gsx-r 250 igen
Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 27-02-03 15:08

Jeg har nu tømt karburatorene for gammel benzin(den har stået i et år). Bør
jeg så bruge prime funktionen på benzinhanen for at fylde noget nyt i,
eller skal jeg bare lade hanen stå på den alm. position.(mens jeg løber
rundt som en gal, frem og tilbage, med mc'en)

Hvis der er nogen på Amager der kunne bruge nogle liter, muligvis ok,
benzin, så er i velkomne til at komme forbi.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Ted

Dato : 27-02-03 15:36

Hej Rune

Jeg har kørt mc i 17 år nu og hver efterår/vinter har jeg fyldt tanken helt
op med benzino. Om foråret når mcén igen har skulle ud på vejene igen, har
det altid været med den samme benzin. Dette har altid været uden problemer.
Jeg ved godt at benzin er en fersk varer, men 3 måneder tager ikke krudtet
af benzinen. Noget andet er at hvis skidt og rust har sneget sig ind i
systemet, så kan der være en årsag til et skift. Der er helt sikkert mange
meninger (også) om dette emne. Men jeg ser ingen grund til at smide flere
liter god beno ud.

Uanset hvad så kør forsigtigt - og god sæson til alle i NG (2 dage til).

Mvh (rom)Teddy

Fra : Hans Joergensen

Dato : 27-02-03 18:56

Ted wrote:
> Jeg ved godt at benzin er en fersk varer, men 3 måneder tager ikke krudtet
> af benzinen. Noget andet er at hvis skidt og rust har sneget sig ind i

Min gamle Yamahakker kan godt nok ikke starte hvis den har stået
bare en 14 dages tid... så tømmer man lige den ene kaburator (den
højre er besværlig at komme til) og gir den en lille sjat
dieselstart så der kan komme liv i kludene...

> meninger (også) om dette emne. Men jeg ser ingen grund til at smide flere
> liter god beno ud.

Der må være god plads i dine svømmerhuse .. :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Brian W.

Dato : 27-02-03 19:49

"Ted" <teddy@mail.net.dk> skrev i en meddelelse

> Uanset hvad så kør forsigtigt - og god sæson til alle i NG (2 dage til).
>
> Mvh (rom)Teddy

2 dag e til sæsonen starter, men hvor længe til vejen er vasket????

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Jon Larsen

Dato : 27-02-03 15:47

Prime-funktionen er netop til det formål at man ikke skal løbe rundt som en
gal, så jeg ville nok prime den.

Hvis benzinen har stået et år, ville jeg nok hælde den gamle benzin fra
tanken i en reservedunk og fylde helt frisk på. hvis ikke der er snavs, vand
og andet godt fra naturen i den gamle bensin kan du jo komme et lille skvæt
i tanken i ny og næ og få brændt det af på den måde.

--
MVH.
Jon Larsen ( whoop-si-doo )

Fra : Andrew

Dato : 27-02-03 16:13

Er det ikke generelt en god idé at tømme svømmehusene sådan at der ikke er
noget benzin og dermed heller ingen EVT kondensvand i systemet?

Det gør jeg i hvert fald!

Mvh Anders

Fra : Jon Larsen

Dato : 27-02-03 19:22

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message
> Er det ikke generelt en god idé at tømme svømmehusene sådan at der ikke er
> noget benzin og dermed heller ingen EVT kondensvand i systemet?
>
> Det gør jeg i hvert fald!

xxxxxxxxxxxx

Jo.. men nogen gange er jeg selv lidt doven.. og jeg har, de gange jeg har
tømt husene, ikke oplevet skyggen af vand eller snavs... men skal da ikke
afvise at jeg måske en dag finder noget...

--
MVH.
Jon Larsen

Fra : Armand

Dato : 27-02-03 21:42

> [...]
> tømt husene, ikke oplevet skyggen af vand eller snavs... men skal da ikke
> afvise at jeg måske en dag finder noget...

