Højtryksrenser hos de to tyske brødre ;-)
Fra : wheeler

Dato : 24-02-03 21:25

Til sommerklargøring?

Højtryksrenser

2100 watt induktionsmotor med integreret rengøringsbeholder.
130 bar, vandmængde 450 l/t. 5 m ledning.
Tilbehør: Håndsprøjtepistol med 6 m højtryksslange. Strålerør med
trykregulering, rotordyse, roterende vaskebørste, koncentreret
rengøringsmiddel og koblingsstykke til haveslange.

pr. stk.
899,00

http://aldi.dk/OFFER_DK/home.htm

Endnu mere OT så har de en Medion 2,6 GHZ/40GB med hele svineriet (notebook)
og det er squ billigere end hvad jeg måtte give for modellen mindre for 14
dage hos Elektric City

Wheeler
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65

Fra : Moller

Dato : 24-02-03 21:29

wheeler wrote:
> Til sommerklargøring?
>
> Højtryksrenser

hmmmm, dum dum dum ide, du kan med lethed smadre både, pakninger, lejer,
og andet godt med sådan en fætter.... så mon ik den goe gammeldags metode er
den sikreste, og billigste i længden :)

--
Best Regards
Lars Molnit

Fra : wheeler

Dato : 24-02-03 22:05

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> [...]
lejer,
> og andet godt med sådan en fætter.... så mon ik den goe gammeldags metode

[KLIP]

Det afhænger da af motorcykeltype (lakdele), hvordan og ikke mindst hvor du
anvender den.....

Wheeler
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65

Fra : Claus Rittig

Dato : 24-02-03 22:36

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> lejer,
> er

> Det afhænger da af motorcykeltype (lakdele), hvordan og ikke mindst hvor
du
> anvender den.....

Det er nemlig helt rigtigt!
Jeg har vasket motorcykler i årevis med højtryksrenser, og det kan man
sagtens uden at ødelægge noget - men det kræver lidt omtanke som ikke er
nødvendigt med vandslangen.

Rittig

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 24-02-03 22:43

wheeler wrote:
> [...]
> (notebook) og det er squ billigere end hvad jeg måtte give for
> modellen mindre for 14 dage hos Elektric City

Omkring Notebooken, så er det med 99,9 % sikkerhed en alm. desktop prosessor
som sidder i den, så ved mindre man har lyst til at høre på en 747 hele
tiden ville jeg ikke købe en bærbar som ikke har en mobile prosessor.

--
MVH Rune Rohleder
http://dfm.divvy.dk/rune_rohleder

Fra : wheeler

Dato : 25-02-03 09:54

RuneR (TDM850) wrote:

> [...]
> som sidder i den, så ved mindre man har lyst til at høre på en 747 hele
> tiden ville jeg ikke købe en bærbar som ikke har en mobile prosessor.

Du har fuldstændig ret. Har lige tjekket intel.com de laver kun mobile
processor op til 2,4 GHz

Men køleren er nu forholdsvis lydløs, men så er der jo selvfølgelig
strømforbruget :-/

Wheeler
RD 350 Ypvs
TDR 125R

Fra : Armand

Dato : 25-02-03 00:01

> Til sommerklargøring?
>
> Højtryksrenser
> pr. stk. 899,00
http://aldi.dk/OFFER_DK/home.htm

La' væ'r at bruge højttryksrenser på motorcyklen - Det knalder næsten med
sikkerhed et par hjullejer('s pakdåser)og slår vand ind i o-ringskæden!

Crossere og off-road'ere kan jeg forstå hvis de argumenterer for apparatet;
men for vi andre dødelige er det dels unødvendig og ovenikøbet til skade :-|

--
Armand.

Fra : Soren Lindholt

Dato : 25-02-03 09:21

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in article
<b3ed45$2ukh$1@news.cybercity.dk>...

> La' væ'r at bruge højttryksrenser på motorcyklen - Det knalder næsten med
> sikkerhed et par hjullejer('s pakdåser)og slår vand ind i o-ringskæden!

Vissevasse - hjullejerne skifter man jo alligevel årligt, til 20 kroner
stykket, og det er jo muligt at udvise fornøden omtanke med apparatet så
oringene ikke skal fejes op fra fliserne bagefter... højtryksvand er
f.eks. godt til at få snavs ud af krogene i stellet, navet, eger mv.
Man advarer jo ikke mod at bruge en brødrister fordi man en enkelt gang er
kommet til at brænde brødet. Radiatoren kan jo bruges i stedet.
Der gælder den generelle advarsel: Hvis du ikke ved hvad du har med at gøre
- LAD VÆRE MED AT GØRE DET! (*)
--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 25-02-03 13:34

"Soren Lindholt" <lindholt@REMOVEperson.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kommet til at brænde brødet. Radiatoren kan jo bruges i stedet.
> Der gælder den generelle advarsel: Hvis du ikke ved hvad du har med at

Enig!

Dog: De bedste højtryksrensere til gadecykler er dem hvor man kan skrue op
og ned for trykket! (Primært ned...)
Det er rart med en forhammer når man skal banke en pæl i, men det er lidt
træls at skulle slå tegnestifter i med forhammer.

Rittig

Fra : Armand

Dato : 25-02-03 18:15

> [...]
> f.eks. godt til at få snavs ud af krogene i stellet, navet, eger mv.
> Der gælder den generelle advarsel: Hvis du ikke ved hvad du har med at

Alle de af mine bekendte (jeg selv incl.) der igennem tiden har genopfundet
højtryksspuling af motorcykler har stået med lejeproblemer samme sæson
Så det er et DONT, som ikke er en 800,- kr's investering værd :-|

--
Armand.

