Hvilken køreskole ???
Fra : GRISEN

Dato : 27-02-03 12:07

Hvem har erfaring med Trafikskolerne (www.trafikskolerne.dk), Tip Top Trafik
(www.tiptoptrafik.dk) og/eller Kingo's Trafikskole
(www.kingostrafikskole.dk) ???

Kan 'man' klare sig med det antal timer der er i deres pakketilbud?
Ja, det er jo et bredt spørgsmål... :)

Umiddelbart er Kingos billigst, men er deres kvalitet lige så god som hos de
dyrere?

Lad mig høre nogen erfaringer...

mvh Jan

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 27-02-03 12:41

Det var smuk og solrig dag da GRISEN skrev
news:49sr5vg7q75shl1o1bb69h50e8s3adlmnt@4ax.com i dk.fritid.motorcykel:

> Hvem har erfaring med Trafikskolerne (www.trafikskolerne.dk), Tip Top
> Trafik (www.tiptoptrafik.dk) og/eller Kingo's Trafikskole
> (www.kingostrafikskole.dk) ???

Mig, TipTopTrafik på Frederiksberg.

> Kan 'man' klare sig med det antal timer der er i deres pakketilbud?
> Ja, det er jo et bredt spørgsmål... :)

De fleste på mit hold kunne godt nøjes med de timer der var i pakken.

> Umiddelbart er Kingos billigst, men er deres kvalitet lige så god som
> hos de dyrere?

Det er jo svært at vurdere med mindre man har taget mc kort to gange.

Du skal som regel lægge en tusse oven i prisen, til at dække prøvegebyr og
kørsel under prøven. Husk også at undersøge om de stiller tøj og hjelme til
rådighed.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 27-02-03 12:43

Se også: Message-ID: <3e462495$0$71636$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>
--
Rune D. Jørgensen

Fra : Foobar

Dato : 27-02-03 15:45

> Umiddelbart er Kingos billigst, men er deres kvalitet lige så god som hos
de
> dyrere?

Da jeg tog mit MC-kort hos Kingo's (99´) var det kun teorien der foregik hos
dem. Det praktiske foregik hos ASA og var sgu' nærmest en farce - og var
iøvrigt til en højere pris end aftalt hos Kingo's. Jeg ved ikke om de stadig
benytter denne konfiguration, men det er nok liiiiige værd at kontrollere
inden..?!

/Claus

Fra : Dan Eckberg

Dato : 27-02-03 21:43

Jeg tog mit kort på ASA og kan kun anbefale det, - nok er de måske dyrere
end gennemsnittet men jeg tror godt at det kan betale sig, undervisningen
synes i hvert fald at være helt i orden (kan dog kun sammenligne med
undervisningen til bil-kort).

Det fede var blandt andet at en typisk uge gik med:
Kørsel mandag
teori tirsdag
kørsel onsdag
teori torsdag
(evt. kørsel fredag)

Det var lidt hårdt, men det var fedt for der gik ikke 3 uger eller mere
mellem hver køre-lektion (som der gør på nogen skoler) og på den måde
glemmer man ikke så let tingene.

Jeg vil ikke hænge nogen køreskoler ud ved navn, men du skal altså være
opmærksom på at NOGLE skoler som modtager pengene på forhånd kan være MEGET
længe om at få dig igennem, kender 3 gutter som måtte ringe stort set
dagligt og rykke instruktøren (når de ellers ku få fat i ham) og alligevel
gik der mellem 4 og 6 mdr. før de kom igennem (så de nåede ikke at købe MC i
den sæson). Og det er jo trist at se at når først kørelæreren har fået sine
penge så har han pludselig ikke så travlt med at undervise....
Jeg kom igennem på ASA på 6 uger og et par dage
ASA har hjelme og til nød også handsker.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 02-03-03 13:38

Dan Eckberg wrote:

> Jeg vil ikke hænge nogen køreskoler ud ved navn, men...............

