gsx-r 250 der ikke starter
Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 25-02-03 17:33

Lige et hurtigt spørgsmål til gsx-r 250 ejere eller andre vidende folk. Min
mc har en lampe der hedder 'sidestand', den lyser selvfølgeligt når
støttebenet er nede, men den lyser også når benet er oppe. Gør jeres også
det? Vi taler om en mc der har tændt for strømmen, men med motoren
slukket(da den ikke vil starte). Er det meningen den først skal slukke
lampen når motoren er startet, lige som olielampen, eller hvad?

--
Rune D. Jørgensen
Der gerne tager imod hjælp på amager...

Fra : Anders Riis Jensen

Dato : 25-02-03 18:06

Du har nok et problem med din kontakt til støttebenet(den kontakt
støttebenet trykker på når det enten er oppe eller nede). Jeg har selv haft
en gsxr 250 og den opførte sig ikke som du beskriver.

MVH
Anders Riis Jensen
R6 og DT175

Fra : Peter J

Dato : 25-02-03 20:22

Anders Riis Jensen <arj@gvdnet.dk> skrev i en
> [...]
haft
> en gsxr 250 og den opførte sig ikke som du beskriver.

Dette kan også være grunden til at den ikke vil starte !
Nogle modeller skal man også holde koblingen inde på.

Peter
CBR 1K

Fra : Armand

Dato : 25-02-03 20:28

Rune D. Jørgensen <RUNE_dahl@hotmailREMOVE_THIS.com> skrev i en
> [...]
> slukket(da den ikke vil starte). Er det meningen den først skal slukke
> lampen når motoren er startet, lige som olielampen, eller hvad?

Det er kontakten ved sidestøtte benet der hænger, og eftersom a modellen har
e sikring imod at man kan starte eller køre med støttebenet slået ud (lampe
= tændt), er det endog meget sandsynligt at den er årsag til at Zuki'en ikke
starter :-/

--
Armand.

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 08-03-03 18:45

Det var smuk og solrig dag da Rune D. Jørgensen skrev
news:Xns932DB28C2234Dblattersplatterlatte@212.54.64.135 i
dk.fritid.motorcykel:

> [...]
> strømmen, men med motoren slukket(da den ikke vil starte). Er det
> meningen den først skal slukke lampen når motoren er startet, lige som

Hvis nogle om hundrede år skulle skulle læse det her igennem på google
fordi de havde samme problem, så kan jeg afsløre at sidestand lampen først
går ud når motoren starter. Hvis kontakten ikke virker så kører starteren
ikke, dvs. der sker akkurat lige så lidt som hvis man har taget
dødemandsknappen.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Armand

Dato : 08-03-03 22:18

> [...]
> dk.fritid.motorcykel:

> ......................sidestand lampen først går ud når motoren starter.

Den tror jeg ikke på!
Hvis sidestand-advarsels(!)lampen slukker efter at motoren er startet, men
at sidestøttebenet stadig er ude, hvad advarsel er der så i dét??

> Hvis kontakten ikke virker så kører starteren
> ikke, dvs. der sker akkurat lige så lidt som hvis man har taget
> dødemandsknappen.

Jup!
At sidestøttebens-kontakten er trukket og dermed lampen f. do. er tændt (=>
ben nede!) plejer tillige at påvirke starteren og/eller tændingen. Det
medfører at man derved enten ikke kan bruge starteren, eller at tændingen
går ud når frigearslampen slukkes.
Begge dele kan dog "fanges" med koblingen, som også har en funktions-kontakt
(som altså også skal virke!)!

Derfor er det elementært at få støttebenskontakten til at virke (evt.
igennem kortslutning/afbrydelse!) for at være sikker på at
opstartsproblemerne ikke ligger begravet dér!

--
Armand.

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 08-03-03 23:24

Det var smuk og solrig dag da Armand skrev
news:b4dn2h$1obl$5@news.cybercity.dk i dk.fritid.motorcykel:

> Den tror jeg ikke på!
> Hvis sidestand-advarsels(!)lampen slukker efter at motoren er startet,
> men at sidestøttebenet stadig er ude, hvad advarsel er der så i dét??

Næh, vi kan da hurtigt blive enige om at det, gør advarslen fuldstændigt
ubrugelig. Men det er nu en gang sådan min mc gør. Og det er ikke fordi
kontakten ikke virker, for hvis benet er nede så kan mc'en ikke startes(når
den er i gear). Så måske har den tidligere ejer forbundet sidestandlampen
med olielampen....

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Armand

Dato : 09-03-03 00:31

> [...]
startes(når
> den er i gear). Så måske har den tidligere ejer forbundet sidestandlampen

=

et minder mig forresten om en kollega der købte sig en godt brugt Fiat Duna
(=Uno sedan), men trods det at olielampen slukkede næsten øjeblikkelig ved
start begyndte motoren efter en uges tid at sige meget mærkeligt -> Ingen
olie på pinden
Men hvordan kunne den så blive ved at slukke olietryks-lampen? Tjaeh, en
efterforskning viste at tidligere ejer havde monteret en lus imellem lade og
olietryks-lampen! : -o

--
Armand.

Fra : Tommy Fer

Dato : 09-03-03 00:56

> [...]
startes(når
> den er i gear). Så måske har den tidligere ejer forbundet sidestandlampen

Nu havde min gsxr250 ikke lige den lampe.... MEN det er jo bare en pære i
fatning der tages ud og sættes ind igen... i et vilkærligt hul.. JEG VILLE
CHECKE EFTER!

mvh Tommy Fer