Gå-væk-hund
Fra : OKD

Dato : 05-03-03 21:07

Surt opstød!
Jeg bor i lejlighed i byen og er derfor nødsaget til at have min MC stående
nede på gaden med regnslag over. Desværre kommer jeg ofte ned og ser at der
har været hunde der lige skulle afmærke deres teritorium. Da vi ikke har
løse hunde gående omkring er jeg sku ikke sur på hundene, men jeg blive godt
gal over at hundeejerne syntes det er okay, når de går tur med deres kræ,
bare at lade dem pisse op ad andres ejendomme. Jeg gad nok se deres fjæs,
hvis jeg begyndte at stå og pisse på deres bil.

Er der andre der har samme problem? og findes der mon et "gå-væk-hund" på
spray (seriøst ment). I min arrigskab og desperation overvejer jeg at drysse
lidt peber omkring (langt ude ikk).

VH/
En gal MC ejer som godt kan se det komiske i situationen men som ville ønske
at kunne gribe hundeejerne på fersk gerning!
CBR1000F-SC24

Fra : wheeler

Dato : 05-03-03 21:17

"OKD" <okd@email.dk> skrev i en meddelelse

> Er der andre der har samme problem? og findes der mon et "gå-væk-hund" på
> spray (seriøst ment). I min arrigskab og desperation overvejer jeg at
drysse
> lidt peber omkring (langt ude ikk).

[KLIP]

Tanken strejfer mig atter engang .... fuldelektronisk kredsløb og et
jordspyd =

Set hos Harald Nyborg til under en tusse!

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Hekto

Dato : 05-03-03 21:35

In article <3e6658e4$0$31948$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, OKD
says...
> Er der andre der har samme problem? og findes der mon et "gå-væk-hund" på
> spray (seriøst ment). I min arrigskab og desperation overvejer jeg at drysse
> lidt peber omkring (langt ude ikk).

Der findes en eler anden tjære, vist nok lavet på ben eller sådan
noget, der stinker ganske forfærdeligt. Spørg materialisten.
Det virker; men det lugter!!
--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - Who Knows?
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SZR
www.dk.fritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Søren Lindholt

Dato : 05-03-03 22:30

Hekto wrote:

> Der findes en eler anden tjære, vist nok lavet på ben eller sådan
> noget, der stinker ganske forfærdeligt. Spørg materialisten.
> Det virker; men det lugter!!

Jep, det hedder bentjære... forfærdeligt er et mildt udtryk...

--
Søren

Fra : wheeler

Dato : 05-03-03 22:34

"Søren Lindholt" <lindholt@person.dk> skrev i en meddelelse

> Jep, det hedder bentjære... forfærdeligt er et mildt udtryk...

[KLIP]

Og så er det lige spørgsmålet melder sig.....lugter det værre end hundepis?

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Hekto

Dato : 05-03-03 23:25

In article <y3u9a.257$uw2.170@news.get2net.dk>, "wheeler"
<bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> says...
> Og så er det lige spørgsmålet melder sig.....lugter det værre end hundepis?

Det kan du være evigt forvisset om! ... Men nu behøver du jo heller
ikke at smøre det på cyklen!! Du kan jo selv bestemme om du bare vil
smøre noget på fortovet eller noget andet i nærheden af cyklen! ;0)

Fra : Hekto

Dato : 05-03-03 23:19

In article <3e666c99$0$246$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, Søren Lindholt
says...
> Jep, det hedder bentjære... forfærdeligt er et mildt udtryk...

Yes! Det er det! ... man kan få kvalme i mange år efter, bare ved
tanken alene!

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-03-03 22:40

"OKD" <okd@email.dk> writes:

> [...]
> stående nede på gaden med regnslag over. Desværre kommer jeg ofte
> ned og ser at der har været hunde der lige skulle afmærke deres

Det oplever jeg desværre også. Jeg har en kædelås liggende om
baghjulet, og så er det altså ikke superlækkert at der har været en
hund forbi når man skal låse op. Normalt er de dog gladest for
forhjulet?

> [...]
> okay, når de går tur med deres kræ, bare at lade dem pisse op ad
> andres ejendomme. Jeg gad nok se deres fjæs, hvis jeg begyndte at

Faktisk svarer det nok nærmest til at din hund (hvis du har en :)
pissede på dørhåndtaget til hundeejerens bil.

