Nybegynder!
Fra : T r o e l s P e d ~

Dato : 24-02-03 18:02

Hej NG!

Jeg er nybegynder indenfor motorcykel verdenen (Bort set fra den erfaring
jeg har fra da jeg kørte Yamaha FS1 knallert... ).

Jeg går og overvejer meget kraftigt at anskaffe mig en motorcykel (Kortet er
undervejs) Men hvilken skal jeg vælge? Jeg har kig på lidt forskelligt,
primært skal den være billig i indkøb, nem at syne, hvis den skal det, se
bare lidt sportslig ud, og køre lidt der efter. Her kan jeg komme i tanke om
følgenede modeller. Yamaha RD, Honda CB, Suzuki GS(X). Er disse helt
tossede?

Fordele/ulemper, hvad skal jeg kigge efter, hints osv. Har i nogle gode
erfaringer at dele ud af?

--
MVH Troels Pedersen
Ford Sierra 2.0i DOHC 92' Sedan - Som skal skiftes til en 2-hjuler!

Fra : Brian W.

Dato : 24-02-03 18:14

Hej Troels.

Først og fremmest velkommen i "vores" verden. Det vil helt sikkert komme til
at elske det.

Først og fremmest skal du overveje din alder i forhold til hvad du må køre
på i henhold til loven.
Derefter er det jo som du selv skriver hvilken model. Nogle er mere populær
end andre. Hvad kan du selv li. Prøv nogle forskellige, og spørg hvad folk
(gerne herinde( hvad deres erfaringer er med den model du har prøvet.

Dem du har nævnt er ikke helt tosset. Stabile og sjove modeller som alle er
lidt sportslige, og nok oxo rimlig gode begyndermaskiner... Dog ville jeg
nok lige overveje den der RD model igen. Snak evt med Hans Jørgens om den.

CB500 og GS500 er begge populærer modeller for begyndere og stabile. Honda
lidt dyrer i indøb, men billig i reservedele, suzuki er billig i indkøb, men
dyr i reservedele.. osv. yamaha xj600 er oxo en fin start model. Der er nok
mange herinde der kan fortælle mere om den/ dem jeg har nævnt.

Held og lykke med køb

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/brian_laursen

Fra : T r o e l s P e d ~

Dato : 24-02-03 18:36

Hej!

Brian W. wrote:
> Først og fremmest velkommen i "vores" verden. Det vil helt sikkert
> komme til at elske det.

Takker Jeg er bange for jeg bliver bidt af det, men det må jeg jo så
leve med!

> Først og fremmest skal du overveje din alder i forhold til hvad du må
> køre på i henhold til loven.

Tja, 20 år, så det bliver jo en lille model til en start. Er det under 32
eller 36 Hk?

> [...]
> populær end andre. Hvad kan du selv li. Prøv nogle forskellige, og
> spørg hvad folk (gerne herinde( hvad deres erfaringer er med den

Jeg vil tage ud og prøve de forskellige. Forhandles så "gamle" motorcykler
hos forhandlere, eller er det letter at finde et bredt udvalg i MC'er ved
private? Jeg bor i Vejle, med hensyn til forhandlere osv.

> Dem du har nævnt er ikke helt tosset. Stabile og sjove modeller som
> alle er lidt sportslige, og nok oxo rimlig gode begyndermaskiner...

Godt, så er jeg da ikke helt afsporet :)

> [...]
> i indkøb, men dyr i reservedele.. osv. yamaha xj600 er oxo en fin
> start model. Der er nok mange herinde der kan fortælle mere om den/

XJ600 har jeg ikke haft kig på, men det vil jeg gøre nu!

> Held og lykke med køb

Tak!

--
MVH Troels

Fra : RacerNiels

Dato : 25-02-03 11:03

"T r o e l s P e d e r s e n" <troels_p@12mail.dk> wrote in message
> Jeg vil tage ud og prøve de forskellige. Forhandles så "gamle" motorcykler
> hos forhandlere, eller er det letter at finde et bredt udvalg i MC'er ved
> private? Jeg bor i Vejle, med hensyn til forhandlere osv.

