PC spil!
Fra : Torben Hansen

Dato : 28-02-03 16:50

Hejsa til alle MC freak

ER der nogen der kender noget til MC spil til PC?? Her tænker jeg specielt
på simulatore??? Hvis ja hvor kan de hente eller "købes" ??? gi lyd !!!

hilsen Torben

Fra : Steffen Rasmussen

Dato : 28-02-03 17:12

"Torben Hansen" <radiospeak@radiospeak.dk> skrev i en meddelelse
> ER der nogen der kender noget til MC spil til PC?? Her tænker jeg specielt
> på simulatore??? Hvis ja hvor kan de hente eller "købes" ??? gi lyd !!!

Hejsa

Der var et par anmeldelser i det sidste nr af Bike, jeg ville gerne have
kigget efter hvilke gode spil der var, men det ligger i en eller anden
unavngiven flyttekasse p.t

Sorry, men sig til hvis du "falder" over noget godt..

-steffen

Fra : Rune Larsen

Dato : 28-02-03 19:29

Torben Hansen wrote:

> Hejsa til alle MC freak
>
> ER der nogen der kender noget til MC spil til PC?? Her tænker jeg specielt
> på simulatore??? Hvis ja hvor kan de hente eller "købes" ??? gi lyd !!!

MotoGP er det eneste rigtige. Det er vistnok det samme som på PS2.
Det er vis EA som har udgivet det.
AFAIK kommer der en 2003 udgave hvor de har fået nogen af de nye diesel'er
med.

/Rune

Fra : M Poll

Dato : 28-02-03 21:09

"Torben Hansen" <radiospeak@radiospeak.dk> wrote in message
> [...]
> på simulatore??? Hvis ja hvor kan de hente eller "købes" ??? gi lyd !!!

Hej
I følge BIKE
Max piont =5 stjerner
Motocrossmadness2: 5 stjerner(PC)
MotoGP: 5stjerner(playstation2 og X-box)
Motracer3: 4 stjerner(PC)
Paris Dakar Rally: 1 stjerne(Playstation2)
Riding Spirits: 2 stjerner(Playstation2)
Superbike2001: 4stjerner(PC)

Med venlig hilsen
Martin Poll
Kokkedal til Valby på SL1000 når det blive godt vejr : 10 stjerner (Real
life)
www.martinpoll.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-03 00:18

> [...]
> Motracer3: 4 stjerner(PC)
> Paris Dakar Rally: 1 stjerne(Playstation2)
> Riding Spirits: 2 stjerner(Playstation2)

MotoRacer 3 er da hamrende dårligt... Dårlig styring og elendig lyd...
Pføj!

Mvh
Allan

Fra : Martin Sørensen

Dato : 01-03-03 01:58

> MotoRacer 3 er da hamrende dårligt... Dårlig styring og elendig lyd...
> Pføj!

Helt enig, og jeg synes heller ikke MotoCross Madness 2 er noget at råbe
hurra for. Det kan være lidt sjovt i 10 min, og så er det også det.

Motoracer 1 synes jeg faktisk var rimeligt sjovt, og jeg blev også ret god
til det. Det er dog efterhånden ret længe siden jeg sidst har prøvet det.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Claus Rittig

Dato : 01-03-03 11:05

"Martin Sørensen" <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en meddelelse

> Helt enig, og jeg synes heller ikke MotoCross Madness 2 er noget at råbe
> hurra for. Det kan være lidt sjovt i 10 min, og så er det også det.

Meget uenig!
Jeg har en fandens masse downloadede baner og motorcykler (og kørere) til
det, bl.a. alle baner fra AMA outdoor og AMA Supercross, og SÅ rykker det!

Rittig

Fra : Steffen Voss Winkler

Dato : 28-02-03 20:55

Det gamle GP500 som Microprose udgav helt tilbage i 1998 er langt det
bedste - ever !!
Bedste simulering af køreegenskaber og ikke så meget "pop-smart" tilbehør.
Kan spilles online - træning anbefales dog

Det kan endda holdes opdateres - f.eks. er der snart er en dugfrisk MotoGP
2003 sæson klar med både kører og de nyeste cykler - det globale GP500
community holder det ved lige. Derudover er der mulighed for at downloade
alle SBK og GP500 sæsoner flere år tilbage i tiden.

Diverse gadecykler er også til rådighed - lige fra Monster, CBR600 og 900
til Ducati 999, Benelli og MV F4.

