Oliespil omkring koblingen
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 25-02-03 18:55

Hej.. Jeg kom ud til motorcykelen, da jeg skulle rykke sammen for at gøre
plads til en anden mc i garagen.
Jeg opdager, at der ligger en orange pøl under motorcyklen. Umiddelbart ser
det ud som om, at det kommer oppe omkring koblingen.
Det er opstået efter jeg havde den ude en tur her forleden , på en 10 km tur
ca, hvor den selvfølgelig blev kørt varm, og aldrig fik fuld tæsk.

Hvilke pakninger går bare sådan uden videre ?
Jeg har ikke haft skildt noget ad, med pakninger imellem, så jeg er lidt
træt af det.

Mvh Thomas
GSX-R 250

Fra : Bjørn S

Dato : 25-02-03 19:12

Thomas Buus Andersen wrote:
> Jeg opdager, at der ligger en orange pøl under motorcyklen. Umiddelbart ser
> det ud som om, at det kommer oppe omkring koblingen.

Forsøg at kig nærmere efter rundt gaffelbenene, det er ikke uvanlig at
pakdåserne her ryger sig en tur når den har stået længe stille.

/Bjørn

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 25-02-03 19:31

Jeg var ude og kigge nærmere....

Jeg fik pillet kåben af igen, og konstaterede at det kom ud af
luftfilterkassen, hvor der normalt sidder den der til at lukke slam ud af.
Men hmm.. En brunlig væske, der lugter af benzin. Kan det være benzin der er
løbet op i luftfilteret, og blandet sammen med filterolien, som er fra K&N
(rødlig) ...

Prøvede inden da at starte den, for at se om der ville vælte noget ud, når
der kom tryk på. Men den startede ikke. Den kørte forkølet en gang rundt, og
stoppede / blokerede. Det lød som om det sydede fra starteren , eller
deromkring .. Holdte starteren lidt, og den kom med en forsigtig snoren en
gang til. Måske kan dette skyldes batteriet, da indikatorene i
instrumentbrættet gik ud, sammen med lyset. Så det er sat til opladning.

Men nogle bud på, hvorfor der kommer benzin op i luftfilteret?

Mvh Thomas

Fra : Armand

Dato : 25-02-03 21:38

Thomas Buus Andersen <t-buus@REMOVEget2net.dk> skrev i en
> [...]
> gang til. Måske kan dette skyldes batteriet, da indikatorene i
> instrumentbrættet gik ud, sammen med lyset. Så det er sat til opladning.

Det er absolut muligt at en af svømmerne har hængt så karburatoren har løbet
over!
Du bruger udtrykket "op i luftfilterkassen" hvilket ike lyder som at den
sidder traditionelt á: i niveau med topstykke/karbunader :-/
Ved en traditionel placering kan overløbende bensin sagtens løbe "baglæns"
ind i luftfilterkassen :-|
Men det er ikke kun den vej at bensin kan flyde - Den kan også løbe i en
cylinder forudsat at pågældende inds.ventil står åben (hvad den gør ca. 30%
af krumtappens to omdrejninger pr. takt!) og derved erobre kompressionsrum!
Dette kunne være årsag til at motoren blokerede under startforsøg , og
sivelyden kan være bensin der blev presset forbi stempelringene og ned i
sumpen :-/
Fra sumpen ka bensin tænkes at dampe af igennem ånderøret og derefter
kondenseres ud i luftfilterkassen :-/

Er der bensinpumpe på så'en en baby-Gix'er?

--
Armand.

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 25-02-03 22:21

> Er der bensinpumpe på så'en en baby-Gix'er?

Nope

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
Harro læderdragt i størrelse 56 til salg, :
http://www.dethlefsens.dk/salg_mc/laedertoej/harro.htm

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 25-02-03 22:41

Nå.. Jeg har været ude og kigge...

Fik liv i svinet, efter opladning (den lader stadig)...
Benzinen må være løbet tilbage i luftfilterkassen, og blandet sig med det
filterolie jeg bruger, og så blevet brunligt. Motoren gik upåklageligt da
jeg fik liv i den, men der kom overraskende meget kondensvand ud af
udstødningen ved start.Faktisk en mindre vandpyt.

Utrolig som sådan en maskine kan give en dårlige nærver.

Mvh Thomas

Fra : Armand

Dato : 26-02-03 16:46

> [...]
> jeg fik liv i den, men der kom overraskende meget kondensvand ud af
> udstødningen ved start.Faktisk en mindre vandpyt.

Vand?
Jeg sætter en pakke Gajol på at dét også var bensin :-|

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 25-02-03 22:34

D@n Dethlefsen <dan@dethlefsens.dk> skrev i en

> Nope

Ingen pumpe = bensintank over(!) karbunader => luftfilter bag karbunader?

--
Armand.

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 25-02-03 23:04

> D@n Dethlefsen <dan@dethlefsens.dk> skrev i en

> Ingen pumpe = bensintank over(!) karbunader => luftfilter bag karbunader?

Jepsen du.. Der er vacumhane på tanken, som dog kan slåes over , så det
løber uden undertryk.

> --
> Armand.
/Thomas