Kædelås
Fra : Anders

Dato : 07-03-03 01:29

Hejsa,

Jeg står for at skulle købe en kædelås til at sikre min "nye" BMW R65 fra
81, og kunne derfor godt bruge et par gode forslag til hvor jeg billigst
anskaffer mig en fornuftig en af slagsen og hvad jeg skal kigge efter? Er
det kun Abus der duer eller hvordan ser det ud? Priserne skræmmer mig lidt.
Et krav er at den skal være lang nok til at nå omkring en lygtepæl og gennem
stellet. Er helt på bar bund... næsten da!

Mvh.
Anders

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 08-03-03 10:51

> Jeg står for at skulle købe en kædelås til at sikre min "nye" BMW R65 fra
> 81, og kunne derfor godt bruge et par gode forslag til hvor jeg billigst
> anskaffer mig en fornuftig en af slagsen og hvad jeg skal kigge efter?

Hej Anders

Idéen med at låse din MC til noget fast er god. Ellers kan man sætte hjulet
op på et skateboard og trække modellen væk og brække den op i ro og mag.

Abus laver gode produkter, på nær Abus billigserie skivebremselåse Buffo. De
er simpelthen for ringe! Jeg ville købe låsene i udlandet, da der er mange
penge at spare her. F.eks. www.louis.de

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Maria & Anders

Dato : 08-03-03 16:22

Halløj.
Tag og tjek www.thansen.dk og gå under mc tilbehør, så låse. Der er en
kædelås jeg overvejer at købe, der står den er af samme kvali som en
abus granit extreme, forksellen skulle kun være at den kun koster 399,- og
der ikke står abus på den.
Her er et direkte link til den
http://www.thansen.dk/product.asp?c=126459353&n=298263425&pn=298264542
God weekend

--
A. Ziegler
Yamaha XT600E (2000)

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 08-03-03 17:52

> [...]
> kædelås jeg overvejer at købe, der står den er af samme kvali som en
> abus granit extreme, forksellen skulle kun være at den kun koster 399,- og

For lige at være lidt pernittengryn... Der står den kan sammenlignes med
Abusen - ikke at den er af samme kvalitet. Det kan være den er, og det kan
være den ikke er.

Men - hvis man vil købe en Abus bør man nok gøre som Jens Jacob Bager Jensen
anbefaler længere oppe i tråden. Jeg kunne vist have sparet en 700 krone
seddel for et par år siden...

Fra : Armand

Dato : 08-03-03 21:37

Henrik Steen Larsen <slet.hsl.@code12.dk> skrev i en

> For lige at være lidt pernittengryn... Der står den kan sammenlignes med
> Abusen - ikke at den er af samme kvalitet. Det kan være den er, og det kan
> være den ikke er.

Og det er jo T-Hansen der ytrer sætningen, ikke ABUS, som sikkert nok ville
have ét og andet at sige omkring dén sammenligning :-/

--
Armand.

Fra : Anders

Dato : 08-03-03 19:51

> [...]
> kædelås jeg overvejer at købe, der står den er af samme kvali som en
> abus granit extreme, forksellen skulle kun være at den kun koster 399,- og

Tak for svarene!
Kan af en eller anden grund ikke bruge dit direkte link, men koster låsen du
omtaler ikke kun 299,-?
Tror nu næppe det er samme kvalitet som Abus, men den ligner da og en 10mm
hærdet kæde kan vel uanset hvad, ikke være særligt nem at bryde op. Efter
min mening er der ingen grund til at have en kæde der er sværere at skære
over end det træ, det skilt eller den lygtepæl man låser cyklen fast til :)
Det kan være jeg ender med Thansen-kæden og en eller anden skivelås!

Mvh.
Anders

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-03-03 08:21

Anders wrote:
> Tror nu næppe det er samme kvalitet som Abus, men den ligner da og en 10mm
> hærdet kæde kan vel uanset hvad, ikke være særligt nem at bryde op. Efter

Det kommer an på hvor god tyvens kæmpe store boltsaks er....

> min mening er der ingen grund til at have en kæde der er sværere at skære
> over end det træ, det skilt eller den lygtepæl man låser cyklen fast til :)
> Det kan være jeg ender med Thansen-kæden og en eller anden skivelås!

Hovedsageligt gælder det vel om at gøre det så besværligt som
muligt, min RD er låst med en bøjlelås foran, og låst fast til et
cykelstativ bagi med en wirelås.
Og jeg regner da med at det er nok til at en evt. tyv vælger noget
andet.

Nu er RD'en jo også en gammel cykel, den kan vel ikke lokke svage
sjæle specielt meget ...