Jeg har også lidt svært ved at forstå hundeejerne i denne situation.

Lige oven over hvor min MC plejer at stå sidder der endda et skilt der
viser at vi, her i ejendommen, ikke vil have hunde til at skide foran
vores ejendom, det virker heller ikke altid.

> Er der andre der har samme problem? og findes der mon et "gå-væk-hund" på
> spray (seriøst ment). I min arrigskab og desperation overvejer jeg at drysse
> lidt peber omkring (langt ude ikk).

Jeg ville også gerne gøre noget, men ting der lugter grimt vil nok
ikke være velset blandt de andre beboere i ejendommen.

Noget med el skulle nok gøre at hunden ikke kommer igen, men det synes
jeg faktisk er synd for hunden, og så er det jo sikkert heller ikke
lovligt.

> En gal MC ejer som godt kan se det komiske i situationen men som ville ønske
> at kunne gribe hundeejerne på fersk gerning!

Ja, klart - det kunne være godt. Så kunne man da spørge dem om de kan
se det komiske - jeg vil tro at det da ville være nok til at de fik
deres hund til at tisse et andet sted en anden gang.

--
Jacob - www.bunk.cc
You can make it illegal, but you can't make it unpopular.

Fra : OKD

Dato : 10-03-03 16:32

Hej MC'er,

Tak for alle de gode råd, jeg har nu fundet løsningen som jeg gerne vil dele
med jer andre.
I Matas har de noget er hedder "Hjortetaksolie" man kan få det i to
størrelser. Jeg købte den lille flaske til 39 kr.
Så smurte jeg lidt på fliserne omkring for- og bagdækkene... og det VIRKER
fortræffeligt - hundende hader lugten.
Et godt råd, opbevar ikke flasken i huset men i en kælder eller pulterrum -
indendørs stinker det.

Fra : Hekto

Dato : 10-03-03 16:47

In article <3e6cafe3$0$31988$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
okd@email.dk says...
> Et godt råd, opbevar ikke flasken i huset men i en kælder eller pulterrum -
> indendørs stinker det.

.... Meget! ... *GGG*
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 - Til Salg * GS450 m 2-1
under genopbygning.
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-03-03 20:21

"OKD" <okd@email.dk> writes:

> [...]
> størrelser. Jeg købte den lille flaske til 39 kr.
> Så smurte jeg lidt på fliserne omkring for- og bagdækkene... og det VIRKER

Men det betyder så også at alle mennesker der går forbi skal leve med
en grum stank? Eller det fortager sig måske relativt hurtigt?

Hvis det skal stinke i hele kvarteret bliver jeg nok ret hurtigt
upopulær her til sommer når jeg parkerer lige under et vindue, som jo
sikkert bliver åbnet.

> Et godt råd, opbevar ikke flasken i huset men i en kælder eller pulterrum -
> indendørs stinker det.

Skod! Jeg har ikke kælder/udhus eller noget i den stil.

--
Jacob - www.bunk.cc
This is now. Later is later.

Fra : OKD

Dato : 10-03-03 21:29

Det lugter lidt som tjære men udendørs vil du ikke kunne lugte noget
særligt - jeg kan ihvertval ikke.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-03-03 21:50

"OKD" <okd@email.dk> writes:
> "Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote...

> Det lugter lidt som tjære men udendørs vil du ikke kunne lugte noget
> særligt - jeg kan ihvertval ikke.

Cool.

Jeg fik motorcyklen ud i lørdags, og i dag var der allerede en hund
der havde været forbi mit fordæk.

Jeg tager lige en snak med viceværten om opbevaringen af skidtet næste
gang jeg ser ham. Han plejer at være flink, så det kan jo være at jeg
kan lave en aftale med ham eller noget.

--
Jacob - www.bunk.cc
Everything ends badly. Otherwise it wouldn't end.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-03-03 00:14

OKD wrote:

> [...]
> deres kræ, bare at lade dem pisse op ad andres ejendomme. Jeg gad nok se
> deres fjæs, hvis jeg begyndte at stå og pisse på deres bil.