ARGH! Hold dig fra KS Motor!! Der er både gode og dårlige anmeldelser på
www.dmcn.dk, men alle dem jeg kender der har handlet der er blevet slemt
skuffede.

Du kan måske bruge den til at prøve cykler hos (hvis de da ellers mener at
du har penge nok), men købe en - det synes jeg ikke du skal gøre.

Kig i den blå avis efter cykler.

Niels
SV650

Fra : Hans Joergensen

Dato : 25-02-03 22:35

RacerNiels wrote:
> ARGH! Hold dig fra KS Motor!! Der er både gode og dårlige anmeldelser på
> www.dmcn.dk, men alle dem jeg kender der har handlet der er blevet slemt
> skuffede.

Jeg har prøvet at handle der.. men de svarede ikke på mail, så det
lykkedes ikke :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : N/A

Dato : 05-03-03 03:28

Fra : Armand

Dato : 05-03-03 03:28

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en

> RacerNiels <d991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> skrev i en

> Hvor længe er det siden?
> Der har jo været et ejerskifte for et par år siden!

Aaaargh - Hvad er nu det jeg skrev??
Det er Mini motor jeg vil tage i forsvar med dén sætning - KS' rodede
betjening er som den altid har været!!

--
Armand

Fra : Martin Sørensen

Dato : 06-03-03 21:55

> Aaaargh - Hvad er nu det jeg skrev??
> Det er Mini motor jeg vil tage i forsvar med dén sætning - KS' rodede
> betjening er som den altid har været!!

Jeg kan huske da jeg i sidste sommerferie kørte op til dem (KS) for at få en
ny shim til en ventil.. De kunne ikke finde ud af at give mig den rigtige
størrelse (diameter), og de kunne ikke forstå at den ikke passede, for det
mente mekanikeren absolut. Så tog jeg knastfølgeren med derop, og så kunne
de selv se at den ikke passede, og så fandt de da endelig en der gjorde.

Men ok, de er så minimalt forskellige, at det kan være svært at se forskel
på de forskellige typer/diametre uden at måle efter.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 24-02-03 22:41

"T r o e l s P e d e r s e n" <troels_p@12mail.dk> writes:

> Tja, 20 år, så det bliver jo en lille model til en start. Er det under 32
> eller 36 Hk?

34 HK, og et kraft/vægt forhold på under 0,17 kW/kg.

> XJ600 har jeg ikke haft kig på, men det vil jeg gøre nu!

Jeg ved ikke om du kan finde en droslet XJ600, men når du ikke har det
store kort vil jeg tro at du har mere glæde af en droslet GS500E eller
noget i den stil.

--
Jacob - www.bunk.cc
You are taking yourself far too seriously.

Fra : Steffen Rasmussen

Dato : 24-02-03 23:18

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg ved ikke om du kan finde en droslet XJ600, men når du ikke har det
> store kort vil jeg tro at du har mere glæde af en droslet GS500E eller

Hejsa

Det er ikke noget problem at få droslingskit til en XJ600'er..

XJ600'eren er sådan set lækker nok, og forsikringen er til at betale..
GS500'eren... hrmm har kun hørt om den, men den er billig..
CB500'eren er måske nok det bedste køb på langt sigt (af GS'eren og
CB'eren), men kun ud fra hvad jeg har læst..
Kig forbi mc.dba.dk og søg efter cb 500 i artikler, der er skrevet en hel
del om den..

I mit tilfælde var en CB500 sjovt nok dyrere i forsikring end en XJ600
(omkring 800kr så ikke det helt vildt)..
Nogle andre der har oplevet noget tilsvarende ??