Hvorfor ikke? Hvis du ellers er 100% sikker på at det passer, så er der imo
ingen grund til at lade være :-|
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 28-02-03 01:56

GRISEN wrote:
> [...]
> Ja, det er jo et bredt spørgsmål... :)
>
> Umiddelbart er Kingos billigst, men er deres kvalitet lige så god som

Hmm, for mig ser det ud som om TipTop er 59,- billigere end Kingo.
Jeg tog kort hos TipTop og var meget tilfreds. Jeg betalte forud og kom
hurtigt gennem forløbet.
Der var teori 2 gange om ugen og kørsel derimellem. Kunne man ikke komme til
teori havde de så mange hold at man kun blev 1 uge forsinket, det er dog
ikke sikkert det gælder på denne årstid...:--)
Man kunne låne hjelm/jakke/bukser/hansker, jeg tror ikke de havde støvler.
Jeg kan kun anbefale dem, især fordi de tog sig så godt ud i kartelsagen,
der blev vist i Rapporten på DR....

Jens
RD

Fra : peterl

Dato : 28-02-03 10:42

Jeg tog begge mine kørekort (bil og motorcykel) hos Trafikskolerne i '00 og
'01. Dengang Østerport trafikskole.
Jeg var fuldt tilfreds og har anbefalet dem lige siden til andre som også
har været glade.

Det er ikke de billigste, men der er rigtig god service, og timerne er
tilrettelagt så man selv kan planlægge sit forløb og ændre på det hvis man
pludselig skal nok mere vigtigt en dag. De har desuden computere med
teoriprøver som man kan låne og sidde og øve sig på.

God fornøjelse!

-P.

Fra : Carl Henning Riel

Dato : 28-02-03 19:57

Har du tjekket stjernqvist.dk ?

Venlig hilsen

Carl Henning Riel

Fra : Claus Rolsted

Dato : 03-03-03 13:45

GRISEN wrote:
> Hvem har erfaring med Trafikskolerne (www.trafikskolerne.dk), Tip Top
> Trafik (www.tiptoptrafik.dk) og/eller Kingo's Trafikskole
> (www.kingostrafikskole.dk) ???

Hej, ja jeg tog hos TipTopTrafik på Frederiksberg i sommer.

> Kan 'man' klare sig med det antal timer der er i deres pakketilbud?

Ja, sagtens. Jeg tror alle på mit hold bestod med de lovpligtige antal timer,
som er med i pakketilbuddet.
Det kostede mig vist alt i alt ca 7500,- incl prøvegebyr og det hele. (Incl.
forudbetalingsgebyr).
Fra første teoritime til jeg stod med det midlertidige styrebrev i hånden,
gik der under 7½ uger.

Kvalitetsmæssigt har jeg ikke noget at sætte fingeren på hos TTT, dog er
teorien lidt samlebåndsagtigt, og du skal selv sørge for at følge med, da der
ikke bliver taget hånd om den enkelte. Så det afhænger af, hvor stærk du selv
normalt er til det boglige. Er du blot lidt stærk i det, bør du ikke få
problemer. Hvis du låner teoribogen og nogle cd-rommer på biblioteket er du
nået rigtig langt.

De har ALT beskyttelsesudstyr til udlån, undtagen støvler.

De kører på Yamaha XJ600N.

Pøj pøj med det!

--
Claus Rolsted

Honda CX 500 std.
Vespa ET2

Fra : Claus Rolsted

Dato : 05-03-03 11:56

Claus Rolsted wrote:

> Ja, sagtens. Jeg tror alle på mit hold bestod med de lovpligtige
> antal timer, som er med i pakketilbuddet.
> Det kostede mig vist alt i alt ca 7500,- incl prøvegebyr og det hele.
> (Incl. forudbetalingsgebyr).

Ja okay, jeg mener selvfølgelig incl. forudbetalingsrabat ...... Det ville
ligegodt være pokkers, hvis man skulle betale ekstra gebyr for at få lov at
betale forud

--
Claus Rolsted

Honda CX 500 std.