FZR 600 R tests
Fra : Christian Knudsen

Dato : 09-03-03 00:01

Hej ng

Jeg har lige købt mig en lækker FZR 600R fra 94 her for 2 uger siden.
Jeg er igang med at gå den igennem, for at smøre den og kæle lidt for den,
hvilket jeg efterhånden mener er en bedre og bedre ide, nu jeg får set mere
og mere af motorcyklen. Jeg har aldrig rigtig skruet så meget, men det er
altså masser af skidt på nogle underlige steder på sådan en mc, og mange
steder trænger til at blive smurt. Jeg tror dog ikke det er så slemt som på
andre mc'er. Bagsvingerlejet var eksempelvis smurt, og fandt ikke nogle
store jordklumper ell. lign da jeg pillede kåben af.
Nu er det sådan at jeg først får stort kort d. 2 maj, hvorfor jeg jo
selvsagt ikke må køre på den endnu, så mens jeg tøffer rundt på min
Super-GS'er med 34 hk, og skruer / pudser FZR'en, ville jeg høre om der var
nogle af jer derude, der ligger inde med nogle tests?
Jeg er ikke i besiddelse af Touring Nyt så langt tilbage, og jeg har ikke
fundet meget på nettet. Der må være nogle tests omkring 94-95 stykker, hvor
R-modellen blev lanceret.

mvmch
christian

Fra : Brian W.

Dato : 09-03-03 17:39

Jeg fandt den her test/ sammenligning
http://www.motorcycle.com/mo/mccompare/value600s.html.. hvor meget der står
må du lige selv læse dig igennem.
god fornøjelse

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Armand

Dato : 09-03-03 20:08

Brian W. <Brian.wX@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> Jeg fandt den her test/ sammenligning
> http://www.motorcycle.com/mo/mccompare/value600s.html..

I to må lige blive enige om hvilken FZR at det drejer sig om:
Holder Christians definition á: FZR-R, er dét den med det samme design som
den samtidige YZF750R (ikke Tordenesset!) - Altså med to forlygter der begge
er formet som "skæve firkanter"!

Dit link henviser til en sammenligningstest af den FZR600 som herhjemme
oftest
kaldes: "US"!
US'eren vendte tilbage på salgslisterne med det nyere bredere stel og de
gamle dobbeltlygter, efter at arvtageren med firkantet forlygte og omtalte
stel havde været solgt et par år - Modellerne kom fra amerikanske
overskudslagre, derfor tilnavnet: "US"!
Dobbelttesten er op imod GSXF600 "Slingshot" (i USA hedder næsten alle
Suzuki's sportstourere "Katana")!

--
Armand.

Fra : Christian Knudsen

Dato : 11-03-03 23:13

Det drejer sig selvfølgelig om den fede FZR 600 R 4JH model fra 1994 med
dobbelt "skæve" forlygter og 100 hk.
FZR 600 R modellen kom frem i 1994, men var der kun til 1996 hvor
Thundercatten blev introduceret.

mvmch
christian

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 12-03-03 10:21

Christian Knudsen" <s001400@student.dtu.dk> skrev i en meddelelse news:3e6e5eb6$0$146$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Det drejer sig selvfølgelig om den fede FZR 600 R 4JH model fra 1994 med
> dobbelt "skæve" forlygter og 100 hk.
> FZR 600 R modellen kom frem i 1994, men var der kun til 1996 hvor
> Thundercatten blev introduceret.

Magasinet Motorcyklen har en test af den i nr 4/94

Allan(fzr600us)

Fra : Christian Knudsen

Dato : 13-03-03 19:14

OK-hvor finder jeg det henne? Jeg gider ikke gå ud og betale for at finde et
eller andet ramponeret eksemplar...

mvmch
christian

"Allan Jørgensen" <allan.c.jorgensen@FJERNKOget2net.dk.> skrev i en
meddelelse news:3%Cba.124095$Hl6.11070777@news010.worldonline.dk...