-steffen

Som heldigvis har "stort" kort, og derfor kan være ligeglad

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 24-02-03 23:36

"Steffen Rasmussen" <sniffer@xx@trashcan.dk> writes:

> Det er ikke noget problem at få droslingskit til en XJ600'er..

OK - det vidste jeg ikke. Men bliver den så ikke frygtelig kedelig?

Den vejer jo vist stort set det samme som min Bandit, og i droslet
tilstand har den under halvt så mange HK. Så tror jeg altså hellere
jeg ville have en 30 kg lettere GS500.

Jeg kørte CB500 på køreskolen. Det er skam også en fin MC, men den må
også være småkedelig i droslet tilstand. Der er så mange GS'ere i
omløb at det nok skulle være muligt at finde et godt eksemplar og
sælge den igen om et par år uden at tabe alt for meget på den, hvis
man ellers har behandlet den pænt.

--
Jacob - www.bunk.cc
Do not believe in miracles -- rely on them.

Fra : Richard

Dato : 24-02-03 18:20

T r o e l s P e d e r s e n wrote:
> [...]
> bare lidt sportslig ud, og køre lidt der efter. Her kan jeg komme i tanke om
> følgenede modeller. Yamaha RD, Honda CB, Suzuki GS(X). Er disse helt

Velkommen til - men pas på, du bliver bidt af det!

Du finder en række gode tip og velmente anbefalinger i tråden "Kåb af
første motorcykel" for et par uger siden.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 24-02-03 18:29

"Kåb af første motorcykel"

He he!

Den tråd kan jeg ikke finde...
Sorry jeg ku' ik' nære mig...
--
Vemmelig hilsen Rune
http://bandit600.netfirms.com

---

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 24-02-03 18:42

"T r o e l s P e d e r s e n" <troels_p@12mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

Hej Troels.

> Jeg er nybegynder indenfor motorcykel verdenen (Bort set fra den erfaring
> jeg har fra da jeg kørte Yamaha FS1 knallert... ).

Lyder spændende du sådan skifter over til 2 hjul.

PS: Jeg har lige fået monteret en lille skibsklokke på völlens højre
forskærm...

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : T r o e l s P e d ~

Dato : 24-02-03 19:03

Bjørn Jørvad wrote:
> Hej Troels.

Hej Hr. Bjørn!

> Lyder spændende du sådan skifter over til 2 hjul.

Skifter og skifter, jeg bliver vel ved med at køre på fire hjul ind imellem

> PS: Jeg har lige fået monteret en lille skibsklokke på völlens højre
> forskærm...

Lyder spændende!

--
MVH Troels

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 24-02-03 20:00

"T r o e l s P e d e r s e n" <troels_p@12mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Lyder spændende!

Den vil ringe lystigt, hver gang en MC´er rører ved den...

Fra : Steffen Rasmussen

Dato : 24-02-03 18:24

> [...]

> tossede?
>
> Fordele/ulemper, hvad skal jeg kigge efter, hints osv. Har i nogle gode

Hejsa

Husk at tjekke med forsikringen, alt efter hvor meget du vil kaste efter
forsikringen, vil du hurtigt opdage at udvalget er særdeles begrænset mht
til hvilke modeller der er "til rådighed". Du kan dog være heldig at finde
et godt tilbud, ligesom nogle forsikringsselskaber tager ancennitet fra bil
med over til MC'en,..

Ellers god fornøjelse, og pas på ikke at købe en alt for lille maskine, det
er surt/dyrt at skifte midt i sæsonen.. :(

-steffen

Fra : wheeler

Dato : 24-02-03 20:51

"Steffen Rasmussen" <sniffer@xx@trashcan.dk> skrev i en meddelelse

pas på ikke at købe en alt for lille maskine, det er surt/dyrt at skifte
midt i sæsonen.. :(

> -steffen

[KLIP]
øhhh....hvorfor?

