Syn.
Fra : Arno Birch

Dato : 05-03-03 20:50

Hej Ng
Har lige været til syn betalt 230 Danske kr. + 115 i udeblivelse gebyr fra
den gamle ejer, jeg spurgte om det kunne være rigtigt at jeg skulle betale
da det var den gamle ejer der ikke havde afmeldt synet yep det skulle jeg så
kunne jeg bagefter søge om at få penge tilbage fra statens bilinspektion, så
pas på hvis du/i køber og den gamle ejer her tilmeldt den til syn så er det
bare at betale 115 Danske kr. ekstra ja ja der kan bare se bare.
Nå men så skulle jeg så ind til det helt store syn, nej gu skulle jeg ej,
han gik rundt om cyklen 2 gange første gang sagde han nej hvor er den flot
ok tænkte jeg imponeret nå men så kikke han lidt rundt på bremser og spurgte
om der var nye klodser på den ja svaret jeg, igen nej hvor er den flot, hm
tænkte jeg det var så anden gang, nå kan du lige tænde lyset, yep det gjorde
jeg ja det virker jo ja det gøre det, så kikkede han lige på stel nummeret
om det var der for han kikkede ikke på registreringsattesten flot tænkte
jeg, nå så kom den sku 3 gang nej hvor er den flot ja svarede jeg, jeg har
også brugt hele vinteren på den.
Til sidst nå bremser den som den skal spurgte han, ja svare jeg, så gik han
hen og stemplede ok på attesten.
Dette syn tog ca. 4 min.
Hold da kæft 230 Danske kr. lige ud i den blå luft og det kalder de for
synet.
Nå nej jeg fik jo at vide hel 3 gange at den var flot-))
Nå men dyret er nu synet så jeg blev da glad og ved at den ikke fejler
noget.
Nu venter jeg bare på om jeg for de 115 tilbage.

--

Mvh Arno

Fra : Morten Juel

Dato : 05-03-03 21:03

Arno !

Nej hvor er din kværn flot !
Nej hvor er din kværn flot !
Nej hvor er din kværn flot !

hehe nu skylder du mig 230,- )

Tjaa, hvad ville du ha han skulle kigge på ellers ? de tager normalt en tur
for at se om den bremser godt..
Nogle gange har jeg da også fået chekket hjullejer !
andet kan de jo ikke gøre, MC'er har jo ikke rust i vanger eller bærekugler
der kan slides op..

Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
Nissan Micra 1.2 Aut. <- Til salg Nysynet 8999,-
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Arno Birch

Dato : 05-03-03 23:12

Han kunne da i det mindste tjekke om stel nummer passer og om der er slør i
forgaflen.
Jeg ved da godt at der ikke er så meget man kan tjekke på en mc men det der
kan tjekkes mener jeg at det bør tjekkes.

--

Mvh Arno

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 06-03-03 00:26

"Arno Birch" <arno@oncable.dk> skrev

> [...]
der
> kan tjekkes mener jeg at det bør tjekkes.

Ikke meget at chekke på en MC ?

hvad med understående, som alt har betydning for sikkerheden
- Stelnummer.
- Stel (skævt / revner -> især vigtigt ved alu-stel))
- Alle lejer, kronrør, hjul & bagsvinger
- Hjul, (skæve, revner, eger)
- Bremser (skiver + hydr. slanger + væskestand)
- Sporing
- Kæden (er den slidt, samleled, spændt korrekt)
- Lys, alt.
- Dæk
- Affejdring (funktion og tæthed)
- horn
- betj. og håndtag forsvarligt monteret.
- ect ect ect

Så kan de for min skyld glemme alt om Bagskærm forlængeren (en de få ting
der ALTID chekkes).
Bilsyn kan bare se få oplært deres medarbejder ordenligt, vi har vel krav på
at få chekket at vores MC´er i sikkerhedsmæssig forsvarlig stand når vi nu
betaler for det, det er jo ikke alle der kan/vil skrue selv.

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
Harro læderdragt i størrelse 58 til salg, :
http://www.dethlefsens.dk/salg_mc/laedertoej/harro.htm

Fra : Michael Kristensen

Dato : 06-03-03 11:24

>vi har vel krav på
> at få chekket at vores MC´er i sikkerhedsmæssig forsvarlig stand når vi nu
> betaler for det, det er jo ikke alle der kan/vil skrue selv.

Et syn er ikke et serviceeftersyn på din mc. Det er ens egen ansvar, at alt
er i orden. Et syn er blot en kontrol af dette fra statens side, da der er
visse mennesker, der ikke kan finde ud af det.

mvh - Michael Kristensen

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 06-03-03 16:02

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev

> [...]
> er i orden. Et syn er blot en kontrol af dette fra statens side, da der er
> visse mennesker, der ikke kan finde ud af det.

Jeg mener ikke at jeg nogen steder har skrevet at det var et serviceeftersyn
jeg forventede !!!

Som du selv skriver er det dog deres opgave at kontrollere at MC`en er i
sikkerhedsmæssig forsvarlig stand, og det gør man ikke ved at kun at se på
stelnummer, bremselys & stænklap. Den liste jeg skrev var hvad jeg ville
forvente ville blive kontrolleret til et syn og jeg mener bestemt at det kan
gøres på 15 min af en medarbejder der har check på MC`er.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 06-03-03 10:38

Arno Birch wrote:

> Hold da kæft 230 Danske kr. lige ud i den blå luft og det kalder de for
> synet.
> Nå nej jeg fik jo at vide hel 3 gange at den var flot-))

Tjaa.. da jeg havde kærestens XV250[1] til syn kørte jeg den ind i hallen.
Inspektøren bad mig trykke på fodbremsen, bremselygten lyste, "Køretøjet
er godkendt".

"øøøøh, var det det?" spurgte jeg så, i den lidt naive forestilling om
at der vel var mere end et bremselys der bør virke.... men det var det.
Cyklen var jo fin og nypudset.

Alt i alt tog det vel også omkring de 4 minutter inkl. den tid han
brugte på at taste ting og sager ind i deres EDB-system og skrive
synsrapporten ud.

Man kommer lidt til at tænke på de der McDonalds reklamer: "så meget
skal en synsinspektør arbejde for at få råd til en dobbelt cheeseburger" ;)

/Robert

[1]
Som iøvrigt er en perfekt lille pigecykel der tilfældigvis er til salg :)