Vægtbesparelse Att Finn Sander
Fra : lange

Dato : 25-02-03 10:18

Hej Finn
Du skrev i en tidligere tråd at du havde baberet ca 35 kg af din Honda.
Da jeg selv er i gang med en kamp mod vægten på den gamle VFR vil jeg meget
gerne høre nærmere om din 'slankekur'.
Svar gerne på mail hvis det ikke har resten af gruppens interesse.
På forhånd tak
Morten Lange

Fra : OldSmurf

Dato : 25-02-03 11:33

Ville en time på en motionscykel om dagen i et par måneder ikke kunne klare
samme vægtreduktion?
/Jens

Fra : lange

Dato : 25-02-03 11:37

> Ville en time på en motionscykel om dagen i et par måneder ikke kunne
klare
> samme vægtreduktion?
> /Jens

Måske, men det er langt mere anstrengende.
Lange

Fra : Brian W.

Dato : 25-02-03 15:10

men stadig billigere hehe

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/brian_laursen

Fra : lange

Dato : 25-02-03 15:45

> men stadig billigere hehe

Ikke nødvendigvis, hvis man medregner alle de chips og colaer der skal til
for at restituere kroppen efter sådan en kraftpræstation

Lange

Fra : Armand

Dato : 25-02-03 20:25

> Ikke nødvendigvis, hvis man medregner alle de chips og colaer der skal til
> for at restituere kroppen efter sådan en kraftpræstation

Chips-tuning?

--
Armand.

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 25-02-03 14:12

Det kommer vel an på om man har 35 kg ekstra kropsvægt at give af...

-Jacob

Fra : Kenneth T

Dato : 25-02-03 19:59

Det kommer vel an på om man har 35 kg ekstra kropsvægt at give af...

Du kunne evt. overveje at få amputeret en legemesdel, som du alligevel ikke
bruger når du kører MC.
F.eks. højre ben, de fleste bruger jo kun forbremsen .....ikke?

:)

--
MVH
Kenneth T

Fra : Armand

Dato : 25-02-03 22:29

Kenneth T <ken_t@cool.dk> skrev i en news:b3gku7$1q06$1@news.cybercity.dk...
> [...]
ikke
> bruger når du kører MC.
> F.eks. højre ben, de fleste bruger jo kun forbremsen .....ikke?

Andre kører som at dé bedst kunne undvære hovedet!

--
Armand.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 25-02-03 23:08

> Andre kører som at dé bedst kunne undvære hovedet!

Man kunne også lade MC-tøjet blive hjemme, det vejer jo helt vildt. Man kan
fint køre i shorts og T-shirt. Man styrter alligevel aldrig..
For lige at få det sidste med, kan man tømme alle væskebeholdere ned til
minimumsmærket og tanke en liter benzin på hver 10. km.

Armand: Jeg hørte faktisk Flemming Leth sige 'en met' igår.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 26-02-03 23:36

Martin Sørensen wrote:

> [...]
> For lige at få det sidste med, kan man tømme alle væskebeholdere ned til
> minimumsmærket og tanke en liter benzin på hver 10. km.

Ja, det kunne man jo så bare have med i en dunk ved siden af, så man slipper
for at skulle forbi alle tankstationer

--
mvh Jes Vestervang - der har tilbragt hele eftermiddagen og aftenen i PerP's
værksted og samlet Honda-motor med succes, for nu der kompression i stor

Fra : GERT BO THORGERSEN

Dato : 03-03-03 14:48

> [...]
meget
> gerne høre nærmere om din 'slankekur'.
> Svar gerne på mail hvis det ikke har resten af gruppens interesse.

Nu har jeg i mange dage kigget efter om er der ikke kom nogle reelle svar
men forgæves. Det er da
eller et interessant spørgsmål der er stillet. Jeg har da selv altid på mine
mcér stræbt efter at lette dem da formlen med masse og acceleration jo lyder
F = m * A, og vi stræber jo efter den bedste
acceleration. På min Honda CB 750 i 70érne lettede jeg da mange ting:
svinghjul, uden selvstarter som alligevel ikke kunne dreje motoren efter at
den var boret op, lettere forskærm bagskærm ved selv at lave nogle i
glasfiber, lettere bremser ved at gå til Lockheed, lettre udstødning osv.
Min nuværende BMW R100S er da også lettet en del, men endnu ikke optimalt.

Gert Thorgersen