Hvad er det for en quoting?
Jeg leder og leder, men kan ikke finde dét indlæg fra Andrew :-|
Derfor svarer jeg på'ed hér!:

Der er lige dét paradoks i at tømme svømmerhusene for vand, at vandet
givetvis kommer fra (bunden af) tanken, og dét er lige derfra at man "suger"
ved efterfølgende at bruge "PRI"
En ordentlig spritkur af tankindholdet samtidig med tømning af svømmerhusene
bør altid hænge sammen :-|

--
Armand.

Fra : Ann-Rikka Olsen

Dato : 27-02-03 22:20

> Hvad er det for en quoting?
> Jeg leder og leder, men kan ikke finde dét indlæg fra Andrew :-|
> Derfor svarer jeg på'ed hér!:

Armand.
xxxxxxxx

Sorry.. er nogen gange lidt for ivrig på slettetasten ,-D

MVH
Jon

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 27-02-03 22:28

Det var smuk og solrig dag da Armand skrev
news:b3lucv$1090$3@news.cybercity.dk i dk.fritid.motorcykel:

> [...]
> "suger" ved efterfølgende at bruge "PRI"
> En ordentlig spritkur af tankindholdet samtidig med tømning af
> svømmerhusene bør altid hænge sammen :-|

Du har helt sikkert ret. Det var også derfor jeg tappede 4 liter ned i en
dunk med PRIME, inden jeg satte tanken på igen.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Armand

Dato : 28-02-03 10:36

> [...]
>
> Du har helt sikkert ret. Det var også derfor jeg tappede 4 liter ned i en
> dunk med PRIME, inden jeg satte tanken på igen.

OK!
Det er jo den radikale metode!

Forøvrigt: Derved at vandet ligger tungt (og med en fed "silikone-lignende"
konsistens) i bunden af tanken, er 4l måske lidt overgjort, med mindre at
der ér 4L vand i bunden!

--
Armand.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 28-02-03 01:21

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> Hvad er det for en quoting?

Det er fra <news:b3l9up$k7h$1@sunsite.dk>. Det ligger også på min
newsserver:
<http://news.dkfritidmotorcykel.dk/article.php?id=14381&group=dk.fritid.motorcykel>.

> Jeg leder og leder, men kan ikke finde dét indlæg fra Andrew :-|

Det er sikkert ikke nået frem til din newsserver. Den slags sker
desværre.

--
Jacob - www.bunk.cc
I'm so broke I can't even pay attention.

Fra : Anders Riis Jensen

Dato : 27-02-03 17:43

Så vidt jeg husker sidder der en skrue i benzinhanen som man skal skrue ud
for at dreje hanen over til den ene side. Dette gør at hanen ikke er vaccum
styret og derved fylder svømmehusene op.

MVH
Anders Riis Jensen
R6 og DT175

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 27-02-03 17:45

Hvad er symptomerne på 'for gammel' benzin?
Jeg har lige været ude og løbe med mc'en med den gamle benzin i, og nu
kunne jeg næsten få den i gang. Den kører et sekund, så dør den igen.
Jeg har tappet 4 liter af tanken, og tømt karburatorerne(svømmehusene?), så
hvis der lå noget vand i bunden af tanken burde det være væk.
Den nærmeste tank havde ikke flere benzindunke, så jeg kunne ikke få noget
frisk benzin på og man kan jo ikke vente med at prøve...
Batteriet er selvfølgeligt fladt efter utallige startforsøg. Når den
starter trækker den lidt, selv om jeg tager koblingen, det hjælper sikkert
ikke til at holde den igang. Måske er tomgangen for lav, hvilken vej skal
skruen drejes for at sætte den op?

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Anders Riis Jensen

Dato : 27-02-03 17:49

Det skrugen gør er at give lidt ekstra gas.

Fra : Andrew

Dato : 27-02-03 18:03

....og den skal så vidt jeg erindrer drejes MED uret for at skrue OP for
tomgangen.