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 14-03-03 08:10

"Christian Knudsen" <s001400@student.dtu.dk> skrev i en meddelelse news:3e70c9c6$0$31956$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> OK-hvor finder jeg det henne? Jeg gider ikke gå ud og betale for at finde et
> eller andet ramponeret eksemplar...

måske du kan spørge dem på http://www.aom.dk/ selvom de vist ikke har udgivet noget siden 2001...

ja så mangler du bare at svare nedenunder det du spørger efter lissom resten af gruppen gør så det er lidt nemmere at finde rundt i...

Allan(fzr600us)som har bladet, men ikke til udlån

Fra : hboesdal

Dato : 14-03-03 19:16

Allan Jørgensen <allan.c.jorgensen@FJERNKOget2net.dk.> wrote in message news:<Mhfca.125969$Hl6.11300333@news010.worldonline.dk>...
> "Christian Knudsen" <s001400@student.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> finde et
>
> m ske du kan sp rge dem p http://www.aom.dk/ selvom de vist ikke
> har udgivet noget siden 2001...
>
> ja s mangler du bare at svare nedenunder det du sp rger efter
> lissom resten af gruppen g r s det er lidt nemmere at finde rundt
> i...
>
> Allan(fzr600us)som har bladet, men ikke til udl n

Jeg er ret sikker på at der er en sammenligning af FZR600R og YZF750R
i et Touring Nyt fra '94 engang! Jeg har selv haft en FZR600R og
bestilte bladet fra Touring Nyt. Der er en liste med alle tests de har
lavet i et af bladene, jeg kan ikke huske om det er det blad der
følger med nr 1, hvert år, det de vist nok kalder "mc guiden"! Hvis du
ikke kan finde bladet der, eller via deres hjemmeside måske, kan jeg
prøve om jeg finde mit eksemplar på loftet og kopiere til dig, men det
er da federe at have den originale udgave! Derudover er det lang tid
siden jeg havde min FZRR (97-98)(Læs: Måske er bladet blevet væk over
3 flytninger!!) Ellers kanon fed cykel, fortrød jeg solgte den
dengang, men var nød til det
Held og lykke!

Henrik Boesdal
Aprilia SL1000 Falco

Fra : Christian Knudsen

Dato : 15-03-03 00:02

Ok, det vil jeg huske.
Det er et stykke tid siden jeg har skrevet her sidst, og selv dengang var
det ikke særlig meget..

Henrik Boesdal skrev:

> Jeg er ret sikker på at der er en sammenligning af FZR600R og YZF750R
> i et Touring Nyt fra '94 engang!

Jeps, den er fra 06/94. Jeg har lige modtaget testen igår fra med posten. En
herinde fra var så flink at sende den til mig :)
Har læst den mindst 3 gange. De skriver jo noget pænt, så det var helst det
jeg ville høre.... :))

mvmch
christian, der skal skrue lidt på sin FZR imorgen

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 15-03-03 22:54

--

"Christian Knudsen" <s001400@student.dtu.dk> skrev i en meddelelse news:3e725ec3$0$32028$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Ok, det vil jeg huske.
> Det er et stykke tid siden jeg har skrevet her sidst, og selv dengang var
> det ikke særlig meget..

ok

> [...]
> herinde fra var så flink at sende den til mig :)
> Har læst den mindst 3 gange. De skriver jo noget pænt, så det var helst det

hvis det har interesse og du kan komme forbi frederiksberg og en 7eleven's kopimaskine kan vi måske godt finde ud at tage nogle kopi'er af testen i motorcyklen.... + så har jeg også fundet en prøvekørsel i et tidligere nummer men det er helt op til dig...

allan(fzr600us)

Fra : Christian Knudsen

Dato : 16-03-03 23:23

> [...]
kopimaskine kan vi måske godt finde ud at tage nogle kopi'er af testen i
>motorcyklen.... + så har jeg også fundet en prøvekørsel i et tidligere

Jo, det kunne da godt være vi kunne finde ud af det... Det må jeg lige se
på.
Jeg har ikke så meget tid i denne uge, men jeg melder lige tilbage på et
tidspunkt :))

mvmch
christian