Wheeler
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65

Fra : Steffen Rasmussen

Dato : 24-02-03 22:24

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Steffen Rasmussen" <sniffer@xx@trashcan.dk> skrev i en meddelelse
>
> pas på ikke at købe en alt for lille maskine, det er surt/dyrt at skifte
> [...]

Hejsa

Well, egentligt mest en ide jeg har om at man mister lidt penge ved at købe
en cykel i starten af sæsonen (hvor priserne som regel er lidt højere), og
når den så bliver solgt igen er man nået lidt længere hen i på sommeren
(hvor priserne er lavere), + generel "brug" af cyklen også har gjort sit til
at den er "billigere" at sælge, hvorfor man så har "tabt" penge på det
(hvilket er fuldstændig uden skelen til den glæde man så har haft ved at
have maskinen at køre på i mellemtiden :)

Surt fordi at man (medmindre man har mange penge) skal have solgt den man
har inden man kan købe den næste (alt efter ambitionsniveau, type cykel man
skal have osv osv næste gang).. hvilket så nok betyder 14 dage uden maskine
at køre på, og dette er naturligvis lige præcis i den periode hvor det er
bedst vejr eller man alligevel har ferie.. længe leve murphy

Men som skrevet først, det er bare en ide jeg har... jeg nåede ikke at
skifte i sommers :(

-steffen

"In the truest sense, freedom cannot be bestowed; it must be achieved."
Franklin D. Roosevelt

Fra : wheeler

Dato : 24-02-03 22:38

> [...]
> skifte i sommers :(
>
> -steffen
>
> "In the truest sense, freedom cannot be bestowed; it must be achieved."

Ok!
Men ud fra devisen "kæden er ikke stærkere end det ....." vil jeg egentlig
synes, det er dyrt (afskrivningsmæssigt) at have en cykel, hvis
kraft/køreegneskaber man alligevel som nybegynder (sjældent?) kan drage den
fulde nytte af?

Mht. købs/salgspriser hen over året...tjahh der er vist mange divergerende
opfattelser om dette

Wheeler
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65

Fra : Steffen Rasmussen

Dato : 24-02-03 23:10

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[snip]

> [...]
> synes, det er dyrt (afskrivningsmæssigt) at have en cykel, hvis
> kraft/køreegneskaber man alligevel som nybegynder (sjældent?) kan drage

Jeps, jeg er fuldstændig enig, selv købte jeg en billig 250'er (Suz. gn
250'er 21hK) stort set samtidigt med at jeg fik kortet, og det var lidt
forhastet, og det er lige i underkanten af hvad jeg havde behov for, men jeg
tror nu nok at f.eks en GS500 maskine med drosling netop vil være kanon til
en "nybegynder", dels prisen, og så igen fordi at de 13 hk mere gør det
tilstrækkelig sjovt at køre, uden at man absolut skal ud og kvaje sig
fuldstændig (måske

Omvendt lyder de mange positive respons'er omkring Honda's CB500 som om det
er en bedre investering, hvis man satser på at have dyret i lidt mere end 2
sæsoner (med lille kort), idet den skulle være ganske OK når man får lov til
at brænde alle 58 hk af.. (jvf mc-basen's anmeldelser)..

Omvendt kan jeg så glæde mig over jeg har fået kørt den sæson, og morede mig
storartet imens, men set i baglysets klare skær ville det have været
"sjovere" med en lidt hurtigere maskine, så man ikke behøver bekymre sig for
om der er modvind når man skal et sted hen, for at holde de 80 km/t, eller
måske enda komme op på 95 med rygvind :)

Når først det er hazarderet at overhale en traktor på lige vej pga manglende
acceleration i 2 gear er det ikke så sjovt mere..

> Mht. købs/salgspriser hen over året...tjahh der er vist mange divergerende
> opfattelser om dette

hehehe, jeg er nok en af dem der har hørt mest efter det med dyr start,
billigt efterår..
men jeg har så frygteligt meget at lære endnu, såee deeet..

