Så kom der en Firestorm i garagen... men h~
Fra : Henrik

Dato : 09-03-03 10:45

Nu har jeg fået en Firestorm i garagen... med nedslidte sportsdæk, så nu
skal jeg have sat nogle almindelige gadedæk på den inden syn.

Har du et godt foreslag på fabrikat ?

120/70 ZR17
180/55 ZR17

Jeg vil, som udgangspunkt, bestille dem i tyskerlandet - evt hos
www.reifenversand.com
hvor kan man ellers få billig gummi?

Henrik / Firestorm

Fra : Peter J

Dato : 09-03-03 10:50

Henrik <henrik_hougaard@hotmail.com> skrev i en
> [...]
>
> 120/70 ZR17
> 180/55 ZR17
>
> Jeg vil, som udgangspunkt, bestille dem i tyskerlandet - evt hos

Hej Henrik

Stort tillykke med modellen herfra
Så bliver det spændende om du kan følge med !!

Peter
CBR 1K med Dunlop 207

Fra : RacerNiels

Dato : 09-03-03 13:06

"Henrik" <henrik_hougaard@hotmail.com> wrote in message
> Nu har jeg fået en Firestorm i garagen... med nedslidte sportsdæk, så nu
> skal jeg have sat nogle almindelige gadedæk på den inden syn.
>
> Har du et godt foreslag på fabrikat ?

Hvordan vil du køre??

Jeg kigger selv på disse dæk:
Michelin Pilot Sport
Pirelli Diablo
Dunlop D208
Bridgestone BT010
Metzeler Sportec M1

Pirelli og Dunlop er helt nye dæk. Det kunne lyde dyrt, men den størrelse
jeg skal bruge (120/60 - 160/60) er faktisk lige så "billige" som f.eks.
Pilot Sport... som i forvejen er et godt tilbud hos Reifenversand.

Niels

Fra : Henrik

Dato : 09-03-03 20:13

> [...]
> jeg skal bruge (120/60 - 160/60) er faktisk lige så "billige" som f.eks.
> Pilot Sport... som i forvejen er et godt tilbud hos Reifenversand.

Jeg kører ganske almindeligt - lidt touring og lidt småveje med sving...kun
weekendkørsel i DK.
Ikke noget hyper sport, men til tider friskt.

mon ikke det skal være noget Metzeler Z4 eller Michelin Road ???

....gad godt vide hvilke dæk Firestorm er anbefalet af honda...?

/Henrik - Firestorm

Fra : RacerNiels

Dato : 09-03-03 22:46

"Henrik" <henrik_hougaard@hotmail.com> wrote in message
> mon ikke det skal være noget Metzeler Z4 eller Michelin Road ???

Så ville jeg klart tage Pilot Road!! Næsten helt nyt dæk, hvor Z4 er en
gammel sag (og i mine øjne skider helt vildt). Bridgestone BT020 er også en
mulighed.

> ...gad godt vide hvilke dæk Firestorm er anbefalet af honda...?

Jeg har lige luret lidt i MC-revyerne... de fleste ser ud til at ha Dunlop
D204 på og der er en enkelt med Michelins Macadam 90. (som senere hed 100 og
nu hedder Pilot Road.. sårn.. i grove træk)

Niels
SV650
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : Richard

Dato : 09-03-03 22:49

Henrik wrote:
> ...gad godt vide hvilke dæk Firestorm er anbefalet af honda...?

Anbefaler og anbefaler, Honda Motor Europe (North) GmbH har i april
udgivet en liste over dæk, de kan stå inde for til din F'er og SP1'en:
http://www.vtr-forum.de/vbb/showthread.php?s=f00787d818d9fe401b14ba5f6a8ccdf4&threadid=1284

Men nyere dæk er naturligvis ikke med ;)
Tyskerne går meget op i det med bestemte dæk til de enkelte biler og
mc'er: For hver mc-/bilmodel får dækfabrikanterne godkendt et eller
flere dækparinger, de såkaldte "Reifenfreigaben". De går så meget op i
det, at mc'en ikke går gennem syn med dæk, der ikke er indeholdt/dækket
af en Reifenfreigabe. Og det uanset om de har den specificerede
størrelse og vægtklasse...

Til yderligere inspiration kan du se de aktuelle Reifenfreigaben til din
VTR på de enkelte dækfabrikanters tyske web-site.

Nå ja, og så tillykke med dyret - det var du ikke længe om!

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 10-03-03 08:45

> Anbefaler og anbefaler, Honda Motor Europe (North) GmbH har i april
> udgivet en liste over dæk, de kan stå inde for til din F'er og SP1'en:

> [...]

Vær opmærksom på at de original monterede dæk i den første række er meget
gamle dæk. De er alle afløst af nyere og bedre udgaver. Jeg ville ikke
anbefale dem, ikke at de er mega dårlige, men de er overgået af andre
dækmodeller med nyere design.

Hvis du gerne vil vælge et sæt dæk fra denne liste, så anbefaler jeg
Bridgestone BT020 til touring/hverdag og Michelin Pilot Sport, Bridgestone
BT010 eller Dunlop D208 til sjov og spas.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Peter Wodskou

Dato : 09-03-03 15:46

"Henrik" <henrik_hougaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nu har jeg fået en Firestorm i garagen... med nedslidte sportsdæk, så nu
> skal jeg have sat nogle almindelige gadedæk på den inden syn.

Snip

Tillykke Henrik; hvad måtte du bløde? Og hvor gammel er modellen?

Hilsen
Peter RC36

Fra : Henrik

Dato : 09-03-03 20:15

det er en standard 1998 rød, et par ridser, nedslidte dæk, uden afgift,
33,5K

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 09-03-03 16:45

> [...]
>
> 120/70 ZR17
> 180/55 ZR17
>
> Jeg vil, som udgangspunkt, bestille dem i tyskerlandet - evt hos

Kan varmt anbefale Michelin Pilot Sport, kort opvarmingstid, fine i
regnvejr oxo.

Kenneth
R1

Fra : Brian W.

Dato : 09-03-03 17:06

--
Tilløk` Du bliver helt sikkert glad for det maskineri.. total fed model .
Jeg er glade for det bridgestone bto20 jeg kører på. de står godt fast, både

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 09-03-03 12:17

> nu skal jeg have sat nogle almindelige gadedæk på.
> Har du et godt foreslag på fabrikat ?

> www.reifenversand.com
> hvor kan man ellers få billig gummi?

Hej Henrik

Det kommer an på hvad du skal bruge din MC til. Er den til rådden søndags
kørsel på små veje og et par banedage vil jeg klart anbefale et godt
sportsdæk.

Skal du bruge dækket til hverdagstransport og langture i ferierne, så er det
et sæt touring dæk du skal have fingrene i.
Dit behov er sikkert en mellem ting mellem de to yderpunkter. Hvis det er
tilfældet vil jeg anbefale dig ikke at være nærig med dækkene. men købe et
sæt af de gode nye dæk, og skifte dem ud før de er helt ødelagte.

Prøv at læs lidt på http://www.pmc.dk/daekguide.htm

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 10-03-03 02:44

Stort tillykke med den. Og så må vi bare håbe på noget sol.

--
Mvh.
Henrik

Fjern X ved svar på mail.