Jeg forstår godt det pisser dig af..

> Er der andre der har samme problem? og findes der mon et "gå-væk-hund" på
> spray (seriøst ment).

Man kan ihvertfald få noget anti-kattespray til at sprøjte på møblerne, så
de ikke hopper op i dem. Gad vide om det også virker på hunde.
Spørg evt. i en hundenyhedsgruppe.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R

Fra : Marco

Dato : 06-03-03 01:12

Sæt et skilt på din mc hvor der står. denne mc bliver video overvåget. eller
sådan noget. så kan det jo være at hunde ejeren kommer på andre tanker...
hvem ved.

Morten...

Fra : Megas

Dato : 06-03-03 03:56

Marco wrote:
> Sæt et skilt på din mc hvor der står. denne mc bliver video
> overvåget. eller sådan noget. så kan det jo være at hunde ejeren
> kommer på andre tanker... hvem ved.
>
> Morten...

Eller endnu bedre.. Anskaf et webcam & smid det op i dit vindue ud til gaden
mellem kl 18 & 21:00, sæt det op med bevægelses-sensor så du ik´skal
gennemse 3 timers avi-film bagefter..

--
Megas

2003 Kawa ZX12 turbo, lattergas
& alkohol/vand-injection købes
bud: 500,-kr & en gammel Ford Sierra ;-D

Fra : Babba-Papa

Dato : 06-03-03 12:29

Thu, 6 Mar 2003 03:56:02 +0100, havde "Megas" <megas-NOSPAM-@email.dk>
gang i hammer og mejsel og da stentavlen blev pustet ren, stod der
følgende:

>Eller endnu bedre.. Anskaf et webcam & smid det op i dit vindue ud til gaden
>mellem kl 18 & 21:00, sæt det op med bevægelses-sensor så du ik´skal
>gennemse 3 timers avi-film bagefter..

Det er svjh ikke tilladt at videoovervåge offentlige pladser, gader og
stræder - i hvert fald ikke som privatperson.

Men på den anden side er hastighedsgrænsen på motorvejen jo også kun
150 km/t......eller.....vent lidt, jeg spø'r lige Bendt Bendtsen.....
*G*
--
Med venlig hilsen / Best regards

Thomas Jensen

Fra : Anders Dragsdahl

Dato : 06-03-03 17:10

Jeg ved at man til katte kan få noget som hedder baldrian, som katte er helt
vilde med... Det drypper man lidt af i kattebakken, og så vil katten
foretrække den frem for ved siden af :) Såååå ved ikk om det virker på
hunde, men ellers ved den lokale dyrelæge med garanti hvad gør... Så er det
jo bare at hælde sådan noget op der hvor DU gerne vil have at hunden tisser
(Evt på Hundeejerens bil ;)

Fra : Oros

Dato : 06-03-03 18:10

Anders Dragsdahl wrote:
> [...]
> gør... Så er det jo bare at hælde sådan noget op der hvor DU gerne
> vil have at hunden tisser (Evt på Hundeejerens bil ;)

Shit mand, det første jeg tænkte var : Hvad nu hvis katten bliver afhængig
og lægger sig til at sove i kattebakken så? :D

Ude i carporten hvor min g'værn holder, også med overdækning/telt. Der
kommer der en led hankat (nok fordi vi har 2 frøkener rendende selv) Den
strinter på hele molevitten, det stinker dæleme også slemt med så'n en
hankat i brunst. Man når selvfølgelig at få det på fingre/handsker før man
ser hvor den har strintet, det er næsten ikke til at komme af med det igen!?
Ydermere har samme kat luret vores kattelem, og hvad strinter den så på som
det første på sin vej? Fars mc-støvler... argh...
En eller anden nat sætter jeg mig dæleme på lur, og når den så er inde så
låser jeg lemmen og fanger dyret, så går turen direkte til vaskemaskinen og
på kogevask!!! Lykkes næsten engang da jeg kom hjem fra byen og den allerede
var inde, fik dog kun spærret for lemmen med en taske, som den til sidst
efter at have løbet frontalt ind i terassedørs-ruden "flere gange!?!?" fik
"gravet" væk og smuttede ud. Shit det gik stærkt! - Tro det eller lad være,
men efter et par dage havde den igen været på besøg... argh...