Check f.eks.

http://gp500store.m4driving.sm/gp-store.htm
http://corserfan.cjb.net/

For alle PC MC-fans - GP500 Rules !!
Steffen

Fra : Erik Dalby Christens~

Dato : 01-03-03 00:51

On Fri, 28 Feb 2003 20:55:12 +0100, "Steffen Voss Winkler"
<svjepsen@image.dk> wrote:

> [...]
>Bedste simulering af køreegenskaber og ikke så meget "pop-smart" tilbehør.
>Kan spilles online - træning anbefales dog

100 pct enig - Har prøvet dem alle - Intet slår GP500 mht.
simulering/indlevelse/køreteknik . Selv om det er ved at være et
halvgammelt "spil" så holder selve grafikdelen osse stadig mener jeg.

--
Ha' det - Erik DC (Email - fjern x'erne)
LM3+SR500

Fra : Steffen VW

Dato : 01-03-03 09:57

Spillet holder nemlig 100 %... Selvom man jo nok i dag kan lave det
endnu bedre, så er det jo ikke grafikken, der alene bestemmer
nytteværdien af et spil.

Det store scoop ved GP500 er at der er mulighed for at lave egne 3D
modeller af både hjul, motorcykler og kørerer - med tilhørende "skins"
- derudover kan man lave individuelle physics filer, som beskriver
hver enkelt motorcykels køreegenskaber, motorkarakteristik osv.

Derfor kan man idag downloade og køre på stort set alt hvad der er
lavet på 2-hjul i nyere tid. Der kan downloades hele bikesets hvor alt
arbejdet er lavet og man blot skal installere filen og så RACE !!
Der kan spilles i multiplayer - også online....

Jeg har fundet en demo-version (kun Mugello), der kan downloades her:

http://www.3dgamers.com/dl/games/gp500/gp500demo3.zip.html

Og derudover kan man jo studerer nogle af de seneste add-on's man kan
downloade her:

MF F4
http://emd.m4driving.sm/Upload/MVView.jpg

Fortuna Yamaha 2003
http://home.kabelfoon.nl/~lam/checa.jpg

Ducati MotoGP 2003
http://home.kabelfoon.nl/~lam/ducati.jpg

Aprilia MotoGP RS3 2002
http://emd.m4driving.sm/Upload/RS3_2003.jpg

Rosii MotoGP 2002
http://home.kabelfoon.nl/~lam/rcv1.jpg

Cabin Honda RC51
http://www.king.me.btinternet.co.uk/cabinhonda.jpg

BSBK Virgin Yamaha R1 2002
http://emd.m4driving.sm/Upload/Virgin02.jpg

Kawasaki ZX6R 2003
http://www.motonauti.net/636.jpg

Aprilia SL1000 Falco 2000
http://emd.m4driving.sm/Download/BigOnes/SL1000.jpg

Og man kunne blive ved

Steffen

Fra : Claus Rittig

Dato : 01-03-03 12:57

"Steffen VW" <svjepsen@image.dk> skrev i en meddelelse

> Derfor kan man idag downloade og køre på stort set alt hvad der er
> lavet på 2-hjul i nyere tid. Der kan downloades hele bikesets hvor alt
> arbejdet er lavet og man blot skal installere filen og så RACE !!

Er der ikke lige en der kan give mig en hurtig intro til hvordan man gør
det?
Jeg anede ikke man kunne den slags med GP500, så det er jeg simpelthen NØDT
til at prøve!

Rittig

Fra : Steffen Voss Winkler

Dato : 01-03-03 16:00

Sure.

Istedet for at forklare "mine fingre til blods" vil jeg anbefale denne guide
:

http://gp500store.m4driving.sm/zip/guides/ttr_gp500guide.zip

Den giver et godt indblik i hvordan du starter.

Derefter kan man gå på opdagelse på

http://gp500store.m4driving.sm/gp-store.htm
http://corserfan.cjb.net/

Brug for mere info/assistance - let me know

Steffen

Fra : Claus Rittig

Dato : 01-03-03 17:09

"Steffen Voss Winkler" <svjepsen@image.dk> skrev i en meddelelse

> http://gp500store.m4driving.sm/zip/guides/ttr_gp500guide.zip

Takker for hjælpen. Indtil videre er jeg strandet på at man skal bruge
PKzip, og jeg har kun WinZip. Jeg skal lige have fat i en PKzip, så hører du
sikkert fra mig.

Rittig

Fra : Steffen Rasmussen

Dato : 01-03-03 17:36

> Takker for hjælpen. Indtil videre er jeg strandet på at man skal bruge
> PKzip, og jeg har kun WinZip. Jeg skal lige have fat i en PKzip, så hører
du
> sikkert fra mig.

Hejsa

PKzip er bare dos udgaven af winzip (såvidt huskes :), du kan sagtens bruge
winzip til at pakke pkzip arkiver ud med, og hvis det skal være helt rigtigt
er det egentligt pkUnzip du skal bruge..

Ellers prøve at kigge forbi www.pkware.com (hvis de stadig eksisterer)..