-steffen
Som er lidt i syv sind omkring hvilken maskine det skal blive til nu hvor
der er råd til det..
Touring eller sport.. hrmm

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=171

Fra : Martin Sørensen

Dato : 25-02-03 19:34

> [...]
> lidt mere end 2 sæsoner (med lille kort), idet den skulle være ganske
> OK når man får lov til at brænde alle 58 hk af.. (jvf mc-basen's

Det er også, hvad jeg har læst mig frem til. CB500 er også den bedste cykel
jeg har prøvet, men det siger nødvendigvis ikke ret meget.

Jeg kørte desuden på en CB500 i kravlegården da jeg tog kørekort, og den er
meget nem at tumle rundt, og tager ikke magten fra nogen, medmindre man
virkeligt vil have den til det.

> Når først det er hazarderet at overhale en traktor på lige vej pga
> manglende acceleration i 2 gear er det ikke så sjovt mere..

Nej, det skal bare sige 'vupti', når man vil forbi folk på landevejen.

> hehehe, jeg er nok en af dem der har hørt mest efter det med dyr
> start, billigt efterår..

Der kan sikkert gøres gode handler både forår og efterår, og garanteret også
om sommeren.

> Som er lidt i syv sind omkring hvilken maskine det skal blive til nu
> hvor der er råd til det..
> Touring eller sport.. hrmm

Jeg har et godt øje til Kawasazi GPZ-500S, men på SU og ingen arbejde er det
desværre ikke muligt.. Den minder ellers en hel del om CB500 på mange
punkter, dog synes jeg at den ser lidt fiksere ud. Den har også fuldkåbe som
std.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 24-02-03 18:45

T r o e l s P e d e r s e n wrote:
> bare lidt sportslig ud, og køre lidt der efter. Her kan jeg komme i tanke om
> følgenede modeller. Yamaha RD, Honda CB, Suzuki GS(X). Er disse helt
> tossede?

CB og GS er formodentlig okay :) (jeg har aldrig haft nogle af
delene;)

Og jeg kunne forestille mig en Kawa GPZ 500 også vil være en vældig
starter.

Men, en RD skal man nok helst holde sig fra hvis man ikke har
temmelig godt styr på det mekaniske, da den formodentlig vil kræve
en del mere vedligeholdelse end en GS/CB..
Iøvrigt, hvis du kun har det lille kørekort kan man vist ikke helt
få droslingskits til en RD? (og den vil nok være meget ked af at få
sådan et monteret)

// Hans, der selv kører RD.
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : T r o e l s P e d ~

Dato : 24-02-03 19:06

Hans Joergensen wrote:
> Og jeg kunne forestille mig en Kawa GPZ 500 også vil være en vældig
> starter.

Den kommer med på listen!

> Men, en RD skal man nok helst holde sig fra hvis man ikke har
> temmelig godt styr på det mekaniske, da den formodentlig vil kræve
> en del mere vedligeholdelse end en GS/CB..

Jeg skulle mene jeg har styr på det mekaniske, har da selv lavet knallerter
og biler for mig selv og andre siden et par år før jeg måtte køre i/på dem.
Min FS1'er var under grundig renovation, motor og gearkasse har jeg haft
fingrene inde i - Bare sådan så i kender mit niveau

> Iøvrigt, hvis du kun har det lille kørekort kan man vist ikke helt
> få droslingskits til en RD? (og den vil nok være meget ked af at få
> sådan et monteret)

Jeg har snakket med Ringkøbing motor eller MC, de sagde man kunne få et
drosselkit til en YPVS'er, godt nok mistede den sprællet, men det er vel til
at leve med til jeg må køre "stort"

> // Hans, der selv kører RD.

Har du billeder, evt. hjemmeside, så man kan se lidt?

--
MVH Troels

Fra : Hans Joergensen

Dato : 24-02-03 19:22

T r o e l s P e d e r s e n wrote:
> Jeg har snakket med Ringkøbing motor eller MC, de sagde man kunne få et
> drosselkit til en YPVS'er, godt nok mistede den sprællet, men det er vel til
> at leve med til jeg må køre "stort"

dvs. den bliver trist?