Mvh Anders

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 27-02-03 19:00

Lad batteriet helt op.. I mellemtiden ville jeg, hvis jeg var dig. Lige tage
tændrørene ud, og sætte dem i cellulosefortynder et par timer, og så tørre
dem af

Sæt så choker på, og start. Ikke noget med at dreje håndtaget. Selv starter
min ikke for godt hvis tomgangen er alt for høj, så lad være med at drej den
helt over !

Hvis du har skruet skruen ud af benzinhanen, så skulle du ugen problemer
kunne sættes hanen så der løber benzin uden den skal suge efter det (den
skal drejes så langt med uret som muligt).

Mvh Thomas
GSXR 250

Fra : Armand

Dato : 27-02-03 21:43

Thomas Buus Andersen <t-buus@REMOVEget2net.dk> skrev i en

> Sæt så choker på, og start. Ikke noget med at dreje håndtaget. Selv
> starter min ikke for godt hvis tomgangen er alt for høj, så lad være med
at drej
> den helt over !

Jup!
Faktisk den klassiske situation, som jeg ugentligt får demonstreret under
"Kun Race" -projektets afvikling i sommermånederne:
Hvis andre allerede er kommet på banen er iveren efter at få raceren slået
igang oftest så stor at fornuften ikke længere råder, og hvis ikke lige at
motoren
starter med det vuns, bliver der næsten øjeblikkeligt givet masser af gas -
Og så er det forsent, da motoren er totalt druknet og først skal "løbes tør"
inden fornyet startforsøg uden gasgivning og med choker alene

--
Armand.

Fra : Allan Bojesen

Dato : 27-02-03 22:40

Armand wrote:
> [...]
> gas - Og så er det forsent, da motoren er totalt druknet og først
> skal "løbes tør" inden fornyet startforsøg uden gasgivning og med

Jeg har i sin tid lært, og senere positivt erfaret, at hvis motoren er
druknet skal chokeren tages fra og der gives fuld gas ved videre
startforsøg. Man skal bare lige være lidt hurtig til at skrue ned for hanen.

Allan Bojesen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 28-02-03 00:21

> [...]
> druknet skal chokeren tages fra og der gives fuld gas ved videre
> startforsøg. Man skal bare lige være lidt hurtig til at skrue ned for

Ja, det har jeg også prøvet, men har erfaret præcis det modsatte. Min
motorcykel druknede, og kun uden choker (den var varm) og uden gas, kunne
jeg få den til at starte igen.

Starter jeg den fra kold om morgenen, skal den have choker og ingen gas for
at starte, men så starter den også nemt. Gives der gas, starter den aldrig..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 01-03-03 14:09

Allan Bojesen wrote:

> [...]
> druknet skal chokeren tages fra og der gives fuld gas ved videre
> startforsøg. Man skal bare lige være lidt hurtig til at skrue ned for

Problemet er nok bare, at en vacum-kaburator ikke dur før der er gang i
motoren, hvorved det ikke giver en dyt, at dreje håndtaget.

> Allan Bojesen
/thomas

Fra : Armand

Dato : 01-03-03 23:51

> [...]

Selv under startermotor-gang hopper vacuum-spjældene lystigt i takt med
motorens indsugningstakt, og da 2½'eren har ét vacuum-spjæld pr to cylindre
vil det tendere mere til at blive hængende, end hvor der er ét pr.
indsugnings-stuts :-|

--
Armand.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 27-02-03 18:57

Rune D. Jørgensen wrote:
> [...]
> eller skal jeg bare lade hanen stå på den alm. position.(mens jeg løber
> rundt som en gal, frem og tilbage, med mc'en)

Jeg ville bruge prime, og en pust dieselstart hvis den driller... :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Jon Larsen

Dato : 27-02-03 19:20

> Jeg ville bruge prime, og en pust dieselstart hvis den driller... :)

xxxxxxxxxxxxxxx

Samt et godt opladet bilbatteri og et par start kabler... så er der i hvert
fald til mange startforsøg..

Rune... Køre du med NGK og har dine tændrørrør været druknet ???
Har de det. kan du i første omgang prøve, som Thomas Buus siger, og sætte
dem i cellulosefortynder, og så prøve igen.