-steffen

Fra : Steffen Voss Winkler

Dato : 01-03-03 19:08

Winzip og Pkzip kan ikke bruges valgfrit - så vidt jeg husker.....

Man er nødt til at skaffe sig PkUnzip i en shareware version - min er
udløbet

Steffen

Fra : Claus Rittig

Dato : 01-03-03 22:45

> Winzip og Pkzip kan ikke bruges valgfrit - så vidt jeg husker.....
> Man er nødt til at skaffe sig PkUnzip i en shareware version - min er
> [...]

Det er nemlig rigtigt - WinZip kender ikke de der .dkz filer (eller hvad det
nu var de hed).
Jeg skal liiiige downloade noget pkUNzip-noget, så er jeg kørende.

Rittig

Fra : Toshido - AROS Motor~

Dato : 02-03-03 17:51

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
.....................WinZip kender ikke de der .dkz filer (eller hvad det nu
var de hed). Jeg skal liiiige downloade noget pkUNzip-noget, så er jeg
kørende.
------------------------------------

Kan man ikke blot omdøbe .dkz filerne til .zip og så få WinZip til at "æde"
dem? Det mener jeg lykkedes for mig tilbage i "gamle dage". Måske havde jeg
et PkZip plugin til min WinZip ... og måske ikke

M.v.h.
Henrik Nedergaard
AKA Toshido

Fra : Armand

Dato : 02-03-03 00:28

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
> "Steffen VW" <svjepsen@image.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg anede ikke man kunne den slags med GP500, så det er jeg simpelthen
> NØDT til at prøve!

Hvorfor nu dét?
Fordi du vil forsøge at jorde stjernerne på en Motard??

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 02-03-03 01:34

> Hvorfor nu dét?
> Fordi du vil forsøge at jorde stjernerne på en Motard??

Okay, nu er jeg VIRKELIG motiveret!

Rittig

Fra : Toshido - AROS Motor~

Dato : 02-03-03 18:00

"Steffen VW" <svjepsen@image.dk> wrote in message
Der kan spilles i multiplayer - også online....
-------------------------------

Når nu GP500 kan spilles online, så er det da oplagt, at der må etableres en
en DFM GP500 tournering!!!

1. præmie kunne f.eks. være den nye SV1000 (så er jeg med

M.v.h.
Henrik Nedergaard
AKA Toshido

Fra : Toshido - AROS Motor~

Dato : 02-03-03 18:10

"Toshido - AROS MotorCykel Klub" <henriknedergaard@hotmail.com> wrote in
message news:3e623882$0$19101$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Når nu GP500 kan spilles online, så er det da oplagt, at der må etableres
en
> en DFM GP500 tournering!!!
---------------------------------

Faldt lige over en anmeldelse som nye GP500 interessenter måske kunne drage
inspiration fra
http://www.klatten.dk/spil/spilanm/PC/gp/gp500.htm

M.v.h.
Henrik Nedergaard
AKA Toshido

Fra : Søren Johansen

Dato : 04-03-03 10:41

Toshido - AROS MotorCykel Klub wrote:
> Faldt lige over en anmeldelse som nye GP500 interessenter måske kunne
> drage inspiration fra
> http://www.klatten.dk/spil/spilanm/PC/gp/gp500.htm

Jeg har meget længe forsøgt at købe spillet, efter at have haft DEMO'en
i nogle år, men det er nærmest umuligt at finde. Er der nogen der kan
hjælpe eller ved hvor de har det?

pft
Søren
888

Fra : Steffen Voss Winkler

Dato : 04-03-03 11:50

Jeg har fundet denne "annonce", men om der er flere på lager ved jeg ikke...
http://www.crossbow-calendars.co.uk/acatalog/Crossbow_Catalogue_Microprose_G
P_500_25.html

Steffen

Fra : Anders Thorup

Dato : 04-03-03 13:59

Søren Johansen wrote:

> [...]
> DEMO'en i nogle år, men det er nærmest umuligt at finde. Er der nogen
> der kan hjælpe eller ved hvor de har det?

Det skulle kunne købes her:

http://gp500store.m4driving.sm/gp-store.htm

--
MVH/Best Regards
Anders Thorup

Fra : Erland R. Nielsen

Dato : 02-03-03 01:11

"Steffen Voss Winkler" <svjepsen@image.dk> wrote in message
> [...]
> alle SBK og GP500 sæsoner flere år tilbage i tiden.
>
> Diverse gadecykler er også til rådighed - lige fra Monster, CBR600 og 900

Hvor er dette sandt, GP500 spille fra Microprose er det eneste spil hvor det
virkeligt er realistisk.
Man bliver straffet uhæmmet hvis man har for meget fart på ind i sving eller
kører forkert linie.
I andre mc og bilspil kan man jo køre helt urealistisk.
GP500 er så bare skide svært at lære, det kan dog anbefales at køre en
V2'er.
Jeg har kørt en del i "Simulator Mode" istedet for "Arcade Mode". Så skal
man sku' køre forsigtigt.
Hvis man så samtidigt spiller som om man ser det fra kørerens øjne, er det
utroligt livagtigt. Men hold kæft hvor er det svært.

