Diode lampe til Sigma cykelcomputer
Fra : GRISEN

Dato : 03-03-03 16:55

Der har tidligere været snak om en Sigma lampe til cykelcomputer hos www.polo-motorrad.de.
Er der nogen der har købt den?
Kan den anbefales?
Hvordan med montering?

Art. Nr.: 60120200630 Tachobeleuchtung New-Art
http://www.polo-motorrad.de/polo-shop/eurobike/index-deeplinking.php?nav=eb_navigation_main.php&body=eb_content_article.php&wgID=&aogID=&agID=&augID=&productID=300475&articleID=1011774

Hvilke modeller poasserden til?
Her skriver de godt nok "Sigma-Tacho BC700 und Targa-Tacho", men hvad siger erfaringerne?

mvh Jan

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 03-03-03 17:15

> Er der nogen der har købt den?
Ja - men ikke mig.

> Kan den anbefales?

Umiddelbart ja - der har bare ikke været andre varer fra polo jeg har
villet have så jeg har ikke ofret portoen på en ...

Skulle der være en fra storkøbenhavn der har tænkt sig at handle hos
polo i nær fremtud vil jeg da godt have en med

> Hvordan med montering?

Den clipses mellem holder og cykelcomputer.

/A

Fra : Morten Juel

Dato : 03-03-03 17:33

> Der har tidligere været snak om en Sigma lampe til cykelcomputer hos
www.polo-motorrad.de.
> Er der nogen der har købt den?

Jeg har en af dem med grønt lys som kun sidder i den ene side, den må du
_få_ jeg har ikke en skid at bruge den til, og har aldrig fået den brugt..
så kan du se om det er noget du kan bruge, før du køber den med lys fra hver
side !
Du kan jo gi en pils eller en cola til sommer på klemmen eller ligende !

Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
Nissan Micra 1.2 Aut. <- Til salg Nysynet 9250,-
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 04-03-03 10:41

"GRISEN" <grisen@pornotrold.dk> skrev i en meddelelse news:90u66vg0ucs2nc10mc1v018ea53qhhp91p@4ax.com...
> Der har tidligere været snak om en Sigma lampe til cykelcomputer hos www.polo-motorrad.de.
> Er der nogen der har købt den?

ja

> Kan den anbefales?

absolut

> Hvordan med montering?

hvis du først har monteret cykelcomputeren er det drønnemt.. du skal bare finde noget strøm til den.... jeg proppede det på instrumentbelysningen så det tænder samtidigt

> Hvilke modeller poasserden til?

den poasser også til bc800

ser lige om jeg har et billede jeg kan smide i dk.binaer.motor under "sigmalampe"

Anders har også taget nogle billeder af den men jeg ved ikke om han stadig har dem...

Allan(fzr600us)

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 04-03-03 11:05

> Anders har også taget nogle billeder af den men jeg ved ikke om han
stadig har dem...

Det har jeg - og jeg har lige lagt et online på
http://www.majland.org/tmp/128-2853_IMG.JPG

(Org billede så det fylder et par hundrede k)

/A

Fra : Arvid Løvik

Dato : 04-03-03 13:53

<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:b41tpj$e2q$1@sunsite.dk...
> stadig har dem...

Lampen virker bra den..
Her er noen bilder av Targa og lampen :
http://lovik.tripod.com/Sigma.html

Mvh

Arvid Løvik
Stavanger
Norge.

http://lovik.net

Fra : GRISEN

Dato : 05-03-03 14:00

Tak til jer alle for links og billeder...
Jeg skal vist bare se at komme af sted og få købt den cykelcomputer. :)

mvh Jan

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 06-03-03 08:58

> Jeg skal vist bare se at komme af sted og få købt den cykelcomputer.
:)

Køber du gså en lampe så må du gerne bestille en med til mig

/Anders - Jeres udsendte i Japan

Fra : GRISEN

Dato : 05-03-03 13:43

On Tue, 4 Mar 2003 11:04:58 +0100, "Anders Majland \(Replace DOT with . in address for reply by email\)" <AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote:

>stadig har dem...
>
>Det har jeg - og jeg har lige lagt et online på
>http://www.majland.org/tmp/128-2853_IMG.JPG
>
>(Org billede så det fylder et par hundrede k)
>
>/A

Hmm..... det ser ud til at selve holderen til cykelcomputeren (hvor der står Press) sidder fastmonteret, mens lampen sidder/hænger løst når cykelcomputeren er
afmonteret.
Er det korrekt?

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 06-03-03 08:53

"GRISEN" <grisen@pornotrold.dk> skrev i en meddelelse news:horb6v02k6l034o49ep4j52f2a5lt3jkn0@4ax.com...
> Hmm..... det ser ud til at selve holderen til cykelcomputeren (hvor der står Press) sidder fastmonteret, mens lampen sidder/hænger løst når cykelcomputeren er
> [...]

hmm er lidt i tvivl nu, mener den klipses på holderen og det er cykelcomputeren der holder den på plads....

det kan jeg lige kigge på når jeg får hentet cyklen engang hvor vejret bliver bedre :-/

Allan(fzr600us)

Fra : Buck

Dato : 06-03-03 08:20

>hvis du først har monteret cykelcomputeren er det drønnemt.. du skal bare
finde noget strøm til den.... jeg >proppede det på instrumentbelysningen så
det tænder samtidigt

Er der en separat tænd/sluk knap på lampen, eller skal den bare være tændt
altid?

