RR : Nekrolog over Barry Sheene
Fra : Michael K. S.

Dato : 10-03-03 11:08

Barry Sheene døde i dag efter lang tids kamp mod kræft,hans racerdage
ligger noget før min tid,(jeg husker dog hans RR-klumme i Bike-UK)
,men der skal nok være en del her der kendte ham,som en af sin tids
store racerkørere :

http://www.motorcyclenews.com/news/detail?sectionID=212132&documentID=164708
http://www.motorcyclenews.com/news/detail?sectionID=212131&documentID=165789

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på :

Fra : Soren Lindholt

Dato : 10-03-03 15:59

Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> wrote in article
<qjoo6vcrbu7c6q7t5s8a2761qpd65ai17d@4ax.com>...
> [...]
> ligger noget før min tid,(jeg husker dog hans RR-klumme i Bike-UK)
> ,men der skal nok være en del her der kendte ham,som en af sin tids

Det var da kedeligt, han var netop et af mine idoler i sin tid, med Anders
And på hjelmen osv.
Han har kørt en del classicræs i nyere tid også.
Han havde en interessant aftale med de teams han kørte for i de gode år,
han skulle have lov at beholde de racere han havde kørt løb på. Og havde
vist derfor en pæn samling af fine gamle racere.

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Richard

Dato : 11-03-03 00:02

Soren Lindholt wrote:

> Det var da kedeligt, han var netop et af mine idoler i sin tid, med Anders
> And på hjelmen osv.

Ja han var ellers konservativ i mindst et andet forhold: Husker at han
udtalte sin modstand mod letmetalfælge, da de begyndte at dukke op i
starten af 70'erne. Barry troede ikke på, at de var tætte nok i
materialet, så han kørte videre på stålfælge de næste mange år :)

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Armand

Dato : 11-03-03 03:48

Richard <richardPUNKTUMpade@mail.dk> skrev i en

> [...]
> starten af 70'erne. Barry troede ikke på, at de var tætte nok i
> materialet, så han kørte videre på stålfælge de næste mange år :)

Hans tid i 500'er GP'et var lige omkring da jeg begyndte at køre motorcykel,
så han er heller ikke glemt af mig!

Der blev dengng også skrevet om den klassiske fetisch-fælde som mange
sportsmænd falder i: For Sheenes vedkommende drejede det sig om det lyserøde
full-suit undertøj han havde haft på under læderet ved sin første sejr i den
engelske serie

Sheene var den seneste engelske 500'er RR-champ, hvilket har kunnet
fastholde hans kultstatus igenem de mange mellemliggende år (selv så sent
som da jeg kørte RR i starten af 90'erne, var det herhjemme svært af få fat
i 7 som startnummer!), og jeg opfatter hám som hovedkraften bag generationen
af succesfulde Australske RR-kørere, derved at jeg ikke kan huske så meget
som én australsk RR-pilot fra før Sheeene bosatte sig i Australien!

Ære være hans minde.

--
Armand
(der hellere må komme forbi på link'et og se om nekrologen bekræfter et og

Fra : DJ FummEL

Dato : 11-03-03 14:48

Fra : Armand

Dato : 11-03-03 15:34

DJ FummEL <dj_fummel@nospam.mail.dk> skrev i en

> [...]

Mnjaeh :-/
Jeg har da ellers præsteret at være "8.vice-mester" uden at have været
konfronteret med dén mulighed!
Regler derom kan jo også hurtigt skifte, og detteher var som sagt tilbage i
'93!

Jeg husker at Klavs Lyngfeldt efter at have været væk i et par sæson'er
vendte tilbage med en Sprite/7Up (?) -sponsoret RC30'er og hán havde på én
eller anden måde fået sat sig på #7 i pågældende klasse, hvilket han jvf.
dig overhovedet ikke kunne være berettiget til. Men gode inside-forbindelser
gavner jo alt!

Aprospos subj. og link'et:
Man savner sgu' helt et video-arkiv med nogle af de nævnte løb!
Det var jo før sattelit-kanalerne på TV, så jeg har aldrig set nogen af dé
løb

--
Armand.

Fra : Mads Lund

Dato : 11-03-03 15:57

> Mnjaeh :-/
> Jeg har da ellers præsteret at være "8.vice-mester" uden at have været
> konfronteret med dén mulighed!

Så må jeg jo bøje mig i støvet. Min hidtil eneste RR sesson bød på en samlet
12. plads i Herning Open. Og hvilken spas man kan have af blot 4 afdelinger.
Min succes svingede fra pole posistion i første løb (samlet 9. efter 2 styrt
i 3 heat) en samlet 4. (start pos 6, med defekt forbremse) samlet 8. i
løgstør efter en halvskidt indsats, og endelig en dnf. i sidste afd med et
brækket kraveben under kvalen (hvor er lige skulle sætte en hotlap for at
komme på første række på griden).

Det var sku god spas. Men nu sigter vi mere mod sidevogns sporten, og holder
de andre klasser på fornøjelses plan. Og så er det jo ret irriterende at der
er gået rasmus klump i DMU, så selv med en startliste med 18 ekvipager ville
de ikke oprette et officielt DM for 500 sport. Så vi må køre det som et
åbent klub mesterskab (alle deltagere kører aligevel i samme klub). Og målet
er at nuppe den pokal, samt nuppe 1. pladsen i alle andre 500 løb i år. Og
så skulle vi gerne blive konkurrencedygtige i 750 klassen også. Sidste år
blev det til en 2. og en 3. plads. Og det skal der gerne rettes op på.
Sidste klasse vi gerne skulle deltage i bliver classic sidevogn cross (1000
ccm, luftkølet) men med 3 tidligere VM teams i klassen kommer vi nok til at
kæmpe om 4. pladsen.
I solo er der jo AORMCK's klubmesterskab hvor min 4. plads fra sidste år
skal forsvares, og så må jeg jo køre de cross og enduro løb jeg kan ved
siden af. Og det er da også planlagt at RR maskinen skal luftes et par
gange.

Og så kommer alt gadekørslen, det almindelige offroad og turerne på marken
og i grusgraven jo ved siden af. Man bliver sku helt forpustet af bare og
tænke på hvor meget mc man skal køre.

Mads Lund
Ninja9RT