

Fra : Brian W.

Dato : 12-03-03 15:29

Mads Lund wrote:

> [...]
> den 500 lap er givet godt ud.
>
> Mads Lund
> Ninja9RT, som bevisligt har været over 160 ;-(

JEbs kørekursus er godt. jeg skal afted " igen" i juni i vejle. glæder mig
til at prøve min thunderace dernede. der er vidst stadig pladser.
Det der med hastigheden er jo lidt såen erhm øhhh.... du kan godt glæde dig.
Den ligger simpelthen klippe stabilt på motorvejen på den anden side af af
det meget ulovlige. Jeg har lovet mig selv at afprøve topfarten i år på vej
til Assen, når der er løb i Juni... Desuden synes JEG at det er en af de
smukkeste motorcykeler uden sammenligning. Jeg glæder mig til at høre om
dit besøg hos Villadsen. Jeg har selv lige afleveret min hos Probike idag..
Uhhh det var fedt at komme ud på vejen igen.. Meeeeen det er nu stadig
koldt, så man gør sig nok klogt i at tage en masse tøj på og måske holde sig
til de små ture.

P.S var det dig jeg så på den sorte ThunderAce I lyskrydset på
Silkeborgvej/Viby Ringvej idag kl. ca 15.05???

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 12-03-03 18:20

> P.S var det dig jeg så på den sorte ThunderAce I lyskrydset på
> Silkeborgvej/Viby Ringvej idag kl. ca 15.05???

ja, det har det helt sikkert været, jeg arbejder nemlig i skovby for tiden,
og kører af silkeborgvej *s*. Synd jeg ikke fik set dig...

Fra : Brian W.

Dato : 18-03-03 23:11

Peter Jakobsen wrote:

> ja, det har det helt sikkert været, jeg arbejder nemlig i skovby for
> tiden, og kører af silkeborgvej *s*. Synd jeg ikke fik set dig...

--
hey der kommer jeg fra hvor arbejder du ????

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 18-03-03 23:53

> --
> hey der kommer jeg fra hvor arbejder du ????

jeg arbejder med at færdiggøre 2 nye haller hos avk på smedeskovvej (tror
jeg den hedder)... Men jeg været MEGET uheldig, jeg har i dag brækket min
venstre tommeltot på arbejde, så der bliver ingen mc-kørsel i et par uger...
Det er TRÆLS...

Fra : Brian W.

Dato : 30-03-03 10:28

Peter Jakobsen wrote:
> [...]
> brækket min venstre tommeltot på arbejde, så der bliver ingen
> mc-kørsel i et par uger... Det er TRÆLS...

AVk er godt nok oxo blevet stor derude efterhånden...
Surt med brækket tommel. Du har min dybeste medfølelse.