Ekstra forlygter
Fra : Maria & Anders

Dato : 05-03-03 22:36

Hej NG
Jeg søger et sæt ekstra forlygter specielt til store offroad mc'ere. Det
ville jo være rimelig rart at kunne lyse lidt ekstra op på de svenske
skovveje om natten og sen aften. Jeg har bare ikke kunne finde noget. Er der
nogen der ved hvor man kan købe noget i den stil?

--
A. Ziegler
Yamaha XT600E (2000)

Fra : Morten Juel

Dato : 05-03-03 22:41

> Jeg søger et sæt ekstra forlygter specielt til store offroad mc'ere.

Hvad med en KÆMPE Hella satan ! )

Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
Nissan Micra 1.2 Aut. <- Til salg Nysynet 8999,-
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Maria & Anders

Dato : 05-03-03 22:59

JA FANME! En stor Mother af en Fucker

--
A. Ziegler
Yamaha XT600E (2000)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-03-03 00:45

Maria & Anders wrote:

> JA FANME! En stor Mother af en Fucker

Hvad med 50 highbright (det staves vist mere popsmart) lysdioder? Måske
lidt meget dyrt, men det tager ikke meget strøm og giver en masse lys
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R

Fra : Underbjerg / Anderse~

Dato : 05-03-03 23:31

Kig på www.ebay.de i tyskland, og skriv streefighter i søgelinien, så får du
så mange fede lygter i alle størrelser.
Ellers kan du købe et Hella svin af mig til 100,-
Monter ikke for mange, da de sutter vildt med strøm!
Hilsen
Torben

Fra : Maria & Anders

Dato : 05-03-03 23:36

OKay, jeg tjekker lige ebay.
Jeg havde også bare tænkt mig at det skulle være to, og at jeg ville lave
det på den måde at eg kunne slukke og tænde dem seperat fra andet lys på
kværnen

--
A. Ziegler
Yamaha XT600E (2000)

Fra : Freddy Lang

Dato : 06-03-03 07:35

Maria & Anders wrote:
> OKay, jeg tjekker lige ebay.
> Jeg havde også bare tænkt mig at det skulle være to, og at jeg ville
> lave det på den måde at eg kunne slukke og tænde dem seperat fra
> andet lys på kværnen

Det med slukke/tænde er der vist nogle regler for, alt afhængig af hvilken
type ekstralygter, du beslutter dig for. Hvis det er nærlys, er det vist
ligegyldigt, da man nok er ligeglad med, om du har et eller to sæt nærlys
tændt. Jeg er så bare ikke helt sikker på, om man rent faktisk må have et
eller to "sæt" (originale, typegodkendte) nærlygter på et køretøj.
Tågelygter må godt kunne tændes og slukkes uafhængigt af køretøjets
originale lygtesystem, altså må du også godt kunne tænde tågelygter, uden
dit nærlys er tændt (måske ikke så relevant på en MC).
Men med fjernlys forholder det sig lidt anderledes. Og jeg kunne forestille
mig, at det er fjernlygter, du har i tankerne... Ekstra fjernlygter må
nemlig ikke kunne tændes, uden at køretøjets originale fjernlys er tændt.
Derimod må du godt kunne slukke separat for de ekstra fjernlygter.

Mvh
Freddy

Fra : Jonas Holt

Dato : 06-03-03 09:30

> Tågelygter må godt kunne tændes og slukkes uafhængigt af køretøjets
> originale lygtesystem, altså må du også godt kunne tænde tågelygter, uden
> dit nærlys er tændt (måske ikke så relevant på en MC).

Tåbelys må kunne tændes uden at nærlyset er tændt, det skal jo kun bruges i tåget og meget nedbørsrigt
vejr, hvor man må formode at nærlyset er tændt - og det må *ikke* være tilsluttet en kørelysanordning.

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Maria & Anders

Dato : 06-03-03 10:25

Hold da op mand noigle langhårede regler for så lidt! Det er sgu kun i DK
den slags hø kan forekomme!
Jeg havde nu bare tænkt mig at klappe et sæt på, for jeg skal ikke til syn
med den, og den dag jeg skal der kan jeg rykke dem af igen.
Men tak for hjælpen...

--
A. Ziegler
Yamaha XT600E (2000)