> Har du billeder, evt. hjemmeside, så man kan se lidt?

Ja .. http://rd350.nathue.dk ..

Samt en del RD-billeder på http://dfm.nathue.dk/Hajen

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Hekto

Dato : 24-02-03 19:35

In article <3e5a5f12$0$4268$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, T r o e l s
P e d e r s e n says...
> [...]
> Min FS1'er var under grundig renovation, motor og gearkasse har jeg haft
> fingrene inde i - Bare sådan så i kender mit niveau

ÅH ...ÅH! ... Shit! Det skulle du ikke have sagt! Det var Armands
indgangsreplik! *ROFL* .... Så er det ud i køleren efter øl og popcorn!
;0)

RD'ere, og 2T'ere i den højt-hylende klasse, er IKKE det samme som en
knallert! Dér tæller omhyggelighed og viden højt, for ellers koster det
knapper, eller det der er langt, langt værre!
Det er ikke for ingen ting at nogen synes at det er sjovt at køre
2T'er, og andre hader bare lugten af dem!
Med mindre du ved rigtig meget om det, og er indstillet på at cyklen
skal på operationsbordet temmelig tit, om ikke andet så bare for
kontrol, så hold dig til 4T'er.

> Jeg har snakket med Ringkøbing motor eller MC, de sagde man kunne få et
> drosselkit til en YPVS'er, godt nok mistede den sprællet, men det er vel til
> at leve med til jeg må køre "stort"

Ja; men RD'eren kan måske ikke!

Der er mange muligheder; men personligt ville jeg gå efter en GS500E
med drossel.
Så har du glimrende køreegenskaber, og selv om den er droslet, trækker
den rimeligt. Markedet er vist ved at være 'mættet' med GS500, så det
burde kunne lade sig gøre at lave en rimeligt god handel. GS'eren er en
ganske solid motorcykel der tilgiver stort set alt, undtagen for lidt
olie!
Når du så har lært at styre den, så også dæksiderne viser tegn på slid,
er tiden nok inde til at du må køre uden drosling.

--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - Who Knows?
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SZR
www.dk.fritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Steen Gruby

Dato : 24-02-03 21:02

On Mon, 24 Feb 2003 19:35:01 +0100, Hekto <bs@NOSPAMhekto.dk> wrote:
Hej.

>RD'ere, og 2T'ere i den højt-hylende klasse, er IKKE det samme som en
>knallert! Dér tæller omhyggelighed og viden højt, for ellers koster det
>knapper, eller det der er langt, langt værre!

"Hølt-hylende klasse" den er go' )

>Det er ikke for ingen ting at nogen synes at det er sjovt at køre
>2T'er, og andre hader bare lugten af dem!

Tyskerne kalder dem "Der Stinker" ikke uden grund

>Med mindre du ved rigtig meget om det, og er indstillet på at cyklen
>skal på operationsbordet temmelig tit, om ikke andet så bare for
>kontrol, så hold dig til 4T'er.

Jeg er helt enig.
Når man har fundet glæden ved at køre MC, hvorfor så ødelægge det ved
at anskaffe en servicekrævende krikke, hvor tiden går med at skrue
mere end at køre?

Jeg husker glimrende mine unge dages skruen i vennernes Adler MB250 2T
rædsler - Jeg er kurreret for 2T
Bevar glæden - Køb en 4T.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Armand

Dato : 25-02-03 01:21

Hekto <bs@NOSPAMhekto.dk> skrev i en
> [...]
>
> ÅH ...ÅH! ... Shit! Det skulle du ikke have sagt! Det var Armands
> indgangsreplik! *ROFL* .... Så er det ud i køleren efter øl og popcorn!