Apropos har jeg hos en af mine "hundebefængte" kammerater engang set en
spraydåse der faktisk hed "gå væk hund" Hvad der er i den skal jeg ikke
kunne sige, men i realiteten er det vel næsten ligegyldigt da nok ingen dyr
vil bryde sig om at få sådan en sprøjtet i ansigtet. Det var nok også mere
en gimmick til folk der kommer besøg der ikke kan udstå hunde, så kan de
holde den på afstand, eller ihvertfald begrænse berøringen til et sæt bisser
i låret! LOL Altså til lige at "shusse" den væk for en kort tid og ikke
noget længerevarende ;)

--
Rasmus Jensen, CBR600F2 ex kåbe incl. gaffa
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=222

Fra : Hekto

Dato : 06-03-03 19:06

In article <3e677338$0$52098$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Anders
Dragsdahl says...
> Såååå ved ikk om det virker på
> hunde, men ellers ved den lokale dyrelæge med garanti hvad gør...

Det gør det ikke. Kattene er tilgængæld helt syge med det, og går
total-amok!

Fra : Oros

Dato : 06-03-03 19:29

Hekto wrote:
> In article <3e677338$0$52098$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Anders
> Det gør det ikke. Kattene er tilgængæld helt syge med det, og går
> total-amok!

Gad vide hvad det lugter af i katteverdenen? Det vi ville betegne som "ny
g'værn"? :D

Fra : Hans Joergensen

Dato : 06-03-03 21:41

Oros wrote:
> Gad vide hvad det lugter af i katteverdenen? Det vi ville betegne som "ny
> g'værn"? :D

f*sse? formodentlig ikke, da det også virker på hunkatte :) jeg
kunne bare ikke li' lade være..

// Hans, der lige har fået 'klippet pladerne' på de to missekatte
idag..
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : OK

Dato : 06-03-03 19:30

Du kan også prøve med hjortetakolie (Matas). Det skræmmer også hundeejeren
væk........
....men få det for alt i verden ikke på din MC eller tøj/fingre. Det kan kun
slides af.

M.v.h. Ole
CB900F

Fra : Soren Lindholt

Dato : 07-03-03 12:14

OK <ole_k@post10.tele.dk> wrote in article
<3e679355$0$42563$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
hundeejeren
> væk........
> ...men få det for alt i verden ikke på din MC eller tøj/fingre. Det kan

Jo, men hvis nu det er sådan en cerutpulsende fidus er deres lugtesans jo
strøget for længe siden.

Næh , det hunden gør er jo at markere der hvor den kan lugte andre har
gjort det. Så du skal bare selv ud og markere alle andre steder end hvor
maskinen står, så vil den forhåbentlig løbe tør inden den når derhen.
Pas bare på du ikke bemærkes af ordensmagten mens du markerer, eller går i
en strøm-fælde sat op af en anden i området ))) ZAPPPP
Oven i det hele sparer du selv på vandet i din husholdning! ;.-)
--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Anneli

Dato : 07-03-03 22:51

Matas forhandler et produkt, der hedder Gå-væk-hund prøv med det :0)

Stor hilsen Anneli og Savage - stadig i vinterhi :0(

Fra : Babba-Papa

Dato : 08-03-03 15:39

Fri, 7 Mar 2003 22:51:11 +0100, havde "Anneli"
<anneli_jensen@yahoo.dk> gang i hammer og mejsel og da stentavlen blev
pustet ren, stod der følgende:

>Matas forhandler et produkt, der hedder Gå-væk-hund prøv med det :0)

Ellers kan en Soft-air gun hjælpe på problemet.
(Virker i hvert fald på katte)

Fra : Erik

Dato : 09-03-03 03:34

Babba-Papa wrote:
> Ellers kan en Soft-air gun hjælpe på problemet.
> (Virker i hvert fald på katte)

Husk lige det er hundeejeren du skal ramme.
Hunden kan ikke gøre for at dens ejer ikke er bedre opdraget end at han/hun
lader hunden strinte op ad andres ejendom.
Jeg har selv hund og ved derfor med sikkerhed hvem der er skyld i mieseren.

mvh
Erik