--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 06-03-03 08:56

"Buck" <buck@sol.dk> skrev i en meddelelse news:b46t1g$k6i$1@sunsite.dk...
> [...]
> det tænder samtidigt
>
> Er der en separat tænd/sluk knap på lampen, eller skal den bare være tændt

ja den er tændt altid sammen med instrumentlyset.........

Allan(fzr600us)

Fra : Freddy Lang

Dato : 06-03-03 18:39

GRISEN wrote:
> [...]
oductID=300475&articleID=1011774

> Hvilke modeller poasserden til?
> Her skriver de godt nok "Sigma-Tacho BC700 und Targa-Tacho", men hvad

Jeg er altså blevet så hooked på den der fikse BC800, at jeg nok bliver nødt
til at anskaffe mig een... men jeg tror nu, jeg godt kunne finde på selv at
bygge noget smart lys IND i selve computeren, da jeg ikke synes den der
ekstra-lampe ser særlig smart ud... jeg har med held skiftet dioder i
efterhånden nogle mobiltelefoner, og har også monteret omkring 100 røde
dioder i mit keyboard, så jeg har vist efterhånden øvelsen. Kunne så'n en
BC800 ikke se ret fiks ud med blåt display?
Er der forøvrigt nogen fordel i at vælge een af de andre Sigma'er, eks.
BC700 eller Targa, som er nævnt ovenfor? Eller er BC800 bare den bedste? Det
lader til, at det er den, de fleste sværger til.

Mvh
Freddy

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-03-03 21:36

Freddy Lang wrote:

> Eller er BC800 bare den bedste?
> Det lader til, at det er den, de fleste sværger til.

Den er ihvertfald ikke perfekt. En hel del har haft problemer med at den går
lidt amok og viser vilde hastigheder ind i mellem. F.eks. har jeg kørt 360
km/t (mere end den burde kunne vise) på min gamle gsxr250'er mens jeg stod
ved siden af den
Men som ur virker den ganske fint.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 06-03-03 22:15

> [...]
> km/t (mere end den burde kunne vise) på min gamle gsxr250'er mens jeg stod

Ha! Min CBR har vist 412km/t Min BC800 er lidt defekt under 80km/t over 80
viser den korrekt.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Freddy Lang

Dato : 06-03-03 23:56

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Ha! Min CBR har vist 412km/t Min BC800 er lidt defekt under 80km/t
> over 80 viser den korrekt.

Hmm... det kunne jo tyde på, at det er selve måledelen i chippen/computeren,
den er gal med... Og man kunne jo frygte, at den del er ens på de
forskellige modeller.... Så kan det ikke tænkes, at de andre, som BC700 og
Targa, måske har samme "sygdom"?
Andre, som har oplevet lignende fejl med cykelcomputere?

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 07-03-03 10:27

"Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3e67d207$0$52119$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> Targa, måske har samme "sygdom"?
> Andre, som har oplevet lignende fejl med cykelcomputere?

det eneste jeg har oplevet er spring i hastigheden over en periode men det viste sig at være ledningen der var revet næsten helt over nede ved måleren hvor den hang i nogle få tråde.
Den blev loddet og sat ordentlig sammen med krympeflex osv. men så havde jeg lige glemt at afmontere computeren under lodningen så der gik den fuldstændig kold og viste mærkelige tegn i displayet der hjalp en af og påmontering af batteriet og siden har jeg ikke haft problemer af den art..

en svag magnet har også givet overnævnte symtomer. Den havde jeg skåret til så den kunne sidde på bremseskiven og den mistede sin effekt over vinteren så da jeg hev maskinen ud var der kun periodeske visninger på computeren.

i år er det så batteriet der skal skiftes da jeg kun svagt kan se tallene :-/

Allan(fzr600us) med 3 år gammel bc800

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 09-03-03 15:31

> [...]
BC700 og
> Targa, måske har samme "sygdom"?
> Andre, som har oplevet lignende fejl med cykelcomputere?

Nej det skyldes formodenligt forkert montering af magneten. Hvis den
ikke vendes rigtigt kan den aktivere reed kontakten flere gange mens den
passerer (Altså at både syd og nordpolen hver især aktiverer den så den
tæller mindst dobbelt) Det giver netop problemet ved lav hastighed.
Ligger de to "trig" for tæt regner den ikke nøjagtigt så den viser noget
helt vilkårligt og ikke bare dobbelt hastighed.

/A

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 10-03-03 09:33

> [...]
> Ligger de to "trig" for tæt regner den ikke nøjagtigt så den viser noget
> helt vilkårligt og ikke bare dobbelt hastighed.

Hej Anders

Det er netop sådan min BC800 gør. Hvad skal jeg gøre mere præcist for at
afhjælpe problemet?

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-03-03 21:21

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email) wrote:

> chippen/computeren,
>
> Nej det skyldes formodenligt forkert montering af magneten.

Dog ikke i mit tilfælde, da min kørte 360 mens den holdte stille

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-03-03 19:58

Freddy Lang wrote:
> BC700 eller Targa, som er nævnt ovenfor? Eller er BC800 bare den bedste? Det
> lader til, at det er den, de fleste sværger til.

Du skal da ha en med kalorietæller, har bc800 det ?

// Hans, skriver med en hånd, kæresten sover under den anden :)
--
http://ph33r.dk - It sucks :)