Mnjaarh :-/
Hvis man alligevel zapper forbi den nævnte tråd (som kan kræve at man henter
et par tusinde indlæg for at komme tilbage til den - Led evt. online på
Google groups istedet!), så kommer min mening frem dér, så jeg kan spare jer
denne gang

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 25-02-03 08:43

In article <b3ed4m$2ukh$7@news.cybercity.dk>, Armand says...
> [...]
> Google groups istedet!), så kommer min mening frem dér, så jeg kan spare jer

Øv! Armand! Du skuffer! Endelig een der åbent og ærligt indrømmer, at
han har skruet på knallerter hele sin ungdom, og ikke vil anse en RD'er
som noget større problem at hovedreparere, søndag formiddag på
køkkenbordet? ;0)

Men, ellers er det rigtigt nok, det er ikke længe siden der var en
større tråd om RD'ere!

Søg på, I Google / Grupper:
Tændingsproblem på RD 350 YPVS LC II
Tænding på RD'er... Slut prut finale

Fra : Hans Joergensen

Dato : 25-02-03 22:33

Hekto wrote:
> [...]
> han har skruet på knallerter hele sin ungdom, og ikke vil anse en RD'er
> som noget større problem at hovedreparere, søndag formiddag på

Jeg har lige hovedrep'et det højre sideskjold vha. en mr.
platinum-cdr og en sjat 10sek lim ... ;)))

// Hans, der er 80% sikker på at det kan holde ;)
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Hekto

Dato : 25-02-03 23:44

In article <slrnb5no7h.4qa.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen
says...
> Jeg har lige hovedrep'et det højre sideskjold vha. en mr.
> platinum-cdr og en sjat 10sek lim ... ;)))
>
> // Hans, der er 80% sikker på at det kan holde ;)

Suk! ... får det aldrig en ende? ;0)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 26-02-03 00:28

Hekto wrote:
> Suk! ... får det aldrig en ende? ;0)

Det holder pisse godt !
(men det er grimt)

// Hans, 95% sikker på at det kan holde :)
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Armand

Dato : 26-02-03 16:45

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i en

> Jeg har lige hovedrep'et det højre sideskjold vha. en mr.
> platinum-cdr og en sjat 10sek lim ... ;)))

På ydersiden, som ved en rigtig RD-style rep. ??

--
Armand

Fra : Hans Joergensen

Dato : 26-02-03 17:16

Armand wrote:
> På ydersiden, som ved en rigtig RD-style rep. ??

Dog ikke ...

Måske jeg hellere skulle have spændt den fast med en postelastik? :)

// Hans, 99% sikker på det virker, det virker sgu ret stabilt;)
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Brian W.

Dato : 24-02-03 23:00

hov glemte lige en ting. find evt. en model dit forsikringsselskab ( hvem du
end må vælge ) ikke gider at voldtage. Det er den ondehylme dyrt at forsikre
en mc når man er under 25 år.... bare lige så du ved det.

Fra : N/A

Dato : 24-02-03 23:18

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 01-03-03 10:28

Velkommen til. Men pas på, MC-feberen har det med at gribe voldsomt om sig

Dem du har gik på er ikke helt hen i skoven. Personligt foretrækker jeg
CB'en, da det nok er den du blive træt af, sidst bl.a. pga. af højere
ydelse, men det er jo også individuelt, hvor "kraftig" en MC, man opfatter
som "krafig" nok. Om den har bedre komfort, er du nødt til at prøve, det
komme jo bl.a. an på dine fysiske mål. Ydermere har den vandkøling (ifh. til
GS), det burde give længere holdbarhed.
GS er også fin. Billig i anskaffelse, og mulighed for salg uden det stor
tab. Jeg synes det ser ud til at de holder priserne godt.
Men det bedste er nu at køre rundt og prøve lidt forskelligt. Der er jo
mange meninger. Og du er ikke tvivl når du sidder på den rigtige.

Held og lykke med valget.

Vi ses derude

--
Mvh.