Der kommer et nyt MotoGP spil til PC og XBOX. Men det er vist det samme
urealistiske pis som på PS2. Men det kan selvfølgeligt være sjovt at spille
alligevel.

mvh Erland

Fra : Dan Eckberg

Dato : 28-02-03 22:25

Hej Torben,

Efter min mening er Moto GP absolut super-cool ! ...du kan (med lidt
øvelse) lave både wheelies og stoppies samtidig med at simulatoren er ret
godt lavet rent køreteknisk.
Dernæst kommer Superbike 2001 (og evt. også Superbike 2000)....

Have fun !
Dan

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 01-03-03 12:37

Dan Eckberg wrote:

> [...]
> simulatoren er ret godt lavet rent køreteknisk.
> Dernæst kommer Superbike 2001 (og evt. også Superbike 2000)....

Moto GP til Xbox er for SEJT! Eneste irriterende ved spillet er lyden der
til tider godt kan blive for plastic-agtig men ellers så er det et virkeligt
fedt spil, der kan anbefales hvis man har en Xbox.

Hilsner,
--
Tony
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/tony_lorentzen

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 02-03-03 10:17

> Dernæst kommer Superbike 2001 (og evt. også Superbike 2000)....

Superbike 2001 kan desværre ikke køre med win XP
--
Rune
http://bandit600.netfirms.com

---

Fra : Allan Bojesen

Dato : 02-03-03 20:38

Rune (Bandit600R) wrote:

> Superbike 2001 kan desværre ikke køre med win XP

Det lyder da underligt. Jeg har 2000 versionen kørende på XP. Mangler du
ikke bare nogle drivere eller ?????

Allan Bojesen

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 02-03-03 22:56

> Det lyder da underligt. Jeg har 2000 versionen kørende på XP. Mangler du
> ikke bare nogle drivere eller ?????

Det tror jeg ikke, hvis man åbner det vindue hvor man kan se krav spillet
stiller så win 2000 og så et stort minus...

Fra : Allan Bojesen

Dato : 02-03-03 23:07

Rune (Bandit600R) wrote:

> Det tror jeg ikke, hvis man åbner det vindue hvor man kan se krav
> spillet stiller så win 2000 og så et stort minus...

Der hoppede kæden lige af. Kører du WinXP eller Win2000. Der er da himmelvid
forskel.

Allan Bojesen

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 02-03-03 23:28

Kan i få XP til at virke sammen med GP 500 ??

Mvh Thomas

Fra : Anders Thorup

Dato : 03-03-03 15:38

Thomas Buus Andersen wrote:
> Kan i få XP til at virke sammen med GP 500 ??
>
> Mvh Thomas

Jeps det er lykkedes for mig

installer spillet, installer derefter patchen
installer derefter en fixed -exe til patchen

så virker det

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 03-03-03 19:41

Anders Thorup wrote:

> installer spillet, installer derefter patchen
> installer derefter en fixed -exe til patchen

Hvor finder du dem ?

> så virker det
Mvh Thomas

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 03-03-03 08:20

> Der hoppede kæden lige af. Kører du WinXP eller Win2000. Der er da
himmelvid
> forskel.

Det er jo det! Jeg kører med XP og der står den kræver win 2000 så det er
nok ikke mangel på drivere der er årsagen...

Fra : Holger Danske

Dato : 03-03-03 08:37

Rune (Bandit600R) wrote:

> Det er jo det! Jeg kører med XP og der står den kræver win 2000 så
> det er nok ikke mangel på drivere der er årsagen...

Find spillet's eksekverbare fil, den hedder nok noget med sbk*.exe,
højretryk på filen, gå i egenskaber, vælg fanen kompatibilitet og sæt den
til at køre som W2K, eller evt Win98......
Ikke sikkert det virker, men forsøget værd

Allan
--
-- Som aldrig har hørt om dårlige tabere i Russisk roulette --
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 03-03-03 22:26

> [...]
> til at køre som W2K, eller evt Win98......
> Ikke sikkert det virker, men forsøget værd

Det virkede da jeg satte det til 98/ME tak for tippet

Fra : Holger Danske

Dato : 03-03-03 22:53

Rune (Bandit600R) wrote:

> Det virkede da jeg satte det til 98/ME tak for tippet

Np.

Allan
--

Fra : Finn Andersen

Dato : 06-03-03 00:05

Underligt,

Jeg kører med Windows XP, der er ingen problemer med at kører Superbike 2000

XX