Stemningsrapport fra en KX500 på Søndagstu~
Fra : Jakob D

Dato : 09-03-03 18:52

Puha det var sq sjovt at være ude i regnen idag.
Jeg selv og et par gode venner kastede Kawaèn op i en transporter, og kørte
mod midtsjælland.
Efter efter et par døde startsforsøg i det fugtige vejr, fik jeg ild i
monsteret og trillede af lidt landeveje ud til den mest gustne natur for en
KX500. Vennerne kørte skrigende af grin efter i bil.
Sjældent har jorden været så hamrende tung som idag, men nu er det jo ikke
ligefrem moment den knallert mangler. Afsted gik det over marker og og
markveje
med fuld rulle de steder jeg følte det ikke kunne gå helt galt.Det fede ved
sådan en 500 ccm 2 "tagger" er sq "ligegyldigheden" mht hvilket gear den
trækker i, for den trækker for vildt konstant i alle gear.
Nogle af markerne var direkte rød-ler`s aflejringer, hvilket betyder at når
man slippede gassen bare en anelse, havde den lyst til at grave sig ned til
kineserne.
Stubbemarker der havde overvintret fik også lidt hærg` at smage, mens en sød
pige tog lidt billeder af begivenheden.(desværre analog, glemte digi cam).
Efter en masse turen rundt skulle, en ikke (køren KX500 før) god ven
naturligvis prøve herligheden.
Efter 5 minutter var han glad for at stige af den, mens han selv bestemte
forløbet.
Tilbage til udgangspunktet må de der mødte mig ha` vold luret på hvad
oceaner af rød-ler jeg afleverede på vejen.
Mens vi sidder her ømme over varm kaffen, kolde øl og et smil der trækker
sig op til ørene, har det ganske givet været den
sjoveste tur i år....................

Mvh Jakob
www.supermotard.dk

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-03-03 10:02

"Jakob D" <dsl37505@vip.cybercity.dk> writes:

> Puha det var sq sjovt at være ude i regnen idag.

*LOL* KX500 er noget af det farligste der nogensinde er lavet
Et vilddyr.

--
Mikkel
motortosse.dk - Save the Whales -- Harpoon a Honda.

Fra : Mads Lund

Dato : 10-03-03 10:53

Uh ja, en KX500 er skrappe sager. Og med alt den snak om baghjulskørsel, så
vil jeg påstå at der ikke findes en eneste der kan sætte sig på en kx500 og
undgå at den kører på baghjul.

Mads Lund
ex kx500 ejer

Fra : Jakob D

Dato : 10-03-03 12:46

From: "Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK>

> Uh ja, en KX500 er skrappe sager. Og med alt den snak om baghjulskørsel,

> vil jeg påstå at der ikke findes en eneste der kan sætte sig på en kx500
> [...]

Ja, det er ikke en teori.
Den holder sq i praksis!
Jakob
www.supermotard.dk

Fra : Soren Lindholt

Dato : 10-03-03 15:40

Jakob D <dsl37505@vip.cybercity.dk> wrote in article
<b4htsm$akj$1@news.cybercity.dk>...
> From: "Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK>

> så
> og

Jeg kan. Jeg tør nemli knapt nok starte skidtet

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-03-03 17:15

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en meddelelse
> Uh ja, en KX500 er skrappe sager. Og med alt den snak om baghjulskørsel,

> vil jeg påstå at der ikke findes en eneste der kan sætte sig på en kx500
og
> undgå at den kører på baghjul.

Og så føles den endda lam ved siden af en CR500.

Rittig

Fra : Megas

Dato : 11-03-03 04:47

Claus Rittig wrote:

> Og så føles den endda lam ved siden af en CR500.

Ja indtil man starter den :D "Bye bye Honda.."

Fra : Claus Rittig

Dato : 11-03-03 08:41

"Megas" <megas-NOSPAM-@email.dk> skrev i en meddelelse

> Ja indtil man starter den :D "Bye bye Honda.."

Ha, ha...
Har du prøvet dem begge? Det har jeg. Jeg har ingen religiøse holdninger til
mærkerne, bare en erfaring.

Rittig

Fra : Soren Lindholt

Dato : 11-03-03 08:40

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article
<3e6d91f7$0$252$bc7fd3c@news.sonofon.dk>...
> Ha, ha...
> Har du prøvet dem begge? Det har jeg. Jeg har ingen religiøse holdninger
til
> mærkerne, bare en erfaring.

Jeg vil overveje for en gangs skyld at gi dig ret... jeg tog en tur på Oles
sidste år, uha uha...

