Hvor finder man bruge MC'er på nettet??
Fra : Torben Hansen

Dato : 02-03-03 18:04

Hejsa...

Hvilke sider skal man besøge på nettet, hvis man skal købe brugt MC, jeg
tænke ikke på forhandlere, MEN private????? Kender "den blå", men ellers
ikke rigtig noget. også gerne et sted med billeder!!

tak for hjælpen på forhånd!!!

Hilsen Torben

Fra : Holger Danske

Dato : 02-03-03 18:08

Torben Hansen wrote:
> [...]
> jeg tænke ikke på forhandlere, MEN private????? Kender "den blå", men
> ellers ikke rigtig noget. også gerne et sted med billeder!!

dk.marked.privat.motorcykel

Allan
--
-- Som aldrig har hørt om dårlige tabere i Russisk roulette --
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --

Fra : Morten Lange

Dato : 02-03-03 18:48

> Hvilke sider skal man besøge på nettet, hvis man skal købe brugt MC, jeg
> tænke ikke på forhandlere, MEN private?????

Inden du fraskriver dig forhandlerene, vil jeg lige gøre opmærksom på at
mange private forlanger det samme for deres mc som de står til hos
forhandlerne.

Eneste forskel er at hos forhandlerne er du nødt til at leve med at der er
garanti på og at de står inde for at der ingen restgæld er i mc'en. Samme
problemer har du ikke når du køber hos private. Der er altid OK garanti
(Over Kantstenen) og til tider restgæld som du så har fornøjelsen af at
udrede.

Lange

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 02-03-03 19:24

"Morten Lange" <morten.lange@postman.dk> writes:

> Eneste forskel er at hos forhandlerne er du nødt til at leve med at der er
> garanti på og at de står inde for at der ingen restgæld er i mc'en.

Det med restgælden klarer man ved at ringe til sælger inden man tager
ud og ser på cyklen (man skal jo alligevel aftale hvornår det passer),
og spørge om der er gæld i cyklen, og om man må få stelnummeret på
den.

Derefter ringer man til Bilbogen ved Århus ret og hører hvad der er
tinglyst af gæld i cyklen. Stemmer det overens med hvad sælger har
fortalt kan man være glad og så har man samtidig fået bekræftet at
sælger ikke har været alt for løgnagtig i første omgang. Stemmer det
ikke overens ringer man bare til sælger igen og siger at man alligevel
ikke kommer og ser på cyklen, da han så sikkert ikke er værd at handle
med.

Hvis der så er gæld aftaler man med sælger at man mødes i banken den
dag man skal overtage motorcyklen. Der møder man så op med en
banknoteret check, og sørger for at lånet bliver annulleret med det
samme. Det er nok lettest hvis sælger laver en aftale med banken på
forhånd). Derefter tager man ud og henter cyklen, og alle er glade.

--
Jacob - www.bunk.cc
We can predict everything, except the future.

Fra : Pwh

Dato : 02-03-03 21:18

> [...]
> problemer har du ikke når du køber hos private. Der er altid OK garanti
> (Over Kantstenen) og til tider restgæld som du så har fornøjelsen af at

Det er vist en sandhed med modifikationer.
Der kan værer rigtigt mange penge at sparer ved at handle privat.
Den pris private sætter deres mc til salg for er jo en ren 'ønskepris'.
Står du og fedter med kontanterne og siger at du skal ud og
se på nogle flere af samme model. Så rasler prisen ned.
En god metode er også at give et lavt bud og sige at
de kan ringe hvis de vil sælge. Der er ikke noget som når
folk begynder at lugte penge. Forhandlere har meget mere is i maven.
Det generer ikke dem at have en mc stående 1 års tid.
Jeg har selv i tiden løb købt ca 10 mc'er privat uden nogen grimme
overraskelser. Og jeg har købt 3-4 mc'er hos forhandlere uden
faktisk at have haft brug for den garanti der fulgte med.
Men husk at have en mc kyndig med ud at se på.

Held og lykke med købet
Jens

Fra : Ken Madsen

Dato : 02-03-03 21:23

"Torben Hansen" <radiospeak@radiospeak.dk> wrote in message
> [...]
> tænke ikke på forhandlere, MEN private????? Kender "den blå", men ellers
> ikke rigtig noget. også gerne et sted med billeder!!

http://www.motorscout.dk Næsten 400 at vælge imellem.

Mvh Ken Madsen

Fra : Claus Rolsted

Dato : 03-03-03 12:35

Torben Hansen wrote:
> Hvilke sider skal man besøge på nettet, hvis man skal købe brugt MC,
> jeg tænke ikke på forhandlere, MEN private????? Kender "den blå", men
> ellers ikke rigtig noget. også gerne et sted med billeder!!

En start kunne være:
http://www.Annoncemarkedet.dk/
www.gulgratis.dk
www.mczonen.dk