Fra : Søren Lindholt

Dato : 25-02-03 22:45

Armand wrote:
> [...]
> genopfundet højtryksspuling af motorcykler har stået med
> lejeproblemer samme sæson Så det er et DONT, som ikke er en 800,-

Hvad er det for lejer vi så taler om? Hjullejer koster ikke mange ører, men
hvis man får skudt et udgangsakselleje, el.l. kan skidtet jo løbe op, det
har du da ret i.

En af mine kolleger lånte en renser til sommerhuset og ville jo vaske bilen
også. Og spulede den fine (franske) lak af i små bidder.
Til min alto er der en særlig bil-dyse med mindre tryk, den er vældig fin at
bruge...

--
Søren
motortosse.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 25-02-03 23:28

"Søren Lindholt" <lindholt@person.dk> skrev i en meddelelse

> En af mine kolleger lånte en renser til sommerhuset og ville jo vaske
bilen
> også. Og spulede den fine (franske) lak af i små bidder.

Her tillader jeg mig lige at indskyde, at Søren er så misundelig over at han
kun kører rundt i et tysk standardbadekar, at han griber enhver lejlighed
til at nedgøre især de virkelig gode biler...

Rittig
(som synes det er så synd for Søren...)

Fra : Soren Lindholt

Dato : 26-02-03 09:55

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article
<3e5bece6$0$4384$bc7fd3c@news.sonofon.dk>...
> [...]
> kun kører rundt i et tysk standardbadekar, at han griber enhver lejlighed
> til at nedgøre især de virkelig gode biler...

Lad os mødes og tale om det - når din franske forbindelse (ligesom min
tyske) har kørt 147.000 km på samme skiver OG klodser foran, bare for at
nævne en ting. Og skulle skiverne nu trænge til at blive afløst koster et
SÆT omkring 120 kroner... for klodserne er stadig kun slidt halv ned...

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 26-02-03 12:32

> [...]
> nævne en ting. Og skulle skiverne nu trænge til at blive afløst koster et
> SÆT omkring 120 kroner... for klodserne er stadig kun slidt halv ned...

Jep, samtidig kan vi så måle hvis originalmonterede aircondition og CD anlæg
der fungerer bedst...

Rittig
(Er vi ved at være en anelse off-topic?)

Fra : Soren Lindholt

Dato : 26-02-03 13:03

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article
<3e5ca49e$0$4377$bc7fd3c@news.sonofon.dk>...

> [...]
> der fungerer bedst...
>
> Rittig
> (Er vi ved at være en anelse off-topic?)
Åhjo, men nu går det lige så godt

Det kan vi , hvis det VIRKER når bilen er 7 år gl...
Ekstraudstyr har ikke noget med en bils kvalitet at gøre... og er du i
øvrigt ikke selv tilhænger af modifikationer og ombygninger når det gælder
motorkørertøjer?
--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 26-02-03 13:23

> Det kan vi , hvis det VIRKER når bilen er 7 år gl...

Ja, men det må vi jo så vente lidt på at kunne konstatere. Er det ikke surt
at konstatere om 7 år at du har kørt StandardBadekar i 7 år helt forgæves?
Nu er holdbarhed jo mange ting... Var der ikke store rusthuller i det sidste
StandardBadekar du havde? Hvor gammel var den egentlig? Min har 12 års
rustgaranti, men det har dit nye StandardBadekar vel også? Jeg mener, til
den pris må man vel ku forvente der ikke er huller i den om de famøse 7
år...?

> Ekstraudstyr har ikke noget med en bils kvalitet at gøre... og er du i
> øvrigt ikke selv tilhænger af modifikationer og ombygninger når det gælder
> motorkørertøjer?

Ih jo, jeg forsøgte bare at konstatere at det ikke er noget jeg betaler
ekstra for, selvom min bil var billigere end et StandardBadekar.

Rittig

Fra : Armand

Dato : 26-02-03 16:54

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en

> Ih jo, jeg forsøgte bare at konstatere at det ikke er noget jeg betaler
> ekstra for, selvom min bil var billigere end et StandardBadekar.

Og det var dén gang - Prøv lige at se Franske (vi taler franske biler hér,
ikke?) priser vs. tyske i år =

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 27-02-03 19:21

> Og det var dén gang - Prøv lige at se Franske (vi taler franske biler hér,
> ikke?) priser vs. tyske i år =

Njah... Jeg fik en tilbuds-øse, så min pris kan de nu stadig ikke nå.

Rittig
(Det hedder ikke "Udsalg" når det er en bil. Så hedder det "Kampagnemodel")

Fra : Armand

Dato : 26-02-03 16:52

> [...]
> nævne en ting. Og skulle skiverne nu trænge til at blive afløst koster et
> SÆT omkring 120 kroner... for klodserne er stadig kun slidt halv ned...

Min svigerfars tyske bil kører på 4 sæt skiver & klodser, her ved 70.000 km!

sådan nogte Ford-lort :-|

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 26-02-03 16:50

Søren Lindholt <lindholt@person.dk> skrev i en

> Hvad er det for lejer vi så taler om? Hjullejer koster ikke mange ører,

Næh! Men er sgu' da mere besværlig at skifte end den (komfort-)tid man
sparer ved at spule sig ud af den jævnlige vask :-|
Og så tillige betale 800,- for det

--
Armand.