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Hekto

Dato : 10-03-03 09:06

In article <slrnb6of6r.9st.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen
says...
> Nu er RD'en jo også en gammel cykel, den kan vel ikke lokke svage
> sjæle specielt meget ...

.... og hvad så med alle 'knalertbøllerne'??? ... som synes at det er en
sjov 'knallert'???

Det er meget vigtigt at have cyklen låst fast til noget solidt, så den
ikke kan bæres væk! - taler af erfaring!

Min scooter blev engang båret ud fra carporten, og så forsøgt brudt op
længere nede ad vejen. Jeg sov lige over, med åbent vindue!!
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450 * Kawasaki KR-1 Til Salg!
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SZR
www.dk.fritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-03-03 10:31

Hekto wrote:
> ... og hvad så med alle 'knalertbøllerne'??? ... som synes at det er en
> sjov 'knallert'???

Der står et par andre MC'er herude ... og de er låst noget
dårligere, så napper de vel en af dem hvis det skal være.. ?

> Det er meget vigtigt at have cyklen låst fast til noget solidt, så den
> ikke kan bæres væk! - taler af erfaring!

cykelstativet kan ikke bæres... men låsen jeg bruger dér kunne nok
være bedre... :) Det kommer når jeg falder over én.

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : KT

Dato : 08-03-03 15:55

"Anders" <roeser@hansen.mail.dk> wrote in message
> [...]
gennem
> stellet. Er helt på bar bund... næsten da!

Kryptonite laver også rigtig gode låse

Mvh Kim

Fra : RacerNiels

Dato : 10-03-03 00:29

"Anders" <roeser@hansen.mail.dk> wrote in message
> Et krav er at den skal være lang nok til at nå omkring en lygtepæl og
gennem
> stellet. Er helt på bar bund... næsten da!

Hej Anders,

Louis har en smart Abus. Den sidder med en skivelås og så en lang kæde:
http://www.louis.de/_320ac6b9cc8b3b1ce39cdc140ee733faea/shop/shop_dispatch.p
hp?article_context=detail&grwgr=540&wgr=360&total=45&page=0&back_url=.%25252
Fshop_dispatch.php%25253Farticle_context%25253Dlist%252526grwgr%25253D540%25
2526wgr%25253D360%252526page%25253D0&artnr_gr=10001827

Jeg har valgt den billige løsning og købt disse to istedet:

http://www.louis.de/_320ac6b9cc8b3b1ce39cdc140ee733faea/shop/shop_dispatch.p
hp?article_context=detail&grwgr=540&wgr=360&total=45&page=1&back_url=.%25252
Fshop_dispatch.php%25253Farticle_context%25253Dlist%252526grwgr%25253D540%25
2526wgr%25253D360%252526page%25253D1&artnr_gr=10059040

Latterligt lange links.. hvis ikke de virker kan du bare tage det bagerste
nummer - det er bedstillingsnummeret.

Niels

Fra : Anders

Dato : 10-03-03 18:09

Hejsa :)

> Hej Anders,
>
> Louis har en smart Abus. Den sidder med en skivelås og så en lang kæde:

Har set den, men er det ikke for let bare at skære skiven itu og så smutte
med cyklen...!?

> Jeg har valgt den billige løsning og købt disse to istedet:

Hvor lang er den egentlig?

Har hos thansen, bestilt den kædelås som er omtalt i et andet svar. Den er
sikker ligeså god som den "moto-detail" kunne jeg forestille mig. I hvert
fald burde det være en fordel at det ikke er til at få værktøj ind i selve
låsens bøjle. Så kan den da ikke "vrides" i stykker eller sådan noget.

Mvh.
Anders

Fra : RacerNiels

Dato : 12-03-03 11:05

> Har set den, men er det ikke for let bare at skære skiven itu og så smutte
> med cyklen...!?

Njoo... har du prøvet at bore i en skive?? Min er s*!¤"#% hård!
Den lille bøjlelås kan vist endda også nå rundt om egerne på fælgen, og dem
skærer man ikke lige i stykker... ikke hvis man vil køre på den i hvert
fald.

> Hvor lang er den egentlig?

bestillingsnummer 10001876
120cm

> [...]
> fald burde det være en fordel at det ikke er til at få værktøj ind i selve
> låsens bøjle. Så kan den da ikke "vrides" i stykker eller sådan noget.

Ja, det lyder rigtig nok, men den virker nu rimelig kraftig og så er hullet
så stort at jeg ikke lige kan se hvordan man skal vride den op

Niels