Husk at tjekke og afstanden mellem elektroden passer, mener den skal være
0,6 mm.

Sæt et bilbatteri til din motorcykel med et par startkabler, plus på
plus-ledningen og minus på din fodhviler ( ikke noget med at slutte det til
mens dit mc-batteri sidder på og plusledningen må for alt i verden ikke røre
ved noget metal, ud over ledningen), og giv den lidt startgas i
luftfilterkassen. hvis den er ligeved at starte når du løber med den, så kan
det ikke være helt galt og jeg tror den vil starte efter denne behandling.
husk fuld choker og ikke noget med at give gas på håndtaget. Hvis ikke du
har pillet ved noget bør den kunne gå i tomgang med choker på.

Virker dette ikke, så skift dine tændrør og prøv samme tur igen med
bilbatteri og evt startgas.

--
MVH.
Jon Larsen

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 27-02-03 19:45

Det var smuk og solrig dag da Jon Larsen skrev
news:3e5e56dd$0$16183$edfadb0f@dread11.news.tele.dk i
dk.fritid.motorcykel:

Kan man godt lade den stå på prime mens man løber omkring, eller drukner
den så i benzin?

> Samt et godt opladet bilbatteri og et par start kabler... så er der i
> hvert fald til mange startforsøg..

> Rune... Køre du med NGK og har dine tændrørrør været druknet ???

Det er NGK, men det er splinter nye rør, så det burde ikke være problemet.

> Husk at tjekke og afstanden mellem elektroden passer, mener den skal
> være 0,6 mm.

Når man køber nogle nye C8HSA, så passer afstanden vel?

> Sæt et bilbatteri til din motorcykel med et par startkabler.

Uden bil er det svært...

> Virker dette ikke, så skift dine tændrør og prøv samme tur igen med
> bilbatteri og evt startgas.

Har de startgas på tankstationer?

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 27-02-03 19:49

> Det er NGK, men det er splinter nye rør, så det burde ikke være problemet.

Du kan sq aldrig helt regne med det. NGK drukner meget nemt. Hvis du er
kommet til at dreje lidt på gassen, eller noget, kan det være nok.
Afstanden skal stilles. Den passer ik når du købet nyt rør. Mellem 0,6 og
0,7 mm står der i den hellige bog.

> Uden bil er det svært...

Ja hehe.. Men køb en god lader.. Det er et must.

> Har de startgas på tankstationer?
Shell stationer har.
> --
> Rune D. Jørgensen
/Thomas

Fra : Rapper

Dato : 28-02-03 19:53

"Thomas Buus Andersen" <t-buus@REMOVEget2net.dk> wrote in message

> Shell stationer har.

Det skulle alle (pånær Jet og dem :)) have. Statoil fører endda to
forskellige mærker.

--
Mvh Rasmus
ICQ# 54047619

Fra : Armand

Dato : 27-02-03 21:41

Rune D. Jørgensen <RUNE_dahl@hotmailREMOVE_THIS.com> skrev i en

> Det er NGK, men det er splinter nye rør, så det burde ikke være problemet.

LOL

--
Armand.

Fra : Ann-Rikka Olsen

Dato : 27-02-03 22:18

> Har de startgas på tankstationer?
>

> --
> Rune D. Jørgensen
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ja... de har det i spandevis... ;-D

MVH
Jon

Fra : Martin Sørensen

Dato : 28-02-03 00:24

> Det er NGK, men det er splinter nye rør, så det burde ikke være
> problemet.

Da jeg kørte knallert, havde den det også lidt svært med NGK rør. Efter at
have sat nyt tændrør i, har jeg oplevet at motoren kun kørte i få sekunder,
før den døde igen. Så var tændrøret druknet (ingen gnist).

Sidenhen skiftede jeg til Bosch, og vupti, oplevede jeg aldrig problemet
igen.

> Har de startgas på tankstationer?

Det plejer de.

--