Tyskkyndige
Fra : Peter Wodskou

Dato : 09-03-03 01:15

Hej NG
I forbindelse med mit køb af en brugt tidligere tysk indregistreret VFR 750F
medfulgte et servicehæfte, der viser, at serviceintervallerne stort set er
blevet overholdt.
Imidlertid er 54.000 km.-inspektionen ikke udført af et Honda-værksted
(stemplet mangler), og der er blot anført: "KD wurde gemacht"
Er der nogen i gruppen der har en fornemmelse af, hvad "KD" kan være en
forkortelse for?

Hilsen
Peter RC 36

Fra : Michael K. S.

Dato : 09-03-03 01:31

On Sun, 9 Mar 2003 01:15:23 +0100, "Peter Wodskou" <wodskou@mail.dk>
wrote:

>(stemplet mangler), og der er blot anført: "KD wurde gemacht"
>Er der nogen i gruppen der har en fornemmelse af, hvad "KD" kan være en
>forkortelse for?

Sandsynligvis kundendienst,der dækker over mere uspecificeret service
i en eller anden form..

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på :

Fra : Erik

Dato : 09-03-03 03:06

Michael K. S. wrote:

> Sandsynligvis kundendienst,der dækker over mere uspecificeret service
> i en eller anden form..

Normalt vil "KD wurde gemacht" betyde, at det foreskrevne serviceeftersyn er
gennemført efter de af fabrikken oplyste regler, men når der ikke er
stemplet af et værksted, så er det notat jo intet værd, idet det kan være
skrevet af ejeren selv eller en anden som måske ikke har fulgt
forskrifterne.

Mvh
Erik

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 09-03-03 10:24

"Peter Wodskou" <wodskou@mail.dk> skrev

> Er der nogen i gruppen der har en fornemmelse af, hvad "KD" kan være en
> forkortelse for?

KD = Kunden Dienst

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
Harro læderdragt i størrelse 58 til salg, :
http://www.dethlefsens.dk/salg_mc/laedertoej/harro.htm