Fra : Jakob D

Dato : 11-03-03 11:34

Oplevelsen af trækket kan vel beskrives som lidt mere "abrupt" på Hondaèn
hehe, men jeg husker det ikke så godt. Det er flere år siden jeg prøvede
sådan et bæst.
Men Kawaen leverer i al fald varen over et bredt område..........
Jakob
www.supermotard.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 11-03-03 20:02

"Jakob D" <dsl37505@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sådan et bæst.
> Men Kawaen leverer i al fald varen over et bredt område..........

Jep, Kawaens træk ligger noget lavere i rpm end Hondaens, så Hondaen føles
meget, meget voldsom.
Jeg kan godt lide Kawaens motor, den er brølstærk og alligevel ikke så svær
at køre, men resten af cyklen synes jeg... er lidt som at køre et badekar.
Det er jo også en konstruktion fra omkring '85, så vidt jeg husker. Hondaen
er "meget mere tidssvarende", den er jo fra ... er det '92? Dens motor er
jeg ikke vild med, den er simpelthen for brutal (ingen udstødningsventil).
Cyklen kører fint, men styrer ikke særlig godt, den føles temmelig langsom i
styringen. Bare min mening. Og min mening er selvfølgelig baseret mest på
motocross brug, til motard tror jeg begge cykler er glimrende.

Rittig

Fra : Jakob D

Dato : 11-03-03 20:59

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote > > Oplevelsen af trækket kan
> [...]
> styringen. Bare min mening. Og min mening er selvfølgelig baseret mest på
> motocross brug, til motard tror jeg begge cykler er glimrende.

Nu har jeg en rigtig dejlig frisk Öhlins bagdæmper på, så det hjælper
sikkert lidt på fravær af badekars fornemmelsen. Men jeg er nu også bare
ret vild med trækket i helhed!!!!
Mht Motard er Honda/Kawa 500 2 taksts de hurtigste herhjemme. Men kun på
langsiderne, i sving må de bøje sig for deres egne explosive kræfter overfor
4 takts maskinerne.
Men Mortens giftige og alt alt for sindsyge KTM 525/ SXS 540 kittede og nu
med en langslaget krumtap, samt 102 mm cylinder som rammer 620 ccm til
nærmest ingen vægt - har sikkert godt fat i dem kan man forestille
sig...........................

Jakob
www.supermotard.dk

Fra : Megas

Dato : 13-03-03 18:11

Claus Rittig wrote:
> Ha, ha...
> Har du prøvet dem begge? Det har jeg. Jeg har ingen religiøse
> holdninger til mærkerne, bare en erfaring.
>
> Rittig

Hey Claus, jeg aner ik hvad jeg snakker om når det gælder de 2 maskiner,
kunne bare ik dy mig :D

Megas - I troll-mode- ;)

Fra : Claus Rittig

Dato : 13-03-03 20:05

> Hey Claus, jeg aner ik hvad jeg snakker om når det gælder de 2 maskiner,
> kunne bare ik dy mig :D
> Megas - I troll-mode- ;)

Det tænkte jeg nok, der er nemlig ret stor forskel på de to cykler - noget
der er usædvanligt når det handler om motocross cykler i samme klasse - de
plejer nemlig at være temmelig ens.

Rittig

Fra : Megas

Dato : 13-03-03 21:38

Claus Rittig wrote:

> [...]
> noget der er usædvanligt når det handler om motocross cykler i samme
> klasse - de plejer nemlig at være temmelig ens.

Har faktisk drømt om at eje sår´n en kawa500 crosser siden jeg som 11 årig
startede med knallertcross på en tunet puch maxi :D Er det svært at finde
et velholdt eksemplar i dag.? Nu bor jeg midt inde i Kjøvenhavnstrup & har
ik en garage til sådan et dyr, men min gamle fader i nordsjælland ku nok
overtales til at ha den stående.. Så måske sku man gøre drengedrømmen til
virkelighed & komme ud på markerne & mærke adrenalinsuset (Når bondemanden
skyder fuglehagl efter én & polisen jagter rundt på deres +250kg bimmere)
--
Megas

2003 Kawa ZX12 turbo, lattergas
& alkohol/vand-injection købes
bud: 500,-kr & en gammel Ford Sierra :D :D

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-03-03 21:24

> [...]
> skyder fuglehagl efter én & polisen jagter rundt på deres +250kg bimmere)

Jah... (drømmer lidt...)

Nej, det er svært at finde en i god stand, men der er mange til salg
billigt, fordi det er længe siden de har været konkurrencedygtige på en
motocross bane - og så er der ikke ret mange der kører 500cc 2T mere, så
prisen er naturligt lav. Det gør det muligt at finde en der er okay, og så
have råd til at reparere det der er nødvendigt.

Rittig