1. Marts....JAJA, det er fint nok, men IKK~
Fra : Andrew

Dato : 01-03-03 22:47

Hej hej hej

Jajaja, det er 1. marts og sæsonen starter. Hurra hurra hurra, det er
herligt, men hov hov, der ligger sørme 1-2 cm REN spejlglat is på vejene her
hvor jeg bor. Det vil jeg ikke umiddelbart betegne som et ideelt underlag
når der skal køres motorcykel. Hvis man ejer et par dæk med lange metalsyle
der borer sig ned i isen så man kan stå fast, ja SÅ er det sæsonstart, men
for alle os andre med ganske almindelige (slidte) dæk, ja så er det selvmord
at sætte sig til hest.

Derudover skal jeg meddele at de salter som om vejen var en stor umættet
saltblanding (ahh, ok den holder ikke helt)...de salter som var vejene en
gigantisk flæskesteg eller en stor skål usaltede popcorn

alt ialt, summa-summarum, bottomline: 1. marts er det da, men hvad nytter
det lige når der ligger is på vejene, temperaturen er -5 grader og
saltvognene kører i fast rutefart.

Mvh Anders
....som ikke skal ud og køre lige nu, også selvom abstinenserne bliver svære
og svære at styre!

Fra : H. P. Holm

Dato : 02-03-03 00:38

Andrew skrev:

> [...]
> hvor jeg bor. Det vil jeg ikke umiddelbart betegne som et ideelt underlag

Det er mest et spørgsmål om træning. En af de lokale motocross-rødder
morede sig allerede i ungdomsskolen med at køre broadside på blank is
med en knallert. En Kawasaki Zephyr med lavt tyngdepunkt og godmodig
motorkarakter er også nem at tumle rundt på og forskrække bilisterne.
Kawa'en er nemmere end den XL-350 offroader jeg havde for 15 år siden,
og næsten på højde med en Norton Commando i sne og is. Norton vinder
fordi den er cirka 50 kilo lettere end Zephyr og har smallere dæk.

Men du vil altså ikke ud at køre endnu?

--
Hans

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 02-03-03 10:05

Hej glædelig 1. marts allesammen!

> alt ialt, summa-summarum, bottomline: 1. marts er det da, men hvad nytter
> det lige når der ligger is på vejene, temperaturen er -5 grader og
> saltvognene kører i fast rutefart.

Nånå! - MC sæsonen er lige startet, hvorfor så være pernippengrynet?
Der var et par graders frost I går (Aalborg), men efter min mening et i fint
vejgreb, selvom det sneede lidt. Måske netop fordi, at de måske har været
ude med det store saltkar?

Hilsen
Lars
Der kørte en tur I går, med et *kæmpe* smil på de ellers frosne læber!

Fra : Jes Vestervang

Dato : 02-03-03 10:56

Lars T. Thomsen wrote:

> Hej glædelig 1. marts allesammen!

> Nånå! - MC sæsonen er lige startet, hvorfor så være pernippengrynet?
> Der var et par graders frost I går (Aalborg), men efter min mening et i
> fint vejgreb, selvom det sneede lidt.

Jeps, jeg fik også samlet mtx'en her igår, så jeg tog også turen
Støvring-Aalborg hjem fra PerP's værksted hvor operationerne har fundet
sted. Det var nu meget skægt og da jeg kom hjem tossede jeg rundt på
parkeringspladserne ved storcentret hvor jeg bl.a. øvede mig i at køre med
blokeret forhjul
Så skal mtx'eren bare synes, så jeg kan få de ondeste knopdæk på
Fordækket: <http://www.barum-mitas.de/Reifenbilder/C05.JPG>
Bagdækket: <http://www.barum-mitas.de/Reifenbilder/C08.JPG>

--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R

Fra : John

Dato : 02-03-03 11:32

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
her
> hvor jeg bor. Det vil jeg ikke umiddelbart betegne som et ideelt underlag

Som jeg har sagt så mange gange før, 1.marts betyder ikke forår, hvorimod 1.
april er mere forårsbetonet med mindre chancer for glatte veje .....

pas på derude

V.H John

Fra : Martin Pedersen

Dato : 02-03-03 16:12

> alt ialt, summa-summarum, bottomline: 1. marts er det da, men hvad nytter
> det lige når der ligger is på vejene, temperaturen er -5 grader og
> saltvognene kører i fast rutefart.

Den første tur fik man natten mellem d. 28 feburar og 1 marts kl. 00:01,
havde gået og pudset på den hele aftenen da jeg pludselig kom til at at se
at klokken var 23:51 og så var det jeg tænkte at den chance måtte man da
næsten ikke lade gå til spilde. Garanteret ikke ret mange der kan sige at de
har været så tidlige ude (altså dem hvor forsikringen først gælder fra 1
marts)

Mvh
Martin Pedersen
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=197

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 03-03-03 02:35

Det er ellers Sjaauuw, hvis man har en lille offroader e.l.

--
Mvh.
Henrik

Fjern X ved svar på mail.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-03-03 11:37

Henrik Nielsen - RaptorMC wrote:

> Det er ellers Sjaauuw, hvis man har en lille offroader e.l.

Jeps, man kan køre på de sjoveste måder

Fra : Martin Sørensen

Dato : 04-03-03 00:41

> Mvh Anders
> ...som ikke skal ud og køre lige nu, også selvom abstinenserne bliver
> svære og svære at styre!

Jeg er glad for at jeg fik en lille tur på min motorcykel da jeg skulle
hente den i starten af februar..
Vejret var faktisk rigtigt flot. Ikke så mange plusgrader, men næsten ingen
salt på vejene og flot solskinsvejr.
Men det er vist ikke helt, hvad man kan sige om vejret lige nu.

--
signing off.. Martin Sørensen