Moment
Fra : Tommy Hasen

Dato : 25-02-03 14:24

Hej
Min instruktionsbog er tilspændningen opgivet i "kgf m" og "ibf ft" på min
nøgle er det i Newton meter og foot pounds.
Hvordan regner jeg det om så jeg kan bruge det til noget ?

Tommy

Fra : Asger

Dato : 25-02-03 14:30

"Tommy Hasen" <tommyhh@XXXtdcadsl.dk> wrote in message
> Hej
> Min instruktionsbog er tilspændningen opgivet i "kgf m" og "ibf ft" på min
> nøgle er det i Newton meter og foot pounds.
> Hvordan regner jeg det om så jeg kan bruge det til noget ?

ikke "ibf ft" men "Lbf ft" (pound-force foot) = foot pounds => ingen
omregning nødvendig.

Men hvis du vil vide det, er:
1 lbf ft = 1.35582 Nm (Newton meter)
1 Nm = 0.737561 lbf ft
1 kgf m = 9.80665 Nm
1 Nm = 0.1019716 kgf m.

Asger
ZX-10

Fra : Michael K. S.

Dato : 25-02-03 14:31

On Tue, 25 Feb 2003 14:29:54 +0100, "Asger"
<ast@FjernDette.get2net.dk> wrote:

>ikke "ibf ft" men "Lbf ft" (pound-force foot) = foot pounds => ingen
>omregning nødvendig.

Og for den dovne :

http://mdmetric.com/tech/tech4/torqcalc3.htm

--